MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
gemaster schreef:
Die foto van Astley is trouwens wel verschrikkelijk. Hij lijkt zo te zijn weggelopen uit een slechte Amerikaanse comedyserie uit die tijd, 'Growing Pains' ofzo.

Jouw held!

VanDeGriend schreef:
Stephen " tin tin" Duffy. Zelf een hitje gehad in de categorie "troep" en volgens mij zanger van Duran Duran voor Simon le Bon

Ik zeg niet dat dit mijn favoriete artiest is maar dat niemand die Intensive Care koopt en/of Robbie Williams fan is hem kent. De credits gaan naar Williams terwijl hij geen instrument normaal kan bespelen.

avdj schreef:
ettetummu heeft er kijk op.

(quote)

Dat dit soort 'artiesten' zoveel waardering krijgen komt door de TV/interviews/posters enzovoort. Achter de radio luisteren echt zóveel jongeren minder... Robbie Williams een held? Stephen Duffy (wie is dat nou weer?) heeft Intensive Care anders in elkaar gesleuteld....

O ik dacht dat ie deze cd nu zelf meer had gemaakt. Trouwens ik vind Williams wel cool.

Hij is 100x beter dan al die rappers en hij heeft wel wat zelf gespeeld (geprobeerd?) maar alleen begint hij niks.

avdj schreef:
(quote)
De credits gaan naar Williams terwijl hij geen instrument normaal kan bespelen.

Tja dat geldt wel voor een enorme hoeveelheid artiesten. Zelfs voor artiesten die wel credible zijn

we hebben het toch ook niet over Robbie Williams?
dat is niet de norm van de top 40

Nee, enkel een voorbeeldje van iemand die credits krijgt die hij niet verdiend. Hij is beter dan de Top 40
Allemaal R&B, rap troep.

ach ja show, image speelt nu eenmaal een rol en dat kan de beste man wel degelijk. echt goed zingen...niet bepaald.

nee, maar ik heb wel degelijk respect voor Robbie Williams

Ja ik ook. Met zijn grote bek! Hij lacht zich rot. En he van hem kan ik het hebben.

Liever deze http://www.walravens.info/
Haat de site van 853

en het volgende wereldcitaat heeft mijn bewondering voor Robbie vergroot:

" I'm the only man in the world who has been in Take That and at least 2 of the Spice Girls"

Go Robbie

Het is gewoon een feit dat clip/uiterlijk 90% belangrijk is en de muziek hooguit 10% Neem nou de Idols finale van elke week. Als de kandidaten nog niks gezongen hebben heeft de presentator al 4x gezegd "wat zien ze er vanavond weer fantastisch uit!!" En Henk Jan Smits en co. hebben ook elke week de zinnen "ik vind je uitstraling geweldig" en "je bent een lekker wijf" op het voorste puntje van de tong klaarliggen. Als jongeren over de Top 40 praten hebben ze het over de coole bling bling uit die en die clip en het nummer zelf wordt ter beschouwing gelaten. Een hit soren is niet een goed nummer maken maar een goede clip die zoveel mogelijk $$ moet opleveren. Vroeger zal dat voor een deel ook wel zo zijn hoor. Led Zeppelin' Whole Lotta Love was ook minder populair dan Willempie en Deep Purple heeft misschien 5x in de hitlijsten gestaan. Maar zóveel rotzooi als nu kan ik echt niet geloven.

er zitten er een paar bij die wel degelijk goed zingen.

terwijl eigenlijk iedereen van de hitlijst goed zou moeten/kunnen zingen

Toine Rorije
Dat gezeik over die tieten/zwembad/negors-clips vind ik echt onzin. Ten eerste is het af en toe best leuk voor een saaie zondagmiddag en ten tweede staan er nauwelijks van dat soort nummers in de top40.
De top40 kun je sowieso niet meer vergelijken met vroeger omdat je tegenwoordig met 5 verkochte singles al op 7 staat. Het echte probleem zit eerder bij de radiostations die alleen maar peop draaien. Zelfs 3fm draait alleen maar rotzooi. En de kinderen weten dan niet beter dan dat kane credible muziek is en u2 de beste band van de wereld.

Toine Rorije schreef:
Dat gezeik over die tieten/zwembad/negors-clips vind ik echt onzin. Ten eerste is het af en toe best leuk voor een saaie zondagmiddag

Ok ok eens
Dat ze niet veel te zien zijn? HALLO! Waar leef je?

Toine Rorije
kijk de top40 er maar op na, hooguit 3

Ok, hier is de top 10. Dan zal je zien dat de meeste liedjes bijzonder laag scoren op de grote-tieten-index en andere banaliteiten.

1. Talk - Coldplay
Vind ik zelf een van de weinige behoorlijke tracks van hun laatste album. Niet mijn ding, maar best ok.

