MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:

Haha, wat een held die zanger. He wants to f*ck our Mandy Huydts

De 3e en laatste editie van mijn persoonlijke top 43 van dit jaar:

01. Nadine Beiler- The secret is love (Oostenrijk)
02. Maja Keuc- No one (Slovenië)
03. Stella Mwangi- Haba haba (Noorwegen)
04. Anna Rossinelli- In love for a while (Zwitserland)
05. Eric Saade- Popular (Zweden)
06. Evalina Sasenko- C’est ma vie (Litouwen)
07. Getter Jaani- Rockefeller street (Estland)
08. Kati Wolf- What about my dreams (Hongarije)
09. Lucia Perez- Que me quinten lo bailao (Spanje)
10. Mika Newton- Angel (Oekraïne)
11. A friend in London- New tomorrow (Denemarken)
12. Emmy- Boom boom (Armenië)
13. Dana International- Ding dong (Israel)
14. Dino Merlin- Love in rewind (Bosnië- Herzegovina)
15. Paradise Oskar- Da da dam (Finland)
16. Aurela Gace- Feel the passion (Albanië)
17. Lena- Taken by a stranger (Duitsland)
18. Hotel Fm- Change (Roemenië)
19. Poli Genova- Na inat (Bulgarije)
20. Glen Vella- One life (Malta)
21. Alex Vorobjov- Get you (Rusland)
22. Magdalena Tul- Jestem (Polen)
23. Ell & Nikki- Running scared (Azerbeijan)
24. Jedward- Lipstick (Ierland)
25. Amaury Vassili- Sognu (Frankrijk)
26. Nina- Caroban (Servië)
27. Sjonni’s Friends- Coming home (IJsland)
28. Daria- Celebrate (Kroatië)
29. Senit- Stand by (San Marino)
30. Witloof Bay- With love baby (België)
31. Eldrine- One more day (Georgië)
32. Homens Da Luta-A luta é alegria (Portugal)
33. Muisqq- Angel in disguise (Letland)
-----------------------------------------
34. Raphael Gualazzi- Madness of love (Italië)
35. Blue- I can (Verenigd Koninkrijk)
36. Twiins- I’m still alive (Slowakije)
37. Yüksek Sadakat- Live it up (Turkije)
38. 3JS- Never alone (Nederland)
39. Christos Mylordos- San Angelos s’agapisa (Cyprus)
40. Anastasiya Vinnikova- I love Belarus (Wit- Rusland)
41. Viatko Llievski- Rusinka (Macedonië)
42. Loucas Yiorkas ft. Stereo Mike- Watch my dance (Griekenland)
43. Zdob Si Zdub- So lucky (Moldavië)

De nummers onder de streep zijn echt heel slecht!

Italië heel slecht noemen maar wel Noorwegen op de derde plaats hebben staan, haha!!

Joy4ever schreef:
Italië heel slecht noemen maar wel Noorwegen op de derde plaats hebben staan, haha!!

Het is maar net waar je van houdt he!

Emile93 schreef:
Weet ik wel, no offence hoor

Ik begrijp nog steeds niet waarom zo veel Griekland slecht vindt.

dix
ThePrinceOfPop schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom zo veel Griekland slecht vindt.
Iedereen haat Griekenland omdat ze op onze kosten leven
laxus11 schreef:
Gerard Joling wil volgend jaar gaan lees ik net
Zo'n relnicht naar Azerbeidjan ? Ik denk dat Van Rosenthal het angstzweet uitbreekt bij de gedachte.

Emile93 schreef:

Dat begrijp ik ook wel. Ik deel met je de voorkeur voor Slovenië, maar Zwitserland was veruit het zwakste nummer uit de finale. Dat die dan bij jou op nummer 4 staat begrijp ik dan weer niet.

Overigens, als ik het nummer van de 3JS vergelijk met veel andere nummers, was het nummer van de heren uit Volendam zo slecht nog niet. Ik heb de uitvoering niet gezien, die schijnt erg matig geweest te zijn, maar een Ierland, Noorwegen, Zwitserland, etc., etc. waren natuurlijk nog veel beroerder.

