MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Toine Rorije
Als je bij de pluspunten van een bepaalde eh schoen 'de zool' zet, bedoel je dat de zool van de betreffende schoen bovengemiddeld is, vriend.

Toine Rorije schreef:
Als bij de pluspunten van een bepaalde eh schoen 'de zool' zet, bedoel je dat de zool van de betreffende schoen bovengemiddeld is, vriend.

dank je Toine, even logisch nadenken Paalhaas

Toine Rorije schreef:
Als je bij de pluspunten van een bepaalde eh schoen 'de zool' zet, bedoel je dat de zool van de betreffende schoen bovengemiddeld is, vriend.

Zover kan ik ook nog nadenken, Toine, dank je. Maar aangezien dit een 'wervend' bericht was van timing, had ik toch tenminste wat uitleg verwacht over die 'bovengemiddeldheid'. Daar solliciteerde ik eigenlijk naar met dit bericht. Als je iedereen zou geloven die je vertelt dat iets supergoed is, dan word je vaak teleurgesteld.

Nou, ik ben daar, naar mijn idee, niet zo goed in als veel anderen op deze site, maar ik zal t proberen:

Nummers als Instant Street, Bad Timing, Sun Ra zijn duidelijke opbouw-nummers die naar mijn mening wat dat betreft erg strak in elkaar zitten. Een redelijk originele basis van verschillende lijntjes (en vaak creatief gekozen instrumenten) wisselen mekaar langzaam af. Gedurende het nummer beginnen ze (die lijntjes) zo op mekaar in te spelen dat er zich een "rock solid"-climax vormt. En wat bij nummers als Instant Street en Little Arithmetics dan nog extra powerful werkt zijn die omslagen waardoor climax orgasme wordt.

En qua composities wil ik ten eerste dan ook even op die omslagen terugwijzen. Het stuk voor en na de omslag zijn vaak qua akkoorden, maatsoorten e.d. enorm verschillend, maar toch zweeft het heerlijk in elkaar over (sorry, geen "helderdere" argumenten voorhanden op dit moment).
Daarnaast laten ze zien dat ze met een aardig breed palet van genres raad weten. Zie Suds & Soda, Serpentine, Hotellounge, Fell Off The Floor Man en Nothing Really Ends. Een aantal nummers die behoorlijk ver uit elkaar leggen, maar die elk wel door veel critici enorm gewaardeerd worden en tegelijkertijd als karakteristiek dEUS worden gezien.
Als derde wil ik m.b.t. de compositie nog zeggen dat ze binnen een nummer vaak enorm van elkaar verschillende sequenties hebben (wat ook terugslaat op de omslagen) die zelden met elkaar vloeken, sterker nog: erg goed in elkaar over vloeien. Waar ik trouwens The Ideal Crash (het album) het toppunt van vind (gouden samenwerking van Barman en Ward, jammer dat ie weg is ). Maar Fell Off the Floor, Man heeft dat ook trouwens.
En als laatste kunnen ze dan ook nog eens gewoon erg mooie, betrekkelijk kale, simpele liedjes schrijven zoals Right as Rain en Nine Threads.

(BTW: alle dEUS-platen zijn groeiplaten, dus iedereen die het nog een kans wil geven, ik kan het aanraden)

Het is inderdaad best moeilijk om zoiets uit te leggen, maar dit is een prima poging. Dank voor de uitleg, timing.

fastpulseboy
timing doet het best goed. ik heb altijd wel respect gehad voor deus. vond inderdtijd de eerste plaat ook erg leuk en daarna alles wat ze deden slaapverwekkend (of ik begreep het niet) ik heb die nieuwe plaat ook weer geprobeerd. en ik moet zeggen dat ik het eerste nummer echt geweldig vond! maar de rest kom ik weer niet doorheen gekauwd, erg taai allemaal. maar muzikaal knap. ik trek die sound gewoon niet helemaal denk ik.