2. Nine Million Bicycles - Katie Melua
Ook niet mijn ding, veelstesaai. Beetje in het genre 'Norah Jones'. Maar stond al wel hoog in de top2000 en wordt ongetwijfeld een evergreen.

3. Hung Up - Madonna
Daverende electro met ingenieuze Abba-sample. Afgezien van het broekspijploze pakje in de video een stijlvolle hitsingle.

4. Stikwitu - Pussycatdolls
Ballad van R'n'B-groepje dat nu eens niet bij elkaar gezet is door een op meer geld jagende platenmaatschappij. Deze single vind ik zelf heel slecht en staat volgens mij alleen maar hoog, omdat ie overal platgedraaid wordt en iedereen hem vanzelf wel leuk gaat vinden.

5. Advertising Space - Robbie Williams
De 'Elvis'-single van Robbie. Niet half zo leuk als Tripping.

6. Lost Words - Anouk
Ballad van Anouk. Wel een aardig nummer, zelfs haar beste ballad wat mij betreft.

7. Love Generation - Bob Sinclair
Doet me niet zoveel. Een aardig eurodancenummer. Leuk voor de generatie die net K3 ontgroeid is.

8. Ugly - Sugababes
Ik vond de Sugababes lang erg sterk (met Freak Like Me, Round Round, etc.), maar dit is het niet helemaal.

9. Don't Bother - Shakira
Boze vrouwen-rock met heuze Courtney Love-verwijzing in de videoclip. Best aardige popmuziek, al horen de meeste mensen Shakira liever in het Spaans zingen, geloof ik.

10. My Humps - Black Eyed Peas
Hate it or love it-track van BEP. Soort van electro-beat met suffe zang erover. Ik weet het zelf niet zo met dit nummer, maar het valt wel onder de muziek die veel mensen hier zo weghonen.

Kortom: slechts 2 overduidelijke RNb-nummers (4 en 10), verder kwalitatief behoorlijke pop en 2 smeuige clips (9 en 10).

Valt toch allemaal best mee?

HiLL schreef:
(quote)

Ok ok eens
Dat ze niet veel te zien zijn? HALLO! Waar leef je?

Er zijn er meer te zien dan in de top 40 staan... Er staan hooguit 5 tieten/negers-clips in de top 40...

Ja op dit moment beste muziekvrinden maar over het algemeen..kom kom.

Sla de Hitzones er maar eens op na.

HiLL schreef:
Ja op dit moment beste muziekvrinden maar over het algemeen..kom kom.

Nee, het valt echt heel erg mee. De meeste reggaeton en r'n'b-meuk die op de clipkanalen langs komt is niet eens te vinden bij de Free Record Shop, laat staan dat het in de hitlijsten komt.

Hmm dan ga ik teveel af op de, mooi woord Herman, clipkanalen.

En dan ligt het er ook maar net aan welk 'clipkanaal' je bekijkt. Op TMF en The Box zie ik ook bijna niks langskomen, maar als ik 's avonds even MTV aanzet komen er toch vaker dan verwacht nog wat leuke dingen voorbij, en dan heb ik het nog niet eens over Franz Ferdinand of Editors e.d., maar ook de nieuwe Sigur Rós of Devendra Banhart komen daar (wel eens) aan bod.

MTV is inderdaad wat beter. Grofweg zendt The Box vooral zwarte muziek en TMF vooral dance uit.

juist
en deze soort muziek is dus niet de "norm/niveau" van de toplijsten, toch?

DutchViking
Voor mijn gevoel worden MTV en TMF (The Box kan ik hier niet ontvangen, heb ik dus geen mening over) de laatste jaren steeds commerciëler. Aan de ene kant geef ik ze daarin geen ongelijk (ze moeten per slot van rekening kijkers trekken), maar het mag m.i. wel wat gevarieerder.

Ik luister zelf veel naar metal, maar wat metal (eigenlijk alle stijlen binnen het genre) betreft, kom je er bekaaid vanaf. Vooral bij TMF hoef je al helemaal niet aan te kloppen (weet ik uit eigen ervaring...) MTV heeft een tijdje geleden Rockzone van de buis gehaald, omdat het te weinig kijkers zou trekken. Ja, wat wil je als het om middernacht, op een doordeweekse dag, wordt uitgezonden...

Enkele jaren geleden had je gevarieerde muziekzenders met voor ieder wat wils. Op TMF werd bijvoorbeeld iedere week op donderdag een concert uitgezonden (gekozen door publiek) en die vervelende (SMS-/love-match of wat dan ook)balkjes onder in beeld waren er destijds ook nog niet. Je zult me niet horen zeggen dat vroeger alles beter was, maar in het geval van TMF en MTV ben ik daar wel van overtuigd.

Enkele jaren geleden had je gevarieerde muziekzenders met voor ieder wat wils.

Ik geloof dat er nog nooit een ietwat deftig danceprogramma gelopen heeft op welke muziekzender dan ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.