MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Was het net gelukt om mijn lijstje geaccepteerd te krijgen. Ok, dan doe ik het nog wel een keer.

Edit: Niet dus.

"You cannot claim more than one voting slot from the same computer / IP-address."

Onweerwolf
remcodulac schreef:
Was het net gelukt om mijn lijstje geaccepteerd te krijgen. Ok, dan doe ik het nog wel een keer.

Ho, jij staat er niet bij. Wacht even hoor.

Onweerwolf
remcodulac schreef:

Edit: Niet dus.

"You cannot claim more than one voting slot from the same computer / IP-address."

Jouw lijstje staat al in het nieuwe scoreboard, niet nog een keer doen dus.

Ik mag het niet eens nog een keer doen, maar des te beter dan.

Okay, doe ik het nog een keertje. Gelijk wat gewijzigd en mads is ongetwijfeld madmadder

Blijft jammer dat Israël eruit ligt en je zou eigenlijk niet op je eigen land mogen stemmen maar ja doe het lekker toch

Doe ik het nog een keer, hopelijk dezelfde volgorde als de 1ste keer

Onweerwolf
sheep67 schreef:
Onweerwolf

Overigens maar dat begreep je wel denk ik: de zin "Hoezo een songfestival liefhebber?" was mijn uiting van respect voor je werk en niet doelend op de positie van Sandra

Uiteraard begreep ik dat. Geen zorgen.

Ze staat gelukkig wel in je lijst maar vrij laag voor een liedje dat een songfestival heeft gewonnen maar begrijp je redenatie wel. Als je het bewust mee had gemaakt was het toch wel een sensatie mede ook door haar (gelogen) leeftijd en Zwitserland in verweer kwam en de overwinning opeiste.

Ach, er staan ook een heleboel winnaars helemaal niet in.

Die leeftijdscontroverse was wel interessant ja. Waarschijnlijk zal Sandra voor altijd de jongste winnaar ooit blijven omdat de regels daarna zijn aangepast.

Sandra zelf is het ook wel beu dat ze alleen maar geassocieerd word met "dat kleine meisje dat won met J'aime la Vie" Ga regelmatig nog naar optredens van haar (toevallig 24 mei weer) en er word bij ieder lied die ze inzet "J' aime la Vie" door het aanwezige publiek gegild. Hoogst irritant
Maar tegelijkertijd beseft ze wel dat ze haar carrière aan dit nummer te danken heeft.

Dat kan ik me wel voorstellen ja. Zo zijn er meer artiesten die dat hebben denk ik.

Onweerwolf
Zo, volgende update. Met weer 2x Nederland en ook 2 onderschatte Belgische inzendingen, alsmede een enorm foute maar o zo lekkere guilty pleasure op 162.

http://puu.sh/8FPHj.png

Milan Stankovic...Kolere! En ook nog eens hoger dan Willeke Alberti

Onweerwolf
Haha, ja Willeke staat verbazingwekkend laag, dat had ik ook niet verwacht.

starbright boy schreef:
Nog een cijfertje: De Poolse inzending heeft met enorme afstand de meeste views op Youtube (officiele clipjes). 42,4 miljoen, daarna komt Oostenrijk met 3,7 miljoen. Wat een tietenclip al niet kan doen.
Die 40 miljoen hits hadden ze volgens mij al lang voor het Songfestival. Het was al een grote hit in Polen voor ze besloten dit naar het Songfestival te sturen. Niet helemaal eerlijk dus, die vergelijking

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Okay, doe ik het nog een keertje. Gelijk wat gewijzigd en mads is ongetwijfeld madmadder

Oh! Klopt dat madmadder?

If so, zie een paar berichtjes hierboven...

Zo'n lange lijst zou ik nooit kunnen maken. Uiteraard ken ik alle inzendingen vanaf het allereerste jaar maar het Songfestival neemt toch altijd wel een aparte plaats in mijn muziekleventje in en daarbij zou ik ook met mijn 'normale muziekvoorkeur' zo'n enorme lijst niet kunnen produceren. Een top 50 hooguit en dat zou ik al moeilijk vinden.

Altijd leuk te zien als anderen dat wel kunnen.

Ja klopt. Sorry, zag pas nadat ik het lijstje in had gestuurd dat je vroeg je gebruikersnaam op te geven

Onweerwolf
Wat ik dus heb gedaan is alle ESC's helemaal op volgorde beluisteren in etappes via mijn mp3 speler. In februari 2013 ben ik begonnen met 1956. Ik heb van alle jaren printjes gemaakt om daar de nummers op te scoren en die heb ik daarna in Excel ingevoerd. Tijdens het luisteren heb ik allemaal vervelende huishoudelijke klusjes gedaan. Van die dingen die altijd blijven liggen zoals de servieskast uitsoppen, oude kleding sorteren, die kast die al jaren wilde opknappen schilderen, etc. etc. etc. Ik ben nog best productief geweest op die manier eigenlijk.

Toen heb ik excel de 350 best scorende laten berekenen en die random in een playlist gegooid en vervolgens die 350 nog eens gescoord. Uit het gemiddelde van die scores heeft Excel de top 250 berekend.