moviefreak#1
Ik heb een hekel aan de muziek van Bert en Ernie. Ik vind Ernie überhaupt geen goede zanger, hij zit wat vaak langs de maat en vergeet zijn tekst soms. Zo moeilijk is het toch niet om een Bert en Ernie tekst te onthouden maar er vallen iets te vaak stille momenten. Misschien ligt het aan de bananen in zijn euren maar hij heeft het zelf niet eens in de gaten. Verder zijn de riffjes en gitaarsolo's van een bedenkelijk niveau en proberen ze iets teveel na te doen van het andere, meer succesvolle duo : Bassie en Adriaan. Je reinste plagiaat natuurlijk.

moviefreak#1 schreef:
Je reinste plagiaat natuurlijk.

Mag ik je erop wijzen dat "In een uur de wereld rond" uit het jaar 1984 komt, en dat men tot 1989 moest wachten op de debuut-cd van de heren B en A

moviefreak#1
Nou ja zeg, je zult het toch niet menen zeker
Maar ik snap het wel, de platenmaatschappij was natuurlijk te druk met het soloalbum van Pino of Ieniminie (hoe schreef je dat in vredesnaam ). Maar die konden toch niet tippen aan het grote succes van Bert. En wat dacht je van Ernie, elke dag stonden minstens 100 vrouwelijke poppen voor de artiestendeur te wachten op een handtekening.

Paalhaas schreef:
Het is inderdaad best moeilijk om zoiets uit te leggen, maar dit is een prima poging. Dank voor de uitleg, timing.

thx, graag gedaan

Ik heb eigenlijk aan geen een artiest hekel, elke artiest die enige vorm van een cd of iets dergelijks heeft uitgebracht, heeft meer gepresteerd dan de gemiddelde musicmeter gebruiker. Ach waarom hekel!

Beste Snappy, heb jij wel eens een aflevering van Idols gezien?
(ik 1 keer, dat was voldoende om te weten dat ik aan dat programma voortaan mijn tijd niet hoef te besteden)

Wat ik probeer te zeggen, je kan in de spotlights staan, je kan een cd'tje uitbrengen, je kan jezelf compleet door het slijk laten halen ten gunste van de kijkcijfers, maar een artiest kan wel DEGELIJK bagger uitbrengen...en of die artiest dan meer gepresteerd heeft dan de gemiddelde musicmeter gebruiker....dat lijkt mij een heeel pietsie klein beetje te snel gezegd jongen, 'Prestatie' is een relatief begrip. Lijkt me niet nodig om dat uit te leggen.

shappy1010
Snappy schreef:
Ik heb eigenlijk aan geen een artiest hekel, elke artiest die enige vorm van een cd of iets dergelijks heeft uitgebracht, heeft meer gepresteerd dan de gemiddelde musicmeter gebruiker. Ach waarom hekel!

classic!

Snappy schreef:

Aardig standpunt wel eigenlijk.......

Snappy schreef:

Briljant! Zo, dit topic kan ook op slot.

rayman schreef:

Briljant! Zo, dit topic kan ook op slot.

Ja, sluiten maar . Goed werk Snappy

the viking schreef:

Ok, dat klinkt dus echt als n stuud "ik herzie mijn mening" mja, het kan er mee door....

Volkomen mee eens zou zeker ik in mijn irritatie-top 10 staan evenals 50 cent,Usher en andere rap consorten plus de hele smartlappen fabriek !

met vriendelijke groet the viking[/quote]

Thanks!! zelfde terug natuurlijk

50 cent: bagger!!!
Usher: 3 keer bagger!!!
Rap: Stront!!!
Smartlappen:Saai!!!

