Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2010, 14:35 uur
kaztor schreef:
Zou ik niet zo durven zeggen. Dat is iets voor ieder voor zich.
Maar ik snap er geen bal van dat variatie moet wijken voor saaiheid. Ieder weldenkend mens is toch tegen zoiets? Daarnaast hebben veel mensen ook de keuze niet om bepaalde radiozenders te negeren vanwege werk.
(quote)
Zou ik niet zo durven zeggen. Dat is iets voor ieder voor zich.
Maar ik snap er geen bal van dat variatie moet wijken voor saaiheid. Ieder weldenkend mens is toch tegen zoiets? Daarnaast hebben veel mensen ook de keuze niet om bepaalde radiozenders te negeren vanwege werk.
Eerder niet hoor, de mens is een kuddedier en loopt het liefst binnen de veilige platgelopen paden. Daarnaast staat ook eens dat er verschillende andere dingen in hun leven zijn geslopen, waarbij er minder aandacht gaat naar muziek. ik haal meestal mijn eigen vader aan bij dit, vroeger een muziekliefhebber met iron maiden, pink floyd en nog allerlei goede bands, nu tegenwoordig met het gezin en werk, laat hij het zich allemaal inlepelen door de radio, wat ik gewoon weerzinwekkend vind. al wat je hoeft te doen is de stap wagen en zelf zoeken, maar velen hebben daar gewoon geen zin in. we gaan steeds minder denken en laten het ons gewoon inlepelen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 15:29 uur
LucM schreef:
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden.
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden.
Reservoir Dogs.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 15:30 uur
LocoHermano schreef:
(...)In al die jaren nog nooit iets van Mariah Carey gehoord? Of je naam is Catweazle, of je zit een gigantische partij uit je nek te kletsen.
(...)In al die jaren nog nooit iets van Mariah Carey gehoord? Of je naam is Catweazle, of je zit een gigantische partij uit je nek te kletsen.
Nee, ik zou niets van haar weten. Waarom ook? Ik ga mijn kostbare "muziekluistertijd" niet opofferen aan dat soort troep. Dat ik af en toe ter recensering iets hoor van Michael Buble e.a. omdat mijn wederhelft wel eens met dit soort cd-tjes thuiskomt, is onvermijdelijk. Dan kun je met satanisch genoegen een laag aantal sterren uitdelen op musicmeter. Beter dan een bloeddruk van 200
!Het is aardiger je te verdiepen in de muziek die je leuk vind of bijvoorbeeld fan te zijn van bepaalde periodes. Er is ook al zoveel muziek uitgebracht. Dat is leuker dan krampachtig te proberen alles wat wordt uitgebracht te blijven volgen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 18:39 uur
musician schreef:
Het is aardiger je te verdiepen in de muziek die je leuk vind of bijvoorbeeld fan te zijn van bepaalde periodes. Er is ook al zoveel muziek uitgebracht. Dat is leuker dan krampachtig te proberen alles wat wordt uitgebracht te blijven volgen.
Het is aardiger je te verdiepen in de muziek die je leuk vind of bijvoorbeeld fan te zijn van bepaalde periodes. Er is ook al zoveel muziek uitgebracht. Dat is leuker dan krampachtig te proberen alles wat wordt uitgebracht te blijven volgen.
Precies! Ik volg al maanden niet meer wat er in de top 40 staat; liever besteed ik mijn tijd aan het beluisteren van jazz-klassiekers en (de laatste tijd) ouwe bluesplaten. Dat kun je tenminste ook op je eigen gemakje doen (wat ook wel noodzakelijk is, gezien mijn geringe budget), in plaats van hypes bij te benen.
0
Ravenous
geplaatst: 25 mei 2010, 21:59 uur
Sandokan-veld schreef:
Reservoir Dogs.
(quote)
Reservoir Dogs.
Tarantino komt er nog mee weg ook.
Verder ben ik het volledig met twee bovenstaande users eens. Ik zou echt niet weten wat er nu zoal in de top 40 staat en wat er uberhaupt zoal op de radio wordt gedraaid, sinds ik niet meer in een supermarkt werk.. Ik word gelukkig niet gedwongen naar dat opgedroogde zaad te luisteren dus doe het ook vooral niet. Dit bericht is alweer meer dan genoeg aandacht.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 22:23 uur
Ravenous schreef:
Tarantino komt er nog mee weg ook..
(quote)
Tarantino komt er nog mee weg ook..
