Muziek / Algemeen / Gitaar
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 april 2009, 21:41 uur
Misschien heel erg voor de hand liggend, maar was dit eerst ook al zo? En is het wel een gitaar van een beetje kwaliteit?
Ik heb vroeger een crap gitaar gehad, die dit ook had (of in ieder geval zoiets).
Ik heb vroeger een crap gitaar gehad, die dit ook had (of in ieder geval zoiets).
0
Gallow
geplaatst: 8 april 2009, 21:43 uur
Dit was "eerst" ook zo ja, hij is namelijk vrij nieuw en dacht dus dat het kwam omdat de snaren nog niet opgerekt zijn ofzo.
Het is overigens een Greg Bennet av1 wel een beginners gitaar dus.
Het is overigens een Greg Bennet av1 wel een beginners gitaar dus.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 april 2009, 21:55 uur
Als hij vrij nieuw is heb je dus ook nog garantie? In dat geval zou ik gewoon even teruggaan naar de winkel, want hij moet het natuurlijk gewoon normaal doen. Als je er zelf iets aan doet en het gaat mis dan ben je de garantie kwijt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 april 2009, 22:24 uur
Succes.
Ik moet zelf binnenkort ook weer even gaan. M'n BC Rich heeft het (voor de 2e keer) begeven, iets met een loszittend draadje bij de jack-ingang. En dan even m'n humbucker in de Fender laten nakijken. Twee kleine dingetjes, maar ik ga er zelf liever niet aan prutsen. 
Ik moet zelf binnenkort ook weer even gaan. M'n BC Rich heeft het (voor de 2e keer) begeven, iets met een loszittend draadje bij de jack-ingang. En dan even m'n humbucker in de Fender laten nakijken. Twee kleine dingetjes, maar ik ga er zelf liever niet aan prutsen. 
0
Grindpad
geplaatst: 9 april 2009, 23:15 uur
@ Gallow:
het kunnen waarschijnlijk vooral 2 dingen zijn
-je drukt nog niet soepel genoeg alle snaren in (je zei dat je beginner was?)
-de "action" is te laag.
(de snaren liggen te dicht op de hals)
ja, of de hals is niet ok maar dat lijkt me niet hoor.
het kan uiteraad meer zijn........
wel of niet opgerekte snaren heeft er niets mee te maken iig
PM me anders meer details, ik weet wel een beetje waar ik het over heb
het kunnen waarschijnlijk vooral 2 dingen zijn
-je drukt nog niet soepel genoeg alle snaren in (je zei dat je beginner was?)
-de "action" is te laag.
(de snaren liggen te dicht op de hals)
ja, of de hals is niet ok maar dat lijkt me niet hoor.
het kan uiteraad meer zijn........
wel of niet opgerekte snaren heeft er niets mee te maken iig
PM me anders meer details, ik weet wel een beetje waar ik het over heb
0
Gallow
geplaatst: 19 april 2009, 12:44 uur
Heb hem net terug gekregen van de muziekwinkel, de hals is versteld en alles klinkt zuiver en helder. 

0
geplaatst: 29 juli 2009, 11:10 uur
Ik sinds kort fanatiek elektrische gitaar en er is iets waar ik tegenaan loop. Als ik powerakkoorden speel krijg ik vaak last van mijn pols waardoor ik moet ophouden met spelen. Betekent dit dat ik iets verkeerd doe of is het normaal en een kwestie van volhouden/doorzetten?
0
Gallow
geplaatst: 29 juli 2009, 16:33 uur
Heb ik ook in het begin erg gehad, gewoon vaak even rust nemen. Ik had in het begin vooral dat ik m'n hand erg forceerde, zeg maar, veel kracht erin zetten. Nu doe ik het meer losjes/soepeltjes en heb ik vrijwel nooit last. Waarschijnlijk heb jij hetzelfde (?).
0
geplaatst: 29 juli 2009, 17:42 uur
Ja, ik druk altijd wel hard, en als het niet goed klinkt ga ik eigenlijk alleen maar meer kracht zetten. Ik zal proberen de boel minder te forceren. Bedankt voor de hulp
.
.
0
geplaatst: 3 september 2009, 21:00 uur
In Overigen > Apparatuur > Gitaar apparatuur:
Als iemand een vraag heeft of zo kan je die hier stellen als je iets nodig hebt qua apparatuur. Ik zeg niet dat ik die allemaal kan beantwoorden want ik heb zelf ook een aantal vragen.
Als iemand een vraag heeft of zo kan je die hier stellen als je iets nodig hebt qua apparatuur. Ik zeg niet dat ik die allemaal kan beantwoorden want ik heb zelf ook een aantal vragen.
0
geplaatst: 9 november 2009, 15:11 uur
Ik ben tegen een nieuw probleem aangelopen. Als ik aan het 'tremolo picken' ben op minder dan 3 snaren wordt mijn plectrum als het ware tegen gehouden door de snaren. Het lukt me niet om soepel en snel te spelen omdat er te veel weerstand is.
Is dit wederom een gevalletje 'niets aan de hand, gewoon veel mee oefenen', of komt het doordat ik te lichte plectrums gebruik of mijn plectrums verkeerd vast hou (met drie vingers)?
Is dit wederom een gevalletje 'niets aan de hand, gewoon veel mee oefenen', of komt het doordat ik te lichte plectrums gebruik of mijn plectrums verkeerd vast hou (met drie vingers)?
0
Gallow
geplaatst: 10 november 2009, 00:16 uur
In wezen lijkt het een niets aan de hand gevalletje. Wel zou ik zelf de plectrum tussen wijsvinger en duim houden, voor een iets stevigere grip voor het tremelo-picking. Een dikkere plectrum is natuurlijk wel makkelijker, maar met dunne zou het ook moeten lukken. Probeer ook de plectrum ook schuin over de snaar te laten "vloeien", zeg maar de plectrum licht schuin houden, zo snijdt hij als het ware over de snaar heen waardoor het wat sneller gaat, en natuurlijk minder weerstand. Als laatste, je hoeft de snaar maar heel licht te raken, geen rede om overbodige kracht te gebruiken 

