Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2014, 11:51 uur
Nee het gaat nog
Al komen in deze onderste regionen wel erg veel van mijn favorieten langs....
Helaas heeft mijn topfavoriet positie 132! Maargoed! Smaken verschillen!
0
geplaatst: 10 mei 2014, 11:53 uur
De winnaar:
Noorwegen (denk ik en hoop ik, met afstand het beste nummer, zal veel bijval krijgen)
De nummers 2-5
Zweden (doet het altijd goed op het ESF, nummer blijft ook hangen)
Italië (eindigt altijd hoog op het ESF, uitvoering zal sterk zijn en veel diaspora-stemmen)
Armenie (hetzelfde als Italië)
Oostenrijk (veel punten van het westen maar niet genoeg van het oosten)
6-10
Hongarije (gelikte performance zal velen aanspreken)
Nederland (gaat veel stemmen van het westen krijgen maar niet genoeg van het oosten)
Groot-Brittannië (niet goed genoeg om te winnen maar zal van vele landen punten krijgen)
Denemarken (Bruno Mars-kloon, verwacht degelijke uitvoer)
Azerbeidjan (gladde ballad zal velen aanspreken)
11-15
Oekraine (flutnummer maar zal veel sympathiestemmen krijgen)
Frankrijk (veel stemmen uit het westen voor deze Stromae-kloon, weinig uit het oosten)
Malta (één van de betere nummers maar zal niet genoeg stemmers aanspreken)
Zwitserland (zal wel bijval krijgen maar niet genoeg om hoog te eindigen)
Griekenland (het rappen zal niet bij iedereen in goede aarde vallen)
16-20
Polen (veel televoting voor deze kermisattractie maar wordt door jury niet gewaardeerd)
Rusland (anti-Rusland-stemming doet het op zich al flauwe nummer de das om)
Roemenië (cliché dancepopnummer dat enkel steun krijgt uit het oosten)
Montenegro (heeft pech dat andere Balkanlanden niet meedoen dus weinig steun)
IJsland (aardige punkpop maar valt op het ESF wellicht niet in goede aarde)
21-26
Finland (rock is niet populair op het ESF)
Duitsland (vooral vocaal te mager)
Spanje (zelfde als Duitsland)
Wit-Rusland (enkel wat stemmen uit oost)
San Marino (mogelijk laatste plaats)
Slovenie (idem)
Noorwegen (denk ik en hoop ik, met afstand het beste nummer, zal veel bijval krijgen)
De nummers 2-5
Zweden (doet het altijd goed op het ESF, nummer blijft ook hangen)
Italië (eindigt altijd hoog op het ESF, uitvoering zal sterk zijn en veel diaspora-stemmen)
Armenie (hetzelfde als Italië)
Oostenrijk (veel punten van het westen maar niet genoeg van het oosten)
6-10
Hongarije (gelikte performance zal velen aanspreken)
Nederland (gaat veel stemmen van het westen krijgen maar niet genoeg van het oosten)
Groot-Brittannië (niet goed genoeg om te winnen maar zal van vele landen punten krijgen)
Denemarken (Bruno Mars-kloon, verwacht degelijke uitvoer)
Azerbeidjan (gladde ballad zal velen aanspreken)
11-15
Oekraine (flutnummer maar zal veel sympathiestemmen krijgen)
Frankrijk (veel stemmen uit het westen voor deze Stromae-kloon, weinig uit het oosten)
Malta (één van de betere nummers maar zal niet genoeg stemmers aanspreken)
Zwitserland (zal wel bijval krijgen maar niet genoeg om hoog te eindigen)
Griekenland (het rappen zal niet bij iedereen in goede aarde vallen)
16-20
Polen (veel televoting voor deze kermisattractie maar wordt door jury niet gewaardeerd)
Rusland (anti-Rusland-stemming doet het op zich al flauwe nummer de das om)
Roemenië (cliché dancepopnummer dat enkel steun krijgt uit het oosten)
Montenegro (heeft pech dat andere Balkanlanden niet meedoen dus weinig steun)
IJsland (aardige punkpop maar valt op het ESF wellicht niet in goede aarde)
21-26
Finland (rock is niet populair op het ESF)
Duitsland (vooral vocaal te mager)
Spanje (zelfde als Duitsland)
Wit-Rusland (enkel wat stemmen uit oost)
San Marino (mogelijk laatste plaats)
Slovenie (idem)
0
geplaatst: 10 mei 2014, 12:30 uur
Kun je nu al stemmen dan?
Net voor het eerst goed naar dat liedje van Nederland gehoord en dat is best mooi. Fraai in beeld gebracht ook. Van mij mag het winnen. Ik ga vanavond ook maar weer eens kijken, vorig jaar zat ik de hele avond in de bios tijdens het festival en moesten we aan de bar horen hoe Anouk het had gedaan. Heb er vanavond wel zin in eigenlijk.
Op welke zender kijken jullie? Is de Belg nog steeds zo grappig? Ik heb geen zin in Jan Smit, mocht hij de presentatie nog doen.