Zo, dat is dus nog een uitbreiding van mijnártiesten waar je een gruwlijke hekel aan hebt" lijstje.

the viking schreef:

Volkomen mee eens zou zeker ik in mijn irritatie-top 10 staan evenals 50 cent,Usher en andere rap consorten plus de hele smartlappen fabriek !

met vriendelijke groet the viking

K had mn vorig bericht dus niet goed gequote... :S sorry... Zelfde tekst, maar dit dus als quote...

fastpulseboy
phil collins

daar werd ik net weer even aan herrinerd, wat een paling in een emmer snot is dat toch. djeez, wat een vieze muziek! ik wist niet dat er uberhaupt nog naar die man geluisterd werd.
(het gaat hier niet om de persoon hoor, misschien is die in de kroeg best gezellig...maar muziek..........djeez)

The Smiths, REM, carnavals-gedoe en al dat NL-talig gezeur. Spinvis vind ik ook verschrrrikkelijk. Heb dat op een koude Oerol-avond aan moeten horen. 'Men' vond het erg mooi. Pfff...dat hele Oerol geen goede muziek gehoord.

Deze zomer dus méér festivals zoeken.

Maar goed: zo heeft een ieder zijn irritaties aan muziek.
Oh ja: al die R&B sugarlollypop met zg. stoere, dan wel geile look, vind ik afgrijselijk. Ben ik het wel met oudere mensen eens: net hoeren en hun pooiers.... Pomuziek ala nu als het ware. Soms is het dan leuk hoe die kitsch-R&B/nep-hiphop 'sterren' hun miljoenen uitgeven aan hun woning/huis/paleis. Mijn god, zeg...voel ik me blessed with poverty.

fastpulseboy
owh jaaa.......

the offspring

Ahum. Dat "welkom Coen" moeten we even herzien geloof ik. Die noemt gewoon The Smiths en REM.

Coen schreef:
Spinvis vind ik ook verschrrrikkelijk.

Ha! Eindelijk een medestander. Spinvis is dan ook meer dan verschrrrrikkelijk

rayman schreef:
Ahum. Dat "welkom Coen" moeten we even herzien geloof ik. Die noemt gewoon The Smiths en REM.

Zeker de meest verschrikkelijke bands, die de goede reputatie van een overigens fantastische muzikale stroming wisten te besmeuren met hun whining. Maar zo zal ieder wel eens het onkruit in eigen tuin willen wieden.

Spinvis is idd een verschrikking. Net als je eindelijk weer hoopt dat iets nieuws goeds kan brengen, krijg je de één of andere geflipte paardenfluisteraar....die je zelfs in de uithoeken van het land weet te vinden. No escape.
(tijdens die Doe Maar-en-verwanten-kwelling had ik nog het geluk dat ik in Melbourne woonde midden tussen daar florerende bands)

fastpulseboy
coen is geloof ik niet zo goed in zijn hoofd. dus we vergeven hem zijn uitspraken maar.

Ach ik ben ook niet bepaald onder de indruk van the Smiths

Waar je liefhebt vallen er ook spaanders. Zo werkt dat wel vaker en daar gaat dit topic over.

Metalhead88 schreef:
Beste Snappy, heb jij wel eens een aflevering van Idols gezien?
(ik 1 keer, dat was voldoende om te weten dat ik aan dat programma voortaan mijn tijd niet hoef te besteden)

Wat ik probeer te zeggen, je kan in de spotlights staan, je kan een cd'tje uitbrengen, je kan jezelf compleet door het slijk laten halen ten gunste van de kijkcijfers, maar een artiest kan wel DEGELIJK bagger uitbrengen...en of die artiest dan meer gepresteerd heeft dan de gemiddelde musicmeter gebruiker....dat lijkt mij een heeel pietsie klein beetje te snel gezegd jongen, 'Prestatie' is een relatief begrip. Lijkt me niet nodig om dat uit te leggen.

Ik presteer het niet om bagger aan de man te brengen, om dit althans met winst te verkopen! Des te meer waardering krijg ik voor bagger! Aan de andere kant wat minder waardering voor het produceren. Ach het wordt eenmaal uitgebracht omdat er vraag naar is. Het is maar hoe je het bekijkt.

HiLL schreef:
Ach ik ben ook niet bepaald onder de indruk van the Smiths

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.