MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Ik kan me het chagarijn bij een aantal platen van Prince zeker voorstellen. Purple Rain, hoewel natuurlijk een andere (hogere) orde dan het plagiaterige November Rain, is een nummer dat mij ook niet (meer) kan bekoren. Bij de vele concerten van Prince waar ik geweest ben (ik denk iets van 20) ging ik altijd even bier halen tijdens dit nummer. Maar verder....iedere keer als ik naar een concert van de man was geweest , maakte ik de zelfde opmerking "dit is de top en ik weet t echt beter". Ik ben in mijn leven ik denk naar zeker 250 concerten geweest maar werkelijk niets (nee echt niets) haalt t bij wat dit smurfje op het podium laat zien. En dan heb ik zo'n beetje alles (behalve Arcade Fire) gezien waar op deze site lyrisch over gedaan wordt.

Reden ook om verwoed dvd's van zijn optredens te verzamelen. Een uitwisselingsngsprogramma met mede-fans houdt hiertoe de kosten laag en ben dan ook inmiidels de trotse bezitter van 80 optredens op dvd.

Om maar te zwijgen over de kast vol cd's (die inderdaad niet allemaal goed zijn, maar ja wat wil je met zo'n hoge output)

fastpulseboy
nou vandegriend mag ik me aansluiten bij je uitwisselingsprogramma?

het begon ooit over toto en ik denk dat de vergelijking met prince niet te maken valt. Toto kan misschien een aardig deuntje spelen maar is natuurlijk niet te vergeliken met een zo'n veelzijdig artiest als prince. Het is bij mij eigenlijk begonnen als jeugdzonde, maar die is nooit meer opgehouden. Ik luisterde daarna naar veel experimenteler spul, maar prince is eigenlijk nooit weggegaan. hij speelt natuurlijk 27 instrumenten en maakt een productie waar je u tegen zegt. Dat mensen alleen purple rain kennen is aan hen zelf te danken omdat ze alleen maar naar aalgladde radiostations luisteren. Hij heeft zo veel meer gedaan. nu zo'n 30 platen gemaakt en ik weet niet hoeveel onuitgebrachte dingen gedaan die allemaal te krijgen zijn op bootlegs. Ik begrijp heel goed dat mensen de stem (en de muziek) niet uit kunnen staan, kwestie van smaak, maar muzikaal zo veel meer terrein ontgonnen dan een toto, dat begrijpt natuurlijk iedereen.

Ik heb een ongelooflijke pesthekel aan de sugababes. Niks is erger!

Wie ik echt verschrikkelijk vind is James Blunt! Wordt ik echt chagrijnig van, blegh. Dat is volgens mij de enige waar ik écht een gruwelijke hekel aan heb.

Ow jah, en Stef Bos! Jeuk krijg ik ervan!

Casartelli (moderator)
fastpulseboy schreef:
het begon ooit over toto en ik denk dat de vergelijking met prince niet te maken valt.

jawel hoor, die vergelijking valt best te maken.

Toto - Prince

1 - 0

dutch2
Grapjas

1-1

Casartelli (moderator)
dutch2 schreef:
Grapjas

1-1

Ik ook van jou!

fastpulseboy
casartelli komt ook openlijk uit voor zijn wansmaak, wel bewonderenswaardig

Casartelli (moderator)
Inderdaad. Ik zie bij jou maar 35 stemmen, dus daar wordt nog een hoop (wan)smaak verborgen...

totofreak
opvallend is dat ik het steeds met Casartelli eens ben,
ik las een stukje verder trug over Prince.
Ik kan Prince ook absoluut niet uitstaan.
Prince en Toto kan je niet echt vergelijken. Ik vind gewoon wel dat veel Toto nummers ingewikkeld in elkaar zitten en veel Prince nummers makkelijk weg te spelen zijn als muziekant. Dus ik denk dat iedereen zo zijn eigen mening heeft en of je nou 250 concerten gezien hebt of 50, voor mij zal Prince NOOIT de top worden.

in de zomertour van 2004 speelde Toto, Purple Rain live met Greg Phillinganes als zanger

totofreak
Ow en btw wat ik akelige artiesten vind; Van dikhout, Kane bah bah bah, Spinvis, Prince, Anastacia, waar ik helemaal allergisch voor ben is geheime zender muziek

totofreak
ja vertel mij wat, daar schrok ik van.
Ik heb ze alle keren gezien in NL maar"purple rain" dat viel mij idd tegen.
Over Greg gesproken ik vind hem wel een hele goeie aanwinst voor de band, aangezien David niet meer mee gaat op de Tours.
Alleen Hoe greg Africa zingt ben ik NOG niet zo tevreden over

ik ben geen Prince fan, maar dat nummer van hem is wel leuk, maar Toto's versie vond ik nog meer power hebben, misschien werkte de omstandingheden en de plaats ook mee, dat ik het zo gewedlig vond toen.
het was in Luxemburg in het centrum van de stad zelf, volgepakt met zo'n 10.000 mensen, het regende tot het zeikt, en dan een concert afsluiten met dat nummer, en alle mesnen dan keihard meezingen terwijl de regen met bakken neerkomt, schitterend gewoon !, onvergetelijk concert, mijn eerste trouwens.

totofreak schreef:
Ik vind gewoon wel dat veel Toto nummers ingewikkeld in elkaar zitten en veel Prince nummers makkelijk weg te spelen zijn als muziekant.

moviefreak#1
Godsamme probeer je me nou gewoon op de kast te krijgen of hoe zit dat nou ?

