Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2006, 14:49 uur
Welnee. Iedereen denkt dat de hitlijsten vroeger beter waren omdat je alleen de goede nummers onthoud. Vroeger stond Heintje ook gewoon 10 weken op 1 hoor.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 14:56 uur
nou, dan deel ik toch de mening van Eddie
het niveau van de hitlijsten is gewoon rechtlijnig, zo min mogelijk variatie (met enkele uitzonderingen, natuurlijk)
het is voor mij gewoon Euro-pop, of Mondiaal-pop
vroeger, daar gaan we... was er in ieder geval veel meer variatie (schlager, pop, rock, hoempa, easy listening eva, voor elk wat wils)
nu is (bijna) alles R&B en hiphop en zijn vooral de clips belangrijk
het niveau van de hitlijsten is gewoon rechtlijnig, zo min mogelijk variatie (met enkele uitzonderingen, natuurlijk)
het is voor mij gewoon Euro-pop, of Mondiaal-pop
vroeger, daar gaan we... was er in ieder geval veel meer variatie (schlager, pop, rock, hoempa, easy listening eva, voor elk wat wils)
nu is (bijna) alles R&B en hiphop en zijn vooral de clips belangrijk
0
geplaatst: 9 januari 2006, 14:57 uur
Dat is inderdaad wel zo, ik kan me alleen van vroeger meer leuke nummers herrineren uit de topleisten dan van de afgelopen 5 a 10 jaar. Dus ik denk dat er vroeger wel vaker goede nummers in stonden.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 14:58 uur
iig evergreens
tegenwoordig zijn er geen "blijvertjes" meer, onmogelijk dat over 20 jaar de Sugerbeeps nog gedraaid worden als gouwe ouwe
tegenwoordig zijn er geen "blijvertjes" meer, onmogelijk dat over 20 jaar de Sugerbeeps nog gedraaid worden als gouwe ouwe
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:03 uur
. Vroeger was het inderdaad zoveel beter allemaal.Pop is wat mij betreft nog steeds pop. Uiterst vergankelijke herkauwmuziek. Of dat nu de Sugarbabes zijn, of The Rolling Stones.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:10 uur
wat ik bedoel is dat als de moderne populaire muziek je niet aanspreekt, dan spreekt "vrijwel" de hele top 40 of 50 of mega top...je niet meer aan, omdat de variatie weg is
ik zap ook eens voorbij the box of TMF en kijk alleen maar...
om nou de tv harder te zetten, nee dank je
ik vind dat degenen die de toplijsten van nu bepalen (laten we zeggen de 15 tot 25-jarigen) geen hoge eisen aan de muziek stellen, maar meer naar de commercie eromheen (uiterlijk, kleding, clips e.a.)
ik zeg dus NIET dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt, integendeel
alleen komen die niet (nogmaals met een enkele uitzondering) in de hitlijsten, omdat de jeugd de echt goeie muziek niet belangrijk vindt of top 40 werk juist de echt goeie muziek vindt
ik vind dat degenen die de toplijsten van nu bepalen (laten we zeggen de 15 tot 25-jarigen) geen hoge eisen aan de muziek stellen, maar meer naar de commercie eromheen (uiterlijk, kleding, clips e.a.)
ik zeg dus NIET dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt, integendeel
alleen komen die niet (nogmaals met een enkele uitzondering) in de hitlijsten, omdat de jeugd de echt goeie muziek niet belangrijk vindt of top 40 werk juist de echt goeie muziek vindt
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:16 uur
En ik zeg dus dat er nog niet veel veranderd is.
Moest de muziek van The Beatles toenertijd door 4 ouwe opas gebracht worden, ze zouden ook nooit zo populair geweest zijn. "Goeie" muziek heeft het nooit tot de hitlijsten geschopt, enkel de lichtverteerbare allesplezierders.
Moest de muziek van The Beatles toenertijd door 4 ouwe opas gebracht worden, ze zouden ook nooit zo populair geweest zijn. "Goeie" muziek heeft het nooit tot de hitlijsten geschopt, enkel de lichtverteerbare allesplezierders.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:18 uur
de muziek van The Beatles was zo populair omdat niks op de muziek van The Beatles leek, dus de muziek sloeg aan, niet de koppies.
muziek van The Beatles en consorten was toen wel degelijk de "Goeie Muziek"
en ik ben ook niet zo schijnheilig om te verkondigen dat uiterlijk niet meetelt, maar toch echt wel stukken minder
muziek klonk toen namelijk uit de radio, nu hebben de clips de muziek overgenomen
video killed the radiostar
hoe waar
muziek van The Beatles en consorten was toen wel degelijk de "Goeie Muziek"
en ik ben ook niet zo schijnheilig om te verkondigen dat uiterlijk niet meetelt, maar toch echt wel stukken minder
muziek klonk toen namelijk uit de radio, nu hebben de clips de muziek overgenomen
video killed the radiostar
hoe waar
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:26 uur
ff een succes agenda wijsheidje...
Niet alles wat de top 40 haalt is slecht. Niet alles wat slecht is haalt de top 40.
Niet alles wat de top 40 haalt is slecht. Niet alles wat slecht is haalt de top 40.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:30 uur
"Goeie" muziek heeft het nooit tot de hitlijsten geschopt, enkel de lichtverteerbare allesplezierders.
Natuurlijk wel. Alleen niet zo erg vaak. Hoe moet ik die " " opvatten trouwens?
En vroeger was het ongetwijfeld allemaal even slecht/goed. De slechte nummers worden gewoon niet onthouden zoals gemaster al zei.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:36 uur
BoordAppel schreef:
De slechte nummers worden gewoon niet onthouden zoals gemaster al zei.
wat zijn dan de slechte nummersDe slechte nummers worden gewoon niet onthouden zoals gemaster al zei.
ja kan alle hitlijsten nalezen, slechte nummers bestaan niet omdat smaken verschillen
mijn punt is dat er tegenwoordig geen muzikale eisen gesteld worden voor hits of potentiele hits, maar dat het een brei is
je kan Heintje wel noemen met 10 weken nummer 1, maar als je 10 weken nummer 1 staat terwijl Beatles, Stones, Beach Boys, Stevie Wonder en noem maar achter je blijven, hoezo dan slecht?
maar als Britney de Sugerbeeps voorblijft en die weer Jennifer Lopez en die weer een hiphopper die een andere hiphopper voorblijft
er zal er toch 1 op nummer 1 moeten staan
maar ja
eerlijk gezegd interesseert de top 40 mij al 20 jaar niet meer
alleen
dat moet toch een reden hebben, niet dan?
0
geplaatst: 9 januari 2006, 15:50 uur
mijn punt is dat er tegenwoordig geen muzikale eisen gesteld worden voor hits of potentiele hits,
Evenveel eisen als vroeger lijkt me.
0
dutch2
geplaatst: 9 januari 2006, 16:05 uur
ettettummu schreef:
wat ik bedoel is dat als de moderne populaire muziek je niet aanspreekt, dan spreekt "vrijwel" de hele top 40 of 50 of mega top...je niet meer aan, omdat de variatie weg is
Er is hier al eerder een discussie over gevoerd en ik blijf bij mijn standpunt dat er vroeger net zoveel rommel werd gemaakt als nu. Als je vroeger naar Toppop keek zat je ook te smachten naar dat ene goede nummer tussen alle tenenkrommende rotzooi. En wij hadden vroeger thuis ook nog wat singletjes uit de jaren 60 en die waren echt niet om aan te horen. De top 40/50 is er altijd voor de massa geweest en de smaak van de massa is nou eenmaal, eh, de smaak van de massa