Net voor het eerst goed naar dat liedje van Nederland gehoord en dat is best mooi. Fraai in beeld gebracht ook. Van mij mag het winnen. Ik ga vanavond ook maar weer eens kijken, vorig jaar zat ik de hele avond in de bios tijdens het festival en moesten we aan de bar horen hoe Anouk het had gedaan. Heb er vanavond wel zin in eigenlijk.

Op welke zender kijken jullie? Is de Belg nog steeds zo grappig? Ik heb geen zin in Jan Smit, mocht hij de presentatie nog doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 12:33 uur
Je kunt stemmen op het MM ESC scoreboard, Herman. 
Ik kijk naar Ned 1, altijd al gedaan. Ik heb ooit een stukje naar de BBC gekeken met die Wogan, maar die vond ik zo ontzettend niet leuk dat ik sindsdien gewoon Ned 1 kijk.

Ik kijk naar Ned 1, altijd al gedaan. Ik heb ooit een stukje naar de BBC gekeken met die Wogan, maar die vond ik zo ontzettend niet leuk dat ik sindsdien gewoon Ned 1 kijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 12:35 uur
Emile93 schreef:
Originele keuze wel in ieder geval.

0
geplaatst: 10 mei 2014, 12:59 uur
herman schreef:
Onweerwolf schreef:
Geen idee hoe lang geleden dat was maar ik kijk het de laatste 3 jaar op de BBC met prima commentaar van Graham Norton.
/edit: wikipedia zegt dat Terry Wogan het van 1971 tot en met 2008 presenteerde.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 13:00 uur
Onweerwolf schreef:
Zo, zullen we net als vorig jaar weer een MM ESC lijst maken van de finale?
Zo, zullen we net als vorig jaar weer een MM ESC lijst maken van de finale?
Ingevuld.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 13:31 uur
Ah okay. Leuk idee.
Ik stem vanavond dan misschien wel als ik alle nummers heb gehoord.edit: ah ik zie dat het voor 20 uur moet. Heb de halve finales niet gezien, dus dan houdt het op.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 13:33 uur
Onweerwolf schreef:
ALARM!!!
Iemand heeft een foutje gemaakt bij het invullen van het scoreboard en daarom twee keer een score ingevuld (bedankt voor de mail).
Ik kan dat helaas niet aanpassen. Beetje jammer dus. Vandaar dat ik gewoon een nieuwe heb opgezet. Hopelijk kunnen alle 13 deelnemers tot dusverre opnieuw stemmen.
Dit is de nieuwe link: ScoreWIZ - the online scoreboard making tool (Eurovision style) - tummiweb.com
Excuses, maar het is niet anders.
ALARM!!!

Iemand heeft een foutje gemaakt bij het invullen van het scoreboard en daarom twee keer een score ingevuld (bedankt voor de mail).
Ik kan dat helaas niet aanpassen. Beetje jammer dus. Vandaar dat ik gewoon een nieuwe heb opgezet. Hopelijk kunnen alle 13 deelnemers tot dusverre opnieuw stemmen.
Dit is de nieuwe link: ScoreWIZ - the online scoreboard making tool (Eurovision style) - tummiweb.com
Excuses, maar het is niet anders.
Als ik het goed heb moet alleen catdog nog opnieuw stemmen.
Anderen mogen natuurlijk ook nog stemmen, deadline is rond 20:00 vanavond.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 13:34 uur
herman schreef:
Ah okay. Ik stem vanavond dan misschien wel als ik alle nummers heb gehoord.
edit: ah ik zie dat het voor 20 uur moet. Heb de halve finales niet gezien, dus dan houdt het op.
(quote)
Ah okay. Ik stem vanavond dan misschien wel als ik alle nummers heb gehoord.
edit: ah ik zie dat het voor 20 uur moet. Heb de halve finales niet gezien, dus dan houdt het op.
