Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2012, 19:34 uur
Timo-otje schreef:
Alicia Keys , er is gewoon werkelijk geen 1 nummer van haar wat me kan bekoren.
Alicia Keys , er is gewoon werkelijk geen 1 nummer van haar wat me kan bekoren.
Deze ook niet? Of inderdaad Karma, al eerder genoemd.
0
geplaatst: 20 januari 2012, 20:22 uur
Om in te gaan op kaztor ...
Een tijdje geleden besproken in 'Nieuw in de top-40 van 2011', ik was zelfs nog te mild voor deze rotzooi. Ik krijg daar ook knallende koppijn van als ik dit meermaals moet horen.
LucM schreef:
#33. Afrojack & Steve Aoki featuring Miss Palmer - No Beef
Wat een vervelend gedoe, het is zo monotoon en gevoelloos als de pest. Ik hoor wel irritante elektronische trucjes, herhalingen van eenzelfde akkoord maar een song of melodie ... dat is teveel gevraagd.
Cijfer: 1,5
#33. Afrojack & Steve Aoki featuring Miss Palmer - No Beef
Wat een vervelend gedoe, het is zo monotoon en gevoelloos als de pest. Ik hoor wel irritante elektronische trucjes, herhalingen van eenzelfde akkoord maar een song of melodie ... dat is teveel gevraagd.
Cijfer: 1,5
Een tijdje geleden besproken in 'Nieuw in de top-40 van 2011', ik was zelfs nog te mild voor deze rotzooi. Ik krijg daar ook knallende koppijn van als ik dit meermaals moet horen.
0
geplaatst: 22 januari 2012, 20:42 uur
Ik heb de laatste tijd een gruwelijke hekel aan van die zogenaamde moderne metalbands die helemaal geen Metal zijn. Beetje derderangs metalcoreriffjes spelen, wat breakdowns erbij en wat electronica omdat we zo nodig trendy moeten zijn. Je komt uit bij Enter Shikari:
Ik ben echt bang dat de volgende generatie dit als Metal gaat zien, ze weten niet beter. Ik vind het maar een slechte ontwikkeling en daarom luister ik de laatste tijd steeds meer naar Black Metal.
Ik ben echt bang dat de volgende generatie dit als Metal gaat zien, ze weten niet beter. Ik vind het maar een slechte ontwikkeling en daarom luister ik de laatste tijd steeds meer naar Black Metal.
0
geplaatst: 22 januari 2012, 21:18 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik ben echt bang dat de volgende generatie dit als Metal gaat zien, ze weten niet beter. Ik vind het maar een slechte ontwikkeling.
Ik ben echt bang dat de volgende generatie dit als Metal gaat zien, ze weten niet beter. Ik vind het maar een slechte ontwikkeling.
Roept men dit niet al sinds de nu-metal halverwege de jaren 90 opkwam? Ik ging nog niet eens naar school toen Korn en de Deftones populair werden, en ik weet prima wat metal is. Ik zou me niet al te veel zorgen maken Don
.
0
geplaatst: 22 januari 2012, 21:22 uur
Dit is nog een stapje verder dan Korn en Deftones, MDV. Korn en Deftones vind ik vele malen meer Metal dan dat Enter Shikari. Pure metal is het zeker niet.
Korn en Deftones hebben tenminste nog vette en zelfs vrij creatieve riffs, die missen bij Enter Shikari compleet. Maar zo heb je ook dingen als The Browning wat Hardstyle is met Deathcore!
Korn en Deftones hebben tenminste nog vette en zelfs vrij creatieve riffs, die missen bij Enter Shikari compleet. Maar zo heb je ook dingen als The Browning wat Hardstyle is met Deathcore!

0
geplaatst: 22 januari 2012, 22:00 uur
The Browning vind ik eigenlijk best wel tof, wel origineel en goed gedaan die mix van hardstyle en metal.
Enter Shikari vind ik dan weer helemaal niks.
Enter Shikari vind ik dan weer helemaal niks.
0
geplaatst: 22 januari 2012, 22:53 uur
Nou moet ik zeggen dat ik The Browning best nog wel innovatief vind, al wordt zoiets natuurlijk snel flauw. Hoe spelen ze hun muziek eigenlijk live? Met de hardstylegeluiden op een bandje meespelen of zo? 