-Eerst is Lukather een betere gitarist als Jimi Hendrix
-Dan is While My Guitar Gently Weeps van toto beter als de versie van The Beatles
-En het nieuwste punt van wansmaak : Purple Rain van toto beter als de versie van Prince

Het is gewoon onmogelijk dat iemand op deze aarde deze drie constanteringen meent, onmogelijk

ik las een stukje verder trug over Prince.
Ik kan Prince ook absoluut niet uitstaan.
Prince en Toto kan je niet echt vergelijken. Ik vind gewoon wel dat veel Toto nummers ingewikkeld in elkaar zitten en veel Prince nummers makkelijk weg te spelen zijn als muziekant.

In een topic waarin je verteld waar je een gruwelijke hekel aan hebt. Vervolgens zelf zeggen dat het niet te vergelijken is en het vervolgens wel doen.

Kan er geen knopje gemaakt worden op het Musicmeterforum met een functie waarbij je alle albums en berichten i.v.m. Toto niét kan zien?!

Toon1 schreef:
Kan er geen knopje gemaakt worden op het Musicmeterforum met een functie waarbij je alle albums en berichten i.v.m. Toto niét kan zien?!

zet ik soms een 9mm tegen je hoofd om het te lezen ?? lees erover heen dan ! , sjezus wat kan men af en toe toch zeiken !

TOTO schreef:
(quote)

zet ik soms een 9mm tegen je hoofd om het te lezen ?? lees erover heen dan ! , sjezus wat kan men af en toe toch zeiken !

Hoe kan ik weten of ergens in een stukje tekst "Toto" ( )staat voordat ik het gelezen heb ?!

ik krijg koorts van Hooverphonic,

schoon meiske, maar wat een zeikgroep!

Ik krijg altijd op een negatieve manier jeuk van Lange Frans & Baas B. en hun songs. Ze komen niet alleen nogal 'loserig' over, ik snap ook niet hoe men hun soort muziek kan waarderen.

Ik met name van Baasje B. Die gozer kijkt altijd verontwaardigt. En alsof ie op elk moment je op je bek wil slaan.

Chainsaw schreef:
Ik krijg altijd op een negatieve manier jeuk van Lange Frans & Baas B. en hun songs. Ze komen niet alleen nogal 'loserig' over, ik snap ook niet hoe men hun soort muziek kan waarderen.

Eens

Toon1 schreef:
(quote)

Hoe kan ik weten of ergens in een stukje tekst "Toto" ( )staat voordat ik het gelezen heb ?!

Ehm, volgens mij staat er voor het bericht toch echt de naam van de user die het post. Dus als daar TOTO staat... rara waar zou het bericht dan over gaan?

Geef nu maar toe, je doet het gewoon expres en je vindt het nog lekker ook.

Alan Parsons...brrrr....ik heb hier nogal een "trauma" aan overgehouden uit m'n studentijd

Medestudent met wie ik o.a. meereed had werkelijk alles hiervan en zette het ook eeuwig en altijd op - ik heb dan ook al die albums tot vervelens toe moeten aanhoren en vond en vind het echt vreselijke "zeik" muziek.
Heb toen ook een redelijk sterke antipathie tegen alles wat met Alan Parsons te maken heeft ontwikkeld.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ik alle albums nu heel objectief zou herbeluisteren, dat al mijn 0,5 sterren misschien niet allemaal gerechtvaardigd zijn (er zou hier en daar wellicht een halfje of een hele ster zo bijkunnen )
...maar helaas voel ik echt niet de behoefte mezelf nogmaals met het herbeluisteren van deze albums te kwellen - het is gewoon niet mijn ding zullen we maar zeggen en de 0,5 sterren blijven gewoon staan...als genoegdoening voor mijn opgelopen "trauma"

Gelukkig dat smaken verschillen en mensen dit wel heel goed vinden en op hun beurt "mijn muziek" weer vreselijk vinden.

Roy
James Blunt is de meest recente artiest die het haar op mijn rug overeind laat staan.

Verder moet ik niks hebben van R'n'B artiesten in de lijn van Whitney Houston en Mariah Carey. Yuck. Beyoncé daarentegen...

op de een of andere manier krijg ik altijd jeuk van weer zo'n Engels bandje.....begrijp me niet verkeerd....ik hou van muziek en ik weet dat er veel wel goed zijn, maar veel 13 in een dozijn als je het mij vraagt,

magikookff schreef:
op de een of andere manier krijg ik altijd jeuk van weer zo'n Engels bandje.....begrijp me niet verkeerd....ik hou van muziek en ik weet dat er veel wel goed zijn, maar veel 13 in een dozijn als je het mij vraagt,

Zoals?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:47 uur

geplaatst: vandaag om 08:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.