Dat is helaas te laat.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:08 uur
Ik ga me ook wagen aan een voorspelling
De winnaar:
Zweden (catchy nummer, steengoed gezongen en gewoon een top eurovisie nummer. Enige belemmering zou kunnen zijn dat het Zweden niet gegund wordt omdat ze 2 jaar geleden ook wonnen)
De nummers 2-5
Armenië
Oostenrijk (zou wel heel leuk zijn, maar is wel lastig in te schatten vanwege de land in vele landen)
Roemenië (het lukte ze een paar jaar geleden ook, dus nu verwacht ik het ook)
Denemarken
6-10
UK (ik verwacht niet dat Europa zo gefascineerd hiervan is als overal wordt verwacht)
Noorwegen
Hongarije (vrees ik)
Nederland
Griekenland
11-15
Oekraïne (heeft last van startpositie)
Azerbeidzjan (mede dankzij de magere live capaciteiten van de zangeres)
Italië (weet niet hoe het live zal zijn)
Spanje (vanwege alle uithalen)
Malta
16-20
IJsland
Polen (geen stemmen van de jury)
Rusland (vanwege Poetin)
Montenegro
Finland (zal hooguit punten krijgen van de buren en vanwege de jonge koppies)
21-26
Wit-Rusland (al zong hij in de 1e halve finale prima, denk ik dat dit niet hoog zal scoren)
Duitsland (mede vanwege de magere live uitvoering)
Frankrijk (krijgt geen punten van jury vanwege schamele uitvoering live)
Slovenië (te weinig vriendjes en niet bijzonder genoeg)
Zwitserland (te weinig vriendjes en niet bijzonder genoeg)
San Marino (zie Zwitserland)
De winnaar:
Zweden (catchy nummer, steengoed gezongen en gewoon een top eurovisie nummer. Enige belemmering zou kunnen zijn dat het Zweden niet gegund wordt omdat ze 2 jaar geleden ook wonnen)
De nummers 2-5
Armenië
Oostenrijk (zou wel heel leuk zijn, maar is wel lastig in te schatten vanwege de land in vele landen)
Roemenië (het lukte ze een paar jaar geleden ook, dus nu verwacht ik het ook)
Denemarken
6-10
UK (ik verwacht niet dat Europa zo gefascineerd hiervan is als overal wordt verwacht)
Noorwegen
Hongarije (vrees ik)
Nederland
Griekenland
11-15
Oekraïne (heeft last van startpositie)
Azerbeidzjan (mede dankzij de magere live capaciteiten van de zangeres)
Italië (weet niet hoe het live zal zijn)
Malta
16-20
IJsland
Rusland (vanwege Poetin)
Montenegro
21-26
Wit-Rusland (al zong hij in de 1e halve finale prima, denk ik dat dit niet hoog zal scoren)
Duitsland (mede vanwege de magere live uitvoering)
Frankrijk (krijgt geen punten van jury vanwege schamele uitvoering live)
Slovenië (te weinig vriendjes en niet bijzonder genoeg)
Zwitserland (te weinig vriendjes en niet bijzonder genoeg)
San Marino (zie Zwitserland)
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:14 uur
Emile93 schreef:
Wij zitten aardig op een lijn, zeker wat betreft deze twee (en de motivatie).Polen (geen stemmen van de jury)
Emile93 schreef:
Bedoel je dit positief of negatief? Ik vind de uithalen persoonlijk erg mooi. Ze voegen duidelijk wat toe aan het nummer, maar of de gemiddelde Europeaan op zoveel uithalen zit te wachten...Spanje (vanwege alle uithalen)
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:21 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Wij zitten aardig op een lijn, zeker wat betreft deze twee (en de motivatie).(quote)
Bedoel je dit positief of negatief? Ik vind de uithalen persoonlijk erg mooi. Ze voegen duidelijk wat toe aan het nummer, maar of de gemiddelde Europeaan op zoveel uithalen zit te wachten... Haha klopt!
Dat kun je opvatten zoals je het wilt. Sommige mensen zullen het mooi vinden, anderen zetten de tv wat zachter
Ik weet nog niet of ze wat toe zullen voegen: ik laat me verrassen hoe ze het vanavond zal doen. Ik heb al een paar filmpjes langs zien komen waar ze de noten perfect weet te raken, maar ook een aantal waar je tenen van krommen...
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:23 uur
Ik doe ook mee.
1. Oostenrijk
2. Armenië
3. Zweden (en dat is nog veel te hoog voor deze overgewaarde zooi)
4. Nederland
5. Azerbeidzjan
6. Griekenland
7. Noorwegen
8. UK (heeft mazzel dat het als laatste zingt maar ik verwacht er eigenlijk niet veel van)
9. Rusland
10. Denemarken
11. Finland (profiteert van het feit dat het de enige in zijn soort is deze editie en vanwege de mooiboys).
12. Italië
13. Polen
14. Oekraïne
15. Zwitserland
16. Hongarije
17. Roemenië
18. Duitsland
19. IJsland
20. Malta
21. Frankrijk (wordt de Cascada van dit jaar)
22. Montenegro
23. Wit-Rusland (zelf kan ik dit cheesefest wel waarderen maar ik verwacht dat het net door de halve finale is geglipt).
24. Slovenië
25. San Marino
26. Spanje
Ik schat Nederland wel erg hoog in met de vierde plek maar tegelijkertijd kan ik ook weinig verzinnen waarvan ik verwacht dat het boven Nederland zal eindigen.
1. Oostenrijk
2. Armenië
3. Zweden (en dat is nog veel te hoog voor deze overgewaarde zooi)
4. Nederland
5. Azerbeidzjan
6. Griekenland
7. Noorwegen
8. UK (heeft mazzel dat het als laatste zingt maar ik verwacht er eigenlijk niet veel van)
9. Rusland
10. Denemarken
11. Finland (profiteert van het feit dat het de enige in zijn soort is deze editie en vanwege de mooiboys).
12. Italië
13. Polen
14. Oekraïne
15. Zwitserland
16. Hongarije
17. Roemenië
18. Duitsland
19. IJsland
20. Malta
21. Frankrijk (wordt de Cascada van dit jaar)
22. Montenegro
23. Wit-Rusland (zelf kan ik dit cheesefest wel waarderen maar ik verwacht dat het net door de halve finale is geglipt).
24. Slovenië
25. San Marino
26. Spanje
Ik schat Nederland wel erg hoog in met de vierde plek maar tegelijkertijd kan ik ook weinig verzinnen waarvan ik verwacht dat het boven Nederland zal eindigen.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:23 uur
Emile93 schreef:
Ik heb al een paar filmpjes langs zien komen waar ze de noten perfect weet te raken, maar ook een aantal waar je tenen van krommen...
