Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2013, 18:38 uur
Misschien dat de winst van Duitsland je stelling aannemelijk maakt, maar je brengt het als een onomstotelijk feit. Hetgeen meer dataverwerving/onderzoek vraagt. Bijvoorbeeld: Hoe eindigden de andere direct geplaatsten die editie? Wat is de gemiddelde eindpositie van de direct geplaatsten over de laatste vijf edities?
Je opmerking over het beste liedje (bestaat er zulks?) en plagiaat van Denemarken vind ik van dezelfde aard. Jij hebt het graag snel opgeruimd in je hoofd lijkt het.
Je opmerking over het beste liedje (bestaat er zulks?) en plagiaat van Denemarken vind ik van dezelfde aard. Jij hebt het graag snel opgeruimd in je hoofd lijkt het.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 18:42 uur
Denemarken had een mooi nummer, zei ook gelijk tegen mijn vrouw dat die wel zouden winnen.
Waarschijnlijk hoor je verder nooit meer wat van deze artiest, wat vaak het geval is.
De winnaar van vorig jaar moet het ook nog steeds van dat ene nummer hebben.
Ik ben meer benieuwd naar of het Anouk lukt om met het laatste album meer succes in Europa te boeken, dus de komende maanden blijf ik dat wel volgen.
Waarschijnlijk hoor je verder nooit meer wat van deze artiest, wat vaak het geval is.
De winnaar van vorig jaar moet het ook nog steeds van dat ene nummer hebben.
Ik ben meer benieuwd naar of het Anouk lukt om met het laatste album meer succes in Europa te boeken, dus de komende maanden blijf ik dat wel volgen.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 18:44 uur
Denk je serieus dat ze in Azerbaidzjan opnames beluisteren van 30 jaar oude Nederlandse kinderprogramma's?

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2013, 18:59 uur
Svendra schreef:
Denk je serieus dat ze in Azerbaidzjan opnames beluisteren van 30 jaar oude Nederlandse kinderprogramma's?
(quote)
Waarom niet? Ze hebben daar toch ook Internet?
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:29 uur
Ik bedoel extreem relaxed klinkende, lounge-achtige muziek.
Ik vind het zeker wel vergelijkbaar.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 20:16 uur
Joy4ever schreef:
Maar goed, het zit er weer op. Op naar Kopenhagen. En werkelijk geen flauw idee wie ons daar moet gaan vertegenwoordigen. Als het maar geen Trijntje is.
Maar goed, het zit er weer op. Op naar Kopenhagen. En werkelijk geen flauw idee wie ons daar moet gaan vertegenwoordigen. Als het maar geen Trijntje is.
Laten we de stijgende lijn in kwaliteit voortzetten en eindelijk De Kift sturen

0
geplaatst: 19 mei 2013, 20:18 uur
Volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd (ook al is het niet mijn ding). Maar dan moet het geluid wel aan staan. 
Ik denk dat Anouk ervoor heeft gezorgd dat bepaalde artiesten het ESF wat serieuzer nemen.
En die bookmakers moeten afgeschaft worden. Het spannendste moment van het ESF is als de resultaten van de bookmakers binnenkomen, want daar zit de winnaar bij.