Omdat Tarentino "Little Green Bag" ironisch gebruikt. Niet omdat het zo goed is, maar, omdat het zo fout is. Het begin van het nummer is nog wel aardig, maar daarna verwordt het tot een bralnummer.
Bij zijn gebruik van "Una Paloma Blanca" (in Pulp Fiction, geloof ik)
is het nog duidelijker. Daar wordt de song van George neergezet als muziek die gangsters leuk vinden. Verschrikkelijk fout.
0
geplaatst: 5 juni 2010, 23:09 uur
Gisteren deze coverversie van AHA gehoord. Het erge is nog dat ik Liv Kristien in het verleden bij Theatre of Tragedy erg goed vond. Maar dit is echt afschuwelijk.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 00:39 uur
prototype schreef:
Omdat Tarentino "Little Green Bag" ironisch gebruikt. Niet omdat het zo goed is, maar, omdat het zo fout is. Het begin van het nummer is nog wel aardig, maar daarna verwordt het tot een bralnummer.
(quote)
Hmmm... dat valt te bezien. Tarantino zou eerst Floyd's Money gebruiken voor die scene, maar toen ie Little Green Bag op de radio hoorde vond ie het er perfect bij passen.
Wat anderen vaak afdoen als obscuur, flauw of, zoals je wilt, 'fout', dat vind Tarantino vaak een pareltje. Dat geldt ook voor de films waardoor hij is beïnvloed.
De betrokken artiesten boffen daar maar mee, want Tarantino is voor velen een soort van oppergod.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 01:58 uur
Tarantino heeft een onmiskenbaar gevoel voor cult-classics in de muziek.. dat is Money zeker niet, maar Little Green Bag natuurlijk wel. Daar pakt hij wel vaker hits mee uit de oude doos die het weer heel erg goed doen bij het grote publiek. Gewoon een goede smaak, niet zozeer andersom.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 02:00 uur
prototype schreef:
is het nog duidelijker. Daar wordt de song van George neergezet als muziek die gangsters leuk vinden. Verschrikkelijk fout.
Volgens mij heeft ie dat nummer nog nooit gebruikt.. Quintin heeft ook nog een beetje zelf-respect zeg

0
geplaatst: 6 juni 2010, 02:22 uur
prototype schreef:
Verre van ironisch. Pure coolness. Little Green Bag had voor Tarantino al een cultstatus in de VS (en erna nog veel meer) en dat had niets met ironie te maken. In tegenstelling tot Una Paloma Blanca overigens (zit echt niet in Pulp Fiction, dat zou George wel willen). Ik las ooit ergens op internet een stukje van een Amerikaan die zich niet kon voorstellen dat Paloma Blanca dezelfde band vier jaar later was.
Twee wereldhits, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 02:53 uur
LucM schreef:
Ik kan musician wel begrijpen, de commerciële muziek of hitparadepop stelt heden ten dage weinig voor, maar via de radio of TV wordt er wel mee geconfronteerd, gewild of niet.
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden. Natuurlijk was dat destijds (jaren '70) retecommercieel maar George Baker had tenminste een heel eigen sound met melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten. Daar is bij de huidige idolen nauwelijks sprake van, het is alsmaar kopiëren en herkauwen. Kleurloosheid is het kenmerk van vele (vooral R&B)-idolen.
Ik kan musician wel begrijpen, de commerciële muziek of hitparadepop stelt heden ten dage weinig voor, maar via de radio of TV wordt er wel mee geconfronteerd, gewild of niet.
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden. Natuurlijk was dat destijds (jaren '70) retecommercieel maar George Baker had tenminste een heel eigen sound met melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten. Daar is bij de huidige idolen nauwelijks sprake van, het is alsmaar kopiëren en herkauwen. Kleurloosheid is het kenmerk van vele (vooral R&B)-idolen.
Ik vind Lady Gaga anders veelzijdiger en kleuriger dan die hitjes van George Baker. 'Melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten' is een nogal inhoudsloos statement, Sieneke valt ook in die categorie.
0
geplaatst: 6 juni 2010, 09:04 uur
0
geplaatst: 6 juni 2010, 18:02 uur
Koenr schreef:
Ik vind Lady Gaga anders veelzijdiger en kleuriger dan die hitjes van George Baker. 'Melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten' is een nogal inhoudsloos statement, Sieneke valt ook in die categorie.
De albums van Lady Gaga geef je maar 2*, dus zó veelzijdig en kleurrijk zal je haar niet vinden.