Oké, dan zorg ik dat ik me vanavond schrap zet Ik heb al een paar filmpjes langs zien komen waar ze de noten perfect weet te raken, maar ook een aantal waar je tenen van krommen...
Voor de zekerheid.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:50 uur
Het Eurovisie Songfestival 2014 nadert haar ontknoping. Met zo veel kanshebbers op de winst kan het wel eens een memorabele avond worden. Wie trekt er aan het langste eind? Ik doe een voorspelling.
De Kanshebbers
1. Zweden: Undo is de beste ballad van het jaar. Allereerst is het gewoon een mooi nummer, maar ook modern, fris, goed gezongen en met een strakke show. In Zweden weten ze hoe ze het Songfestival aan moeten pakken, met als gevolg dat ze wederom meedoen om de bovenste plaatsen. Zweden heeft het beste totaalpakket van liedje en performance. Daarom gaan ze winnen.
2. Hongarije: Dit liedje heeft alles: Mooie coupletten, een catchy refrein, een goede zanger met goede looks, een aardige show en een goede live-performance. En dan zit er ook nog een boodschap in de tekst. Een mooi totaalplaatje, maar over de gehele linie net niet indrukwekkend genoeg om te kunnen winnen.
3. Oostenrijk: Zo, de hype is er. Nu nog kijken of dat ook echt wat oplevert. Deze pompeuze, klassieke ballad is normaliter niet voor iedereen weggelegd. Conchita zingt het echter prachtig en afgelopen donderdag was dit live een erg indrukwekkend optreden. De ballad van Zweden kan misschien wat in de weg zitten, maar met flink wat sympathiestemmen is dit zeker een kanshebber voor de winst.
4. Armenië: Het land met het beste liedje, maar met de zwakste uitvoering van alle favorieten. Van de tweede helft van het nummer gaat ontzettend veel kracht uit en dat moet mensen raken. Sterker nog: Dat gaat mensen raken. Als Aram live beter overeind blijft dan in de halve finale gaat dit zeker meestrijden om de winst. Kan hij dat niet, dan worden de hoge verwachtingen niet ingelost.
De Outsiders
5. Oekraïne: Tick-Tock is gelikt. Dit kan zo de hitlijsten in. Het nummer is aanstekelijk, hip en is goed gezongen. Overigens ook nog eens door een erg leuke zangeres. Met veel sympathiestemmen kan dit misschien nog gaan verrassen.
6. Nederland: Dit nummer moet je live zien en horen, anders is het helemaal niet zo bijzonder. Wel mooi, maar dat is niet genoeg om het Songfestival te kunnen winnen. Daar hoort een indrukwekkende performance bij. Dinsdag lukte dat. De bookmakers geven Nederland goede kansen en inmiddels ben ik ze gaan geloven. Aan de loting zal het in ieder geval niet liggen.
7. Denemarken: Bruno, Basim, noem hem hoe je wilt. Zijn feel good liefdesliedje is ijzersterk. Ik ben een beetje bang dat dit live niet zo lekker gaat klinken. Mocht het wel goed gezongen worden, dan kan dit met gemak in de subtop mee. Met een beetje mazzel zelfs nog hoger.
8. Noorwegen: Een klein, gevoelig liedje, gezongen door een bonkige vent met tattoo’s en oorbellen. Juist zijn image maakt deze act nog bijzonderder. Gewoon mooi. Doet qua stijl denken aan Birds en dus lijkt een vergelijkbare prestatie me goed mogelijk.
De Subtoppers
9. Rusland: Een braaf liedje, gezongen door twee nog bravere tweelingzusjes. Een beetje saai dus. Dat het goed klinkt en leuk gebracht wordt is normaal gesproken niet voldoende voor een plek in het linkerrijtje, maar Rusland heeft nu eenmaal veel buurlanden.
10. Malta: Dit soort folkrock is sinds Mumford and Sons erg populair. Origineel is dit nummer daarom niet, maar het heeft wel een verfrissende sound die ik op het Songfestival nog niet eerder gehoord heb. Het liveoptreden van donderdag was bovendien een van de sterkste van de avond.
11. Verenigd Koninkrijk: En die Engelsen dichten zichzelf hiermee goede kansen toe? Het klinkt wel als een typisch Songfestivalliedje en is op zich geen slecht nummer, maar ik heb zo mijn twijfels. Ik krijg in ieder geval ontzettende jeuk van de tekst. Bah.
12. Roemenië: Dit verraste me in de halve finale positief. Voor een dancetrack klonk het erg goed en de zang was meer dan prima. De twee stemmen passen ook erg goed bij elkaar. Die omhelzing zo tegen het einde van het nummer kan zeker bonuspunten opleveren.
