Muziek / Algemeen / Valt over smaak te twisten?
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2011, 18:43 uur
Haha, niet lachen met deze jongen hoor. Over 50 jaar zal het filosofisch werk waar hij nu ongetwijfeld mee bezig is waar blijken te zijn, en zal dit misplaatst genie in ere hersteld worden. De massa zal het met open mond lezen.... En het zal geen kunst meer zijn 

0
geplaatst: 25 juni 2011, 19:37 uur
Haha, niet lachen met deze jongen hoor. Over 50 jaar zal het filosofisch werk waar hij nu ongetwijfeld mee bezig is waar blijken te zijn, en zal dit misplaatst genie in ere hersteld worden. De massa zal het met open mond lezen.... En het zal geen kunst meer zijn
Goh..wat een cynisme, je zal het vast beter weten.. of niet.. jongen..? Of had je nog wat beters te melden.. eh.. jongen..?
0
geplaatst: 25 juni 2011, 20:05 uur
deric raven schreef:
Het intro van Smoke On The Water van Deep Purple klinkt erg eenvoudig, maar voor mij is dit kunst.
Kom maar eens op zo'n riff die iedereen kent.
Het intro van Smoke On The Water van Deep Purple klinkt erg eenvoudig, maar voor mij is dit kunst.
Kom maar eens op zo'n riff die iedereen kent.
't is niet zo moeilijk te bedenken toch, want iedereen kent hem al, niet?
0
geplaatst: 25 juni 2011, 20:40 uur
TJN schreef:
Goh..wat een cynisme, je zal het vast beter weten.. of niet.. jongen..? Of had je nog wat beters te melden.. eh.. jongen..?
(quote)
En dan verbaast het je dat mensen net zo reageren als jij nu op dergelijk onzinnige berichten die jij uitkraamt

Je doet net alsof je de enige slimme jongen op aarde bent, de enige die het doorheeft, in tegenstelling tot andere schapen zoals wij die maar stom voor zich uit staren en met de rest meedoen. Die houding lokt vanzelfsprekend sterke reacties uit, en het feit dat je iedereen hier persoonlijk aanvalt inplaats van je standpunten te verdedigen zegt genoeg.
Over smaak vàlt te twisten, maar dan kom je al heel snel terecht bij pseudo-intelectuele bullshit zoals hier gaande is
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:01 uur
En dan verbaast het je dat mensen net zo reageren als jij nu op dergelijk onzinnige berichten die jij uitkraamt
Nee, ik had beter moeten weten wanneer ik mijn mening verkondig tussen lieden zoals jij.
Je doet net alsof je de enige slimme jongen op aarde bent, de enige die het doorheeft, in tegenstelling tot andere schapen zoals wij die maar stom voor zich uit staren en met de rest meedoen
Laten we wel wezen jongen, dit is jouw interpretatie. Dit is hoe mijn woorden bij jou binnenkomen. Jouw probleem.
Die houding lokt vanzelfsprekend sterke reacties uit,
Correctie.. mijn afwijkende mening lokt hier inderdaad reacties uit.. of ze sterk zijn.. dat is jouw interpretatie. Ik vind ze nogal tegenvallen.. maar dat komt weer neer op het eerste van dit bericht.. ik had beter moeten weten.. over zulke onderwerpen lijkt hier niet echt ruimte te zijn een open discussie te voeren.
en het feit dat je iedereen hier persoonlijk aanvalt inplaats van je standpunten te verdedigen zegt genoeg.
Manipuleren kan je erg goed, enige zelfreflectie ontbreekt.
Over smaak vàlt te twisten, maar dan kom je al heel snel terecht bij pseudo-intelectuele bullshit zoals hier gaande is
..en nog een geweldige inhoudsloze opmerking van onze all-in-intellectuele betweter.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:15 uur
Met je eerste tegenreactie bewijs je alleen maar dat ik gelijk heb wat betreft je houding. Je denkt echt dat je hier de enige bent met hersens
Dan je tweede tegenreactie: ik daag je uit om je woorden zo neer te pennen dat ze duidelijk zijn voor iedereen. Een goede, heldere reactie hoef je niet te interpreteren.
In allinia 3 doe je het weer: je arrogante houding namens iedereen hier komt weer boven.
Daarna val je me opnieuw persoonlijk aan inplaats van je standpunten te verdedigen
En dan over je afsluiter: jij bent hier toch echt die all-time intelectuele betweter.
Dan je tweede tegenreactie: ik daag je uit om je woorden zo neer te pennen dat ze duidelijk zijn voor iedereen. Een goede, heldere reactie hoef je niet te interpreteren.
In allinia 3 doe je het weer: je arrogante houding namens iedereen hier komt weer boven.
Daarna val je me opnieuw persoonlijk aan inplaats van je standpunten te verdedigen
En dan over je afsluiter: jij bent hier toch echt die all-time intelectuele betweter.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:31 uur
TJN toch... Hou discussies een beetje netjes, dat vindt iedereen leuk.