0
geplaatst: 9 januari 2006, 16:12 uur
ettettummu schreef:
De helft van wat in de hitlijsten staat wordt niet eens uitgezonden op die zenders, dus als je je beeld daarop baseert ... dan klopt dat niet.
En andersom is het ook zo dat op die clipkanalen veel muziek langs komt die de hitparades niet eens haalt. Bv. Sean Paul (blijft steken in de tipparade), Annie, Arctic Monkeys...
0
geplaatst: 9 januari 2006, 16:52 uur
Ik ben het grotendeels met ettetummu eens. De jeugd let alleen maar op coole clips/kleding/uiterlijk. Er zit toch geen ziel in de muziek van Ali B. ? Niemand die nu 15 is luistert over 10 jaar naar Ali B. Ik kan het weten want ik heb een paar honderd euro verspild aan Hitzones..... 
Maar vroeger was de uitstraling ook wel degelijk belangrijk. Toen de Beatles doorbraken gilden die meiden echt niet alleen om de muziek en Stones fans hielden hun haar echt niet 'toevallig' langer.

Maar vroeger was de uitstraling ook wel degelijk belangrijk. Toen de Beatles doorbraken gilden die meiden echt niet alleen om de muziek en Stones fans hielden hun haar echt niet 'toevallig' langer.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 16:55 uur
dutch2 schreef:
ik blijf bij mijn standpunt dat er vroeger net zoveel rommel werd gemaakt als nu.
ik blijf bij mijn standpunt dat er vroeger net zoveel rommel werd gemaakt als nu.
zomaar wat nummer 1 hits van vroeger:
de vogeltjesdans
het smurfenlied
comment ca va
kiddy kiddy kiss me
mississippi
poing poing poing
no more bolero's
I remember Elvis Presley
Willempie
and so on..
0
geplaatst: 9 januari 2006, 16:55 uur
avdj schreef:
Sterker nog die vrouwen schreeuwden alleen maar om het uiterlijk van de jongens. Zodat de jongens op een gegeven moment stopten met concerten. En terecht.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 16:57 uur
avdj schreef:
Ik ben het grotendeels met ettetummu eens. De jeugd let alleen maar op coole clips/kleding/uiterlijk. Er zit toch geen ziel in de muziek van Ali B. ? Niemand die nu 15 is luistert over 10 jaar naar Ali B. Ik kan het weten want ik heb een paar honderd euro verspild aan Hitzones.....
.