0
geplaatst: 18 november 2009, 20:55 uur
MDV schreef:
Ik ben tegen een nieuw probleem aangelopen. Als ik aan het 'tremolo picken' ben op minder dan 3 snaren wordt mijn plectrum als het ware tegen gehouden door de snaren. Het lukt me niet om soepel en snel te spelen omdat er te veel weerstand is.
Het ligt inderdaad niet aan de plectrum. Ik begrijp je probleem, maar Gallow heeft het al beantwoord.
Ik hoef er niks aan toe te voegen.
0
geplaatst: 5 maart 2010, 11:37 uur
Jongens, weet iemand van jullie hoe de wijze van gitaar wordt genoemd, zoals het gespeeld wordt in het nummer "Blue hotel" van "Chris Isaak", een beetje trillend zeg maar. Misschien is er een aparte muziekterm voor?
0
geplaatst: 5 maart 2010, 11:45 uur
En ik vroeg me ook af hoe de wijze van gitaarspelen op "Breakfast at Tiffany's"genoemd wordt en wel op het moment 1:04, een beetje galmend.
0
geplaatst: 5 maart 2010, 12:58 uur
RobbyT schreef:
Jongens, weet iemand van jullie hoe de wijze van gitaar wordt genoemd, zoals het gespeeld wordt in het nummer "Blue hotel" van "Chris Isaak", een beetje trillend zeg maar. Misschien is er een aparte muziekterm voor?
(embed)
(embed)
RobbyT schreef:
En ik vroeg me ook af hoe de wijze van gitaarspelen op "Breakfast at Tiffany's"genoemd wordt en wel op het moment 1:04, een beetje galmend.
(embed)
(embed)
Vibrato, tremolo, delay, reverb, allemaal gitaareffecten die worden gebruikt om een bepaalde galm te verkrijgen. Dus geen manier van spelen, maar wat electronische hulpjes.
0
geplaatst: 5 maart 2010, 17:30 uur
0
Gallow
geplaatst: 5 maart 2010, 17:38 uur
Volgens mij is die eerste een delay en die 2e een tremelo, maar het kunnen ook allebei delays zijn. Met een delay krijg je een echo effect, en bij een tremelo beweegt je geluid op en neer.
0
geplaatst: 6 maart 2010, 12:26 uur
Gallow schreef:
Volgens mij is die eerste een delay en die 2e een tremelo, maar het kunnen ook allebei delays zijn. Met een delay krijg je een echo effect, en bij een tremelo beweegt je geluid op en neer.
Thanx!

0
geplaatst: 24 mei 2010, 16:27 uur
Deze Godin heb ik net binnen 

De Godin Kingpin 5th Avenue
Een mooie archtop met de daarbij behorende sound.
En, hij is nog redelijk betaalbaar ook, vooral natuurlijk in vergelijking met de Gibson archtops.
Ik wou per se een zwarte, maar vooral ook de Cognac Burst variant is ook prachtig.
Zo, en nu ga ik weer spelen

De Godin Kingpin 5th Avenue
Een mooie archtop met de daarbij behorende sound.
En, hij is nog redelijk betaalbaar ook, vooral natuurlijk in vergelijking met de Gibson archtops.
Ik wou per se een zwarte, maar vooral ook de Cognac Burst variant is ook prachtig.
Zo, en nu ga ik weer spelen

0
Father McKenzie
geplaatst: 24 mei 2010, 16:44 uur
Hele mooie gitaar, judgepaddy! 
Zal wel stukken van mensen gekost hebben....

