MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Haha vermakelijk dit. Zelden zo'n verzameling onzinnige opmerkingen bij elkaar gelezen als in de afgelopen pagina's van dit topic...

Bakema NL schreef:
Halverwege de jaren '90 kwam ineens Afrika shox van Leftfield, een muzikale ode aan Afrika Bambaataa, de held van weleer........en gloeiende gloeiende wat een lekkere plaat vond....vind ik dat. Als ze dit soort dingen nog maakten zou ik er direct ende onmiddelijk naar luisteren en aanschaffen, maar ze zijn zeldzaam die platen....naar mijn mening dan natuurlijk.

Geweldige track, heb hem destijds ook meteen gekocht, maar dat soort platen komen nog uit bij de vleet. Dat jij ze blijkbaar niet tegenkomt betekent niet dat die platen niet meer bestaan natuurlijk.

herman schreef:
(quote)

Geweldige track, heb hem destijds ook meteen gekocht, maar dat soort platen komen nog uit bij de vleet. Dat jij ze blijkbaar niet tegenkomt betekent niet dat die platen niet meer bestaan natuurlijk.

Klopt. En het zijn dingen die je vrijwel nergens voorbij hoort komen. Zo kwam ook een aantal jaren later iets als I monster met Daydream voorbij, ook al zo'n heerlijk plaatje met vocoder. Ik heb iets met die vocoder stemmen, dat is een tic die ik heb overgehouden aan de Battlestar Galactica van vroeger, de vocoder stemmen van de Cylons. Als dat in een plaat zit spits ik mijn oren al...........zelfs die Boney M is super, Nightflight to Venus....waar het op het laatst in overgaat is niet om aan te horen, maar dat hele eerste stuk...jippie !!

Laat maar horen dan wat je zoal kent, wat er nog allemaal uit komt/gekomen is, ik ben zeer benieuwd....

Er is zoveel, zou niet weten waar te beginnen. Maar kijk anders eens tussen mijn recente stemmen, die van luc011190, Goodfella, GrafGantz, etc.

Een paar recente tips kan ik je wel geven:

Four Tet - Locked/Pyramid
Death in Vegas -
Caribou
Burial

herman schreef:
Er is zoveel, zou niet weten waar te beginnen. Maar kijk anders eens tussen mijn recente stemmen, die van luc011190, Goodfella, GrafGantz, etc.

Een paar recente tips kan ik je wel geven:

Four Tet - Locked/Pyramid
Death in Vegas -
Caribou
Burial

Klinkt allemaal best anders....maar dat is niet verkeerd, herhalingsoefeningen/kopietjes hoeven ook weer niet. En het had allemaal wel wat van wat ik er zo even van geluisterd had. Van Burial luisterde ik Unite...lekkere relaxte track. Eens wat meer van luisteren allemaal dus. Maar inderdaad, daar kan ik wel wat mee wat je hier opnoemt. Leuke combi's van stijlen.

Oude Death in Vegas lijkt wel veel op de Leftfield uit die tijd. Ook een amalgaam van genres als hiphop, triphop, reggae, electro, pop, rock...

herman schreef:
Oude Death in Vegas lijkt wel veel op de Leftfield uit die tijd. Ook een amalgaam van genres als hiphop, triphop, reggae, electro, pop, rock...

Naam klinkt bekend, ga het eens checken. En zo'n mix spreekt me idd vaak wel aan ja.
Da's het mooie van een forum als dit, dingen ontdekken die je anders niet tegenkomt, in welk genre dan ook. Radio luister ik al nooit......soms op het werk maar dan hebben de collega's dat vreselijke funX aan staan. Ik heb al gezegd dat ik een keer wat cd'tjes mee ga nemen, een keer mijn dag, hahahaha...rennen ze gillend de deur uit. Ik heb al eens 2 vertwijfelde Marokkanen gezien die zich niet konden voorstellen dat ik "die" muziek luisterde.....zal iets van Arch enemy hebben laten horen of zo.

LucM schreef:
Hiphop wordt nu geassocieerd met stoerdoenerij, gouden kettingen, gewelddadige of seksistische teksten ... daardoor heeft hiphop een slechte naam gekregen. Maar er zijn beslist ook hiphopbands die daar buiten blijven en beslist de moeite waard zijn (Atmosphere bv.) alleen zijn ze minder bekend bij het grote publiek.