0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:35 uur
Jazeker,
ik heb ook al aangegeven dat smaak met sentiment en gevoel te maken heeft.
Iets maakt wat in je los.
Zelfs slechte smaak blijft je persoonlijke smaak.
Dus als ik over iemand zeg dat hij een slechte smaak heeft, dan ga ik uit van mijn eigen (voor)oordelen.
Zo mag ik zeggen dat iemand die alleen naar bijvoorbeeld Dire Straits luistert een slechte smaak heeft, en als hij dat bij Nick Cave doet het tegenovergestelde beweren.
Dat neemt niet weg dat ik een betere of mindere smaak dan iemand anders heb.
Ik ga puur uit van mijn eigen gevoel, en niet van de mening van een groepje mensen die zich boven anderen op een voetstuk proberen te zetten.
Dus iemand die klassiek of jazz luistert, hoeft per definitie niet een betere smaak te hebben dan een liefhebber van Schlager.
Als die aan zijn buurman bij het TROS muziekfeest op het plein zijn nieuwste Nederlandstalige ontdekking laat horen, kan die er blij van worden, en dus zijn smaak erg waarderen.
ik heb ook al aangegeven dat smaak met sentiment en gevoel te maken heeft.
Iets maakt wat in je los.
Zelfs slechte smaak blijft je persoonlijke smaak.
Dus als ik over iemand zeg dat hij een slechte smaak heeft, dan ga ik uit van mijn eigen (voor)oordelen.
Zo mag ik zeggen dat iemand die alleen naar bijvoorbeeld Dire Straits luistert een slechte smaak heeft, en als hij dat bij Nick Cave doet het tegenovergestelde beweren.
Ik ga puur uit van mijn eigen gevoel, en niet van de mening van een groepje mensen die zich boven anderen op een voetstuk proberen te zetten.
Dus iemand die klassiek of jazz luistert, hoeft per definitie niet een betere smaak te hebben dan een liefhebber van Schlager.
Als die aan zijn buurman bij het TROS muziekfeest op het plein zijn nieuwste Nederlandstalige ontdekking laat horen, kan die er blij van worden, en dus zijn smaak erg waarderen.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 22:06 uur
Ik luister zowel naar Dire Straits als naar Nick Cave. Heb ik nu een goede of slechte smaak, deric raven?
0
geplaatst: 25 juni 2011, 22:16 uur
Met je eerste tegenreactie bewijs je alleen maar dat ik gelijk heb wat betreft je houding. Je denkt echt dat je hier de enige bent met hersens
Volhouden en vasthouden! Jij komt er wel in deze wereld. Nogmaals; jouw interpretaties.. niet mijn probleem.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 22:34 uur

Nou ben je gewoon hypocriet! Over mij zeggen dat ik maar blijf doordrammen!
Je doet zelfs de moeite niet om je standpunten duidelijk en netjes weer te geven. Het is weer persoonlijk aanvallen dat de klok slaat. Ongeloofelijk!
0
geplaatst: 25 juni 2011, 22:56 uur
LucM schreef:
Ik luister zowel naar Dire Straits als naar Nick Cave. Heb ik nu een goede of slechte smaak, deric raven?
Voor iemand met een slechte smaak, luister je naar goede muziek.

