Muziek / Algemeen / Geweldige bands met waardeloze zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2006, 15:12 uur
Radiohead is een geweldige band, maar die stem van Thom Yorke irriteert mij mateloos.
0
geplaatst: 18 december 2006, 18:41 uur
Ik kan me geen RHCP zonder Anthony Kiedis voorstellen, maar toch is hij live niet erg sterk, hoewel het wel beter wordt met de jaren.
0
mugken
geplaatst: 22 december 2006, 18:00 uur
Oke Blaze is misschien niet goed maar Bruce is echt wel één van de beste heavy metal zangers.
0
Bobiej
geplaatst: 23 december 2006, 16:52 uur
Ram-Air, leuk bandje met een gitarist die prachtige solo's speelt, maar de zang van de zanger sluit gewoon totaal niet aan bij de muziek, ik irriteer me telkens dood als die knakker zijn mond weer open trekt
0
geplaatst: 23 december 2006, 19:46 uur
Demolisher schreef:
Ik kan me geen RHCP zonder Anthony Kiedis voorstellen, maar toch is hij live niet erg sterk, hoewel het wel beter wordt met de jaren.
Hij zingt met een apparaatje dat valse noten onderdrukt... misschien dat het daardoor beter is geworden

0
geplaatst: 23 december 2006, 21:14 uur
Nou ik vind eerlijk gezegd de Guns N roses zanger niet zo mooi zingen (maar waardeloos is het niet) , Bijvoorbeeld
Sweet Child of mine, zo prachtige muziek, maar de zang luister ik niet zo graag naar als de muziek.
En dat is ook zo bij final countdown (van The europe)
Sweet Child of mine, zo prachtige muziek, maar de zang luister ik niet zo graag naar als de muziek.
En dat is ook zo bij final countdown (van The europe)
0
geplaatst: 24 december 2006, 01:39 uur
Demolisher schreef:
niet echt verwonderlijk, kiedis is helemaal geen zanger meer een funky rapper
helaas is hij dat met de jaren een kwijtgespeeld en begon hij meer te zingen, terwijl hij dat bijna helemaal niet kan