0
geplaatst: 22 januari 2012, 23:18 uur
Misterfool schreef:
Cd-singles heb ik nooit gekocht, bij vinyl-singles ben ik van plan om ooit het een en ander aan te schaffen(B-kantjes zijn altijd leuk).
Cd-singles heb ik nooit gekocht, bij vinyl-singles ben ik van plan om ooit het een en ander aan te schaffen(B-kantjes zijn altijd leuk).
Die b-kantjes staan toch ook op de cd-single

0
Misterfool
geplaatst: 23 januari 2012, 08:24 uur
Klopt, maar desondanks heb ik toch liever vinyl-singles. Zien er leuker uit en is leuk voor de heb.
0
geplaatst: 23 januari 2012, 14:46 uur
vigil schreef:
(quote)
Vermoedelijk heeft ie het over letterlijke b-kantjes.
Vinyl-singles hebben wat dat betreft zoveel meer charme, vind ik.

0
geplaatst: 23 januari 2012, 15:58 uur
MDV schreef:
Nou moet ik zeggen dat ik The Browning best nog wel innovatief vind, al wordt zoiets natuurlijk snel flauw. Hoe spelen ze hun muziek eigenlijk live? Met de hardstylegeluiden op een bandje meespelen of zo?

0
geplaatst: 23 januari 2012, 16:12 uur
Ze spelen inderdaad met de hardstylegeluiden op een band. Laat dan tenminste iemand daar op het podium die geluiden creëren.
0
geplaatst: 23 januari 2012, 16:17 uur
Ik ken The Browning niet, maar dat is toch wel erg amateuristisch. De Milli Vanilli van de metal?
0
geplaatst: 23 januari 2012, 16:24 uur
Titmeister schreef:
Ik ken The Browning niet, maar dat is toch wel erg amateuristisch. De Milli Vanilli van de metal?
Als ze alles behalve de hardstylegeluiden gewoon live spelen gaat het wat ver om ze met Milli Vanilli te vergelijken. Hier een daar een opgenomen sample op de achtergrond moet van mij kunnen. Maar als je letterlijk in ieder nummer electronische elementen gebruikt maar het niet nodig vind om even iemand achter een synthesizer of zoiets te zetten, ben je als band een beetje krom bezig.
0
geplaatst: 23 januari 2012, 16:34 uur
Tuurlijk is de vergelijking met Milli Vanilli overdreven, maar een band die nadrukkelijk electronic in haar muziek opneemt en deze live vanaf een bandje laat spelen, kan ik absoluut niet serieus nemen. Daarom worden ze wrs ook in dit topic besproken 

0
geplaatst: 23 januari 2012, 19:06 uur
The Browning is best nog vet, stelletje haters 
Zoals MDV al aangaf: dat werd een dikke vijftien jaar geleden ook gezegd over nu-metal. Ik vind het prachtig dat metalbands meer en meer buiten de eigen hokjes gaan kijken. Er zijn toch al genoeg bands te vinden die pure metal spelen, ook onder de noemer 'moderne metal' (wat vaak synoniem staat voor Machine Head-klonen).
Overigens is de crossover van electronica en metal(core) niet echt nieuw meer te noemen, zonder daarbij naar industrial metal te kijken. Blood Stain Child mixt al vanaf 2006 Children of Bodom-gefriemel met dance, The Berzerker mixt al sinds het begin van vorig decennium hardcore techno met deathgrind, HORSE the Band staat al langer bekend om het mixen van post-hardcore en lollige electronica. En dan vergeet ik nog de gehele cybergrind-scene, waarbij Genghis Tron al bewezen heeft dat er ook serieuze bands in opereren.
Ik vind het in ieder geval erg vet, al snap ik heel goed dat er mensen op afknappen.

