MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Joy4ever schreef:
Tsja, dan kunnen we het hele ESF wel opdoeken want vrijwel elk land heeft wel bloed aan zijn handen kleven. Nederland zelf bijvoorbeeld ook maar gaan boycotten door het (niet) optreden in Srebenica?

Wanneer was daar het ESF dan? En waarom hebben we toen niemand gestuurd?

GrafGantz schreef:
En waarom hebben we toen niemand gestuurd?

We hebben toen toch Mannekoor Karremans gestuurd

Oh ja, dat was mooi man, echt een groot feest.

dix
Joy4ever schreef:
Toen Polina in tranen uitbrak na afloop was iedereen toch verkocht? Het arme schaap ...

Waarom denk je dat ze juist in 2015 haar gestuurd hebben? Hoe naïef

Voor een Captain Jack achtige act was het niet het goede moment. Dat had Putin wel begrepen.

dix schreef:
Waarom denk je dat ze juist haar gestuurd hebben? Hoe naïef

Ja, dat hebben ze ook allemaal in scene gezet, heel logisch

dix
Nee, maar Polina Gagarina is natuurlijk wel een troetel-Russinnetje. Zelfs ik vond haar cute.

Ze hadden het ook opnieuw kunnen proberen met zes bejaarden in Oost-Oekraïense kledendracht.
Sorry hoor, maar als dictaturen aan spelletjes meedoen dan worden die spelletjes vanzelf politiek.

Onweerwolf
Desalniettemin kun je dat de Russische delegatie zelf niet aanrekenen en derhalve was dat boegeroep gewoon triest. Zelfde verhaal met de jury's van Armenië en Azerbeidzjan, je kunt het die mensen moeilijk aanrekenen dat ze de vijand op de laatste plek zetten.

dix schreef:
Nee, maar Polina Gagarina is natuurlijk wel een troetel-Russinnetje. Zelfs ik vond haar cute.

Speciaal voor jou dan: http://c0.f23.img.vnecdn.net/2012/09/30/polina6-448949-1368260231_500x0.jpg

Nu je toch bezig bent: heb je er ook eentje van die meid van Estland?

Ik heb google, jij ook?

Onweerwolf
Sgt. Revolver schreef:
Wat vond jij van de Deense inzending van 2010, Onweerwolf? Die heb ik volgens mij niet in jouw lijstje zien staan. Samen met "Euphoria" van Loreen en "Eres Tú" van Mocedades is dat het ESF-liedje dat ik het vaakst beluister.

Het gaat om "In a Moment Like This" van Chanée & N'Evergreen.

660e van de 1356 stond deze trouwens.

Haha, een mooie middenmoter dus. Op de één of andere manier is dat liedje mij altijd bijgebleven. Ik ga jouw ESF-lijstje zeker nog eens grondig doorspitten.

Die award heeft Trijntje toch maar mooi binnen!

klik

En terecht

Onweerwolf
Inderdaad, meer dan terecht.

2MY
Potverdorie, die Loïc kan wel degelijk een straf stukske zingen, seg...

Erg knappe versie van Chandelier... mss hem volgend jaar opnieuw sturen?

Douwe Bob voor Nederland naar het Songfestival? Het lijkt er wel op.

?Douwe Bob voor Nederland naar Songfestival? | metronieuws.nl

Helaas, dat wordt niks...

Arrie schreef:
Helaas, dat wordt niks...

Want? Je kent het liedje al?

Ik ben geen groot fan, vind de verschijning ook maar zo zo, maar denk wel dat het tijd is voor een jonge kerel i.p.v. oudere dames die we vaak sturen en dan staat of valt alles met het nummer.

Valt nog niet veel over te zeggen lijkt me

Nouja, ik vind hem gewoon totaal geen uitstraling hebben. Ik denk niet dat hij er geschikt voor is. Maar inderdaad: het is afwachten hoe het liedje wordt. Overigens vind ik ook zijn liedjes niet geschikt voor het Songfestival: het is allemaal wat aan de suffe kant.

Ik denk overigens dat er met de artiest al best veel te zeggen valt. Of het uiteindelijk terecht blijkt, is dan de vraag.

Het is nu in elk geval officieel. Op zich vind ik dit soort nummers zo beroerd nog niet mocht ie hiermee op de proppen komen. Ik heb hier een beter gevoel over dan bij Trijntje.

Trijntje had gewoon met een Somebody Else 's Lover achtig nummer moeten gaan.

De zang van Trijntje was inderdaad in orde maar het nummer zelf matig waarbij enkel die waaiaaiaai op een irritante manier blijft hangen. En wat ze droeg was vreselijk.

En daarom moeten we nu ook gewoon afwachten waar Sponge, eh Douwe Bob mee aan komt zetten want uiteindelijk draait het daar echt om en hoe het in beeld wordt gebracht.

Alweer het tweede jaar op rij dat we een artiest kiezen met een naam die ze buiten Nederland niet of nauwelijks uit kunnen spreken. Begin van een nieuwe traditie wellicht?

Voor volgend jaar zet ik m'n geld op Frank Boeijen.

Of Bertus Staigerpaip.

Het schijnt een uptempo nummer te worden. Het nummer van Trijntje kan ik me niet eens meer herinneren overigens, al heb ik het ook maar 1 of 2 keer gehoord waarschijnlijk. Douwe Bob heb ik wel eens wat van gehoord (het valt me op dat ik alleen maar vrouwen ken die hem leuk vinden) en dat klinkt wel aardig, maar bij mij blijft zijn muziek ook niet echt hangen.

herman schreef:
maar bij mij blijft zijn muziek ook niet echt hangen.

Ik ken 1 album van hem en dat vind ik ook categorie 'wel aardig'.

Maar ik geef toe dat ik in het begin ook matig enthousiast was over The Common Linnets die een nummer hadden dat ook niet na 1 keer perfect bleef hangen en toch wat saai leek. Daar denk ik nu wel anders over (los van het succes dat ze ermee behaalden).

Het blijft afwachten. Als half zwijmelend Europa indertijd al lyrisch was over die blonde, Nederlandse jonge kerel die de puntentelling doorgaf (Tim Douwsma) dan zou dat nu toch alvast weer een klein extra voordeeltje moeten opleveren? Ik vind hem een soortgelijk type

VRT maakt deelnemers Euroso...

Ik vrees meteen het ergste. België heeft de voorbije jaren enkel met een goed uitziende man gescoord en wat doet de VRT (een van de omroepen die nog nooit het songfestival won) vooral vrouwen selecteren. Maar laat ik vooral afwachten tot we de liedjes te horen krijgen. Maar ik had qua namen wel iets meer verwacht na de schitterende 4e plaats van Loïc Nottet.

Australië neemt ook deel in 2016, maar dit keer wel in de halve finales.

Cerclezot schreef:
Australië neemt ook deel in 2016, maar dit keer wel in de halve finales.

En dat schijnt ook niet eens zeker te zijn want ze hebben een grote zak met geld waardoor automatisch weer finale helemaal nog niet zo vreemd is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:09 uur

geplaatst: vandaag om 22:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.