13. Azerbeidzjan: Prachtige stem, mooie ballad, maar wel een beetje raar van structuur. Dit beklijft niet echt. Het gebrek aan een duidelijk herkenbaar refrein is daar debet aan. Op cd klinkt ze veel krachtiger dan live, maar et nummer is hoe dan ook bloedmooi.
14. Griekenland: De laatste jaren scoort Griekenland goed, maar dat doen ze niet met al te goede nummers. Slimme nummers, dat dan weer wel. Dit nummer is ook erg slim, maar het klinkt live vreselijk. Vreselijk genoeg om ze buiten de top 10 te kunnen houden.
De Middenmoters
15. IJsland: De grote verrassing van de eerste halve finale. Het heeft even geduurd, maar ondertussen begrijp ik dat wel. aERodynamIC kan wel eens gelijk gaan krijgen, want een verrassing zit er best in. Dit is gewoon een heel leuk liedje en dat moet je net hebben op een Songfestival.
16. Italië: Emma is een stoere rockchick die er in het echt minder lief uitziet dan ik op basis van de eerste foto’s dacht. Ze doet zelfs een beetje ordinair aan, zeker als ik haar repetities bekijk. Het liedje is goed, maar ik twijfel over de live zang.
17. Montenegro: Het aantal Balkanlanden dat dit jaar meedoet valt een beetje tegen. Dat betekent dat deze Balkanballad weinig concurrentie heeft, maar ook dat er weinig buren punten kunnen geven. De eigen taal kan een hoop Westerse stemmen tegenhouden.
18. Zwitserland: Aanstekelijker dan dit wordt het bijna niet. Hier wordt Europa vrolijk van. Ikzelf misschien nog wel het meest. Het is ook nog eens een leuke act om te zien en gewoon een prima liedje. Ik hoop zelf op een stuntje.
De Opvullers
19. Spanje: Dit soort ballads doen me niet veel, omdat ik al veel te vaak vergelijkbare nummers heb gehoord op het festival. Mijn verwachtingen zijn dan ook niet al te hoog. Toch moet ik Ruth nageven dat ze een dijk van een stem heeft en dat haar uithalen echt wat extra’s aan het nummer geven.
20. Wit-Rusland: Een liedje van niks, maar toch heeft het iets. Guilty pleasure nummer 1 van dit jaar? Wat Litouwen vorig jaar kon kan Wit-Rusland nu ook: Scoren met hun sympathieke zanger. Enige verschil is dat Teo een stuk beter zingt.
21. Finland: Alternatieve rockbandjes hebben altijd mijn sympathie, zo ook Softengine. Het nummer is prima, maar live klinkt het niet. Dit wordt dus niks. Of vergeet ik nu de boyband-factor? Pubermeisjes kijken immers ook naar het Songfestival.
22. Polen: Gelukkig heeft de jury nog wat te vertellen, anders zou dit veel hoger eindigen. Dit nummer is gewoon slecht. Zelden zo’n goedkoop en plat nummer gezien. De decolletés zijn verre van plat en dat redt Polen van een afgang.
De Kanslozen
23. San Marino: Valentina heeft de finale gehaald en dat voelt voor haar en haar hele land waarschijnlijk al als een overwinning. Het liedje doet misschien wat oubollig aan, maar het klonk afgelopen dinsdag meer dan prima. Daarom kan San Marino zeker een paar slechte performances achter zich houden.
24. Frankrijk: Dance op het Songfestival? Vaak werkt het niet. Ook dit nummer van Frankrijk zie ik daarom floppen. De coupletten vind ik best sterk en hebben originele melodielijnen, maar het refrein is te oppervlakkig. Dat ze van plagiaat beschuldigd worden helpt Twin Twin ook niet echt.
25. Duitsland: Het liedje is best aardig, maar meer ook niet. Ik heb een live-opname van dit nummer gehoord en daar klonk de zangeres erg schreeuwerig. Ook als ze haar stem wel een beetje in bedwang kan houden heeft dit nummer te weinig om het lijf om te scoren.
26. Slovenië: Wacht tot het bandje met dwarsfluitmuziek is afgelopen voor je begint met zingen! Donderdag ging het fout en dat zag er best knullig uit. De zang was ook niet je-van-het, dus ik geef de bookmakers groot gelijk. Zij zetten Slovenië namelijk bijna onderaan.
De Kanshebbers
1. Zweden: Undo is de beste ballad van het jaar. Allereerst is het gewoon een mooi nummer, maar ook modern, fris, goed gezongen en met een strakke show. In Zweden weten ze hoe ze het Songfestival aan moeten pakken, met als gevolg dat ze wederom meedoen om de bovenste plaatsen. Zweden heeft het beste totaalpakket van liedje en performance. Daarom gaan ze winnen.
2. Hongarije: Dit liedje heeft alles: Mooie coupletten, een catchy refrein, een goede zanger met goede looks, een aardige show en een goede live-performance. En dan zit er ook nog een boodschap in de tekst. Een mooi totaalplaatje, maar over de gehele linie net niet indrukwekkend genoeg om te kunnen winnen.
