Muziek / Algemeen / Geweldige bands met waardeloze zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2009, 12:14 uur
Bob Dylan en Neil Young.
2 geniale muzikanten, maar hun stemgeluid is niet fantastich...
Anderen: Frank Black, E van Eels, Tom Barman -> supergroepen hoor, maar niet dankzij de vocalen
2 geniale muzikanten, maar hun stemgeluid is niet fantastich...
Anderen: Frank Black, E van Eels, Tom Barman -> supergroepen hoor, maar niet dankzij de vocalen
0
Ravenous
geplaatst: 21 juli 2009, 14:40 uur
Smashing Pumpkins
Muse, al vind ik dat ook niet echt een geweldige band.
Muse, al vind ik dat ook niet echt een geweldige band.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:41 uur
Frank Zappa en Jimi Hendrix konden niet zingen, maar daar is het niet storend.
Bij Iron Maiden is het wél storend. Bruce mag vocaal-technisch gezien dan goed geweest zijn, maar ik kots van zijn stem. Echt de meest vervelende zanger ooit.
Bij Iron Maiden is het wél storend. Bruce mag vocaal-technisch gezien dan goed geweest zijn, maar ik kots van zijn stem. Echt de meest vervelende zanger ooit.
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:49 uur
Stijn_Slayer schreef:

Tja dat kan natuurlijk. Ik heb dat zelfde gevoel bij Judas Priest ten tijde van Rob Halford. De één vindt hem een geweldige zanger en de ander kan zijn stem niet aanhoren. Ik behoor overduidelijk tot die 2e groep mensen.
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:51 uur
Placebo!
Zeer goede band, vooral live. Het stemgeluid van Brian Molko ligt echter niet in mijn straatje.
Zeer goede band, vooral live. Het stemgeluid van Brian Molko ligt echter niet in mijn straatje.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 10:54 uur
The Killers kunnen wel best aardig spelen maar de zang van Brandon Flowers trek ik niet.
Guns 'n Roses : ik hou niet van die knauwende stem van Axel Rose maar dit past wel perfect bij het ruige gitaargeluid van Slash.
Guns 'n Roses : ik hou niet van die knauwende stem van Axel Rose maar dit past wel perfect bij het ruige gitaargeluid van Slash.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 12:03 uur
Muse. Ik zeg niet dat Bellamy technisch niet goed is, zeker niet, maar ik ben niet zo te vinden voor zijn stemgeluid...
0
geplaatst: 31 juli 2010, 13:07 uur
Stijn_Slayer schreef:
Frank Zappa
Frank Zappa
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik denk er juist anders over.
Het is allesbehalve virtuoos, maar voor zijn eigen teksten en bij zijn eigen muziek past het juist erg goed.
Maar ook Zappa zelf was niet bepaald lyrisch over zijn eigen vocale kwaliteiten (wat hij zelf ''afsmelten'' noemde...) en huurde gelukkig mensen zoals Robert ''Bobby'' Martin in voor het vocale vuurwerk, zoals hieronder te horen is op de Allman Brothers klassieker Whippin' Post:

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2010, 13:13 uur
Maar zoals ik al zei Zappa's stem stoort mij niet. Ik hoor hem liever dan bijv. Ike Willis.
The Clash wil ik hier ook noemen. Niet dat ik ze nou heel erg geweldig vind, maar Joe Strummer vind ik echt ontiegelijk slecht.
Emerson, Lake & Palmer's latere periode past hier ook goed. Greg Lake's stem was al snel niet meer wat het geweest was.
Met AC/DC's muziek is ook niet zoveel mis, alleen die krijsende kip zit er steeds doorheen.
Tom Petty & The Heartbreakers.
The Clash wil ik hier ook noemen. Niet dat ik ze nou heel erg geweldig vind, maar Joe Strummer vind ik echt ontiegelijk slecht.
Emerson, Lake & Palmer's latere periode past hier ook goed. Greg Lake's stem was al snel niet meer wat het geweest was.
Met AC/DC's muziek is ook niet zoveel mis, alleen die krijsende kip zit er steeds doorheen.
Tom Petty & The Heartbreakers.

0
geplaatst: 31 juli 2010, 13:58 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik neem aan (/hoop) dat je doelt op Brian Johnson, en niet op Bon Scott. In dat geval ben ik het helemaal met je eens.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2010, 14:59 uur
Uiteraard, al vind ik dat Bon Scott ook maar een geknepen stemmetje heeft waar ik niet graag naar luister...
0
geplaatst: 31 juli 2010, 19:47 uur
Stijn_Slayer schreef:

Volgens jou kon Jimi Hendrix ook niet zingen, geloof ik..