Nou matig, ik vond de uitvoering wel echt heel slecht, je kon Jan Dulles niet eens verstaan.
Als je dan geen show weggeeft, geef dan op zijn minst een kwaliteit optreden.

Volgend jaar verwacht ik er ook niks van, want zolang de Tros bepaald, zal het toch wel een veilig, identiteitloos, saaie act worden.

Maar we moeten sowieso niet stoppen, want dan lijkt het alsof we opgeven!
En dat doen we natuurlijk niet

Ierland had nu net een van de leuekre nummers dit jaar, die hadden van mij wel mogen winnen. Geen pretenties, gewoon catchy...

Ierland was inderdaad een van de hoogtepunten. Fantastische aankleding, enorm catchy en er gebeurde van alles op het podium.

Ik ben onlangs verhuisd en had even geen tv en geen internet. Ik heb de halve finales gemist maar zaterdag wel de grote finale gezien. De 3 j's heb ik online nog even gecheckt.

Het is 100% terecht en te verwachten dat ze eruit lagen. Aan het nummer ligt het niet echt (als is het verre van geweldig) maar waar het echt de mist inging was het optreden. Er deugde vrijwel niets van. Het nummer had geen dynamiek, de zanger zong een stuk slechter dan op de opgenomen versie en het zag er werkelijk oersaai uit. Een plaspauze optreden. Sieneke was oprecht beter. Op wat we dit jaar stuurden stemt, buiten de ons goed gezinde Belgen en wat raadselachtige Bulgaren dus geen hond op. Ook geen vakjury's.

Ik zag zaterdag 25 redenen waarom Nederland eruit lag. 25 manieren om het beter te doen. Met als heel duidelijke voorbeelden de oprechte jazz van Italie, de post-moderne pop van Ierland, de originele, energieke leuke gekte van Moldavië, het nummer dat je al kende toen je het voor het eerst hoorde van Denemarken, de platheid die werkt van Zweden een mooie stem uit Oekraine, een opgewarmd boybandje uit Engeland, spannende deutsche welle achtige pop van de winnares van vorig jaar, Of, hoewel ik het strontvervelend vond, de pseudo klassieke kitsch van Frankrijk. Alle 25 werkten beter en bij iedereen gebeurde er meer op het podium. Ik zal ze niet alle 25 bij langs gaan. De uiteindelijke winnaar was mijn keuze niet, maar was wel te voorspellen. Razendslim nummer. Voordeel is wel dat Jan Smit als commentator vast niet meegaat naar Bakoe. Want ook dat was geen succes. Rap ontvolendammen dat Songfestival.

Ik heb genoeg ideeën waarmee we bijna gegarandeerd de finale gaan halen, zo moeilijk is het niet, maar ik ben bang dat de TROS volgend jaar weer voor iets sufs gaat. Het beste idee is om Addlicious (spelling?) te sturen. Ik zag ze een paar keer bij X-factor en ze zijn, met het juiste liedje (geen ballad!) perfect.

We kunnen ons opmaken voor een 8e keer niet in de finale belanden

Na de 'aanmelding' van Mooi Wark is er nu ook LA The Voices dat zich heeft opgeworpen als kandidaat voor 2012. Frontman Gordon liet in maart al weten graag deel te nemen en gisteren zette hij de daad bij het woord door zich bij de TROS beschikbaar te stellen met zijn groep.

Ondertussen lieten zowel Nick & Simon als Caro Emerald weten voorlopig niet te zullen deelnemen. Het Volendamse duo houdt de deur echter wel op een kier voor latere jaren. Caro Emerald maakt diezelfde kier nog wat kleiner.

Gordon begint vanavond aan de laatste Toppers in Concert-reeks, waarna hij zich na zondag onder meer meer op LA The Voices gaat richten. "Ik denk dat de TROS met The Voices een onwaarschijnlijke goede act in huis haalt," zegt de zanger. "Ik vind: als je als publieke omroep zoveel geld uitgeeft om het tot een succes te maken, neem dan een act die gewoon bereid is alles te doen."

