Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2012, 17:26 uur
De Jeugd van Tegenwoordig toch zeker niet? Ik vind dat in ieder geval wel geinig...
0
ClassicRocker
geplaatst: 25 juli 2012, 17:33 uur
Ik vind een hoop met een knipoog gemaakte muziek geinig en goed, maar vind De Jeugd van Tegenwoordig afschuwelijk.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 17:35 uur
Ik vind die FaberYayo/Faberge/Pepijn Lanen erg grappig, hij zit ook in Le Le wat ik wel leuk vind.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juli 2012, 17:44 uur
Don Cappuccino schreef:
Gelijk dat superirritante keyboardje, brr...
Gelijk dat superirritante keyboardje, brr...
En dan die domme, zelfverzekerde zanglijn erachteraan... Het is een soort parodie op een popnummer, alleen helaas serieus bedoeld.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 19:04 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ook een hekel aan Crabcore:
YouTube - Top 10 Best Electro CrabCore Bands
Want wat is het eigenlijk?
Ook een hekel aan Crabcore:
YouTube - Top 10 Best Electro CrabCore Bands
Want wat is het eigenlijk?
Een echt genre is het niet, eerder een spottende naam zoals mallcore was voor nu-metal en norsecore was voor de rechtdoorzee-black metal. Vaak zijn het gewoon post-hardcorebands.
Hokjes

0
geplaatst: 25 juli 2012, 20:50 uur
Don Cappuccino schreef:
nou ga je dingen zeggen die helemaal niet in mijn bericht staan.
nou ga je dingen zeggen die helemaal niet in mijn bericht staan.
jasper1991 schreef:
Dire Straits en Nickelback schijnen echt de bands te zijn die onvoorwaardelijk en onbeperkt gebasht kunnen worden.
Dire Straits en Nickelback schijnen echt de bands te zijn die onvoorwaardelijk en onbeperkt gebasht kunnen worden.
Don Cappuccino schreef:
En het zijn allebei bands die miljoenen aan CD´s verkopen. Er zijn echt haters en liefhebbers, ertussen zit er bijna niet.
Ik heb het nog even voor je schuin gezet. Niks vervormd, dit is gewoon zoals t er staat.En het zijn allebei bands die miljoenen aan CD´s verkopen. Er zijn echt haters en liefhebbers, ertussen zit er bijna niet.
Stijn_Slayer schreef:
alleen helaas serieus bedoeld.
alleen helaas serieus bedoeld.
.Edwynn schreef:
Pfff
Ah, dit vat het toch weer mooi samen. Wat zuurpruimen die even wat stoom af moeten blazen. Ik vraag me in het algemeen af hoe iemand überhaupt een hekel aan muziek kan hebben. Muziek kan niet mooi zijn, maar dan haal ik mn schouders op. Hekel, een synoniem van haat, komt van binnen en zegt volgens mij meer over de persoon dan over het gehekelde.Pfff
0
geplaatst: 25 juli 2012, 21:00 uur
chevy93 schreef:
Ik vraag me in het algemeen af hoe iemand überhaupt een hekel aan muziek kan hebben.
Ik vraag me in het algemeen af hoe iemand überhaupt een hekel aan muziek kan hebben.
Aangezien er 3525 berichten in dit topic staan lijkt het me van wel.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 21:04 uur
Ik vraag me af of je zo belerend met je vingertje kwam wapperen als het hier over Justin Bieber ging..
0
geplaatst: 25 juli 2012, 21:18 uur
Ik wil net zeggen: er bestaat muziek waar ik letterlijk de kriebels van krijg... Zo kan ik echt niet tegen gladde aanstelzang à la Bruno Mars of Chris Brown. Een Jason Derulo gaat dan nog een stap verder als het gaat om walgelijkheid. Ik loop letterlijk de kamer uit als zoiets opstaat. Verder erger ik me niet zo snel aan muziek. Zeker op een feestje zal ik mezelf geen lol ontzeggen door me aan muziek te ergeren. Daar verpest je het toch vooral voor jezelf mee.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 21:27 uur
Edwynn schreef:
Ik vraag me af of je zo belerend met je vingertje kwam wapperen als het hier over Justin Bieber ging..