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2010, 19:52 uur
Dat kon hij ook niet. Vaak zong die hartstikke vals (zeker live), dat wist 'ie zelf ook donders goed. Zeker als hij wat de hoogte inging was het niet best. Op een 'normale' hoogte valt het niet op, maar hij had maar een heel beperkt bereik.
Ik heb overigens niet gezegd dat hij een waardeloze zanger is, of dat zijn stem niet om aan te horen is.
Ik heb overigens niet gezegd dat hij een waardeloze zanger is, of dat zijn stem niet om aan te horen is.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 20:20 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat kon hij ook niet. Vaak zong die hartstikke vals (zeker live), dat wist 'ie zelf ook donders goed. Zeker als hij wat de hoogte inging was het niet best. Op een 'normale' hoogte valt het niet op, maar hij had maar een heel beperkt bereik.
Een groot bereik maakt van niemand een goede zanger. Lou Reed haalt net een half octaaf, maar toch is een van de allerbeste rockzangers ooit. Timing is namelijk veel belangrijker.
De grootste kracht van Jimi (naast zijn gitaarspel, bedoel ik) was juist zijn volstrekt unieke, schijnbaar terloopse manier van timen.
Daarbij paste zijn wat minimalistische zang heel goed bij zijn drukke gitaarspel.
Naar mijn gevoel gaat het er om hoe effectief de zang is binnen een song. Jerney Kaagman kon zowel live als in studio totaal niet zingen, toch waren Ruby is the one en Wild and exciting hele aardige nummers.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 juli 2010, 20:25 uur
Volgens mij zijn wij het eigenlijk helemaal met elkaar eens. Zo luister ik ook erg graag naar Lou Reed, terwijl hij eigenlijk ook totaal niet kan zingen.
Ik ben het dan ook volstrekt eens met deze opmerking van je: Naar mijn gevoel gaat het er om hoe effectief de zang is binnen een song.
Al is dat natuurlijk een kwestie van smaak, terwijl je het bereik, timing, techniek, etc. nog enigszins kan meten.
Ik ben het dan ook volstrekt eens met deze opmerking van je: Naar mijn gevoel gaat het er om hoe effectief de zang is binnen een song.
Al is dat natuurlijk een kwestie van smaak, terwijl je het bereik, timing, techniek, etc. nog enigszins kan meten.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 20:26 uur
Stijn_Slayer schreef:
Uiteraard, al vind ik dat Bon Scott ook maar een geknepen stemmetje heeft waar ik niet graag naar luister...
Beide zangers klonken/klinken als 70+-ers die na een lading drank het podium op zijn geduwd.. en al op hun 30ste

0
Nian
geplaatst: 1 augustus 2010, 16:06 uur
Beeswax schreef:
Muse. Ik zeg niet dat Bellamy technisch niet goed is, zeker niet, maar ik ben niet zo te vinden voor zijn stemgeluid...
Ik vind dit net typisch Muse. Moest je een andere zanger pakken dan Matt Bellamy dan zou het heel wat minder zijn.
Maar ik kan me aan de ene kant wel vinden in jou mening
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 16:13 uur
Stijn_Slayer schreef:
Bon Scott vind wel een erg goede zanger die ook goed bij het groepsgeluid past. Opvolger Brian Johnson vind ik minder, zijn stem is wat knauwerig en komt soms geforceerd over (een beetje à la Axl Rose), reden waarom ik de latere AC/DC minder waardeer dan die in de jaren '70.
Bij Iron Maiden vind ik Bruce Dickinson een zeer goede zanger, zijn tijdelijke vervanger Blaze Bayley daarentegen vind ik een vlakke en wat kleurloze stem hebben.
Natuurlijk is Jimi Hendrix geen grootse zanger maar zijn stemgeluid past perfect bij zijn gitaarsound.
0
JanBetonde2e
geplaatst: 7 augustus 2010, 03:20 uur
Dat zijn er toch best veel, van de muziek waar ik naar luister, dat de zangers niet de beste zangers zijn, niet dat ik me er aan erger, maar er zijn betere zangers:
New Order
Joy Division
Red Hot Chili Peppers
Arcade Fire
En zo zijn er nog wel een aantal, de mooiste zangers van de muziek die ik luister zijn van deze bands:
Coldplay
Radiohead
Editors
The Police
Snow Patrol
Talking Heads
New Order
Joy Division
Red Hot Chili Peppers
Arcade Fire
En zo zijn er nog wel een aantal, de mooiste zangers van de muziek die ik luister zijn van deze bands:
Coldplay
Radiohead
Editors
The Police
Snow Patrol
Talking Heads
0
Jop
geplaatst: 7 augustus 2010, 08:41 uur
die van joy division is inderdaad een drama. die zingt niet eens, maar praat meer en ook nog als een zeur. ik zou joy divison overigens in het topic waardeloze bands met waardeloze zangers zetten
. Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?
die van the Cure vind ik trouwens ook een waardeloze zanger, maar vind de muziek een stuk beter, hoewel wat wisselvallig.
Goeie zanger en goeie band dan zou ik noemen: Led Zeppelin
. Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?die van the Cure vind ik trouwens ook een waardeloze zanger, maar vind de muziek een stuk beter, hoewel wat wisselvallig.
0
geplaatst: 7 augustus 2010, 09:04 uur
Jop schreef:
die van joy division is inderdaad een drama. die zingt niet eens, maar praat meer en ook nog als een zeur. ik zou joy divison overigens in het topic waardeloze bands met waardeloze zangers zetten
.
. Lijkt me een waardeloze conclusie.
0
Gallow
geplaatst: 7 augustus 2010, 09:52 uur
New Order is ontstaan omdat de zanger van Joy Division zelfmoord pleegde 