.
Dit is gewoon niet waar. In de jaren '80 was toch ook iedereen fan van die Stock, Aitken & Waterman troep? En de jeugd die toen wel met muziek bezig was vond The Smiths helemaal geweldig. Tegenwoordig heet Rick Astley Robbie Williams, maar voor de rest is er niks veranderd
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:00 uur
gemaster schreef:
Dit is gewoon niet waar. In de jaren '80 was toch ook iedereen fan van die Stock, Aitken & Waterman troep? En de jeugd die toen wel met muziek bezig was vond The Smiths helemaal geweldig. Tegenwoordig heet Rick Astley Robbie Williams, maar voor de rest is er niks veranderd
(quote)
En werden Stock, Aitken & Waterman en Rick Astley 10 jaar later nog geluisterd? Als Robbie Williams oude mannen trekken krijgt verdwijnen de gillende meiden als sneeuw voor de zon. Ik geef toe, het is een goede zanger en hij heeft gortdroge humor maar muzikaal is hij niet.
0
ik heb het niet over de jaren 80
ik heb het over de tijd dat de muziek uit de radio klonk
als de tegenwoordige muziek alleen uit de radio zou klinken zouden er wel eisen gesteld worden
dat is dus mijn standpunt
en niet over vreemde/slechte nummer 1 hits, daar gaat het mij juist om
die vreemde nummer 1 hits die VandeGriend noemt zijn juist vreemde stijlen in die top 40 die nummer 1 halen
de vogeltjesdans wordt nummer 1 omdat die anders is
de top 40 bestond toen niet uit de kippendans, de koeiendans en de pinguindans
dat is juist mijn punt
nu is de top 40 Ali B, Billy D Def PuppyM en een hoop lekkere wijven
klaar
als de tegenwoordige muziek alleen uit de radio zou klinken zouden er wel eisen gesteld worden
die vreemde nummer 1 hits die VandeGriend noemt zijn juist vreemde stijlen in die top 40 die nummer 1 halen
dat is juist mijn punt
klaar
0
gemaster schreef:
(quote)
Er is inderdaad helemaal niks veranderd alleen denk ik wel dat Rick Astley heel graag Robbie Williams had willen zijn
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:01 uur
Tegenwoordig heet Rick Astley Robbie Williams, maar voor de rest is er niks veranderd

0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:02 uur
ik heb het niet over de jaren 80
dat is juist mijn punt
klaar
dat is juist mijn punt
klaar
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:03 uur
Nou zie je in het genre rap wel een behoorlijke verandering lijkt mij. Destijds nog redelijk 'verantwoorde' clips. Nu..wijven met cup D (minimaal) champagneflessen die leeg worden gegooid in een zwembad. Enz.....net ff wat meer dan destijds. Zegt overigens veel over die rappers die ondertussen rappen over hoe moeilijk hun leven wel niet was enz enz..
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:05 uur
ettetummu heeft er kijk op. 
Dat dit soort 'artiesten' zoveel waardering krijgen komt door de TV/interviews/posters enzovoort. Achter de radio luisteren echt zóveel jongeren minder... Robbie Williams een held? Stephen Duffy (wie is dat nou weer?) heeft Intensive Care anders in elkaar gesleuteld....

HiLL schreef:
Nou zie je in het genre rap wel een behoorlijke verandering lijkt mij. Destijds nog redelijk 'verantwoorde' clips. Nu..wijven met cup D (minimaal) champagneflessen die leeg worden gegooid in een zwembad. Enz.....net ff wat meer dan destijds. Zegt overigens veel over die rappers die ondertussen rappen over hoe moeilijk hun leven wel niet was enz enz..
Dat dit soort 'artiesten' zoveel waardering krijgen komt door de TV/interviews/posters enzovoort. Achter de radio luisteren echt zóveel jongeren minder... Robbie Williams een held? Stephen Duffy (wie is dat nou weer?) heeft Intensive Care anders in elkaar gesleuteld....
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:07 uur
Stephen " tin tin" Duffy. Zelf een hitje gehad in de categorie "troep" en volgens mij zanger van Duran Duran voor Simon le Bon
edit : Formed Duran Duran with fellow student John Taylor & Nick Rhodes in 1978
edit : Formed Duran Duran with fellow student John Taylor & Nick Rhodes in 1978
0
geplaatst: 9 januari 2006, 17:08 uur
Die foto van Astley is trouwens wel verschrikkelijk. Hij lijkt zo te zijn weggelopen uit een slechte Amerikaanse comedyserie uit die tijd, 'Growing Pains' ofzo.
* denotes required fields.