MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
relaxex schreef:
(quote)

Het wordt een stuk minder vermakelijk als ze het 5x per dag op je werk draaien...

Al eens aan een andere baan gedacht ?

'Morgen beginnen? Uitstekend! Laatste vraagje: Wat schalt er zoal door de radiospeakers hier? Wat 538? Nou, laat dan maar. Ga ik ergens anders kijken.'

Geloof niet dat iedereen in zo'n luxepositie verkeert.

Walk Of Life is inderdaad niet representatief voor Dire Straits maar vind ik een erg leuk nummer, ik heb het moeilijker met de zoete ballad Why Worry. Maar zelfs dat nummer overstijgt ruimschoots alles wat bv. Kane of Nickelback brengen.

Ach. Dat is een beetje kiezen tussen verzuipen of verbranden. Wat mij betreft.

Edwynn schreef:
'Morgen beginnen? Uitstekend! Laatste vraagje: Wat schalt er zoal door de radiospeakers hier? Wat 538? Nou, laat dan maar. Ga ik ergens anders kijken.'

Geloof niet dat iedereen in zo'n luxepositie verkeert.

In dat geval zit er niets anders op dan al je collega's van het leven te beroven en zelf de controle over de radio in handen te nemen

Onweerwolf
Ik heb sterk het vermoeden dat de anti-dire straits houding van mensen hier slechts dient om Chevy te pesten. Wat overigens fantastisch mislukt.

Onweerwolf schreef:
Ik heb sterk het vermoeden dat de anti-dire straits houding van mensen hier slechts dient om Chevy te pesten. Wat overigens fantastisch mislukt.

Dit komt omdat Chevy zichzelf al ruim voldoende gepest heeft door een leven lang te luisteren naar de Dire Straits. De beste jongen is daardoor resistent geworden voor grappen van buitenstaanders...

Stalin schreef:

In dat geval zit er niets anders op dan al je collega's van het leven te beroven en zelf de controle over de radio in handen te nemen

En dan? Op Q music zetten? Radio veronica?

De Nederlandse ether is al jarenlang kapot. Helaas.

@onweerwolf

Even voor mijzelf sprekend: You're wrong.

Dire Straits en Nickelback schijnen echt de bands te zijn die onvoorwaardelijk en onbeperkt gebasht kunnen worden. Alles schijnt er mis mee te zijn.

@ Edwynn: radio 1? radio 4?

Onweerwolf
Edwynn schreef:
(quote)

En dan? Op Q music zetten? Radio veronica?

De Nederlandse ether is al jarenlang kapot. Helaas.

@onweerwolf

Even voor mijzelf sprekend: You're wrong.

Ik vraag me dan wel af waarom jij een gruwelijke hekel aan Dire Straits zou hebben. Van de meeste acts hier in dit topic kan ik het me om een specifieke reden wel voorstellen, maar Dire Straits?

Ik luister wel veel radio 1, maar vind dat toch niet echt een fijne zender om op te werken. Sowieso geen zender met veel gepraat aub. En ether is wel een achterhaald concept: tegenwoordig is er internet en kun je gewoon een stream aanzetten van het een of ander. Studio Brussel, Radio Nova, 6music van de BBC, etc.

jasper1991 schreef:
Dire Straits en Nickelback schijnen echt de bands te zijn die onvoorwaardelijk en onbeperkt gebasht kunnen worden.

En het zijn allebei bands die miljoenen aan CD´s verkopen. Er zijn echt haters en liefhebbers, ertussen zit er bijna niet. Nickelback was bij zijn eerste en tweede CD middelmatig, daarna ging het bergaf. Dire Straits is technisch een perfecte band maar ik vind echt dat ze oersaaie muziek maken. De gitaarstukken worden nergens spannend maar het is wel goed gespeeld.

The Ting Tings is echt een band die ik niet kan horen. Bij elk nummer die ik van die groep hoor breekt het angstzweet mij uit.

Onweerwolf
Don Cappuccino schreef:
(quote)

En het zijn allebei bands die miljoenen aan CD´s verkopen. Er zijn echt haters en liefhebbers, ertussen zit er bijna niet. Nickelback was bij zijn eerste en tweede CD middelmatig, daarna ging het bergaf. Dire Straits is technisch een perfecte band maar ik vind echt dat ze oersaaie muziek maken. De gitaarstukken worden nergens spannend maar het is wel goed gespeeld.