3. Oostenrijk: Zo, de hype is er. Nu nog kijken of dat ook echt wat oplevert. Deze pompeuze, klassieke ballad is normaliter niet voor iedereen weggelegd. Conchita zingt het echter prachtig en afgelopen donderdag was dit live een erg indrukwekkend optreden. De ballad van Zweden kan misschien wat in de weg zitten, maar met flink wat sympathiestemmen is dit zeker een kanshebber voor de winst.
4. Armenië: Het land met het beste liedje, maar met de zwakste uitvoering van alle favorieten. Van de tweede helft van het nummer gaat ontzettend veel kracht uit en dat moet mensen raken. Sterker nog: Dat gaat mensen raken. Als Aram live beter overeind blijft dan in de halve finale gaat dit zeker meestrijden om de winst. Kan hij dat niet, dan worden de hoge verwachtingen niet ingelost.
De Outsiders
5. Oekraïne: Tick-Tock is gelikt. Dit kan zo de hitlijsten in. Het nummer is aanstekelijk, hip en is goed gezongen. Overigens ook nog eens door een erg leuke zangeres. Met veel sympathiestemmen kan dit misschien nog gaan verrassen.
6. Nederland: Dit nummer moet je live zien en horen, anders is het helemaal niet zo bijzonder. Wel mooi, maar dat is niet genoeg om het Songfestival te kunnen winnen. Daar hoort een indrukwekkende performance bij. Dinsdag lukte dat. De bookmakers geven Nederland goede kansen en inmiddels ben ik ze gaan geloven. Aan de loting zal het in ieder geval niet liggen.
7. Denemarken: Bruno, Basim, noem hem hoe je wilt. Zijn feel good liefdesliedje is ijzersterk. Ik ben een beetje bang dat dit live niet zo lekker gaat klinken. Mocht het wel goed gezongen worden, dan kan dit met gemak in de subtop mee. Met een beetje mazzel zelfs nog hoger.
8. Noorwegen: Een klein, gevoelig liedje, gezongen door een bonkige vent met tattoo’s en oorbellen. Juist zijn image maakt deze act nog bijzonderder. Gewoon mooi. Doet qua stijl denken aan Birds en dus lijkt een vergelijkbare prestatie me goed mogelijk.
De Subtoppers
9. Rusland: Een braaf liedje, gezongen door twee nog bravere tweelingzusjes. Een beetje saai dus. Dat het goed klinkt en leuk gebracht wordt is normaal gesproken niet voldoende voor een plek in het linkerrijtje, maar Rusland heeft nu eenmaal veel buurlanden.
10. Malta: Dit soort folkrock is sinds Mumford and Sons erg populair. Origineel is dit nummer daarom niet, maar het heeft wel een verfrissende sound die ik op het Songfestival nog niet eerder gehoord heb. Het liveoptreden van donderdag was bovendien een van de sterkste van de avond.
11. Verenigd Koninkrijk: En die Engelsen dichten zichzelf hiermee goede kansen toe? Het klinkt wel als een typisch Songfestivalliedje en is op zich geen slecht nummer, maar ik heb zo mijn twijfels. Ik krijg in ieder geval ontzettende jeuk van de tekst. Bah.
12. Roemenië: Dit verraste me in de halve finale positief. Voor een dancetrack klonk het erg goed en de zang was meer dan prima. De twee stemmen passen ook erg goed bij elkaar. Die omhelzing zo tegen het einde van het nummer kan zeker bonuspunten opleveren.
13. Azerbeidzjan: Prachtige stem, mooie ballad, maar wel een beetje raar van structuur. Dit beklijft niet echt. Het gebrek aan een duidelijk herkenbaar refrein is daar debet aan. Op cd klinkt ze veel krachtiger dan live, maar et nummer is hoe dan ook bloedmooi.
14. Griekenland: De laatste jaren scoort Griekenland goed, maar dat doen ze niet met al te goede nummers. Slimme nummers, dat dan weer wel. Dit nummer is ook erg slim, maar het klinkt live vreselijk. Vreselijk genoeg om ze buiten de top 10 te kunnen houden.
De Middenmoters
15. IJsland: De grote verrassing van de eerste halve finale. Het heeft even geduurd, maar ondertussen begrijp ik dat wel. aERodynamIC kan wel eens gelijk gaan krijgen, want een verrassing zit er best in. Dit is gewoon een heel leuk liedje en dat moet je net hebben op een Songfestival.
16. Italië: Emma is een stoere rockchick die er in het echt minder lief uitziet dan ik op basis van de eerste foto’s dacht. Ze doet zelfs een beetje ordinair aan, zeker als ik haar repetities bekijk. Het liedje is goed, maar ik twijfel over de live zang.
17. Montenegro: Het aantal Balkanlanden dat dit jaar meedoet valt een beetje tegen. Dat betekent dat deze Balkanballad weinig concurrentie heeft, maar ook dat er weinig buren punten kunnen geven. De eigen taal kan een hoop Westerse stemmen tegenhouden.
18. Zwitserland: Aanstekelijker dan dit wordt het bijna niet. Hier wordt Europa vrolijk van. Ikzelf misschien nog wel het meest. Het is ook nog eens een leuke act om te zien en gewoon een prima liedje. Ik hoop zelf op een stuntje.
