MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Vanavond de finale toch? Ik denk dat ik wel ga kijken nu ik zo goed als klaar ben met m'n examens.

Zorin
Ach Aero, je hebt er een prachtig topic van gemaakt. Ik ga vanavond niet kijken, maar als ik morgen de top 3 of 5 wil weten kijk zoek ik uit interesse hier nog even die nummers op, die jij met een mooi stukj(je) hebt omlijst.

@Aero: Precies... ik kijk ook graag naar Police Academy films, of films met van Damme of Schwartzenegger, maar op moviemeter heb ik die echt niet in de top 10 staan

Sietse
deric raven schreef:
@ Sietse
Wij hebben geen Cultura.
In Limburg is alleen Ned1, Ned2 en Ned3.

Dat is een keuze die je zelf maakt.
Ook in Limburg wordt al door verschillende partijen digitale TV aangeboden waar dit standaard in het pakket zit (Zowel bij Ziggo als bij KPN)

Ive
Spijtig voor Nederland dat Sinneke het niet gehaald heeft voor de finale van het ESF. Maar ondanks Vader Abraham tijdens de show de keuze moest maken en niet wist wie kiezen. Koos hij jawel Sinneke !

Bijna de helft van Nederland vondt het nummer maar niks voor het ESF. Zal dat zijn weerbots hebben gehad voor de voiting van de kwartfinales ?
Ik weet het niet. Het nummer klinkt lekker in de oren maar mischien niet echt eurosong genoeg. Van mij had Nederland door mogen gaan naar de finale. Als je ziet wat voor brol er door is gegaan en dan heb ik het over Rusland. Een dan heb ik het over Spanje, Engeland, Frankrijk, Duitsland en het gastland Noorwegen zelfs niet mee moesten doen aan de kwartfinales dankzij de grooste sponsering.

Het is niet meer zoals vroeger. Tom Dice gaat het Eurosong niet winnen dat is zo goed als zeker (Al hoop ik een beetje van wel).

Toch duimen voor Tom Dice

Ive schreef:
Het is niet meer zoals vroeger.

Ach, wat zal ik zeggen...........

Ive
Dan heb ik het ook over 1959 gewonnen door.. Jawel Nederland met en zeer mooi nummer van Teddy Scholten. Met en geheel live ocherstra. Geen toeter en bellen.

Toen was ik uiteraard jammer genoeg nog niet geboren.

Ive
En niet te vergeten Sandra kim met het nummer J'aime la vie uit '86 voor het eerste won Belgie is het ESF.

Ive schreef:
En niet te vergeten Sandra kim met het nummer J'aime la vie

Wat een schijtnummer was dat ja

Veel zit hem ook in de beleving van het festival.

Het is nogal een verschil toen ik als 11-jarig jongentje lang mocht opblijven om Bucks Fizz te zien winnen die nog gewoon met orkest zong dan anno nu twee halve finales te moeten doorlopen waar artiesten met een band meezingen (dat klinkt gewoon niet mooi).
Toen was het spannend en keek echt iedereen er naar (je had ook maar twee tv zenders) en sprak er de volgende dag over.
Nu kijkt men massaal naar X-factor of andere zenders omdat Nederland voor de 6e keer niet meer in de finale staat.
Het zijn gewoon andere tijden.
Maar zeggen dat het vroeger beter was.......... elk jaar had z'n vreselijke liedjes en z'n goede. Die tijden zijn bijna niet meer te vergelijken en dat gaat ook op voor de 'serieuze muziek' die door het huidige internettijdperk heel anders is geworden qua beleving.

Het zal wel weer de schuld van het oostblok zijn

Ive schreef:
En niet te vergeten Sandra kim met het nummer J'aime la vie uit '86 voor het eerste won Belgie is het ESF.

en nu maar hopen dat Tom het even goed doet als Sandra Kim vanavond!
Ik ga zeker duimen voor hem

Overigens zijn dit mijn favoriete festivalnummers over alle jaren:

Je post ook mijn favorieten, in elk geval van de jaren dat ik keek (1984 en daarna). Ik zou echt exact dezelfde vijf nummers hebben genomen. Ik wordt nog steeds een beetje boos als ik aan 1991 denk toen Carola won door stomme regeltjes ipv het veel en veel mooiere nummer van Amina.

Ik zet ze even allevijf achter elkaar op.

OMFG Wat is dat nou, Serria. Servie of zoiets? Dit is zonder twijfel het meest afschrikwekkende dat mijn ogen en oren ooit mochten aanschouwen...

