MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3

zoeken in:
laxus11 schreef:
Ach elk jaar zie ik dezelfde mensen weer opduiken die steeds het zelfde zeggen daarom mijn opmerking.

Van mij mogen ze dit elke maand doen, prima televisie

Deden ze dat maar - dan waren Matthijs en Leo snel met pensioen, omdat hun kerk nooit meer vol zou raken.
Jij bent gewoon vroegtijdig ouwe lul

Klopt misschien ook wel ja maar geef daar niet veel om, luister gewoon naar wat ik leuk vind en dat is meestal wat ouder dan mezelf

Op nostalgienet past dit prima, gewoon elke maand het programma herhalen, niemand die het doorheeft.

laxus11 schreef:
Joh elk jaar weer dit gezeik, worden jullie daar niet moe van,

Ik vond het in ieder geval een prima show en zelfs Portishead was nog redelijk goed

Goh, Portishead, dat is pas 20 jaar oud! Daar zullen de kijkers nog ernstig van bij moeten komen, zulke ongekende moderne fratsen.. Professor Dr Meester Don Leo mag wel oppassen

laxus11 schreef:
Klopt misschien ook wel ja maar geef daar niet veel om, luister gewoon naar wat ik leuk vind en dat is meestal wat ouder dan mezelf

Wat ouder zegt ie, ongeveer 2 generaties voordat jij geboren werd...

trebremmit schreef:
Op nostalgienet past dit prima, gewoon elke maand dit programma herhalen, niemand die het doorheeft.

Heerlijke discussie weer over dit programma omdat enkele ouwe lullen zich gisteren WEL vermaakt hebben.

En weet je wat zo mooi is, uiteindelijk worden we allemaal ouwe lullen.

Running On Empty schreef:

Lichamelijk wel ja.

Ik niet ik ben het al

Ik vond het een prima uitzending, maar volgens mij hadden meerderen hier gehoopt op Lady Gaga, One Direction, Afrojack en K3.

Lady Gaga zou wel terecht zijn inderdaad, en tof ook, is toch een soort Madonna van de 00's. En ook Afrojack is wereldberoemd dus waarom niet?

One direction ook, want die spelen teenage kicks

Afrojack-liefhebbers waren allemaal bij zijn concert in A'dam neem ik aan, of was dat vrijdag al?

Lady Gaga had me ook prima geleken, heeft toch een paar fantastische nummers gemaakt.

deric raven schreef:
Ik vond het een prima uitzending, maar volgens mij hadden meerderen hier gehoopt op Lady Gaga, One Direction, Afrojack en K3.

Een beetje dEUS, The Cure, Joy Division, Nick Cave, Depeche Mode was in elk geval toch prima op zijn plek geweest? En dan hebben we het maar over één generatie verder dan die reuzel waar de heren zelf naar luisteren, nog niet eens een revolutie dus

The Cure was er bij, samen met de zoon van Paul McCartney.

Tsjonge, zouden ze langzaam een shift maken naar het volgende decennium? Lopen ze nog maar 35 jaar achter..

Maar serieus, waarom kunnen wij geen programma maken zoals in de UK, zoals die roskspecials, punkspecials of synthpopspecials? Dat is pas leuk om te zien en daarmee kun je alle genres aan bod laten komen en alle namen die toen belangrijk waren.

Opvallend veel jaren 80 deze keer Orbit, en ook best wat jaren 90.
Nacht van de popmuziek - live.ntr.nl

Ik zie het, misselijke Matthijs kan het weer niet laten om iets over Cure te sneren overigens.. het wordt eens te meer duidelijk dat die helemaal is vastgeroest in zijn 70s schoolpleinperiode. Blokhuis doet tenminste nog een beetje zijn best die andere genres ook te betrekken. En wat doet die 60-jarige dansende clown op achtergrond in dat programma? Is dat pipo?

Die Fenno moeten ze weg laten, inderdaad.

orbit schreef:
En in december waarschijnlijk weer iedere nacht op tv met hun ouwelul wansmaak.

