Muziek / Algemeen / Geweldige bands met waardeloze zangers
zoeken in:
0
djeffibrelich
geplaatst: 9 december 2007, 21:55 uur
morrisey vind ik ook een goede zanger, maar je moet er van houden, het is niet echt een doorsnee stem, heel erg brits (kan ook niet anders als je brits bent, duh) en soms komt ie ook heel erg zeurderig over.
door brett's stem haak ik ook meteen af.
lijkt een beetje op bowie maar niet helemaal.
0
geplaatst: 13 december 2007, 17:08 uur
Victims Family
(Als je door de irritatiegrens heen bent qua zang, ontwaart er wel prachtige muziek)
(Als je door de irritatiegrens heen bent qua zang, ontwaart er wel prachtige muziek)
0
geplaatst: 17 december 2007, 12:25 uur
djeffibrelich schreef:
morrisey vind ik ook een goede zanger, maar je moet er van houden, het is niet echt een doorsnee stem, heel erg brits (kan ook niet anders als je brits bent, duh) en soms komt ie ook heel erg zeurderig over.
Precies, losse liedjes of een stuk of 4 achterelkaar vindt ik de smiths briljant maar na een kwatiertje gaat meneer Morrisey me de keel uithangen.
En de stem van Brett is gewoon te glad
0
geplaatst: 26 december 2007, 12:26 uur
Eens kijken...
AC/DC
Aerosmith
Megadeth
Smashing Pumpkins
The Clash's Joe Strummer (past echter perfect bij de muziek)
Placebo (past echter perfect etc.)
Oasis (zelfde verhaal)
Ooit goeie bands met slechte zangers:
Korn
Limp Bizkit
Red Hot Chili Peppers
AC/DC
Aerosmith
Megadeth
Smashing Pumpkins
Oasis (zelfde verhaal)
Ooit goeie bands met slechte zangers:
Korn
Limp Bizkit
Red Hot Chili Peppers
0
geplaatst: 27 december 2007, 10:03 uur
Neil Young bij Crosby, Stills, Nash & Young vind ik echt ongelooflijk niet passen bij de andere 3 wel geweldige stemmen.
Motorhead
Radiohead
Van Halen met die tweede zanger (na 1984)
En soms kan Phil Collins ook wat irritant zijn bij Genesis, maar dat is zowiezo niks vergeleken met Gabriel-Genesis
Motorhead
Radiohead
Van Halen met die tweede zanger (na 1984)
En soms kan Phil Collins ook wat irritant zijn bij Genesis, maar dat is zowiezo niks vergeleken met Gabriel-Genesis
0
geplaatst: 27 december 2007, 13:29 uur
Inderdaad, Bon Scott was de beste, weliswaar niet schitterend maar paste,alweer, perfect bij de muziek.
0
The Oath
geplaatst: 11 april 2009, 14:37 uur
Zowat elke band waarbij de tekst gegrunt wordt. 
Daarnaast ook Bruce Dickinson van Iron Maiden. Door zijn stemgeluid wordt het mij zo goed als onmogelijk gemaakt om een volledig album van Iron Maiden uit te horen.

Daarnaast ook Bruce Dickinson van Iron Maiden. Door zijn stemgeluid wordt het mij zo goed als onmogelijk gemaakt om een volledig album van Iron Maiden uit te horen.

0
geplaatst: 11 april 2009, 15:16 uur
Dream Theater kan ik me wel in vinden. De band is echt geniaal, en op album valt de zanger best wel mee. Maar live? God! Zo vals als een kat!
0
geplaatst: 11 april 2009, 18:39 uur
Ik denk in de eerste plaats aan the Fall. De muziek op zich is wel goed maar die zang (of voor zover ik dat zingen kan noemen) van Marc E. Smith trek ik absoluut niet, zo monotoon en zo gevoelloos.
0
geplaatst: 11 april 2009, 20:54 uur
Ik vergat:
New Order.
Ik vind het zo verrekte vrijblijvend klinken, net alsof Bernard Sumner eigenlijk niet wíl zingen.
Sammy Hagar. Ik vind de zanger niet zozeer slecht, maar de bijbehorende muzikale koerswijziging vind ik niet veel. Zo gladgestreken.... bijna Bon Jovi.
New Order.
Ik vind het zo verrekte vrijblijvend klinken, net alsof Bernard Sumner eigenlijk niet wíl zingen.
Sammy Hagar. Ik vind de zanger niet zozeer slecht, maar de bijbehorende muzikale koerswijziging vind ik niet veel. Zo gladgestreken.... bijna Bon Jovi.

0
geplaatst: 11 april 2009, 21:56 uur
kaztor schreef:
New Order.
New Order.
Hij voelt zich er bepaald niet gemakkelijk onder, volgens mij. Maar ik stoor me er verder totaal niet aan, prima zanger wat mij betreft.
0
geplaatst: 12 april 2009, 00:15 uur
Smashing Pumpkings
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen.
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen.
0
geplaatst: 12 april 2009, 13:00 uur
kaztor schreef:
Geweldige zangers juist, oké, misschien technisch niet perfect, maar ze hebben een geweldig stemgeluid wat mij betreft.

