MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
+ zijn eerste soloplaat
+ sommige Genesis stuff

- al
- de
- rest
- en
- dat
- is
- nogal
- wat

Ik vind hem kaal.

Ja,kaal, en toch slecht gekamd.

ach Phil valt rueze mee.

Phil heeft met Genesis en solo echt prachtige dingen gemaakt en is een geweldige live performer. Dieptepunt later in zijn carriere was echter wel zijn cover van True Colours van Cindy Lauper.

De man is nu praktisch met pensioen, misschien moeten we hem gewoon met rust laten en nu zijn credits geven voor alles wat hij heeft bereikt.

Helemaal met Running On Empty eens. De man heeft een geweldige carrière achter de rug en heeft in de jaren 70 en 80 op een positieve manier een belangrijk aandeel gehad in de muziekbusiness. Daarna werd het inderdaad veel en veel minder helaas. Ik geniet van een groot gedeelte van zijn muziek en ook zijn laatste plaat voor z'n pensioen (het met liefde gemaakte Motown tribute) zet ik nog geregeld op. Give the man a break.

Stijn_Slayer
Phil Collins was lange tijd als reclames. Altijd en overal aanwezig en opdringend.

Ja Stijn en nu zelfs hier weer.
Maar toch, ik zou zo geen artiest kunnen bedenken waar ik een hekel aan heb.
Ik zijn er voldoende die ik niet goed vind, maar dat is dan gewoon een zaak van smaak.
En was Phil nou zo vaak te pas en onpas aanwezig, hij had wel altijd veel projecten, maar ik heb hem nog nooit in -bv- De wereld draait door o.i.d. gezien.

Stijn_Slayer
Af en toe even goed haten heeft de werking van catharsis.

Muziek is dwingend. Je kan opzij kijken, maar je kan je oren niet zomaar uitzetten. Als ik iets echt niet mooi vind o.i.d., kan me dat soms best storen.

ClassicRocker
De openingspost van de topicstarter:

HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Ik kom o.a. tot de volgende gerespecteerde artiesten (in willekeurige volgorde):

-Neil Young
-Bob Dylan
-Tom Waits
-Nick Drake
-Van Morrisson

Een band als Joy Division vond ik lang tijd ook hemeltergend slecht maar ben ik het afgelopen jaar gaan waarderen (al zal het nooit mijn favoriete band worden).

Ja daar heb ik ook wel iets op tegen, veel geld aan uitgegeven.

ClassicRocker schreef:
De openingspost van de topicstarter:

(quote)

Ik kom o.a. tot de volgende gerespecteerde artiesten (in willekeurige volgorde):

-Neil Young
-Bob Dylan
-Tom Waits
-Nick Drake
-Van Morrisson
.

WOW, deze behoren tot één van mijn favoriete artiesten:

Neil young (top 10 plaat en 1x 4,5* en de rest 4* en 3,5*)
Bob Dylan (top 10 plaat + nog 5*)
Tom Waits (1x 5* en de rest bijna alles boven een 3,5*)
van morrisson (2x 5*)
Nick Drake (alle 3 de studio platen zijn top)

Tsja, zijn top 5 artiesten zijn waarschijnlijk jouw flop 5 artiesten

Stijn_Slayer
Maar we wisten toch al dat CR geen smaak heeft?

dix
Tijd om de meester van de IKEA-rock weer eens te noemen: Lenny Kravitz.

Stijn_Slayer schreef:

En toch heeft het in zich, ik vind zijn hier geplaatste lijstje best wel geweldig.

HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

- Stevie Wonder
- Anouk
- Queen

Bon jovi

Op dit moment is het voor mij heel duidelijk: Michel Telo en Gusttavo Lima.

Rudi S schreef:
Ja daar heb ik ook wel iets op tegen, veel geld aan uitgegeven.

Het gaat toch over Joy Division? Hier alvast het eerste waar ik het volledig eens mee ben. Nu gaat het slechts om twee "echte" albums, eentje met overblijfsels en een verzamelaar.