Heerlijk. Ik heb nu alweer zin in Top 2000 a Go Go

Er is in ieder geval iets. En Blokhuis is best oprecht. Een liefhebber, al is hij ook wel wat blijven hangen in het verleden.
v.Nieuwkerk is en blijft wat moeilijk te peilen.
Een kenner is het niet en als het muzikaal niet in zijn straatje past, wordt ie wat ongeduldig.
Het jammerlijke van dit programma's is dat er kennelijk altijd moet worden vastgehouden aan een strak draaiboek.
Die quizjes zijn overbodig en het zou prettiger zijn om wat inhoudelijker op een artiest/ band in te gaan.
Het maakt een gehaaste indruk, terwijl dat helemaal niet nodig is. " kill your darlings". Dat kan een volgende keer ook.
Dan maar wat minder clipjes.
Het initatief is zeker niet verkeerd. Maar het kan spontaner, relaxter en minder geregisseerd.

(quote)

Heerlijk. Ik heb nu alweer zin in Top 2000 a Go Go

De naam voor het radiostation dat een dergelijke exercitie op regelmatige basis zal gaan uitzenden ligt overigens al klaar: Radio rollator

Verder ga ik niet reageren op de bewering "Blokfluit is oprecht". Kan alleen zeggen dat voor iemand van zijn leeftijd, statuur (muzikale reputatie) het echt opvallend is hoeveel hiaten er in zijn muzikale kennis zitten, alsmede hoe opvallend het is dat elke opgevulde lacune meteen leidt tot het verschijnen van een boekwerk, compilatie of theatertour. Blokfluit is a very clever man die zijn reputatie uitneembaar te gelde weet te maken.

Mee eens Mjuman. Blokfluit heeft het aardig benut.
Al jaren wordt hij kennelijk als de muziekprof van ons kikkerland beschouwd.
De gunfactor bij de publieken is groot.
Dat is ook het probleem bij de Wereld Draait Door. Een programma die al een jaar of wat over zijn houdbaar datum heen is.
Het is een kliekje. Altijd dezelfde koppen en Leo behoort ook tot de gang.
Ik geloof echt dat Leo een oprecht liefhebber is. Maar dat zijn wij ook.
Zijn echtgenote is ook een bn'er.
Deurtjes gaan wat makkelijker open en dat maakt dat onze prof ook ineens in een theater staat.

Voorspelbare tijd. Maar ik vind het geen nare man. Soms zie je gewoon aan hem dat hij echt kickt op iets. Het is hem ook maar overkomen.
Slim uitgebuit....... zou ik waarschijnlijk ook doen.

Als de plannen van de staatssecretaris doorgaan wordt het "amusement" vanzelf uit het programma gegooid, en blijft alleen de informatie nog over.....

bikkel2 schreef:
En dan die man met mat opvallende jasje. Die staat dan echt te trappelen om ook weer een anakdote te mogen vertellen of een opvallende opname te mogen vertonen.

Daar zijn we het in ieder geval allemaal wel over eens dat die Fenno Werkman met zijn jasjes normaal moet doen en anders 10 anderen voor hem. Wat een aandachttrekkerij.

Martial
Die Fenno Werkman is de grootste blufkut die er is

Beweerd ook dat hij alle afleveringen van Toppop heeft mocht je hem is tegenkomen vraag er is naar ............

Zou hij ook alle uitzendingen van Kinderen Voor kinderen hebben?

Voor de variatie, waarom niet?
De rest bevalt jou beter Teun?

Ik zal mijn tv wel uitzetten bij het rijtje Under the Bridge t/m Body & Soul, maar het is al iets interessanter dan Van Nieuwkerk en Blokhuis. Pixies, Primus, Sugarcubes zijn leuke dingen voor zo'n avond.

Maar goed, waar mijn opmerking vooral over ging is dat er echt wel wat beters te verzinnen is als je een leuk clipje wilt van moderne hitparademuziek. EDIT: Neem bijvoorbeeld Beyoncé dit jaar bij de VMA. Hedendaags, hitparade, urgent, vernieuwend. Of Justin Timberlake van een jaar eerder. Al zal dat beeldmateriaal wel te duur zijn voor dit programma.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:07 uur

geplaatst: vandaag om 09:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.