Lady Gaga vind ik - eerlijk gezegd - wel leuk (in tegenstelling tot bv. Rihanna of Ke$ha of Katy Perry) maar niet alles van haar vind ik goed en dit zal ik ook niet vaak draaien (idem met George Baker, ze vallen te vaak in herhaling), ik vind beiden even leuk/fout (doorhalen wat niet past). Lady Gaga veelzijdiger en kleurrijker dan George Baker? Als je afgaat op haar imago wel.
Sieneke, dat is nog een ander paar mauwen, dat is niet meer (maar ook niet minder) dan goedkoop volksvermaak.
Frank Zappa, dat vind ik ook veel interessanter, veel veelzijdiger en veel kleurrijker.
0
geplaatst: 11 juni 2010, 20:01 uur
Eminem. Mijn meest gehate 'artiest' (product) met de meest irritante nummers ooit. Ik ga er verder geen woorden aan verspillen.
Acda & de Munnk
Afgrijselijk zeurderig tweestemmig gebleer met van die rottige teksten om interessant te doen.
Kane. Jakkes.
Acda & de Munnk
Afgrijselijk zeurderig tweestemmig gebleer met van die rottige teksten om interessant te doen.
Kane. Jakkes.
0
geplaatst: 11 juni 2010, 20:09 uur
Mariah Carey en Whitney Houston hebben in hun begindagen best een paar mooie pop ballads uitgebracht.
Voordat het allemaal de RnB kant op ging met gekreun en gebleer. En tegenwoordig kunnen ze niet meer zingen.
Met name wil ik 't even opnemen voor Whitney Houston. Zij was in feite een grandioze zangeres.
YouTube - Whitney Houston - One Moment In Time(Grammy Awards Live)
Voordat het allemaal de RnB kant op ging met gekreun en gebleer. En tegenwoordig kunnen ze niet meer zingen.
Met name wil ik 't even opnemen voor Whitney Houston. Zij was in feite een grandioze zangeres.
YouTube - Whitney Houston - One Moment In Time(Grammy Awards Live)
0
geplaatst: 4 juli 2010, 22:17 uur
Och, hij heeft toch best wat te melden over zijn Indonesische achtergrond, het plotselinge doodgaan van zijn vrouw, zijn bandje... Ik ga het alleen niet lezen. Een boek schrijven moet je ook maar kunnen.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 00:17 uur
Binnen een paar maanden na release ligt ie voor 3 Euro bij de Blokker
0
geplaatst: 5 juli 2010, 09:14 uur
herman schreef:
Och, hij heeft toch best wat te melden over zijn Indonesische achtergrond, het plotselinge doodgaan van zijn vrouw, zijn bandje... Ik ga het alleen niet lezen. Een boek schrijven moet je ook maar kunnen.
En hoe hij zich door DRUM liet sponsoren terwijl zijn vrouw dood ging aan kanker. Hij kan niet eens een fatsoenlijk nummer schrijven, laat staan een heel boek.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 juli 2010, 09:53 uur
Daar staat tegenover dat je zijn typische dictie mist als je zijn verhaal leest.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 11:22 uur
Queen vind ik eigenlijk voor een groot deel ook niks maar het is lang niet zo erg als de ondergenoemde artiesten:
Artiesten waar ik écht een hekel aan heb:
Lil Wayne
Soulja Boy
Bieber
Kane
Mariah Carey
Whitney Houston
Lady Gaga
Ik wilde ook bijna Paris Hilton gaan noemen, maar dat kan je niet eens een artiest noemen.
Termen die worden verkracht heb ik ook een hekel aan. Een voorbeeld:
R&B - Wat vroeger hele andere muziek was dan tegenwoordig is nu iets als Beyonce of zo.
Beyonce - Rhythm & Blues??
Artiesten waar ik écht een hekel aan heb:
Lil Wayne
Soulja Boy
Bieber
Kane
Mariah Carey
Whitney Houston
Lady Gaga
Ik wilde ook bijna Paris Hilton gaan noemen, maar dat kan je niet eens een artiest noemen.
Termen die worden verkracht heb ik ook een hekel aan. Een voorbeeld:
R&B - Wat vroeger hele andere muziek was dan tegenwoordig is nu iets als Beyonce of zo.
Beyonce - Rhythm & Blues??

0
geplaatst: 5 juli 2010, 19:31 uur
R&B en Rhythm & Blues is duidelijk niet (meer) hetzelfde. Je afkeer van Queen deel ik ook helemaal.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 19:41 uur
Nu even een artiest die niet voor de hand ligt: R.E.M. Vreselijk gladde zeikmuziek naar mijn mening. Ben ik de enige hier?
* denotes required fields.