Dat valt naar verhouding in geld dan allemaal nog mee. Ik zal wel bekennen dat de albums bij mij inmiddels enigszins stof staan te happen.
Ik vind het lelijke muziek en het heeft een volstrekt gebrek aan warmte en creatieve bezieling. Hoewel ik erg mijn best heb gedaan het mooi te vinden, velen vinden het prachtig.

Maar toch, ik zou zo geen artiest kunnen bedenken waar ik een hekel aan heb.
Ik zijn er voldoende die ik niet goed vind, maar dat is dan gewoon een zaak van smaak.
En was Phil nou zo vaak te pas en onpas aanwezig, hij had wel altijd veel projecten, maar ik heb hem nog nooit in -bv- De wereld draait door o.i.d. gezien.

Ook hier volledig instemming. Het kan op een gegeven ogenblik ook mode worden om iemand de grond in te boren.

Ja, er is op bepaalde onderdelen van zijn muzikale carriere wel degelijk kritiek mogelijk. En ja, hij leende zich voor zaken (reclame voor Sky Radio) waarvan ik zou zeggen: niet doen. Maar hij heeft ontegenzeggelijk ook veel prachtige dingen gedaan in muziek.

Maar hij zit door raar gedrag en tegenvallende prestaties een beetje in het verdomhoekje en inmiddels achter de geraniums. Fysiek en psychisch geblesseerd.

Ik luister eigenlijk nooit meer naar de radio (behalve Radio 1) Als je zelf een beetje verzameling hebt heb je geen dj's meer nodig om voor je te bepalen wat je moet gaan horen. Dan erger je je gelijk ook niet meer aan verkeerde muzikanten en radiostations. En tips doe je hier wel op

Onweerwolf
Tori Amos

Hemeltergend.

musician schreef:
(quote)

Het gaat toch over Joy Division? Hier alvast het eerste waar ik het volledig eens mee ben. Nu gaat het slechts om twee "echte" albums, eentje met overblijfsels en een verzamelaar.

Dat valt naar verhouding in geld dan allemaal nog mee. Ik zal wel bekennen dat de albums bij mij inmiddels enigszins stof staan te happen.

Nee het ging om het lijstje war CR plaatsten, dus veel albums etc.
Ik had overigens het lijstje beter kunnen qouten omdat er nog een stukje JD achteraan kwam.

ClassicRocker
Stijn_Slayer schreef:

Je post heeft me geïnspireerd om te komen tot nog vijf gerespecteerde namen die niet aan mij besteed zijn (in willekeurige voldorde):

-David Crosby
-Stephen Stills
-Graham Nash
-Leonard Cohen
-Nick Cave

Een andere band die ik lange tijd hemeltergend slecht vond maar ik het afgelopen jaar ben gaan waarderen is The Cure (al zal ook dat nooit mijn favoriete band worden).

Maar zijn geen smaak is wel heel goed.
Crosby!!!
Cohen!!!!!!
Cave!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oeps blijft hangen.

CR kun je AUB nog wat meer tips van slechte bands plaatsen, misschien zit er nog wat moois bij wat ik nog niet gehoord heb.

Misterfool
Cave en Cohen; twee van de beste singer-songwriters.

ClassicRocker
Rudi S schreef:
CR kun je AUB nog wat meer tips van slechte bands plaatsen, misschien zit er nog wat moois bij wat ik nog niet gehoord heb.

Nee, voorlopig ga ik me weer even bezighouden met artiesten die ik geniaal vind (voor tips kun je me pm'en en mijn Top 10 en Rotatielijst raadplegen).

Maar die zijn lang zo goed niet als de artiesten die jij slecht vindt...

Artiesten die CR slecht vindt

ClassicRocker
Rudi S schreef:

Nou, nog één keer dan (in willekeurige volgorde):

-Frans Bauer
-Gordon
-Gerard Joling
-Jan Smit
-Zanger Rinus

Rudi S schreef:
Artiesten die CR slecht vindt

En ik kan het nog verstaan ook

Gast
geplaatst: vandaag om 12:13 uur

geplaatst: vandaag om 12:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.