0
geplaatst: 7 augustus 2010, 10:21 uur
Jop schreef:
Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?
Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?
Ik ben wel blij met deze quote. Was even bang dat je na een waarachtige zoektocht door het ouvre van beide bands tot je conclusie gekomen was 
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 augustus 2010, 12:12 uur
Geweldig is een groot woord, maar de muziek van Suede weet me soms toch wel te intrigeren... tot die zanger erbij komt.
0
geplaatst: 7 augustus 2010, 12:53 uur
Jop schreef:
. Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?
die van the Cure vind ik trouwens ook een waardeloze zanger, maar vind de muziek een stuk beter, hoewel wat wisselvallig.
. Trouwens, die van new order is toch dezelfde als van joy division?die van the Cure vind ik trouwens ook een waardeloze zanger, maar vind de muziek een stuk beter, hoewel wat wisselvallig.
Jij hebt overduidelijk een muzikale heropvoeding nodig

0
Ludwig
geplaatst: 7 augustus 2010, 15:36 uur
Dat snap ik niet helemaal van jou, Orbit. Als ik jouw berichten weleens lees, ben jij nou niet bepaald een van fan Joy Divison. Ik vind het wel een aardige band, maar die zang , tsja,dat is inderdaad geen zang, maar sommigen zwijmelen ervan.
Th Cure was in de 80's wel een goeie band (na U2), maar toen was het ook gebeurd (behalve Wish nog als oprisping).
ja en Robert Plant, uitstekende zanger, niet zo mijn muziek, maar het is wel zo.
Jij moet volgens mij een heropvoeding hebben
.
0
geplaatst: 7 augustus 2010, 20:43 uur
Gelukkig heeft GYBE! maar 2 nummers met zang, dat scheelt dan weer.
0
geplaatst: 7 augustus 2010, 20:47 uur
Ludwig schreef:
Dat snap ik niet helemaal van jou, Orbit. Als ik jouw berichten weleens lees, ben jij nou niet bepaald een van fan Joy Divison. Ik vind het wel een aardige band, maar die zang , tsja,dat is inderdaad geen zang, maar sommigen zwijmelen ervan.
Th Cure was in de 80's wel een goeie band (na U2), maar toen was het ook gebeurd (behalve Wish nog als oprisping).
ja en Robert Plant, uitstekende zanger, niet zo mijn muziek, maar het is wel zo.
.
(quote)
. Ben geen fan van Joy Division nee, maar sommige nummers zijn toch wel erg sterk.. zelfs die monotone stem van Curtis past er dan naadloos bij. Ik beweer verder ook nergens dat The Cure na Wish nog veel voorstelde, dan nog hebben ze op dat moment dik 13 jaar geruled dus! Erg veel voor een rockband.
En om JD en The Cure af te schrijven, waarbij hij overigens terecht de muziek van The Cure hoger aanslaat, terwijl je dat gekweel en aanstellerige gegil van Plant "goed" noemt, of die immens voorspelbare hardrock van Led Zeppelin.. nee, sorry, het is mij duidelijk wie er dan in de kinderschoenen staat wat betreft muzikale ontwikkeling
Ga anders eens door mijn stemmenlijst, misschien leer je nog wat 
* denotes required fields.