De Opvullers
19. Spanje: Dit soort ballads doen me niet veel, omdat ik al veel te vaak vergelijkbare nummers heb gehoord op het festival. Mijn verwachtingen zijn dan ook niet al te hoog. Toch moet ik Ruth nageven dat ze een dijk van een stem heeft en dat haar uithalen echt wat extra’s aan het nummer geven.
20. Wit-Rusland: Een liedje van niks, maar toch heeft het iets. Guilty pleasure nummer 1 van dit jaar? Wat Litouwen vorig jaar kon kan Wit-Rusland nu ook: Scoren met hun sympathieke zanger. Enige verschil is dat Teo een stuk beter zingt.
21. Finland: Alternatieve rockbandjes hebben altijd mijn sympathie, zo ook Softengine. Het nummer is prima, maar live klinkt het niet. Dit wordt dus niks. Of vergeet ik nu de boyband-factor? Pubermeisjes kijken immers ook naar het Songfestival.
22. Polen: Gelukkig heeft de jury nog wat te vertellen, anders zou dit veel hoger eindigen. Dit nummer is gewoon slecht. Zelden zo’n goedkoop en plat nummer gezien. De decolletés zijn verre van plat en dat redt Polen van een afgang.
De Kanslozen
23. San Marino: Valentina heeft de finale gehaald en dat voelt voor haar en haar hele land waarschijnlijk al als een overwinning. Het liedje doet misschien wat oubollig aan, maar het klonk afgelopen dinsdag meer dan prima. Daarom kan San Marino zeker een paar slechte performances achter zich houden.
24. Frankrijk: Dance op het Songfestival? Vaak werkt het niet. Ook dit nummer van Frankrijk zie ik daarom floppen. De coupletten vind ik best sterk en hebben originele melodielijnen, maar het refrein is te oppervlakkig. Dat ze van plagiaat beschuldigd worden helpt Twin Twin ook niet echt.
25. Duitsland: Het liedje is best aardig, maar meer ook niet. Ik heb een live-opname van dit nummer gehoord en daar klonk de zangeres erg schreeuwerig. Ook als ze haar stem wel een beetje in bedwang kan houden heeft dit nummer te weinig om het lijf om te scoren.
26. Slovenië: Wacht tot het bandje met dwarsfluitmuziek is afgelopen voor je begint met zingen! Donderdag ging het fout en dat zag er best knullig uit. De zang was ook niet je-van-het, dus ik geef de bookmakers groot gelijk. Zij zetten Slovenië namelijk bijna onderaan.
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2014, 14:53 uur
LucM schreef:
De winnaar:
De winnaar:
Dat hoop ik eigenlijk ook, zou ook weer is goed zijn voor het ESF dat het weer is echt gaat om het liedje, als de winnaar valt uit het rijtje Noorwegen, Nederland of Hongarije hoor je mij niet klagen

Nederland staat sowieso als een huis qua performance, als het net zo goed gaat als dinsdag verwacht ik zelf een Top 5 notering.
En nu maar hopen dat Nederland vanavond strategisch gaat stemmen en niet op de mede-favorieten van Nederland zelf dat we straks een paar punten tekort komen voor de eindoverwinning mocht het zover komen natuurlijk

0
geplaatst: 10 mei 2014, 14:53 uur
Mijn top 26 voor vanavond (samengesteld op basis van mijn smaak. Waarschijnlijk komt mijn volgorde grotendeels niet overeen met de daadwerkelijke uitslag):
1. Zweden (12 punten)
2. Noorwegen (10 punten)
3. Oostenrijk (8 punten)
4. Nederland (7 punten)
5. Spanje (6 punten)
6. Montenegro (5 punten)
7. Verenigd Koninkrijk (4 punten)
8. Azerbeidzjan (3 punten)
9. Denemarken (2 punten)
10. Finland (1 punt)
11. IJsland
12. Rusland
13. Roemenië
14. Armenië
15. Slovenië
16. Griekenland
17. Oekraïne
18. Italië
19. Malta
20. Zwitserland
21. Hongarije
22. Frankrijk
23. Polen
24. San Marino
25. Wit-Rusland
26. Duitsland
De bovenste 4 en de onderste 3 waren voor mij duidelijk.
1. Zweden (12 punten)
2. Noorwegen (10 punten)
3. Oostenrijk (8 punten)
4. Nederland (7 punten)
5. Spanje (6 punten)
6. Montenegro (5 punten)
7. Verenigd Koninkrijk (4 punten)
8. Azerbeidzjan (3 punten)
9. Denemarken (2 punten)
10. Finland (1 punt)
11. IJsland
12. Rusland
13. Roemenië
14. Armenië
15. Slovenië
16. Griekenland
17. Oekraïne
18. Italië
19. Malta
20. Zwitserland
21. Hongarije
22. Frankrijk
23. Polen
24. San Marino
25. Wit-Rusland
26. Duitsland
De bovenste 4 en de onderste 3 waren voor mij duidelijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 15:09 uur
Zo, volgende update van mijn ESC top 250.