Ik denk dat Anouk ervoor heeft gezorgd dat bepaalde artiesten het ESF wat serieuzer nemen.
En die bookmakers moeten afgeschaft worden. Het spannendste moment van het ESF is als de resultaten van de bookmakers binnenkomen, want daar zit de winnaar bij.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 20:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd (ook al is het niet mijn ding).
Volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd (ook al is het niet mijn ding).
Daar had ik het een paar dagen geleden ook al met iemand over, Armin van Buuren feat. Eva Simons en je hebt gegarandeerd top-5.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2013, 20:25 uur
Nicolage Rico schreef:
De bookmakers hebben het echt niet altijd bij het juiste eind hoor. In 2011 zaten ze er allemaal faliekant naast.
Dit jaar en vorig jaar was gewoon makkelijk te voorspellen voor iemand die het ESC intensief volgt.. Ik zei op 2 maart ook al dat Denemarken een flinke kanshebber was, puur omdat het nummer voldeed aan alle criteria die een winnend liedje nodig heeft.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 20:30 uur
Teunnis schreef:
Daar had ik het een paar dagen geleden ook al met iemand over, Armin van Buuren feat. Eva Simons en je hebt gegarandeerd top-5.
Dat lijkt me helemaal geen slecht idee. Er doen de laatste jaren steeds meer dancenummers mee en die scoren over het algemeen redelijk tot zeer goed. Nederland lijkt daar niet echt aan te durven en stuurt altijd hele brave liedjes met alleen maar 'echte' instrumenten. Nederland mag best een beetje met de tijd meegaan.(quote)
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2013, 20:42 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat lijkt me helemaal geen slecht idee. Er doen de laatste jaren steeds meer dancenummers mee en die scoren over het algemeen redelijk tot zeer goed. Nederland lijkt daar niet echt aan te durven en stuurt altijd hele brave liedjes met alleen maar 'echte' instrumenten. Nederland mag best een beetje met de tijd meegaan. Ook (hardere) dance wordt niet altijd gewaardeerd. Vorig jaar ging de prachtige inzending van Bulgarije ten onder in de halve finale. Dat nummer had toch best wat raakvlakken met Noorwegen dit jaar.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 22:34 uur
Was gezellig weer dit jaar! Volgend jaar ben ik er natuurlijk ook weer bij
.
Al moet ik nog even bedenken of ik het wel zo leuk vind om alle nummers al van te voren te kennen (zoals ik dit jaar voor het eerst heb gedaan).
.Al moet ik nog even bedenken of ik het wel zo leuk vind om alle nummers al van te voren te kennen (zoals ik dit jaar voor het eerst heb gedaan).
0
geplaatst: 19 mei 2013, 22:38 uur
Ik vond het juist erg leuk om van te voren alle nummers al te beluisteren. Ik ben bewust niet te lang van tevoren begonnen, omdat ik de nummers niet kapotgedraaid wil hebben voor het festival. Zo kun je de muziek veel beter beoordelen en kom je heerlijk in de stemming voor de grote finale. Althans, zo ervaar ik het.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 mei 2013, 22:44 uur
In het verleden wachtte ik altijd tot de CD uitkwam zodat ik alles in 1x van te voren kon beluisteren. Dit jaar heb ik allerlei youtube en andere vage site-ripjes gedownload. Dat vond ik ook wel erg leuk en ga ik volgend jaar weer doen. Dus vanaf februari kom ik zeker weer commentaar leveren.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 23:16 uur
stoepkrijt schreef:
Ik vond het juist erg leuk om van te voren alle nummers al te beluisteren. Ik ben bewust niet te lang van tevoren begonnen, omdat ik de nummers niet kapotgedraaid wil hebben voor het festival. Zo kun je de muziek veel beter beoordelen en kom je heerlijk in de stemming voor de grote finale. Althans, zo ervaar ik het.
Het is wel zo dat je de muziek inderdaad beter kunt beoordelen. Mijn lijstje is over de maanden nog behoorlijk wat veranderd. En ik vond het ook wel leuk om aan de mensen met wie ik gisteren de finale heb gekeken wat dingetjes kon vertellen of ze kon waarschuwen. Waarschijnlijk kan ik het niet laten om volgend jaar ook weer van te voren alle nummers te gaan beluisteren. Anders had ik overigens ook nooit 'Imperija' leren kennen

Ik verwacht niet dat er dit jaar blijvers bij zitten qua houdbaarheid. Van vorig jaar draai ik Albanië en (ja
) Litouwen nog eens in de zoveel tijd, dit jaar wellicht San Marino dat in de halve finale onverwacht klikte met mij.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 08:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd (ook al is het niet mijn ding). Maar dan moet het geluid wel aan staan.