Die laatste twee zinnen zou je ook kunnen zeggen over Opeth vanaf Blackwater Park wat mij betrfet.

Daar verschillen de smaken dan toch. Toch speelt Knopfler wat mij betreft iets technischer, bij Opeth is het een stuk avontuurlijker en ook emotioneler. Niemand is natuurlijk beter dan Rory Gallagher op gitaar.

Dat heb ik nou bij Seventh Wonder; zang, speltechniek, allemaal perfect maar mij laat het Siberisch. Die zanger (Karevik) gaat overigens bij Kamelot zingen...

A propos Opeth; ik heb moeite met hun houding, maar de muziek gaat wel als ze maar niet vergeten opbouw in de nummers te stoppen.

Onweerwolf
Don Cappuccino schreef:
Daar verschillen de smaken dan toch. Toch speelt Knopfler wat mij betreft iets technischer, bij Opeth is het een stuk avontuurlijker en ook emotioneler. Niemand is natuurlijk beter dan Rory Gallagher op gitaar.

Hmm, de emotie vind ik bij Opeth nou juist totaal ontbreken na de 1e 4 albums en is dé reden waarom ik de band niet zo leuk meer vind.

Rory Gallagher trek ik helemaal niet. Da's pas saai.

Onweerwolf schreef:

Ik vraag me dan wel af waarom jij een gruwelijke hekel aan Dire Straits zou hebben. Van de meeste acts hier in dit topic kan ik het me om een specifieke reden wel voorstellen, maar Dire Straits?

Als je terugleest, zul je merken dat ik schreef een beetje een hekel aan o.a. Dire Straits te hebben.

Ik heb wel eens gemerkt dat het heel lastig is om te begrijpen dat iemand anders een mening kan hebben die de jouwe niet is, maar sommige dingen spreken een mens nu eenmaal minder aan. Ondanks dat het gewoon goed in elkaar steekt ofzo.

Voor wat betreft Dire Straits is de stem van Mark Knopfler mijn allergrootste struikelblok. Verder heb ik moeite met veel van die bijna Shadows-achtige gitaarriedeltjes van de man. Het is gewoon smaak weetjewel?

Onweerwolf
Ik snap wel dat je het niet mooi vindt, maar niet mooi ≠ hekel.

Edwynn schreef:

Verder heb ik moeite met veel van die bijna Shadows-achtige gitaarriedeltjes van de man.

Da's nog best een goeie vergelijking. The Shadows vind ik dan wel echt véél leuker.

Onweerwolf schreef:
Ik snap wel dat je het niet mooi vindt, maar niet mooi ≠ hekel.

Een beetje hè?

Want het is niet zo dat ik er eigenlijk heel graag naar luister ondanks dat ik het niet mooi vind.

Stalin schreef:
Dit komt omdat Chevy zichzelf al ruim voldoende gepest heeft door een leven lang te luisteren naar de Dire Straits. De beste jongen is daardoor resistent geworden voor grappen van buitenstaanders...
.

Don Cappuccino schreef:
Er zijn echt haters en liefhebbers, ertussen zit er bijna niet.
Dire Straits is gewoon een breed gedragen band. Je doet alsof alleen een obscuur groepje liefhebbers op hun kamer in hun Knopfler T-shirts naar Dire Straits luistert.
Dire Straits - Brothers in Arms (1985), kijk gewoon naar de stemcurve en je weet genoeg.

Ik vind het wel knap dat men een hekel hebben aan bepaalde bands. Wat Onweerwolf zegt klopt als een bus. Een hekel hebben aan en het niet mooi vinden is toch wel een groot verschil. Sowieso snap ik niet hoe je een hekel kan hebben aan iets waar je überhaupt weinig van af weet. Een hekel hebben aan een persoon krijg je door zijn gedragen, zijn doen en laten, toch niet van een paar (muzikale) noten van een paar minuten?