0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:21 uur
deric raven schreef:
Nou moet ik even ingrijpen. Deels omdat je Dire Straits nu kleineert, maar bovenal, omdat ik het er totaal niet mee eens ben. Iets zoals een slechte of goede smaak bestaat niet. Ook niet vanuit je eigen perspectief. Je kunt het een rare smaak vinden of een opmerkelijke smaak, maar iemand heeft niet per se een slechte smaak, omdat hij/zij graag naar bands luistert waar jij negatief tegenover staat. Jij kunt wel vinden dat iemand een slechte smaak heeft, maar daarmee praat je het nog niet goed. Jouw eigen mening rechtvaardigt nog niet dat je iets als feit mag brengen.Zo mag ik zeggen dat iemand die alleen naar bijvoorbeeld Dire Straits luistert een slechte smaak heeft, en als hij dat bij Nick Cave doet het tegenovergestelde beweren.
deric raven schreef:
intellectuele
Alinea* intellectuele

Overigens over de discussie hier. Ik vind wel dat men weinig moeite doet om het "probleem" in perspectief te zien. TJN houdt er duidelijk andere normen en waarden op na. Toegegeven, in zijn eerste bericht brengt hij het zeer ongelukkig, maar daarna vind ik dat er weinig gekeken wordt naar wat hij echt wilt zeggen.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:23 uur
ArthurDZ schreef:

Je doet zelfs de moeite niet om je standpunten duidelijk en netjes weer te geven. Het is weer persoonlijk aanvallen dat de klok slaat. Ongeloofelijk!