Is het niet gewoon terecht dat hiphop die naam heeft? Ze hebben een gewelddadige uitstraling en die willen ze ook hebben, anders verkoopt het sowieso niet. Het blijven natuurlijk de criminelen, de drugsdealers, die groot zijn geworden in het genre. En dan heb je een hoop artiesten die deze uitstraling ook willen hebben, ook al zijn ze geen gangster. Ze gedragen zich er wel naar.
Dat er hiphop is die wel de moeite waard is, klopt. Echter, dit is slechts 1% of minder van de totale hiphop-productie. En er is natuurlijk ook nog instrumentale hiphop (ook wel triphop), wat bijna niet meer agressief over kan komen, doordat er geen gangster loopt te schreeuwen, hoeveel mensen hij heeft neergeschoten, hoeveel drugs hij heeft gedeald en hoeveel bitches hij geneukt heeft.
En de mensen die die agressieve uitstraling leuk vinden, en dat zijn er een heleboel, zijn in mijn optiek nogal gefrusteerd. Waarom weet ik niet, misschien willen ze ook wel een gangster zijn, maar hebben ze de ballen er niet voor?

Improvision
Is dit serieus?

Ik hoop van niet.

Jocharo-T

Ik denk alleen dat hij er in verhoudingen tussen de aantallen naast zit.

Dus het agressieve karakter van hiphop is er niet? Misschien komt het dan totaal verkeerd op mij over. Is het niet zo dat Tupac, Biggy Smalls, Snoop Dogg en weet ik veel wie de grote in de hiphop zijn. Deze mensen staan bekend als gangsters, zijn zelf ook neergeschoten enz. Dit kunnen verhalen zijn of niet, feit is dat mensen dit aanspreekt. Ik noem dat agressief karakter.
Ik zeg ook niet dat alle hiphop liefhebbers gefrustreerd zijn, voor de mensen die zich aangesproken voelen.
Ik zeg ook niet dat ik alle hiphop van agressief karakter kut is, sterker nog ik vind het zelf ook af en toe goede muziek. De nieuwe van The Roots bijvoorbeeld, vind ik helemaal geweldig. Maar het gaat wel over een jongen die in het criminele circuit terecht komt. En het toeval wil dat dit soort onderwerpen voor het grote deel in hiphop behandeld wordt en niet in rock, pop, soul of weet ik veel wat.
Hiphop is ook een soort levensstijl geworden, gebaseerd op de muziek. Ik heb helemaal niks tegen deze mensen, begrijp me goed, sterker nog het zijn erg creatieve, interessante mensen. Wel is het zo dat deze "hiphoppers" idolen hebben die het geweld niet schuwen en zelfs als een groot onderdeel van hun leven beschouwen. Hoe dan ook, dit komt natuurlijk tot uiting in het gedrag van hiphoppers. Niet dat ze per se zelf gewelddadig zijn, maar ze veroordelen het ook niet, ze vinden het vaak zelfs mooi. Dus ik zeg alleen maar dat het niet raar is dat hiphop wordt geassocieerd is met stoerdoenerij, gouden kettingen, gewelddadige of seksistische teksten.
LucM laat het overkomen alsof hiphop wordt vervuild door de hiphop met gouden kettingen enz.
Ik denk dat het zo is dat bv Atmosphere de hiphop wat verschoond. Kwestie van perspectief.

Volgens mij mis je in je perspectief de stroming die onder andere De La Soul en A Tribe Called Quest teweeggebracht hebben.

Ja, daar heb je zeker gelijk in. Dit zijn inderdaad hele grote groepen, waar ik niet aan heb gedacht. Dit zijn dan ook namen, die niet heel snel bij me opkomen. Dit komt vooral doordat in mijn omgeving vrijwel niemand dit kent, een paar vrienden daargelaten. Ik zie dit zelf ook meer als de funk kant van hiphop. Als ik aan hiphop denk, denk ik al gauw aan de namen die ik eerder noemde en bijv. de (voor het grote poppubliek) wat onbekendere Mobb Deep en Wu Tang Clan. Het is natuurlijk ook zo dat hiphop een prachtig genre is als je erin verdiept. Ik luister zelf ook erg veel hiphop. Toch blijft hiphop bij mij overkomen als beschreven door LucM.

Ik erger me ook totaal niet aan artiesten als De La Soul en A Tribe Called Quest, maar wel aan de Tupacs, Biggies en tegenwoordig de Lil Waynes en de Whiz Khalifas. Vooral omdat ze de gangster ghetto cultuur gebruiken om cool over te komen. Het is allemaal een imago voor het sterrendom.

En Jasper1991 heeft gelijk dat ik er naast zit qua percentages. Wat de echte verhouding is weet ik niet, maar vrolijk word ik er waarschijnlijk niet van.

Murdoc023 schreef:

Ik erger me ook totaal niet aan artiesten als De La Soul en A Tribe Called Quest, maar wel aan de Tupacs, Biggies en tegenwoordig de Lil Waynes en de Whiz Khalifas. Vooral omdat ze de gangster ghetto cultuur gebruiken om cool over te komen. Het is allemaal een imago voor het sterrendom.
.