0
geplaatst: 20 april 2009, 10:10 uur
Zijn de Afghan Whigs al genoemd? Greg Dulli's stem past natuurlijk wel geweldig bij de muziek, maar als je'm op de hoek van de straat met een gitaartje zou horen, zou je hem nog geen stuiver toegooien.
(No Offence, Joy4ever...)
(No Offence, Joy4ever...)
0
The Oath
geplaatst: 17 juli 2009, 10:44 uur
Ik vind dat de laatste Ozzy Osbourne albums nogal wat last hebben van een waardeloze zanger 

0
geplaatst: 17 juli 2009, 11:04 uur
Antic Cafe! Als je de meest belachelijke en daarmee ook de meest hilarische band ter wereld wil zijn heb je natuurlijk wel een slechte zanger nodig.
Radiohead is ook een mooi voorbeeld, goede muziek, Thom Yorke zingt zelfs goed. Maar wat is hij toch een enorme kwal zeg, waardeloos!
En Mayhem natuurlijk, al hun zangers hadden wel een eigen manier van waardeloos zijn en 'het verkeerd doen'.
Radiohead is ook een mooi voorbeeld, goede muziek, Thom Yorke zingt zelfs goed. Maar wat is hij toch een enorme kwal zeg, waardeloos!
En Mayhem natuurlijk, al hun zangers hadden wel een eigen manier van waardeloos zijn en 'het verkeerd doen'.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 11:15 uur
LucM schreef:
Ik denk in de eerste plaats aan the Fall. De muziek op zich is wel goed maar die zang (of voor zover ik dat zingen kan noemen) van Marc E. Smith trek ik absoluut niet, zo monotoon en zo gevoelloos.
Amen!
0
geplaatst: 17 juli 2009, 11:16 uur
Polarkreis18 vind ik muzikaal nog wel aardig, maar die zanger! Aaargchgh.
0
The Oath
geplaatst: 17 juli 2009, 11:26 uur
Mr. Rock schreef:
Metallica is wel hét voorbeeld bij uitstek.
James Hetfield is geen waardeloze zanger. Het is een gewone zanger met een normale stem die perfect bij Metallica past.
Niet dat de stem van de zanger iets uit maakt bij Metallica. IT'S JUST ABOUT THE FUCKING MUSIC! De nummers zijn er ook niet naar gemaakt om er fantastische uithalen in te verwerken en dus is de stem irrilevant.

0
geplaatst: 17 juli 2009, 12:38 uur
Mr. Rock schreef:
Live is James wel beter geworden maar vergeleken met bijv. Bruce Dickinson is het niet zo goed.
De zanger van Alquin vind ik niet zo sterk, wel een geweldige band.
Jim Morrison heeft live vaak verzaakt helaas, drugs vind ik geen excuus.
0
geplaatst: 18 juli 2009, 16:03 uur
Bob Dylan, als songschrijver waardeer ik hem zeer en ik zijn songs ook best waarderen zolang ze door iemand anders gezongen worden.
Neil Young, zelfde verhaal.
Guns and Roses niet dat dat zon geweldige band is maar de zanger is werkelijk te slecht voor woorden.
Metallica
Coldplay
Neil Young, zelfde verhaal.
Guns and Roses niet dat dat zon geweldige band is maar de zanger is werkelijk te slecht voor woorden.
Metallica
Coldplay
0
fastpulseboy
geplaatst: 18 juli 2009, 16:10 uur
LucM schreef:
starsailor schreef:
Amen!
Amen!
Ik vind Mark E Smith een van de beste zangers ooit! Die dictie, die accenten, die oprechtheid, die spanning...En daarnaast zeer prettig en aangenaam om te horen.
0
geplaatst: 18 juli 2009, 16:31 uur
herman schreef:
Hij voelt zich er bepaald niet gemakkelijk onder, volgens mij. Maar ik stoor me er verder totaal niet aan, prima zanger wat mij betreft.
(quote)
Tja lastige inderdaad. Je kan zien en horen dat het geen natuurlijk proces is... Maar echt slecht vind ik het zeker niet.
0
geplaatst: 19 juli 2009, 21:16 uur
Pink Floyd.
Inderdaad. De muziek vind ik goed maar die slechte zeurderige zang van David Gilmour kan ik totaal niet tegen. Die vent kan niet zingen. Pink Floyd instrumentaal is goed.
Inderdaad. De muziek vind ik goed maar die slechte zeurderige zang van David Gilmour kan ik totaal niet tegen. Die vent kan niet zingen. Pink Floyd instrumentaal is goed.
* denotes required fields.