Dit keer met verrassend lage noteringen van bands die ik qua volledige discografie hoog in het vaandel heb zitten. ABBA en The Ark. ABBA begon pas echt geniale hits te produceren na Waterloo en The Ark heeft ook platen vol met fantastische intelligente glam rock. Daarnaast Letland 2012, ik was echt de enige die dat een mooi nummer vond (en vind)
En ook nog eens een favoriet uit de prehistorie; Duitsland 1966, wie kent Margot Eskens nog?
http://puu.sh/8GAOE.png

Dit keer met verrassend lage noteringen van bands die ik qua volledige discografie hoog in het vaandel heb zitten. ABBA en The Ark. ABBA begon pas echt geniale hits te produceren na Waterloo en The Ark heeft ook platen vol met fantastische intelligente glam rock. Daarnaast Letland 2012, ik was echt de enige die dat een mooi nummer vond (en vind)

En ook nog eens een favoriet uit de prehistorie; Duitsland 1966, wie kent Margot Eskens nog?
http://puu.sh/8GAOE.png

0
geplaatst: 10 mei 2014, 15:12 uur
Onweerwolf schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Wat betekent het tweede getal tussen haakjes?
0
geplaatst: 10 mei 2014, 15:15 uur
Onweerwolf schreef:
Daarnaast Letland 2012, ik was echt de enige die dat een mooi nummer vond (en vind)
Daarnaast Letland 2012, ik was echt de enige die dat een mooi nummer vond (en vind)

BRRRRRRR EN NOG!!!! Verschrikkelijk nummer. Sorry!

0
geplaatst: 10 mei 2014, 15:20 uur
Ik ben benieuwd vanavond, of we nu wel of niet winnen maakt mij niet zoveel uit.
Ik kan in ieder geval met trots zeggen dat Nederland het beste nummer heeft.
Als Ilse de hoed van Waylon op zet, en Waylon de jurk van Ilse aantrekt, dan kan het niet meer mis gaan.
Als Ilse de hoed van Waylon op zet, en Waylon de jurk van Ilse aantrekt, dan kan het niet meer mis gaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2014, 15:20 uur
deric raven schreef:
Als Ilse de hoed van Waylon op zet, en Waylon de jurk van Ilse, dan kan het niet meer mis gaan.
Als Ilse de hoed van Waylon op zet, en Waylon de jurk van Ilse, dan kan het niet meer mis gaan.
Dat zou wel echt een meesterlijke stunt zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 15:42 uur
deric raven schreef:
Ik ben benieuwd vanavond, of we nu wel of niet winnen maakt mij niet zoveel uit.
Ahahaha! Dan hebben ze net zo'n spraakmakelijk optreden als dat van Oostenrijk haha! Inderdaad! Dan kan er niks meer mis gaan

0
geplaatst: 10 mei 2014, 15:45 uur
Voorspelling:
1. Zweden
2. Oostenrijk
3. Nederland
4. Denemarken
5. Armenië
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Hongarije
11. Griekenland
12. Zwitserland
13. Rusland
14. Spanje
15. Polen
16. Roemenië
17. Malta
18. Italië
19. Finland
20. Duitsland
21. Montenegro
22. Wit-Rusland
23. Slovenië
24. San Marino
25. Frankrijk
26. IJsland
1. Zweden
2. Oostenrijk
3. Nederland
4. Denemarken
5. Armenië
6. Oekraïne
7. Noorwegen
8. Azerbeidzjan
9. Verenigd Koninkrijk
10. Hongarije
11. Griekenland
12. Zwitserland
13. Rusland
14. Spanje
15. Polen
16. Roemenië
17. Malta
18. Italië
19. Finland
20. Duitsland
21. Montenegro
22. Wit-Rusland
23. Slovenië
24. San Marino
25. Frankrijk
26. IJsland
0
geplaatst: 10 mei 2014, 16:08 uur
Mijn voorspelling:
Winnaar:
Oostenrijk (ja dus toch en gaat zelfs uit oostblok landen stemmen krijgen wat ons gaat verrassen)
2-5:
Zweden
Denemarken
Armenië
Hongarije
6-10
Nederland
Griekenland
Oekraïne
Noorwegen
Verenigd Koninkrijk
11-15:
Azerbeidzjan
IJsland
Malta
Roemenië
Rusland
16-20:
Zwitserland
Spanje
Italië
Wit-Rusland
Montenegro
21-26:
Polen
Finland
Frankrijk
Slovenië
Duitsland
San Marino
Winnaar:
Oostenrijk (ja dus toch en gaat zelfs uit oostblok landen stemmen krijgen wat ons gaat verrassen)
2-5:
Zweden
Denemarken
Armenië
Hongarije
6-10
Nederland
Griekenland
Oekraïne
Noorwegen
Verenigd Koninkrijk
11-15:
Azerbeidzjan
IJsland
Malta
Roemenië
Rusland
16-20:
Zwitserland
Spanje
Italië
Wit-Rusland
Montenegro
21-26:
Polen
Finland
Frankrijk
Slovenië
Duitsland
San Marino
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.