MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik kan hem niet meer openen, had per ongeluk de eerste klik weggeklikt.

Toch gelukt

Leuk!!! Ik doe weer mee! En inderdaad ik ben Emile

Gestemd als het goed is

Ik ook..

Onweerwolf
Zo, ik ben begonnen met mijn Top 250. Ik ben zelf zeer benieuwd wat waar staat.

Frankrijk 2002 is in ieder geval de rode lantaarn drager.

Stem uitgebracht en ondertussen recorder geprogrammeerd om de finale later te bekijken.

Dit jaar is er echt weinig die me kan bekoren Zweden, Oostenrijk en Noorwegen zijn mijn favorieten dit jaar.

Gelukkig is er nog Pilou Asbaek

Onweerwolf
Ja die Pilou heeft wel wat ja. Ik moet ook maar eens Borgen gaan denk ik.

Cerclezot schreef:
Gelukkig is er nog Pilou Asbaek

Die 2 andere presentatoren mogen van mij thuisblijven morgen

Ik heb ook gestemd! Ik verwacht dat mijn stemmen wel erg van het gemiddelde zullen afwijken

Onweerwolf schreef:
Ja die Pilou heeft wel wat ja. Ik moet ook maar eens Borgen gaan denk ik.

Ja Borgen is echt goed tenzij je niet van politiek houdt natuurlijk.

Mijn favorieten tot nog toe:

Zwitserland ( Gewoon een lekker vrolijk nummer )
Griekenland ( Fijn feestnummer, zeer catchy )
Armenië ( Mooie opbouw: rustig begin, daarna steeds levendiger )
Hongarije ( Die beat doet het hem, bijna breakbeat! )

Flop:

Azerbeidzjan

Onweerwolf
De eerste update van mijn ESC top 250:

http://puu.sh/8FBxQ.png

Aww dat is wel heel erg laag voor onze Edsilia toch?

'Let Me Cry' heb ik altijd erg leuk gevonden .

Had niet verwacht Eric Saade in jouw top250 terug te vinden.

Onweerwolf
catdog schreef:
Aww dat is wel heel erg laag voor onze Edsilia toch?

Ja, ik ben nooit een heel groot liefhebber geweest van ons laatste grote succes.

Maar goed, 232 van 1319 dat is toch nog wel behoorlijk hoog. Alle nummers in de lijst vind ik op z'n minst memorabel.

Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
'Let Me Cry' heb ik altijd erg leuk gevonden .

Dat is zo'n inzending die niets deed maar blijkbaar wel een lange houdbaarheidsdatum heeft.

Had niet verwacht Eric Saade in jouw top250 terug te vinden.

Hehe, ik was 3 jaar geleden niet echt fan maar de studioversie is wel gewoon erg lekker geproduceerd. Echt zo'n nummer dat je huiskamer inknalt als je het niet verwacht. Beetje een guilty pleasure en daar gaan er nog heel veel meer van volgen.

Il faut du temps is mijn nummer 2!!!!

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Il faut du temps is mijn nummer 2!!!!

Ik hoop dat je niet al te teleurgesteld in me bent.

Onweerwolf
Tweede update:

http://puu.sh/8FIsa.png

Esma *O*.

Jedward is ook een grote verrassing.

Onweerwolf schreef:

Zelf volg ik het ESC sinds 1989, Justine Pelmelay is mijn oudste bewust herinnering wat dat betreft.

Knap werk Onweerwolf! Hoezo een songfestival liefhebber? . Na het lezen van een door jou eerder geplaatste bericht in dit topic is positie 227 (!) verklaarbaar.

Katinka! Ik las ergens van de week dat ze tijdens het festival gewoon precies nul punten behaalden

Ik had Eres Tu wel wat hoger verwacht, waarom weet ik ook niet precies

Onweerwolf
NewYorkCityLight schreef:
Esma *O*.

Jedward is ook een grote verrassing.

De guilty pleasures...