Nick en Simon lieten deze week weer doorschemeren in de toekomst eventueel wel te willen deelnemen. "Maar we hebben te maken met een langetermijnplanning. Daarin past vooralsnog geen Songfestival. Ik gooi de deur niet dicht, want ik heb gezien dat het een heel mooi evenement is."

Caro Emerald ziet een deelname voorlopig in ieder geval niet zitten. "Ik ben ontzettend gevleid dat mensen dat zeggen en ik snap de link ook wel, omdat het in Europa zo goed gaat, maar het is niks voor mij. Maar om nou meteen te zeggen nooit. Zeg nooit nooit, dat weet je niet. Maar zoals ik 't nu voel; nee. Het songfestival is niet my cup of tea."

Laten we hopen dat dit rare gezelschap door ruzies snel uit elkaar spat zodat we niet nog een keer hoeven te kijken naar hoe een op hol geslagen Gordon ons land vertegenwoordigt.

Niet alweer Gordon

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! NEE!!! Ik ga verhuizen.

Caro zal ik wel leuk vinden maar als ik in haar schoenen zou staan zou ik het ook niet doen.

Ik liep te piepen zonder dat ik echt wist wie of LA the Voices was. Toen ik het opzocht wist ik al weer genoeg. Begin allereerst maar met die oude kerels er uit te halen

Misschien dat de TROS zo verstandig gaat zijn te bedanken voor dit aanbod

Xel
"TROS" en "verstandig" in één zin.... Tjonge, dat kom je ook niet vaak tegen.

LA the Voices. Laten we die idd sturen. De TROS wil helemaal niet dat we naar de finale gaan. Ongelofelijk.

(afbeelding)

De Avro gaat binnenkort fuseren met de Tros , dus misschien heeft dat invloed op de keuze van volgend jaar.
Door de Avro hebben wij anders wel even het Junior Songfestival gewonnen

Ik zie nu al de gigantische lachstuipen van de andere landen als Gordon het podium weer opkomt.

Je moet ook durven beslissen dat áls je niets hebt, dat je gewoon niet gaat. Als je wél wat hebt wordt je als Nederland vervolgens om de een of andere maffioze reden wel buiten de finale gehouden.

Onze acts zijn nooit goed, wij zijn ook niet sterk in omkopen en daarnaast weigeren we het op een akkoordje te gooien met andere West-Europeesche landen. Kortom, elke euro die de Tros er in stopt is er één teveel.
Hou er alsjeblieft mee op, met die treurigheid, het niveau van het Nederlandse songfestivallied komt al jaren niet meer boven de 2**.

Waarom denk je dat zoveel artiesten de drinkbeker aan zich voorbij laten gaan?

musician schreef:
Je moet ook durven beslissen dat áls je niets hebt, dat je gewoon niet gaat. Als je wél wat hebt wordt je als Nederland vervolgens om de een of andere maffioze reden wel buiten de finale gehouden.

Ik vind dat altijd flauwekul redenen. Dat roepen we ook niet als we met voetbal de finale niet halen. Gewoon weer proberen en eens wat meer je best doen om met iets goeds te komen (want daar ligt het echte probleem)

wij zijn ook niet sterk in omkopen en daarnaast weigeren we het op een akkoordje te gooien met andere West-Europeesche landen

Ik wil niet veel zeggen, maar wij kregen dit jaar toch maar mooi 8 punten van onze Belgische vriendjes en dat gebeurt wel vaker. Dus ook wij ontkomen niet aan het 'vriendjesgebeuren'.
Daarbij is het inderdaad handig vriendjes te hebben want het kan je de finaleplaats net wel of niet bezorgen. Dat blijft een vervelend probleem en dat is al jaren zo ook toen er nog geen televoting bestond (alleen had je toen die halve finales niet)
Maar om het festival te winnen is het niet genoeg en moet je gewoon met iets komen dat iedereen aanspreekt.
Voor 2012 moet de TROS dus hard nee zeggen tegen Gordon.
Overigens heeft de NOS het de laatste jaren ook flink laten afweten en dat moeten we niet vergeten.