0
Bobiej
geplaatst: 25 december 2006, 16:29 uur
Van Europe bedoel je...en dat is nog steeds geen geweldige band
.
0
slaemperayreon
geplaatst: 26 december 2006, 15:10 uur
Laat ik maar eens beginnen met iemand die nu al veel genoemd is: Anthony Kiedis. Erg charismatische man en entertainer, maar zijn zangstem is inderdaad niet altijd even denderend.
Dan Dave Mustaine van Megadeth. Hoewel hij wel erg veel venijn en woede in zijn stem weet te brengen, is het zangtechnisch natuurlijk zo vals als wat.
En voor de rest wil ik nog even wat algemene muzikanten noemen, Zo zijn er veel gitaristen (o.a. Satriani & Vai) die op hun gitaar fantastisch zijn, maar als het op zingen aankomt je een spontane depressie bezorgen. En de reden waarom ik nu even minder extreme metal luister is omdat al dat gegrunt je na verloop van tijd behoorlijk de strot uit komt, zo eentonig het is en allemaal hetzelfde klinken.
Dan Dave Mustaine van Megadeth. Hoewel hij wel erg veel venijn en woede in zijn stem weet te brengen, is het zangtechnisch natuurlijk zo vals als wat.
En voor de rest wil ik nog even wat algemene muzikanten noemen, Zo zijn er veel gitaristen (o.a. Satriani & Vai) die op hun gitaar fantastisch zijn, maar als het op zingen aankomt je een spontane depressie bezorgen. En de reden waarom ik nu even minder extreme metal luister is omdat al dat gegrunt je na verloop van tijd behoorlijk de strot uit komt, zo eentonig het is en allemaal hetzelfde klinken.
0
Bobiej
geplaatst: 27 december 2006, 08:38 uur
slaemperayreon schreef:
En de reden waarom ik nu even minder extreme metal luister is omdat al dat gegrunt je na verloop van tijd behoorlijk de strot uit komt, zo eentonig het is en allemaal hetzelfde klinken.
En de reden waarom ik nu even minder extreme metal luister is omdat al dat gegrunt je na verloop van tijd behoorlijk de strot uit komt, zo eentonig het is en allemaal hetzelfde klinken.
Ben ik het voor de helft mee eens, Death metal gegrunt van bands als Deicide en Caniball Corpse kan ik sowiezo niet tegen, maar de death metal grunt van Mikael Akerfeldt van Opeth blijft geweldig om naar te luisteren. Waarschijnlijk omdat hij iets langzamer grunt (spreid de woorden meer uit), en ik combinatie met de muziek van Opeth.
0
slaemperayreon
geplaatst: 27 december 2006, 14:24 uur
Opeth is ook niet zo'n extreme band
Opeth luister ik juist de laatste tijd redelijk veel omdat dat een van de weinige death metal (alhoewel het dat ook niet volledig is) bands zijn die zo'n goeie afwisselingen in muziek en dus ook de vocalen hebben. Maar goed, het was me al opgevallen dat wij beiden het er over eens zijn dat Opeth een geweldige band is 
Opeth luister ik juist de laatste tijd redelijk veel omdat dat een van de weinige death metal (alhoewel het dat ook niet volledig is) bands zijn die zo'n goeie afwisselingen in muziek en dus ook de vocalen hebben. Maar goed, het was me al opgevallen dat wij beiden het er over eens zijn dat Opeth een geweldige band is 
0
luisteraart
geplaatst: 27 december 2006, 14:25 uur
Is het blasfemie om te zeggen dat ik de zang van de beide Beatles Lennon en McCartney niet echt geweldig vind?
0
Joy
geplaatst: 27 december 2006, 17:33 uur
nueh
jimi kon ook nie zingen, frank zappa evenmin, muziek is er nie minder om
jimi kon ook nie zingen, frank zappa evenmin, muziek is er nie minder om
0
geplaatst: 13 april 2007, 13:23 uur
Voor mij behoort Muse zonder twijfel tot bovenstaande categorie. Ik kan hun sound op zich wel goed verteren (de kwalificatie 'geweldig' gaat me dan ook min of meer te ver), maar het soms hysterische gegil laat me volledig koud.
0
chocoloco
geplaatst: 29 november 2007, 13:55 uur
morrisey van the smiths, wel en goeie band maar wat kan ie mekkeren en zeuren en zich aanstellen.
Chris Martin zeurt ook, maar klinkt meer of ie doorlopend vekouden is, stoort me minder dan Morrissey, die het erom lijkt te doen haha
Chris Martin zeurt ook, maar klinkt meer of ie doorlopend vekouden is, stoort me minder dan Morrissey, die het erom lijkt te doen haha
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 november 2007, 14:23 uur
Wat nu, is Dream Theater nog niet genoemd op deze vierde pagina?
Wellicht nog niet genoemd omdat het in naam geen band is, maar goed, er speelt wel iets op de achtergrond: Jeff Buckley. Brrrrr...
Wellicht nog niet genoemd omdat het in naam geen band is, maar goed, er speelt wel iets op de achtergrond: Jeff Buckley. Brrrrr...
0
geplaatst: 29 november 2007, 16:12 uur
Misschien al eens gepost, maar de topictitel wordt voor mij volledig gedekt door Muse
0
geplaatst: 29 november 2007, 17:33 uur
Tegenwoordig:
- Megadeth (Z'n stem ten tijde van Peace Sells was geniaal)
- Metallica (alhoewel de tour dit jaar bijzonder meeviel. Terug naar het oude niveau?)
- Tom Araya
- Megadeth (Z'n stem ten tijde van Peace Sells was geniaal)
- Metallica (alhoewel de tour dit jaar bijzonder meeviel. Terug naar het oude niveau?)
- Tom Araya
0
geplaatst: 7 december 2007, 23:24 uur
Art Brut zou een stuk leuker zijn als die zanger niet als een dronken debiel door de muziek heen liep te lullen/
The Caesars (van Jerk it Out) maken ook lekkere wegluister muziek, maar die zanger is ook behoorlijk matig.
The Caesars (van Jerk it Out) maken ook lekkere wegluister muziek, maar die zanger is ook behoorlijk matig.
0
geplaatst: 9 december 2007, 15:52 uur
The Smiths(Losse liedjes geweldig, album
)
Dire Stairs
Suede
Guns N' Roses
Spinvis
Green Lizard
)Dire Stairs
Suede
Guns N' Roses
Spinvis
Green Lizard
0
Social_Mask
geplaatst: 9 december 2007, 21:37 uur
Radiohead vind ik muzikaal gezien best okej, maar die zanger vind ik echt heel erg irritant..
0
SelmaDuim
geplaatst: 9 december 2007, 21:37 uur
D-ark schreef:
)
Suede
Green Lizard
)Suede
Green Lizard
Daar noem je juist drie goede zangers wmb.

* denotes required fields.