Don Cappuccino schreef:
Dit is nog een stapje verder dan Korn en Deftones, MDV. Korn en Deftones vind ik vele malen meer Metal dan dat Enter Shikari. Pure metal is het zeker niet.
Zoals MDV al aangaf: dat werd een dikke vijftien jaar geleden ook gezegd over nu-metal. Ik vind het prachtig dat metalbands meer en meer buiten de eigen hokjes gaan kijken. Er zijn toch al genoeg bands te vinden die pure metal spelen, ook onder de noemer 'moderne metal' (wat vaak synoniem staat voor Machine Head-klonen).
Overigens is de crossover van electronica en metal(core) niet echt nieuw meer te noemen, zonder daarbij naar industrial metal te kijken. Blood Stain Child mixt al vanaf 2006 Children of Bodom-gefriemel met dance, The Berzerker mixt al sinds het begin van vorig decennium hardcore techno met deathgrind, HORSE the Band staat al langer bekend om het mixen van post-hardcore en lollige electronica. En dan vergeet ik nog de gehele cybergrind-scene, waarbij Genghis Tron al bewezen heeft dat er ook serieuze bands in opereren.
Ik vind het in ieder geval erg vet, al snap ik heel goed dat er mensen op afknappen.
0
geplaatst: 23 januari 2012, 20:57 uur
The Berzerker vind ik wel erg gaaf. Het is niet zo zeer de combinatie van electronica en metal die ik niks vind, het is eerder de uitvoering. Die is af en toe echt knullig.
Een Genghis Tron is echt een uitzondering. Die maken een combinatie van electronica en mathcore met sterke composities en de electronica wordt smaakvol gebruikt. Die band is technisch dan ook echt vele malen beter dan een Enter Shikari of The Browning.
Een Genghis Tron is echt een uitzondering. Die maken een combinatie van electronica en mathcore met sterke composities en de electronica wordt smaakvol gebruikt. Die band is technisch dan ook echt vele malen beter dan een Enter Shikari of The Browning.
0
geplaatst: 23 januari 2012, 22:05 uur
Eens met bennerd, ontwikkeling is goed.
Berzerker vind ik dan weer over the top en kinderachtig met die maskers en troep, muzikaal is het ook erg matig.
Berzerker vind ik dan weer over the top en kinderachtig met die maskers en troep, muzikaal is het ook erg matig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 januari 2012, 22:49 uur
Ik heb het niet zo op die op hol geslagen drumcomputer. Drumcomputers vind ik meestal niet zo gaaf.
0
geplaatst: 24 januari 2012, 01:11 uur
Don Cappuccino schreef:
The Berzerker vind ik wel erg gaaf. Het is niet zo zeer de combinatie van electronica en metal die ik niks vind, het is eerder de uitvoering. Die is af en toe echt knullig.
Dat vind ik bij veel pure metalbands ook, maar dat is even een non-argument van mijn kant

0
geplaatst: 24 januari 2012, 09:47 uur
Don Cappuccino schreef:
en daarom luister ik de laatste tijd steeds meer naar Black Metal.
en daarom luister ik de laatste tijd steeds meer naar Black Metal.
Da's sowieso de betere metal als je het mij vraagt
En zolang er nog genoeg bands zijn die dat soort muziek spelen ga ik me niet storen aan Enter Shakira 
0
geplaatst: 24 januari 2012, 18:26 uur
En er schijnt zelfs nog meer te zijn dan blackmetal en Enter Sirtaki! 

0
geplaatst: 25 januari 2012, 22:53 uur
Pink Floyd doet het bij mij goed in mijn persoonlijke braak top 10.
Staat er vol mee.
Edit: Leuk dit topic, nu pas ontdekt
Staat er vol mee.
Edit: Leuk dit topic, nu pas ontdekt

0
geplaatst: 20 juli 2012, 19:55 uur
Guns 'N Roses
Slash
Nickelback
Frans Duijts
Gerard Joling
dat soort :-P