Er zal echt een andere structuur moeten komen m.b.t. de keuze van de Nederlandse afvaardiging.

Ik ben geen liefhebber van het Songfestival maar gun verder iedereen z'n verzetje. Juist de fervente aanhangers van het festijn zullen in opstand moeten komen.

Misschien een opzet waarin jaarlijks een talentenjacht competitie a la de X-factor o.i.d. gaat bepalen wie (als winnaar) naar het Songfestival toe mag. Maar dan uitsluitend met nieuw werk. Kan heel Songfestival minnend Nederland zich een jaar lang bezighouden met voorselecties, competities en wat al dies meer zij.

Wie als bekende Nederlander zou willen deelnemen, moet zich dan eerst op dat podium bewijzen.

Hopelijk krijg ik ongelijk en slagen we met een dergelijke opzet er in Nederland een keer naar de finale te loodsen.
Maar voorlopig staan we jaar na jaar met lege handen en spelen andere landen leuk handjeklap om elkaar naar de eindronde te krijgen.

Als dat de insteek blijft, moet je er zo spoedig mogelijk de stekker uit trekken. En in plaats om met je handen over elkaar te zitten, organiseer je een nieuw festival, opnieuw gebaseerd op muziek en begin je eerst eens met een selectief gezelschap van een land of tien.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor: landen als Azerbeidzjan en Rusland huren gewoon grote mensen in (of landen laten artiesten uit andere landen overvliegen).
In Nederland mag het gewoon niks kosten. Op zich niks mis mee, maar dan moet je ook niet verwachten dat je kans maakt.
Uiteraard mag je ook twijfelen aan het soort landen die dat geld beter aan andere zaken kunnen besteden, maar dat is een discussie die hier op de site niet gevoerd mag en hoeft te worden.
Een Anouk wilde wel maar zal haar eisen gehad hebben. Eric van Tijn wil best schrijven maar vraagt er wat voor (of we daar het festival anno 2011 mee winnen is overigens ook maar de vraag).
Maar huur een Tiesto in, laat dat bandje Adlicious van ik meen X Factor zingen, dwing een goed decor af en zorg voor een strak optreden i.p.v. maar wat huppelen op het podium en er kan heus wat inzitten. Alleen........ dat kost geld en dat hebben ze niet. Stoppen ze liever in een rondvaartboot.

Friesland ligt blijkbaar ook niet in Volendam.

Kuipers wil daarbij naar de favorieten kijken die zaterdagavond in de finale stonden. “We kijken eerst wat we anders moeten doen, door te kijken naar wie de finale wint en wie hoog eindigen”, vertelde hij voor de finale, die door Azerbeidzjan werd gewonnen. “Wat is de trend in Songfestivalland? Als we die trend te pakken hebben, moeten we daar op inspelen.”

Of Jan Smit als commentator in die plannen voorkomt is nog niet bekend, maar “we zijn heel erg tevreden over hem”, vertelt Evers.

Volgens mij was de rest van het volk niet tevreden over Jan Smit, maar dat interesseert de Tros natuurlijk geen hol.

TROS-directeur Peter Kuiper stoomt Tim Douwsma klaar voor het Songfestival. “Hij zingt, kan zichzelf goed presenteren, ziet er goed uit én, hij past in het plaatje van de TROS”, aldus Kuiper

Al enige ervaring met het Eurovision Songfestival heeft hij wel. Tim was namelijk één van de leden in de vakjury die namens Nederland de punten gaf bij het afgelopen Songfestival. Ze verbleven toen op het schip Royal Crown, de thuisbasis van de 3Js. “Het was een unieke ervaring om bij te wonen en om dan zelf aan het Songfestival te mee te doen, dat zou fantastisch zijn”, vertelt Douwsma aan AlleShow.nl. “Ook al kom je uit een ander land, het Songfestival voelt als één. De sfeer is heel bijzonder.”