Grappig, dat had ik laatst ook al bedacht.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 11:57 uur
Heb dit jaar voor het eerst een beetje gekeken naar het songfestival. Was best geinig overigens, doe ik volgend jaar misschien wel weer als ik eraan denk. Denemarken was al snel favoriet bij mij, maar laten we Montenegro, dat de finale niet eens gehaald heeft, niet vergeten:
YouTube - Eurovision 2013 Montenegro: Who See? - Igranka (LIVE AT FIRST SEMI-FINAL)
YouTube - Eurovision 2013 Montenegro: Who See? - Igranka (LIVE AT FIRST SEMI-FINAL)
0
geplaatst: 20 mei 2013, 12:35 uur
De inzendingen van België, Zweden en Oekraïne waardeer ik nu meer dan voordien. Sommige nummers kwamen live beter uit de verf (o.a. Azerbeidzjan, Italië, Oekraïne) maar andere vielen live door de mand (Spanje, UK, Duitsland).
0
geplaatst: 20 mei 2013, 13:35 uur
Nicolage Rico schreef:

Had mooi geweest als hij "In and Out of Love" met Sharon den Adel nog op de plank had liggen en het hiervoor zou gaan gebruiken. Ben benieuwd wat de uitslag dan zou zijn.

0
Onweerwolf
geplaatst: 20 mei 2013, 15:15 uur
Zoals beloofd hierbij nog de screenshots van de uitslag van onze eigen ranking:

0
Onweerwolf
geplaatst: 20 mei 2013, 15:30 uur
Het was echter wel spannend. Na 15/17 stemmers stond Nederland nog op winst.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 15:33 uur
Ik heb duidelijk zitten slapen want Hongarije had mijn 8 en Noorwegen 7 moeten krijgen waardoor Italië de 6.
De avond zelf heb ik Noorwegen 1 plaats boven Hongarije gezet maar dat kon ik niet weten bij het invullen van deze poll.
De avond zelf heb ik Noorwegen 1 plaats boven Hongarije gezet maar dat kon ik niet weten bij het invullen van deze poll.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 15:43 uur
Wel erg leuk! Moeten we volgend jaar weer doen, dan ga ik ook wel een lijstje maken. 

0
geplaatst: 20 mei 2013, 15:44 uur
Heb het toch nog gezien. Wat opvalt is de hoeveelheid kleine liedjes zonder al te veel poespas in de top 10. Naast Anouk ook de verrassend goede uitslagen van Hongarije en Malta. En ook IJsland ging gewoon naar de finale. En zelfs als er show was, was het best smaakvol gedaan (Moldavie en Azerbeidzjan). Of maar in een klein stuk van het optreden (Oekraine). Carnaval en toeters en bellen zijn meer en meer uit. Ook de tradionele Eurovisie danshit met etnische invloeden die erg doninant waren in de jaren '00 is uit. Wit-Rusland had het duidelijkst zo'n nummer en bleef in de middenmoot hangen. Dance kan langzaam iets meer van nu, maar rap kan nog steeds niet.
Met het Deense lied heb ik vrijwel niets, maar het was wel duidelijk het meest een winnaar. Al gaat het lang niet zo'n grote hit worden als Euphoria. Al kwam ze in Nederland al binnen in de hitlijsten voor de finale was geweest (net als Rusland, maar die dan veel lager).
Keurig trouwens, die 7 punten voor Hongarije van Nederland.
Met het Deense lied heb ik vrijwel niets, maar het was wel duidelijk het meest een winnaar. Al gaat het lang niet zo'n grote hit worden als Euphoria. Al kwam ze in Nederland al binnen in de hitlijsten voor de finale was geweest (net als Rusland, maar die dan veel lager).
Keurig trouwens, die 7 punten voor Hongarije van Nederland.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 18:54 uur
Onweerwolf schreef:
Zoals beloofd hierbij nog de screenshots van de uitslag van onze eigen ranking:
Beetje dom van me: ik had een voorspelling ingevuld, niet mijn persoonlijke voorkeur. Zoals beloofd hierbij nog de screenshots van de uitslag van onze eigen ranking:
Bij Anouk scheelt dat 9 punten.
0
geplaatst: 20 mei 2013, 19:04 uur
Svendra schreef:
(quote)
Beetje dom van me: ik had een voorspelling ingevuld, niet mijn persoonlijke voorkeur.
Bij Anouk scheelt dat 9 punten. Aha, en als je Denemarken niet de 8 punten wilde geven die je gaf, maar minder, dan is Anouk toch nog onze winnaar!

0
Onweerwolf
geplaatst: 20 mei 2013, 19:22 uur
Svendra schreef:
(quote)
Beetje dom van me: ik had een voorspelling ingevuld, niet mijn persoonlijke voorkeur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.