Ik ben zelf niet zo van de hiphop maar artiesten zoals De La Soul en Tribe vind ik dan wel weer goed. Wellicht komt dat ook omdat die zichzelf, in tegenstelling tot vele andere vanuit de hihop, niet zo extreem serieus nemen.

bro
Waarom is iedereen zo op hun tenen getrapt? Tuurlijk zijn niet alle rappers stoerdoeners, tuurlijk zijn niet alle klassieke muziekliefhebbers mensen die zich superieur voelen, tuurlijk zijn niet alle punkers anarchisten, tuurlijk zijn niet alle metalheads maatschappij-doemdenkers, tuurlijk zijn niet alle reggaeliefhebbers stoners, tuurlijk zijn niet alle hardcorefans pillenslikkers, .....................
Maar bij elk van hen klopt het wel dat het een stereotype over het genre is. Logisch gedrag die te verklaren valt: Mensen hebben de nijging om 'te veel' aan verschillende informatie te minimaliseren naar het meest opvallende karakter van de desbetreffende groep, om zo wat orde in hun observaties te kunnen brengen. Secundaire school-leerstof jongens
Dus hiphop-fanaten, rustig aan, het klopt wat hij zegt. Gewoon niet altijd..
En mensen die geen afkeer hebben tegen het genre, maar het genre wel nog steeds stereotypiseren, rustig aan, het klopt wat je zegt. Gewoon niet altijd.

bro
Dit is trouwens ook reden nummer één waarom er zo veel zijtakken, subgenres en nieuwe invalshoeken in élk genre komen. Iemand is liefhebber van een genre, maar vind natuurlijk ook bepaalde muzikanten niet goed. Maar wat gebeurt er als deze mindere artiesten bekender worden onder het grote publiek, en hun 'betere' artiesten niet? Ze krijgen een stereotype van de massa (onvermijdelijk) die zij niet met zichzelf linken, "want ik luister niet naar die artiesten hoor, ik luister naar..." En zo ontstaan duizenden nieuwe genres, veel vaker op basis van imago dan op muzikale interesse (naarmate er meestal al een basisgenre is waaruit men voortbouwt).
Of nog extremer, het genre sterft net zo snel uit als het gekomen is. Om het recentste voorbeeld te geven: Dubstep. 5 jaar geleden nog geëerd, nu mag je er bijna niet meer voor uitkomen dat je ernaar luistert als je nog als serieus muziekliefhebber wilt beschouwd worden
(Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier de hele tijd over het massa-verschijnsel. Tuurlijk kun je ook nieuwe muzikale paden betreden puur uit muzikale interesse, enzovoort)

Improvision
'Gewoon niet altijd' is al wat anders dan zeggen dat 99% van de geproduceerde hiphop (niet eens geconsumeerde) gaat over bolides, bitches, blunts, blaffers en blingbling. Soort van kort door de bocht in het kwadraat.

En 'het klopt dat het een stereotype over het genre is', is een beetje zelf-evident.

Improvision schreef:
'Gewoon niet altijd' is al wat anders dan zeggen dat 99% van de geproduceerde hiphop (niet eens geconsumeerde) gaat over bolides, bitches, blunts, blaffers en blingbling. Soort van kort door de bocht in het kwadraat.

En 'het klopt dat het een stereotype over het genre is', is een beetje zelf-evident.

Hier heb je zeker gelijk in. Ik bedoelde ook de geconsumeerde hiphop ipv geproduceerde. En de verhouding klopt ook voor geen meter. Maar het ging mij meer om het duidelijk maken dat ik het niet raar vind dat hiphop geassocieerd wordt met blingbling en dergelijke. Daarbij overdrijf ik nogal, het is ook geen wetenschappelijk forum.

Aan clowns als Sven Vath die maanden lang dezelfde hitjes draaien en met van alles bezig zijn behalve het draaien van goede techno.

bro schreef:

Of nog extremer, het genre sterft net zo snel uit als het gekomen is. Om het recentste voorbeeld te geven: Dubstep. 5 jaar geleden nog geëerd, nu mag je er bijna niet meer voor uitkomen dat je ernaar luistert als je nog als serieus muziekliefhebber wilt beschouwd worden
(Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier de hele tijd over het massa-verschijnsel. Tuurlijk kun je ook nieuwe muzikale paden betreden puur uit muzikale interesse, enzovoort)

Dubstep is de mainstream aan het worden, dit bericht maakt het helemaal duidelijk:

Bieber to go dubstep

bro
Murdoc023 schreef:
(quote)

Hier heb je zeker gelijk in. Ik bedoelde ook de geconsumeerde hiphop ipv geproduceerde. En de verhouding klopt ook voor geen meter. Maar het ging mij meer om het duidelijk maken dat ik het niet raar vind dat hiphop geassocieerd wordt met blingbling en dergelijke. Daarbij overdrijf ik nogal, het is ook geen wetenschappelijk forum.

