Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2010, 17:20 uur
Kos schreef:
Dat lijkt me wel ja, met name qua zang.
Dat lijkt me wel ja, met name qua zang.
Dat is wel een verschil, maar het zit allebei in de postrockhoek. GYBE! zie ik als de donkere variant, Sigur Ros als de lichte.
Maar misschien komt het ook wel doordat ik beide bands tegelijk ontdekte in 99/00 en toen nog niet zoveel vergelijkingsmateriaal had. En bij het concert van Sigur Ros in de Melkweg ten tijde van ( ) werd ook Godspeed You Black Emperor gedraaid.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 18:39 uur
Zoiets moet je niet vragen... Krijgen we die discussie weer 
Sigur Ros is van alles. Postrock is daar een van.

Sigur Ros is van alles. Postrock is daar een van.
0
Gallow
geplaatst: 7 juli 2010, 19:46 uur
herman schreef:
Dat is wel een verschil, maar het zit allebei in de postrockhoek. GYBE! zie ik als de donkere variant, Sigur Ros als de lichte.
, ze hebben beide een erg eigen geluid maar ik kon ze destijds ook allebei erg waarderen. Sigur Ros is overigens wel overduidelijk post-rock.
0
Misterfool
geplaatst: 7 juli 2010, 20:21 uur
Yes is sterk aan briljantie naderende muziek.wat heb je tot nu toe van ze gehoord?
0
geplaatst: 7 juli 2010, 21:12 uur
Niet echt een goed argument. De muziek van Queen is ook tamelijk brilliant, maar nog steeds niet om aan te horen.
0
Misterfool
geplaatst: 7 juli 2010, 21:55 uur
Ik geef slechts aan dat ik een superband vind. Het was helemaal niet als een argument bedoeld. Overigens is queen al helemaal een onderschatte topband 

0
geplaatst: 7 juli 2010, 22:53 uur
Misterfool schreef:
Ik geef slechts aan dat ik een superband vind. Het was helemaal niet als een argument bedoeld. Overigens is queen al helemaal een onderschatte topband
Queen wordt niet onderschat, het tegendeel is waar.
Het probleem met Queen is, dat ze altijd willen laten zien hoe technisch goed ze kunnen spelen. Een paar keer van tempo wisselen, onzinnige solo's enzovoorts. Dan krijgt muziek die niet eigenlijk niet klopt.
Yes doet ook zoiets, maar heeft soms nog weleenws een aardig nummer.
Queen heeft een patent op kitscherige, bedachte muziek, die vreemd genoeg erg populair is bij een groot, blank publiek.
Moet muziek alleen serieus worden genomen, als het ingewikkeld in elkaar zit?
Verkeerd idee, lijkt me, een echte goede groep moet alleen goede muziek willen maken. Het gaat om het samenspel. Virtuoos zijn is geen doel.
0
Skinny Fists
geplaatst: 7 juli 2010, 23:17 uur
Misterfool schreef:
Yes is sterk aan briljantie naderende muziek.
wat heb je tot nu toe van ze gehoord?
Yes is sterk aan briljantie naderende muziek.wat heb je tot nu toe van ze gehoord?
Papaske heeft 3 albums.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:18 uur
Skinny Fists schreef:
De band Yes vind ik ook godsgruwelijk slecht.
De band Yes vind ik ook godsgruwelijk slecht.
Ja, vind ik ook niet zoveel aan... Heb 2 albums van ze met welgeteld 1 nummer dat ik echt goed vind.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:26 uur
Dat Queen bij momenten bombastisch klinkt en doelbewust de dunne grens tussen kunst en kitsch opzoekt staat als een paal boven water maar Queen is daar absoluut geen alleenheerser daarin. Vergeleken met The Mars Volta bv. klinkt Queen nog luchtig en subtiel.
Yes klinkt op sommige albums ook erg bombastisch maar op andere valt dat nog mee.
Yes klinkt op sommige albums ook erg bombastisch maar op andere valt dat nog mee.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:28 uur
Nee, het is nog veel erger. Naar mijn mening gaat de muziek van Queen helemaal nergens over. Het is alleen buitenkant, er zit niets in.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:29 uur
LucM schreef:
Dat Queen bij momenten bombastisch klinkt en doelbewust de dunne grens tussen kunst en kitsch opzoekt staat als een paal boven water maar Queen is daar absoluut geen alleenheerser daarin. Vergeleken met The Mars Volta bv. klinkt Queen nog luchtig en subtiel.
Of ze alleenheerser zijn of niet, maakt me niet zoveel uit. Als ik er maar niet naar hoef te luisteren