Dan was ik überhaupt niet (edit: zichtbaar) in dit topic geweest. Ik heb me meermaals verbaasd over wat er hier langskomt. Als ik overal mn mening zou moeten geven waar ik t niet mee eens ben, heb ik alleen al hier een dagtaak.Ik vraag me af of je zo belerend met je vingertje kwam wapperen als het hier over Justin Bieber ging..
Ik heb ook geen hekel aan (de muziek van) Justin Bieber, waarom zou ik?
Overigens ben ik net zo belerend als (o.a.) jij in het topic met Waar was jij toen... stierf? over hoe raar het wel niet is dat je je verknocht voelt aan een bepaalde artiest.
niels94 schreef:
Ik wil net zeggen: er bestaat muziek waar ik letterlijk de kriebels van krijg...
O, uiteraard. Maar haat je het dan gelijk? Ik kan ook genoeg geroutineerde namen noemen en algemeen geaccepteerde 'super'artiesten waar ik de kriebels van krijg, maar als ik het goed begrijp zijn er bepaalde namen waarbij het 'logisch' is dat men er een hekel aan heeft en bij sommigen juist onmogelijk.Ik wil net zeggen: er bestaat muziek waar ik letterlijk de kriebels van krijg...
0
geplaatst: 25 juli 2012, 23:43 uur
Het is inderdaad belachelijk om de muziek van een artiest te haten. Behalve dan de muziek van Gotye, die moet gehaat worden.
0
geplaatst: 25 juli 2012, 23:57 uur
chevy93 schreef:
Overigens ben ik net zo belerend als (o.a.) jij in het topic met Waar was jij toen... stierf? over hoe raar het wel niet is dat je je verknocht voelt aan een bepaalde artiest.
Wat een kletskoek. Dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk. Geen opsomming van andersluidende meningen en dan daar schouderophalend een soort van mislukte psychologische conclusie aan verbinden.
En haten is natuurlijk een overdreven benaming voor waar we het hier over hebben. Dat we dat ook nog moeten uitleggen...
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 juli 2012, 00:04 uur
bennerd schreef:
Het is inderdaad belachelijk om de muziek van een artiest te haten. Behalve dan de muziek van Gotye, die moet gehaat worden.

Dat is juist een van mijn favoriete ontdekkingen van dit jaar.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 00:13 uur
Dan mag je hem helemaal hebben. Wel goed bijhouden, graag.
Neen serieus, die kapotgedraaide single vind ik al niet zo goed, maar de rest is minstens even erg. Zijn zang irriteert mij mateloos.
Neen serieus, die kapotgedraaide single vind ik al niet zo goed, maar de rest is minstens even erg. Zijn zang irriteert mij mateloos.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 juli 2012, 00:47 uur
Dan zou ik als ik jou was niet naar The Police gaan luisteren.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 08:09 uur
Die Gotye single drijft op het 'Alle Eendjes Zwemmen In Het Water' thema.
Ik ben er ook niet zo heel erg kapot van.
Ik denk ik zeg het even genuanceerd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juli 2012, 08:20 uur
chevy93 schreef:
Ik vind het wel knap dat men een hekel hebben aan bepaalde bands. Wat Onweerwolf zegt klopt als een bus. Een hekel hebben aan en het niet mooi vinden is toch wel een groot verschil. Sowieso snap ik niet hoe je een hekel kan hebben aan iets waar je überhaupt weinig van af weet. Een hekel hebben aan een persoon krijg je door zijn gedragen, zijn doen en laten, toch niet van een paar (muzikale) noten van een paar minuten?
Ik vind het wel knap dat men een hekel hebben aan bepaalde bands. Wat Onweerwolf zegt klopt als een bus. Een hekel hebben aan en het niet mooi vinden is toch wel een groot verschil. Sowieso snap ik niet hoe je een hekel kan hebben aan iets waar je überhaupt weinig van af weet. Een hekel hebben aan een persoon krijg je door zijn gedragen, zijn doen en laten, toch niet van een paar (muzikale) noten van een paar minuten?
