Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 november 2011, 16:57 uur
Ken hem eigenlijk alleen van naam.
Edit: Wikipedia gecheckt. Waarschijnlijk niet dus.
Edit: Wikipedia gecheckt. Waarschijnlijk niet dus.

0
geplaatst: 26 november 2011, 17:05 uur
2MY schreef:
Zijn "Stay the Night" mag van mij dagenlang oorwurmen (wohohohoo!)
Zijn "Stay the Night" mag van mij dagenlang oorwurmen (wohohohoo!)
Ik vind het vooral van lef getuigen om zo snel al nadat 'Hey Soul Sister' (ook geen al te best nummer overigens) zo'n overduidelijke rip-off uit te brengen. Als ik Train was geweest, had ik Sjeems aangeklaagd voor plagiaat.
0
Rizz
geplaatst: 26 november 2011, 18:16 uur
Slowgaze schreef:
Dire Straits, absoluut Dire Straits. Eagles. Sting. U2. Coldplay. Krezip. Jacqueline Govaert solo. James Blunt. Miss Montreal. My Chemical Romance, vooral na dat walgelijke nummer 'Cancer'. Oasis. Nickelback. Kane. 30 Seconds to Mars. Panic! at the Disco. Linkin Park. Michael Jackson, die ik bij leven ook al kut vond, zoals iedereen die hem nu heilig verklaart. Jantje Smit. Jan Smit overigens ook, maar ik weiger hem zo te noemen. Bon Jovi. Thomas Berge, ook omdat-ie ging afkicken voordat-ie überhaupt verslaafd was. Tool. Phil Collins. The View. Fall Out Boy. Simple Plan. ABBA.
Ik leef in een negatieve, pikzwarte wereld zonder licht en ik luister de hele dag naar Leonard Cohen zodat ik niet het risico loop om per ongeluk gelukkig te worden.
Dire Straits, absoluut Dire Straits. Eagles. Sting. U2. Coldplay. Krezip. Jacqueline Govaert solo. James Blunt. Miss Montreal. My Chemical Romance, vooral na dat walgelijke nummer 'Cancer'. Oasis. Nickelback. Kane. 30 Seconds to Mars. Panic! at the Disco. Linkin Park. Michael Jackson, die ik bij leven ook al kut vond, zoals iedereen die hem nu heilig verklaart. Jantje Smit. Jan Smit overigens ook, maar ik weiger hem zo te noemen. Bon Jovi. Thomas Berge, ook omdat-ie ging afkicken voordat-ie überhaupt verslaafd was. Tool. Phil Collins. The View. Fall Out Boy. Simple Plan. ABBA.
Ik leef in een negatieve, pikzwarte wereld zonder licht en ik luister de hele dag naar Leonard Cohen zodat ik niet het risico loop om per ongeluk gelukkig te worden.
Bedankt voor het opschrijven van de artiesten waar ik een gruwelijke hekel aan heb, ik doe alleen wel min Dire Straits, Abba en Michael Jackson als je het niet erg vindt

0
geplaatst: 26 november 2011, 18:21 uur
Ik vind dat Roel van Velzen te kort komt in de muziekwereld.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 november 2011, 18:40 uur
Waarschijnlijk niet alleen in de muziekwereld.
0
geplaatst: 26 november 2011, 18:52 uur
Ik heb een hekel aan alle Techno , R&B , Hip Hop en alle vormen van die Rap shit die de hedendaagse tv bevuilen .
Al die zogenaamde artiesten met dikke gouden fietsenkettingen om hun nek en 10 gouden ringen om hun jatten en 6 gouden tanden in hun murf .
Zoals laatst die verschrikkelijke Kempi die Het Is Een nacht bij DWDD zit te verneuken , bah bah zum kotsen .
Het ergste is dat ie denkt dat ie kan zingen ook nog .
Al die zogenaamde artiesten met dikke gouden fietsenkettingen om hun nek en 10 gouden ringen om hun jatten en 6 gouden tanden in hun murf .
Zoals laatst die verschrikkelijke Kempi die Het Is Een nacht bij DWDD zit te verneuken , bah bah zum kotsen .