Arthur, houd je in! adem een paar keer diep in! en besef je hoe onzinnig deze discussie is! Het is zelfs niet eens een discussie, het is een preek die we voor onze kiezen krijgen... Als we niet volgen wat hij ons vertelt zijn we schapen die zich laten misleiden door de wereld, als we hem wel volgen zijn we schapen die achter hem aan lopen... Dan ben ik liever een misleid schaap!
0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:55 uur
TJN schreef:
Muziek is voor mij een kunstvorm, kunst is pas kunst als het boven de massa uitsteekt op het moment dat het uitgebracht wordt. Kunst kan zijn waarde verliezen in de tijd omdat de tijdsgeest bepaald wat boven de massa uitsteekt of niet. Wat vroeger kunst was kan nu mainstream zijn en andersom.
Muziek is voor mij een kunstvorm, kunst is pas kunst als het boven de massa uitsteekt op het moment dat het uitgebracht wordt. Kunst kan zijn waarde verliezen in de tijd omdat de tijdsgeest bepaald wat boven de massa uitsteekt of niet. Wat vroeger kunst was kan nu mainstream zijn en andersom.
Zo beschouwd is er dus nog hoop voor Lenny Kravitz en Keane ?
Kwestie van geduld ...
0
Misterfool
geplaatst: 26 juni 2011, 00:56 uur
Weet je we moeten eigenlijk niet willen proberen onze mening objectief te verantwoorden. Wat maakt het voor je mening eigenlijk uit wat voor status een product heeft. Nou dan vind de meerderheid het ook maar leuk. Dan is het maar niet technisch of hoogstaand. Zolang ik er plezier uit kan halen is het goed. Het is mischien een menselijke(of mischien wel enkel een mannelijke )drang om elkaar af te troeven, door onze mening te objectiveren. We proberen wellicht soms de alpha-male te zijn door te impliceren dat onze lievelingsplaten om min of meer objectieve redenenen de beste is. Dat terwijl iedereen andere dingen mooi vind en er op smaak geen pijl te trekken valt. Op een term als invloed mischien wel nog minder en ook techniek vind ik hoe langer hoe meer, ook niet meer zo'n objectief standpunt. Want waar kijk je naar en welke vereisten zijn belangrijker?
Waar ik wel een hekel aan heb is het volggedrag. Men die een mening maar volgen omdat het nu een goede reputatie heeft. Mensen die van een band als radiohead houden om er bij te horen(ik zeg maar wat). Dan kan ik de band nog gaaf vinden, maar toch hebben dat soort mensen een slechte smaak. Een slechte smaak is enkel een smaak die niet van je zelf is. Luister de muziek die je wil luisteren en geef daarover je mening. Die mening is evenveel waard als die van een ander!
Waar ik wel een hekel aan heb is het volggedrag. Men die een mening maar volgen omdat het nu een goede reputatie heeft. Mensen die van een band als radiohead houden om er bij te horen(ik zeg maar wat). Dan kan ik de band nog gaaf vinden, maar toch hebben dat soort mensen een slechte smaak. Een slechte smaak is enkel een smaak die niet van je zelf is. Luister de muziek die je wil luisteren en geef daarover je mening. Die mening is evenveel waard als die van een ander!
0
geplaatst: 26 juni 2011, 09:48 uur
TJN schreef:
Muziek is een keuze. Wij leven in een wereld vol bedrog, de wereld is één grote leugen en het heeft allemaal met geld en macht te maken. Dat wetende kun je naar mijn mening mbt 'kunst' twee dingen doen:
Muziek is een keuze. Wij leven in een wereld vol bedrog, de wereld is één grote leugen en het heeft allemaal met geld en macht te maken. Dat wetende kun je naar mijn mening mbt 'kunst' twee dingen doen:
Dat wetende (/aannemende) kun je wel wat belangrijkere dingen met je leven doen dan over muziekjes lopen leuteren lijkt me.
Het mag best je mening zijn uiteraard, maar om dan over iets triviaals als kunst te lopen discussiëren ... ik zie het nut niet zo.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 10:17 uur
The Scientist schreef:
Arthur, houd je in! adem een paar keer diep in! en besef je hoe onzinnig deze discussie is! Het is zelfs niet eens een discussie, het is een preek die we voor onze kiezen krijgen... Als we niet volgen wat hij ons vertelt zijn we schapen die zich laten misleiden door de wereld, als we hem wel volgen zijn we schapen die achter hem aan lopen... Dan ben ik liever een misleid schaap!
(quote)
Inderdaad een erg onzinnige discussie. Maar ik hou er al mee op hoor, ik heb hem lang genoeg uit zijn tent proberen lokken zodat hij zijn standpunten eindelijk eens helder zou verdedigen inplaats van iedereen persoonlijk aan te vallen.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 11:33 uur
Inderdaad, wanneer men 'iedereen' nodig heeft om inhoudsloze opmerkingen kracht bij te zetten, bondjes wil sluiten met gelijkgestemden die het begrijpend lezen evengoed niet machtig zijn.. , dan is het tijd om te stoppen en eerst verder te praten over hoe we met elkaar en andermans mening om gaan.., of niet natuurlijk. Niet begrijpen maar wel eerst beginnen te blaten.. dat is nou typisch massa.
.. "vergeef hen vader, ze weten niet wat ze doen" (Jezus Christus 33 n.C.) ughe..
hahaha.. een fijne massale zondag!
.. "vergeef hen vader, ze weten niet wat ze doen" (Jezus Christus 33 n.C.) ughe.. hahaha.. een fijne massale zondag!
0
geplaatst: 26 juni 2011, 11:41 uur
Ik heb eigenlijk inmiddels ook de indruk dat je het wel comfortabel vind om 'niet begrepen te worden'
Zeg eens eerlijk
Zeg eens eerlijk

0
geplaatst: 26 juni 2011, 12:19 uur
Nou ja, het dringt echt niet tot je door 
En dan nog dat bijbelcitaat erbij.
Maar ik zwijg al, het is tegen de bierkaai vechten om jouw iets duidelijk te maken. Iets wat jij ook van mij denkt, zonder twijfel. Maar zo kunnen we eeuwig doorgaan natuurlijk.

En dan nog dat bijbelcitaat erbij.

Maar ik zwijg al, het is tegen de bierkaai vechten om jouw iets duidelijk te maken. Iets wat jij ook van mij denkt, zonder twijfel. Maar zo kunnen we eeuwig doorgaan natuurlijk.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 14:43 uur
Pittige discussie maar waarom wordt steeds dat prachtig dier
in een negatief context geplaatst?
in een negatief context geplaatst?
0
geplaatst: 26 juni 2011, 14:49 uur
Het is bij deze bewezen; over smaak valt te twisten.
Of het zinvol is is weer een andere vraag.
Of het zinvol is is weer een andere vraag.
* denotes required fields.