Het is jammer dat Esma zo slecht zong vorig jaar anders hadden ze de finale misschien wel gehaald.

Onweerwolf
sheep67 schreef:
(quote)

Knap werk Onweerwolf! Hoezo een songfestival liefhebber? . Na het lezen van een door jou eerder geplaatste bericht in dit topic is positie 227 (!) verklaarbaar.

Maar ze staat er toch in.

Overigens kan ik me ook nog wel herinneren dat Sandra won maar toen volgde ik het ESC niet bewust (ik was pas 7). Het was echter wel vrij groot nieuws en J'aime la vie werd toen (en later) ook veel op de radio gedraaid en daar begon ik in '86 wel serieus naar te luisteren. Derhalve ben ik J'aime la vie ook aardig lang beu gehoord. Recentelijk heb ik er wel weer een zwak voor gekregen, zeker binnen het ESC kader.

Eres Tu en Lipstick zouden bij mij allebei veel hoger hebben gestaan. Beide top 100 op zijn minst.

J'aime La Vie heb ik ook een duidelijke herinnering van. Ik weet nog dat ik heel erg voor haar was en ook dacht dat ze wel moest winnen. De eerste keer dat ik de winnaar goed voorspelde. Het was de derde keer dat ik de hele show zag (of misschien de tweede, ik twijfel een beetje of ik 1985 heb gezien, 1984 zeker wel en van 1982 en 1983 sowieso een stuk tot ik naar bed moest).

Onweerwolf

Overigens maar dat begreep je wel denk ik: de zin "Hoezo een songfestival liefhebber?" was mijn uiting van respect voor je werk en niet doelend op de positie van Sandra

Ze staat gelukkig wel in je lijst maar vrij laag voor een liedje dat een songfestival heeft gewonnen maar begrijp je redenatie wel. Als je het bewust mee had gemaakt was het toch wel een sensatie mede ook door haar (gelogen) leeftijd en Zwitserland in verweer kwam en de overwinning opeiste.
Sandra zelf is het ook wel beu dat ze alleen maar geassocieerd word met "dat kleine meisje dat won met J'aime la Vie" Ga regelmatig nog naar optredens van haar (toevallig 24 mei weer) en er word bij ieder lied die ze inzet "J' aime la Vie" door het aanwezige publiek gegild. Hoogst irritant
Maar tegelijkertijd beseft ze wel dat ze haar carrière aan dit nummer te danken heeft.

Onweerwolf
vigil schreef:
Katinka! Ik las ergens van de week dat ze tijdens het festival gewoon precies nul punten behaalden

Ja, klopt. Een van de meest schandalige nul points ooit wat mij betreft. Ook een mooi tijdsdocumentje trouwens want met die tekst hoef je tegenwoordig niet meer aan te komen denk ik.

Ik had Eres Tu wel wat hoger verwacht, waarom weet ik ook niet precies

Snap ik, is een beetje hetzelfde verhaal als J'aime La Vie, ik heb Eres Tu echt heeeeel erg vaak gehoord en dan gaat de magie soms wat verloren. Geldt ook voor de Logan nummers en nog wat van die ESC klassiekers.

Onweerwolf
ALARM!!!

Iemand heeft een foutje gemaakt bij het invullen van het scoreboard en daarom twee keer een score ingevuld (bedankt voor de mail).

Ik kan dat helaas niet aanpassen. Beetje jammer dus. Vandaar dat ik gewoon een nieuwe heb opgezet. Hopelijk kunnen alle 13 deelnemers tot dusverre opnieuw stemmen.

Dit is de nieuwe link: ScoreWIZ - the online scoreboard making tool (Eurovision style) - tummiweb.com

Martial
Joy4ever
vigil
laxus11
mads
Emile93
staralfur
beatcluster
cercelot
Aquila
NewYorkCityLight
catdog
aERodynamIC

Excuses, maar het is niet anders.

Onweerwolf
Cerclezot dus (sorry)

En wie is mads?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.