0
geplaatst: 26 november 2011, 18:59 uur
Volgens mij doet ge het ervoor 
wie hebben we nog niet op de kast gekregen... Dire Straits-fans: check! Homo's: check! Nu dan hiphoppers en techneuten: check!

wie hebben we nog niet op de kast gekregen... Dire Straits-fans: check! Homo's: check! Nu dan hiphoppers en techneuten: check!
0
geplaatst: 26 november 2011, 19:10 uur
rudiger schreef:

En dat kon hij ook. Hij zong met meer emotie dan Guus Meeuwis die ik sowieso altijd vind zingen alsof hij nergens zin in heeft.
Dus ik heb een gruwelijke hekel aan Guus Meeuwis.
0
geplaatst: 26 november 2011, 19:17 uur
Stijn_Slayer schreef:
Je moet 'm eens in z'n eigen genre horen.
(quote)
Je moet 'm eens in z'n eigen genre horen.
Nee dank je Stijn dan zet ik nog liever een LP op van Ja Zuster , Nee Zuster .
0
geplaatst: 26 november 2011, 19:18 uur
Don Cappuccino schreef:
Hij zong met meer emotie dan Guus Meeuwis die ik sowieso altijd vind zingen alsof hij nergens zin in heeft.
Hij zong met meer emotie dan Guus Meeuwis die ik sowieso altijd vind zingen alsof hij nergens zin in heeft.
Dat heb ik dus exact hetzelfde met 50Cent... In da Club en Candy Shop vindt hij blijkbaar even saai als ik. Terecht uiteraard, en hij verdiende er nog bakken geld mee ook.
Door die 2 hits heb ik een beetje een afkeer van die meneer gekregen. Guus Meeuwis daarentegen vind ik te plat. Onvergeeflijk hoe hij van een klassieker als Ik Wil Je (De Kreuners) zo'n slap nummer heeft kunnen maken...

0
geplaatst: 26 november 2011, 20:07 uur
rudiger schreef:
Ik heb een hekel aan alle Techno , R&B , Hip Hop en alle vormen van die Rap shit die de hedendaagse tv bevuilen .
Lekker bekrompen weer. Maarja, ik ga het niet eens proberen goed te praten.Ik heb een hekel aan alle Techno , R&B , Hip Hop en alle vormen van die Rap shit die de hedendaagse tv bevuilen .
0
geplaatst: 26 november 2011, 20:11 uur
Wat techno met dikke goude kettingen te maken heeft ontgaat mij een beetje.
0
geplaatst: 26 november 2011, 20:20 uur
Wat hip-hop met tv bevuilen te maken heeft, snap ik ook niet zo.
0
geplaatst: 26 november 2011, 20:41 uur
trebremmit schreef:
Lezen , dat staat er niet .
Als je het begreep dan had ik het beter uitgelegd .
0
geplaatst: 26 november 2011, 20:46 uur
Speciaal voor rudiger, na het zien van dit filmpje heb je vast geen hekel meer aan techno.
In ieder geval krijg je respect voor de kunsten van deze mensen, hoop ik.
In ieder geval krijg je respect voor de kunsten van deze mensen, hoop ik.
0
geplaatst: 26 november 2011, 20:55 uur
rudiger schreef:
Ja joh, al dat opscheppen, vreselijk, dat ze daar allemaal staan te roepen: "Money for nothing and chicks for free"

0
geplaatst: 26 november 2011, 21:09 uur
Ik wil trouwens ook nog even Adele en Bruce Springsteen noemen. Adele is misschien niet verkeerd, maar enorm overschat en 21 was waardeloos.
Springsteen is een houthakker, die geen nummers kan schrijven en al helemaal niet kan zingen. En ik weet niet wat hij met die gitaar doet, maar ik noem het geen gitaar spelen.
Zo, dat is er ook weer uit.
Springsteen is een houthakker, die geen nummers kan schrijven en al helemaal niet kan zingen. En ik weet niet wat hij met die gitaar doet, maar ik noem het geen gitaar spelen.
Zo, dat is er ook weer uit.

0
geplaatst: 26 november 2011, 21:12 uur
rudiger schreef:
Dat het zwarte volk vingersvlug is dat wist ik al want ik kijk ook naar Opsporing Verzocht .
(quote)
Dat het zwarte volk vingersvlug is dat wist ik al want ik kijk ook naar Opsporing Verzocht .
Flauw, wat vind je er nu echt van?
0
geplaatst: 26 november 2011, 21:26 uur
Het is mijn smaak niet Bert maar het zal best knap zijn wat ie doet .
Maar ik vind het ook knap als iemand het wereldrecord paalzitten verbeterd .
0
geplaatst: 26 november 2011, 21:31 uur
Ik heb een gruwelijke hekel aan artiesten die hun publiek veels te lang laten wachten, en vervolgens ongeinterreseerd hun setje zonder toegift spelen.
Je hebt er verdorie voor betaald.
Van mij wordt ook verlangd dat ik mijn werk goed uitvoer.
Je hebt er verdorie voor betaald.
Van mij wordt ook verlangd dat ik mijn werk goed uitvoer.
0
geplaatst: 26 november 2011, 22:05 uur
rudiger schreef:

Helemaal mee eens, maar dat is niet iets van nu, maar iets wat al veel te lang aan de gang is.
En die Kempi was echt lachen, bij elk woord de laatste letter niet uitspreken....klonk voor geen meter.
Maar niet alles is slecht, er zit af en toe wel eens iets leuks tussen, maar het is wel zeldzaam. En natuurlijk, dat is een mening, ieder zijn ding.
En ik heb me wel eens afgevraagd of dat nu komt omdat ik ouder ben en die muziek ontgroeid of zo, of omdat mijn smaak gewoon is veranderd. Ouder valt niet te ontkennen, smaak is zeker veranderd.....of eigenlijk beter gezegd, die is verbreed en de voorkeur ligt ergens anders. Dus sta ik echt nog steeds open voor leuk werk uit de hoek waar ik "vroeger" het meest naar luisterde, maar ik hoor verdraaid weinig dingen die me bevallen.
Hiphop/rap van eind jaren '70 en jaren '80 vind ik heerlijk en ik luister het nog steeds af en toe en elke keer denk ik "wat was dit toch leuke, lekkere muziek". Het kan zijn dat dat de muziek van mijn jeugd is en daarom voor altijd blijft hangen, misschien als een soort "guilty pleasure". Maar eind jaren '80 werd het hele rapgebeuren eigenlijk pas volwassen en echt groot. En ik was er klaar mee. En dat komt ook niet omdat het juist groot werd, zo'n instelling van "omdat het grote publiek het leuk vindt ben ik er klaar mee".......je vindt iets leuk voor jezelf en anders niet. Halverwege de jaren '90 kwam ineens Afrika shox van Leftfield, een muzikale ode aan Afrika Bambaataa, de held van weleer........en gloeiende gloeiende wat een lekkere plaat vond....vind ik dat. Als ze dit soort dingen nog maakten zou ik er direct ende onmiddelijk naar luisteren en aanschaffen, maar ze zijn zeldzaam die platen....naar mijn mening dan natuurlijk. Dus dat muzikale landschap is eigenlijk veranderd, maar ik ben niet mee veranderd, niet in die richting.
Sensual seduction van Snoop Dog vind ik ook zo'n uitzondering bij het totale aanbod van Snoop Dog. Maar het zal vast niet de favoriet zijn van de meesten van Dog's luisteraars.
0
geplaatst: 26 november 2011, 23:51 uur
guitarwally schreef:
Je kent alleen zijn hits?
0
geplaatst: 27 november 2011, 12:08 uur
Ik denk eerder dat de enkele vage, slappe 50 Cent-achtige nummers die daadwerkelijk op TV komen een uitzondering vormen in de hiphop, hoewel er tegenwoordig wel steeds meer 14-jarigen zijn die van zichzelf vinden dat ze kunnen rappen, maar die nemen we dan ook niet serieus. Genoeg kwaliteitshiphop zonder blingblingnegers te vinden natuurlijk.
Wat techno hiermee te maken heeft ontgaat me een beetje.
0
geplaatst: 27 november 2011, 12:37 uur
Hiphop wordt nu geassocieerd met stoerdoenerij, gouden kettingen, gewelddadige of seksistische teksten ... daardoor heeft hiphop een slechte naam gekregen. Maar er zijn beslist ook hiphopbands die daar buiten blijven en beslist de moeite waard zijn (Atmosphere bv.) alleen zijn ze minder bekend bij het grote publiek.
0
geplaatst: 27 november 2011, 13:01 uur
vork666 schreef:
Ik denk eerder dat de enkele vage, slappe 50 Cent-achtige nummers die daadwerkelijk op TV komen een uitzondering vormen in de hiphop, hoewel er tegenwoordig wel steeds meer 14-jarigen zijn die van zichzelf vinden dat ze kunnen rappen, maar die nemen we dan ook niet serieus. Genoeg kwaliteitshiphop zonder blingblingnegers te vinden natuurlijk.
Ik denk dat hij eerder de huidige Trance zal bedoelen ipv techno, alleen dus onder de verkeerde noemer.....zo zie ik het ook wel eerlijk gezegd. Tja, we vinden niet allemaal hetzelfde leuk, verder niks mis mee.
Waar ik wel weer leuke dingen tussen vind zitten is Psy-trance, iets waar ik nu een beetje mee bezig ben. Veel dingen lijken wel erg op elkaar, dus ik moet nog wat verder speuren, maar een aantal dingen bevallen me wel.
* denotes required fields.