0
geplaatst: 24 mei 2010, 20:37 uur
De gitaarsound van Isaacs is natuurlijk al enige decennia oud:
http://www.youtube.com/watc...
(prachtig overigens die vintage twinneck.)
Die Godin jongens uit Canada maken toch wel heel bijzondere gitaren, en de 5th Avenue heeft zeker zijn looks mee.
De 5th Avenue CW Kingpin II is ook een plaatje:

Maar bekijk ook deze YT lessen maar eens goed:
http://www.youtube.com/watc.........er is dus meer nodig dan alleen wat echo
http://www.youtube.com/watc...
(prachtig overigens die vintage twinneck.)
Die Godin jongens uit Canada maken toch wel heel bijzondere gitaren, en de 5th Avenue heeft zeker zijn looks mee.
De 5th Avenue CW Kingpin II is ook een plaatje:

Maar bekijk ook deze YT lessen maar eens goed:
http://www.youtube.com/watc.........er is dus meer nodig dan alleen wat echo
0
geplaatst: 24 mei 2010, 21:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Cool, veel plezier er mee!
Cool, veel plezier er mee!
Thnx!
Een nieuwe gitaar is voor mij net als een nieuwe liefde; Je blijft spelen

Father McKenzie schreef:

Valt reuze mee (mooi taaltje toch dat Vlaams: "stukken van mensen"
) Godin heeft zich laten inspireren door de eerste gitaar van hemzelf: Een Gibson Archtop, koop je zo'n gitaar vandaag de dag,....
kijk zelf maar:
klik
Ik heb deze zelf voor 650 Euro, wat natuurlijk een hoop geld is, maar voor een nieuwe (handgemaakte) gitaar,....
Oldfart schreef:
Die Godin jongens uit Canada maken toch wel heel bijzondere gitaren,
Die Godin jongens uit Canada maken toch wel heel bijzondere gitaren,
Yep
Ook hun gitaren met MIDI interface vind ik zeer interesant, maar daar moet ik dan wel weer een hele tijd voor gaan sparen.
Mooi staaltje techniek trouwens op dat laatste filmpje, die ga eens even uitproberen!
0
geplaatst: 26 mei 2010, 15:37 uur
Hallo, ben ik weer.
Ik wil nu mijn gitaren weer eens thuis gaan versterken, en ik heb al sinds jaar en dag geen versterker meer.
Nu ben ik opzoek naar een USB gitaar interface voor over mijn laptop. De laptop is aangesloten op mijn versterker met 2 boxen en een subwoofer.
Ik heb het al geprobeerd direct via mijn microfoon ingang met Guitar Pro, maar daar is mijn geluidskaart te simpel voor, dus komt het geluid met een behoorlijke vertraging.
Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
Is zo'n interface een soort externe geluidskaart, zo nee is dat ook een optie?
En wat zijn de verschillende mogelijkheden hieromtrent?
Iemand?
Ik wil nu mijn gitaren weer eens thuis gaan versterken, en ik heb al sinds jaar en dag geen versterker meer.
Nu ben ik opzoek naar een USB gitaar interface voor over mijn laptop. De laptop is aangesloten op mijn versterker met 2 boxen en een subwoofer.
Ik heb het al geprobeerd direct via mijn microfoon ingang met Guitar Pro, maar daar is mijn geluidskaart te simpel voor, dus komt het geluid met een behoorlijke vertraging.
Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
Is zo'n interface een soort externe geluidskaart, zo nee is dat ook een optie?
En wat zijn de verschillende mogelijkheden hieromtrent?
Iemand?
0
geplaatst: 26 mei 2010, 16:05 uur
judgepaddy schreef:
Iemand?
Iemand?
Externe geluidskaart is natuurlijk altijd een goede optie. Die neemt het hele gebeuren omtrent geluidsverwerking van je compi over en zal hoogstwaarschijnlijk een betere weergave hebben dan de standaard geluidskaart van je computer.
Als je met een laptop werkt wordt ie er alleen ietwat minder mobiel van
.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 16:50 uur
(Leuk je weer eens te zien op Mu Me Honk)
Jep, zat ik aan te denken.
Of zoiets als dit:
LINE6 GUITARPORT XT
En die laptop is sowieso niet zo mobiel als hij aan mijn versterker gekoppeld zit
Jep, zat ik aan te denken.
Of zoiets als dit:
LINE6 GUITARPORT XT
En die laptop is sowieso niet zo mobiel als hij aan mijn versterker gekoppeld zit

* denotes required fields.