Dat laatste is een beetje een kromme redenering, we zitten hier op een muziekforum dus de vraagstelling is uiteraard gericht op de muziek van deze of gene, niet op de persoonlijkheid. Een beetje beknoptheid in de titel moet toch kunnen zonder dat er misverstanden ontstaan?

Onweerwolf
Waar ik bijvoorbeeld wel echt een hekel aan heb is De Jeuk Van Tegenwoordig. Maar dat komt vooral door de stuitend banale en infantiele teksten van die lui. Als ik zoiets hoor krijg ik echt plaatsvervangende schaamte.

chevy93 schreef:

Ik vind het wel knap dat men een hekel hebben aan bepaalde bands. Wat Onweerwolf zegt klopt als een bus. Een hekel hebben aan en het niet mooi vinden is toch wel een groot verschil. Sowieso snap ik niet hoe je een hekel kan hebben aan iets waar je überhaupt weinig van af weet. Een hekel hebben aan een persoon krijg je door zijn gedragen, zijn doen en laten, toch niet van een paar (muzikale) noten van een paar minuten?

Moet ik nu echt gaan uit leggen dat het hier over de muziek gaat waar je een hekel aan hebt? Niet over de personen zelf want nee, daar weet ik inderdaad niets vanaf. Mark Knopfler kan een hele toffe gast zijn. Misschien is die grapjas die met zijn saxofoon tijdens live aid van die malle dansjes deed ook echt een supertoffe gozer. Maar dan nog zou ik tegen ze zeggen. Jullie deugen, maar jullie plaatjes niet.

Edit: wat Graf zegt dus.

En dan nog is alles volstrekt persoonlijk, subjectief ende arbitrair.

Enne... bussen kloppen niet. Nooit.

Pfff

Ozric Spacefolk
Je kan echt wel een hekel hebben aan muziek of een artiest, ook al is deze waanzinnig goed.

Ik ken veel mensen die echt een hekel hebben aan Queen.

Ik ken een hoop mensen die een hekel hebben aan alles met gitaar.

Het is allemaal hun goed recht.

Ik kan heel slecht tegen artiesten als ik het te vaak gedwongen heb gehoord.
Ik heb ook een hekel aan artiesten die overduidelijk geld willen verdienen door een erg populaire weg te bewandelen.

Zoals bijv. Korn met hun dubstep-plaat of Machine Head met hun rapmetal platen of Madonna met American Pie ofzo.

Komt dan waarschijnlijk omdat ze het niet kunnen. Dus schoenmaker: blijf bij je leest.

Ook een hekel aan: Kid Rock. Omdat ik gewoon niet snap wat hij nu wil... Country, rock, hiphop? Het is het allemaal niet....

Ozric Spacefolk
Ook een hekel aan Crabcore:

YouTube - Top 10 Best Electro CrabCore Bands

Want wat is het eigenlijk? Het is alles maar ook dus eigenlijk helemaal niets. Knap dubbelbass-werk vaak, maar meer ook niet...

Xel
Edwynn schreef:
Enne... bussen kloppen niet. Nooit.

Pfff

Dat klopt als een zwerende vinger!

chevy93 schreef:
Dire Straits is gewoon een breed gedragen band. Je doet alsof alleen een obscuur groepje liefhebbers op hun kamer in hun Knopfler T-shirts naar Dire Straits luistert.

Nu overdrijf je wel weer heel erg, nou ga je dingen zeggen die helemaal niet in mijn bericht staan. Bij Nickelback heb je echt fans en extreme haters.

En ik weet dat Walk Of Life niet representatief is voor de band maar dat is echt een van de meest irritante nummers die ik ken. Gelijk dat superirritante keyboardje, brr... Maar ik heb compleet geen klik met de muziek, ik word er niet door geraakt en ik vind dat het emotie mist. Money For Nothing kan ik ook niet aanhoren, veel te lang en gewoon oersaai. Maar dat is mijn mening.

ClassicRocker
Onweerwolf schreef:
Waar ik bijvoorbeeld wel echt een hekel aan heb is De Jeuk Van Tegenwoordig. Maar dat komt vooral door de stuitend banale en infantiele teksten van die lui. Als ik zoiets hoor krijg ik echt plaatsvervangende schaamte.

Afschuwelijke hipsterhop.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.