En die draai ik nu en ik vind het behoorlijk leuk om alles op min of meer correcte volgorde voorbij te horen komen zonder missers er tussendoor.

(Ik scoor nu alles nog maar weer eens opnieuw zodat ik volgend jaar weer een iets verfijnderde lijst heb. )

Willeke Alberti had inderdaad hoger gemoeten. Haalt tegenwoordig in elk geval met gemak mijn top 10 Nederlandse inzendingen. Schandalig ondergewaardeerd destijds.

Zit trouwens via Youtube oude songfestivalliedjes af te draaien en dan mis ik het orkest toch wel af en toe heel erg. Veel inzendingen zijn ook echt gebouwd om die orkestbegeleiding. Het heeft echt veel veranderd, meer dan de komst van Oost-Europa denk ik eigenlijk.

Sowieso maakte het orkest het Songfestival uniek.

Nu blijf ik het vaak raar om naar te luisteren en zien: live gezongen en de rest allemaal vanaf band.

Nee, doe mij alles maar weer live. Was soms best verrassend hoe zo'n nummer dan klonk met orkest en het is pure nostalgie (ik kijk sinds 1980 dus ja dan is het sentiment).

aERodynamIC We worden oud....

dix
Net voor het eerst Oostenrijk eens bekeken. Tsja ...De song is bepaald niet slecht, maar wat je bijblijft is toch vooral de verschijning. Waar ken ik hem/haar ook weer van? Ik wil niemand voor de kop stoten of beledigen, maar die combinatie van hoofd- en gezichtsbeharing deed me wat animaal aan. In de jaren 70 en 80 had je ramsj-boeken waar mens- en dierfoto's door elkaar werden gesneden. Dat werk dus.

dix
Voor wie graag beeld erbij wenst...

Denk wel dat we het hier over de winnaar hebben (niet mijn favoriet trouwens)

Ik ga steeds meer geloven in de winst van Oostenrijk en niet Zweden.

Nederland, Oostenrijk en Zweden in de Top 3?

Onweerwolf
En de laatste update voor vandaag... morgen weer verder.

http://puu.sh/8FWhb.png

Oei, Ruth, Lena, Serab en Severine nu al...

Marga Bult is het leukst met beeld erbij. Meer 80's hebben we er nooit uitgezien op het songfestival. Schoudervulling en synths en vooral ook de pasjes weg van de synths van Marjolijn Keuning en de andere dame in de achtergrond. Heerlijk.

Terug gestemd

En dit is de volgorde waarin de punten worden gegeven met heel opvallend bij de laatste 5 landen 3 buurlanden van Oostenrijk die ongetwijfeld hun 12 aan Conchita gaan geven. Dit kan geen toeval meer zijn. Ik denk nu toch echt dat het Wenen 2015 gaat worden.

Azerbeidzjan: (Sabina Babayeva)
Griekenland: (Andrianna Maggania)
Polen : (Pauliana Chylewska)
Albanië: (Andri Xhahu)
San Marino: ( Michele Perniola)
Denemarken: (Sofie Lassen-Kahlke)
Montenegro: (Tijana Miskovic)
Roemenië: (Sonia Argint Ionescu)
Rusland: (Alsou)
Nederland: (Tim Douwsma)
Malta: (Valentina Rossi)
Frankrijk: (Elodie Suigo)
Verenigd Koninkrijk: (Scott Mills)
Letland: (Ralfs Eilands)
Armenië: (Anna Avanesyan)
IJsland: (Benedikt Valsson)
Macedonië (Marko Mark)
Zweden: (Alcazar)
Wit Rusland: (Alyona Lanskaya)
Duitsland: (Helene Fischer)
Israël: (Ofer Nachshon)
Portugal: (Joana Teles)
Noorwegen: (Margrethe Røed)
Estland: (Lauri Pihlap)
Hongarije: (Éva Novodomszky)
Moldavië: (Olivia Furtuna)
Ierland: (Nicky Byrne)
Finland: (Redrama)
Litouwen: (Ignas KrupaviÄius)
Oostenrijk: (Kati Bellowitsch)
Spanje: (Carolina Casado)
België: (Angelique Vlieghe)
Italië: (Linus)
Oekraïne: (Zlata Ognevich)
Zwitserland: (Kurt Aeschbacher)
Georgië: (Nodi Tatishvili and Sophi Gelovani)
Slovenië: (Ula Furlan)

dix
aERodynamIC schreef:
Denk wel dat we het hier over de winnaar hebben (niet mijn favoriet trouwens)

12 punten van Turkije zijn al in de pocket.

Leuk dat Alcazar de televoting doet voor Zweden . Na 5x(!!) mee doen aan Melodifestivalen mogen ze wat mij betreft ook wel een keer hun land vertegenwoordigen.

Helaas, ik moet dit jaar (vanavond) wel gewoon werken en heb alleen de halve finale met Nederland gezien, dus ik kan fatsoenlijke lijst inleveren...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.