Zijn zangpartner Monique trekt het Songfestival niet zo. “Ze vertelde me dat op de een of andere manier het Songfestival haar niet zo trekt. Ik moet me daar dus bij neerleggen, maar als de TROS ons graag samen wil, dan ga ik het Monique toch nog eens vragen of ze er niet nog eens over wil nadenken.”

Tim heeft al een ballad van Fluitsma en Van Tijn voor zijn album. Dit komt na de zomer uit. “Het zou uitermate geschikt zijn voor het Songfestival’, zegt hij. Eric van Tijn wil wel voor het Songfestival schrijven, mits hij meer geld krijgt om de act goed te kunnen promoten in Europa. Peter Kuipers heeft al laten weten, dat de TROS niet over zoveel geld beschikt en dat meer geld dus geen optie is. Niettemin is Tim Douwsma erg enthousiast over de samenwerking met het duo, dat met Ruth Jacott en Edsilia Rombley hoge ogen scoorden in de jaren ‘90. “Misschien komt er wel een derde bij”, lacht de jonge zanger.

Nog nooit van gehoord maar YouTube stemt me niet vrolijk ....

Rochelle (ken ik ook al niet) wil ook gaan. Als ik die opzoek dan klinkt dat een stuk plezieriger.

Onweerwolf
Mee eens. Die Tim heeft een vrij vlakke stem dus dat zie ik niet wat worden. Rochelle zie ik met een heel goed lied, dat er uit springt, een een goede performance wel wat bereiken.

aERodynamIC schreef:
TROS-directeur Peter Kuiper stoomt Tim Douwsma klaar voor het Songfestival. “Hij zingt, kan zichzelf goed presenteren, ziet er goed uit én, hij past in het plaatje van de TROS”, aldus Kuiper

Er zou eens iemand aan die Kuiper moeten vragen waarom iemand in het plaatje van de TROS moet passen, nog afgezien van het feit dat sinds de TROS het overnam het nog slechter dan slecht gaat met de Nederlandse prestaties.

Want het Songfestival lijkt mij een nationale aangelegenheid, hier moet zonder aanziens des persoons een nummer gepresenteerd worden waar Nederland eindelijk weer eens kansrijk mee wordt om de finale te halen. Geheel los van de vraag of het wel of niet past in het plaatje van de TROS.

Derhalve is de opmerking van Kuiper ruim voldoende aanleiding om de TROS met het Songfestival onder curatele te plaatsen. De omroep mag het nog wel uitzenden maar elders in het land wordt de bijdrage bedacht en klaargestoomd. En als dat Kuiper niet bevalt dan neemt iemand anders het stokje over of we stoppen er mee, dit kan natuurlijk zo niet verder gaan.

AMSTERDAM - Volgend jaar kan iedereen die dat wil weer meedoen aan het Nationaal Songfestival. Er komt eind januari een ouderwetse tv-show waarbij zes of zeven artiesten kunnen strijden om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival.

Daarmee breekt de Tros met de gewoonte van de afgelopen vier jaar waarbij een artiest of lied werd geselecteerd voor het Songfestival.

,,In Dusseldorf kregen we zoveel mails en telefoontjes van artiesten die wel mee zouden willen doen aan het Eurovisie Songfestival, dat we iedereen die kans willen geven", zegt Tros-directeur Peter Kuijpers.

Bij het hoofdkwartier van de omroep in Hilversum onthulde hij een levensgrote koffer waarin iedereen persoonlijk zijn of haar inzending voor het Nationaal Songfestival kan deponeren. Dat kan dag en nacht, tot en met vrijdag 30 september aanstaande. Daarna buigt een commissie zich over alle liedjes om in november bekend te maken welke artiesten kans maken op het ticket naar het Eurovisie Songfestival.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:33 uur

geplaatst: vandaag om 09:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.