0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:31 uur
De muziek van Queen is toch niet zo complex, ze hebben in hun repertoire ook een aantal poppy en luchtige songs.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 23:36 uur
LucM schreef:
De muziek van Queen is toch niet zo complex, ze hebben in hun repertoire ook een aantal poppy en luchtige songs.
De meest complexe song staat helaas wel al jaren op 1 in de NL Top 2000.
De poppy en luchtige songs zijn even leeg en onbetekend.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 00:09 uur
Waarom alleen Queen complexiteit, bombast en kitsch verwijten, prototype? Er zijn talrijke bands die nog heel wat complexer, bombastischer of kitscherig klinken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 juli 2010, 00:25 uur
Misterfool schreef:
Hè? Queen onderschat, lees ik dat nou echt?

Het is één van de bekendste bands ooit joh...
0
geplaatst: 8 juli 2010, 00:33 uur
prototype schreef:
Bohemian Rhapsody complex omdat er wat nummers aan elkaar geplakt zijn? Of omdat ze er wat opera doorheen gooien? Ik hoorde hem toevallig vandaag nog op de radio en vond het toch wel weer een erg leuke meezinger.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 01:33 uur
Les Claypool zuigt en ik haat hem. 
Piratenmuziek (Tokkie-muziek) vind ik net zo erg als Bollywood meuk.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2010, 07:37 uur
Bovendien is Bohemian Rhapsody oorspronkelijk als parodie bedoeld. Dat is toch leuk, een parodie op een muzikaal epos bovenaan een parodie op een toplijst.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 08:40 uur
Kill_illuminati schreef:

Waarom heet het eigenlijk piratenmuziek vraag ik me af. Als piraten vroeger(of nu) van zulke liederen zongen tijdens hun rooftochten lijkt het me sterk dat ze ooit ook maar een enkele overwinning zouden kunnen behalen.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 08:51 uur
vigil schreef:
dat heeft met de piratenzenders te maken.
dat heeft met de piratenzenders te maken.
Dan nog blijft het een belediging aan het adres van de romantische piraten van weleer.

0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:41 uur
Nou, de liedjes van Frans Bauer en Sieneke zijn behoorlijk afschrikwekkend... als ik een draaiorgel zie, dan zet ik het al op een lopen in ieder geval!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2010, 11:42 uur
HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.
0
Misterfool
geplaatst: 8 juli 2010, 12:13 uur
Skinny Fists schreef:
Papaske heeft 3 albums.
(quote)
Papaske heeft 3 albums.
ik zag al dat je Close to the edge niet goed vond. Ik denk dat je dan eigenlijk wel Yes met rust kan laten. Veel beter als CTE wordt het namelijk niet. Je zou 90125 kunnen proberen. Het materiaal daar is minder virtuoos(In jou geval minder gejengel).
Stijn_Slayer schreef:
(quote)

mischien wel, maar ze worden wel eens door sommige mensen als kitsch weggezet, daar waar ze eigenlijk een van de meest orginele hardrockbands van de jaren 70 zijn.
0
Skinny Fists
geplaatst: 8 juli 2010, 12:43 uur
Moet wel gezegd worden dat dat voor tweederde door Freddy komt.
* denotes required fields.