Een al dan niet gruwelijke hekel impliceert iets van een diepe afkeer, waarbij je door een gebrek aan controle niet domweg de confrontatie mijdt. Ik ben zelf in de gelukkige situatie dat ik nauwelijks naar de etherradio hoef te luisteren, maar bij mensen die in hun werkomgeving wekelijks onvrijwillig veertig uur radio meekrijgen, kan ik me wel iets voorstellen bij een gruwelijke hekel aan bepaalde muziek / de artiest die het maakt.
Dat is dan opwinding over iets betrekkelijk futiels. Een hekel aan een persoon - waar in feite hetzelfde fenomeen optreedt: het niet onder controle hebben van het mijden van de confrontatie - lijkt me een stuk ongezonder.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:00 uur
Edwynn schreef:
En dat zeg jij natuurlijk alleen maar om onweerwolf te pesten

0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:04 uur
Volgens mij wordt het tijd voor een "users waar je een gruwelijke hekel aan hebt" topic
.
.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:11 uur
Ja, het is namelijk heel kwetsend en respectloos om te zomaar zeggen dat je niet het beste voor hebt met de muziek van een bepaalde artiest.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:12 uur
Ik kan hier niet voor anderen spreken maar ik ben erg van slag.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:13 uur
Ik lees wel wat over die single van Gotye maar heb het nog nooit gehoord.
Dat heet het absolute vermijden.
Dat kan in principe bij alle muziek, je zet alleen op wat je zelf graag wilt horen. Dat scheelt dan weer een hoop ergernis.
In je jonge jaren wil je misschien alles bijhouden wat er nieuw uitkomt. Dan hoor je veel te veel puin maar dat neem je dan voor lief. Op mijn leeftijd
heb je een automatische filter aanstaan. Dan mis je misschien wel eens wat of je ontdekt iets pas na jaren, maar dat wordt allemaal gecompenseerd door de (goede) muziek van je eigen opgebouwde verzameling.
Dat kan in principe bij alle muziek, je zet alleen op wat je zelf graag wilt horen. Dat scheelt dan weer een hoop ergernis.
In je jonge jaren wil je misschien alles bijhouden wat er nieuw uitkomt. Dan hoor je veel te veel puin maar dat neem je dan voor lief. Op mijn leeftijd
heb je een automatische filter aanstaan. Dan mis je misschien wel eens wat of je ontdekt iets pas na jaren, maar dat wordt allemaal gecompenseerd door de (goede) muziek van je eigen opgebouwde verzameling.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juli 2012, 10:20 uur
Misschien heeft deze mevrouw nu ook wel een gruwelijke hekel aan Justin Bieber.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 10:29 uur
musician schreef:
Eens. Maar ik woon en werk tussen de mensen en niet in mijn eentje in een tent op de Gobi woestijn.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 11:15 uur
Je kunt de plaat best gehoord hebben zonder te weten dat het dat nummer van Gotye is. Waarschijnlijk heeft musician het ook al vaak gehoord.
0
geplaatst: 26 juli 2012, 11:20 uur
Ik proef bij musician ook haast een soort trots dat hij dat nummer niet kent. Geen idee waar dat op gebaseerd is, wat mij betreft de beste hitsingle sinds jaren en een van de beste (zo niet de beste) nummer 1 hit van de 21e eeuw.
Ik verwacht hier overigens geen bijval van bennerd en Edwynn, laat dat duidelijk zijn
Ik verwacht hier overigens geen bijval van bennerd en Edwynn, laat dat duidelijk zijn

0
geplaatst: 26 juli 2012, 11:23 uur
Nou ja, als ik de mogelijkheid en de middelen had om m'n eigen muziek te beluisteren op bv. het werk, dan zou de radio ook vaak uitstaan (bij wijze van spreken, dan).
Heeft volgens mij niet veel met trots te maken, het is meer een keuze die je zelf maakt.
Heeft volgens mij niet veel met trots te maken, het is meer een keuze die je zelf maakt.
* denotes required fields.