Inderdaad Procentuele gegevens worden veel vaker als krachtterm gebruikt dan als een correct feit. Daarom dat ze zo gevaarlijk zijn.

bro
Improvision schreef:

En joa joa, vanzelfsprekend, inderdaad, maar ik heb het hier dan weldegelijk over stereotypen hé, hetgeen een algemene grond van waarheid heeft. Ik heb het niet over vooroordelen.

Murdoc023 schreef:
Dus het agressieve karakter van hiphop is er niet? Misschien komt het dan totaal verkeerd op mij over. Is het niet zo dat Tupac, Biggy Smalls, Snoop Dogg en weet ik veel wie de grote in de hiphop zijn. Deze mensen staan bekend als gangsters, zijn zelf ook neergeschoten enz. Dit kunnen verhalen zijn of niet, feit is dat mensen dit aanspreekt. Ik noem dat agressief karakter.
Ik zeg ook niet dat alle hiphop liefhebbers gefrustreerd zijn, voor de mensen die zich aangesproken voelen.
Ik zeg ook niet dat ik alle hiphop van agressief karakter kut is, sterker nog ik vind het zelf ook af en toe goede muziek. De nieuwe van The Roots bijvoorbeeld, vind ik helemaal geweldig. Maar het gaat wel over een jongen die in het criminele circuit terecht komt. En het toeval wil dat dit soort onderwerpen voor het grote deel in hiphop behandeld wordt en niet in rock, pop, soul of weet ik veel wat.
Hiphop is ook een soort levensstijl geworden, gebaseerd op de muziek. Ik heb helemaal niks tegen deze mensen, begrijp me goed, sterker nog het zijn erg creatieve, interessante mensen. Wel is het zo dat deze "hiphoppers" idolen hebben die het geweld niet schuwen en zelfs als een groot onderdeel van hun leven beschouwen. Hoe dan ook, dit komt natuurlijk tot uiting in het gedrag van hiphoppers. Niet dat ze per se zelf gewelddadig zijn, maar ze veroordelen het ook niet, ze vinden het vaak zelfs mooi. Dus ik zeg alleen maar dat het niet raar is dat hiphop wordt geassocieerd is met stoerdoenerij, gouden kettingen, gewelddadige of seksistische teksten.
LucM laat het overkomen alsof hiphop wordt vervuild door de hiphop met gouden kettingen enz.
Ik denk dat het zo is dat bv Atmosphere de hiphop wat verschoond. Kwestie van perspectief.

We moeten het genre dan ook vooral niet gaan relativeren...

Echt heel erg vind ik Anastacia. Geef haar een nummer en het slaat gelijk volkomen dood door haar stem. Een soort soul maar dan met echt alle ziel eruit gezogen. Godzijdank is ze wat in de vergetelheid geraakt de laatste jaren. Echt vreselijke muziek.

Misterfool
Anastacia is een artiest waar ik nog eens een best-offje van ga kopen. Hier en daar toch wel leuke popmuziek en ook wel jeugdsentiment. Bij artiesten als Robbie Williams , Madonna en Shakira heb ik eenzelfde sentiment. Zeker niet goed genoeg om albums in huis te halen, maar voldoende "oja dat heb ik ooit nog wel eens eerder gehoord en was best wel aardig" nummers voor een verzamelaar.

Van Anastacia bezit ik enkel een compilatie. Op zich is ze een goede zangeres maar haar sound is te gelikt maar dat is het probleem met zowat alle huidige R&B, bij Beyoncé bv. is dat nog erger.

Stijn_Slayer
Ik trek haar stem ook echt niet. Vreselijk. Ik vind het, zonder overdrijven, denk ik zelfs één van de ergste stemmen die ik ooit heb gehoord. Gelukkig hoor je nooit meer iets van haar.

LucM schreef:
Van Anastacia bezit ik enkel een compilatie. Op zich is ze een goede zangeres maar haar sound is te gelikt maar dat is het probleem met zowat alle huidige R&B, bij Beyoncé bv. is dat nog erger.

Ik heb niks met Beyonce (op een enkel nummer na, Single Ladies bijvoorbeeld), maar die hoor ik echt 100x liever. Ik ben het met Stijn eens, een van de ergere stemmen uit de popmuziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.