Is dat nou een man of een vrouw als dom blondje?
Woorden schieten me echt te kort hier...

Ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind het niveau dit jaar een stuk hoger liggen dan de laatste, zeg maar 25 jaar. Tot nu dan toch, want deze Belarus tearjerker trekt op niks.

Het is 1 van de beste songfestivals aller tijden en zeer moeilijk om een top 5 te voorspellen. Mijn lijstje is een beetje een mix van wat ik leuk vind en naar mijn mening een kans maakt:

1. Oekraïne
2. Georgië
3. Roemenië
4. Wit-Rusland
5. Ierland

Grootste afwezige bij mijn top 5 is Israël, maar die had ik donderdag ook al niet in mijn top10. Ik vind het niks, maar het zou wel eens hoge ogen kunnen gooien.
Tom Dice was ook goed, maar hij heeft een beetje de pech dat er zoveel andere ook goede inzendingen zijn. In een ander jaar had hij het zomaar kunnen winnen.

Laat ik maar eens gokken. Hoewel het dit jaar veel kanten op kan. Ik ga dan ook niet raden wie er wint, maar maak wel even een indeling.

1-10
Albanië
Armenië
Azerbeidzjan
België
Denemarken
Georgië
Griekenland
Israél
Oekraine
Roemenië

11-20
Cyprus
Duitsland
Frankrijk
Ierland
Portugal
Rusland
Servië
Spanje
Turkije
IJsland

21-25
Bosnië
Moldavië
Noorwegen
Wit Rusland
UK

Het is inderdaad een sterk jaar. Ik voorspel een hele spannende puntentelling. Kan maar zo nog onbeslist zijn bij de laatste jury's.

Ik vind stiekem Rusland best geinig trouwens. Veel leuker dan waar ze twee jaar geleden mee wonnen. Mooiste nummer is het Belgsche en ik vind Duitsland ook leuk. De twee ergste zijn Bosnie en Wit-Rusland.

Als ik door moet nummeren naar 10:

6. Israël
7. Albanië
8. België
9. Cyprus
10 Azerbeidjan

Dat is aardig, om bij het overzicht de enige (overigens wel gruwelijk) valse noot van Israël nog even luid en duidelijk te laten horen.

Verder vrees ik dat Azerbeidzjan 'gewoon' wint.

Heb ook even gekeken (voor het eerst in pak 'm beet 25 jaar..) en al mijn vooroordelen overboord gegooid en ik moet zeggen.. zaten best leuke nummers tussen! Alle nummers dus vanavond voor het eerst gehoord en mijn verdeling is:

Duitsland 12 pnt.
Noorwegen 10 pnt.
Belgie 8 pnt.
Israel 7 pnt.
Georgie 6 pnt.
Griekenland 5 pnt.
Oekraine 4 pnt.
Portugal 3 pnt.
Frankrijk 2 pnt.
Turkije 1 pnt.

Lena (Duitsland) vind ik echt te gek, wat een heerlijk nummer, hoop dat ze gaat winnen. Tom Dice gaat ook heel hoog eindigen. Persoonlijk vond ik Noorwegen een geweldige ballad hebben, mooie stem heeft die man. Israel maakte ook indruk, maar zakte aan het eind toch wat in, maar zou me niet verbazen als die gaat winnen.

Wit-Rusland... Mijn hemel, tenenkrommend slecht!! Spanje en Engeland vond ik ook te treurig voor woorden.

Ik heb alleen Israël en Denemarken gezien. Israël was wel goed, Denemarken was ronduit slecht.

(Ze laten inderdaad wel de valse noot horen bij Israël).

Ik heb de nummers zopas ook gehoord via de radio. Het zijn geen liedjes waar ik warm of koud van word maar er zitten wel enkele aardige nummers tussen. Maar een nummer dat mij van mijn sokken blaast of met eeuwigheidswaarde, dat zit er niet tussen.

De betere nummers vind ik die van :
Albanië
Frankrijk (zomers nummer)
Denemarken
Duitsland
Israël
België (al was het vanwege de eenvoud)
IJsland
Spanje
Turkije

Dat van Rusland vind ik ook best leuk.

De ergste draken vind ik die van Bosnië, Wit-Rusland en UK.

Omg, flashmob fail ? Wat een simpel dansje zeg.

LucM schreef:

IJsland

Die zingende Imca Marina op een discobeat?

Haha, MuMe's eigen kwaliteitswaakhond LucM is ook niet onfeilbaar

Engeland gaat weer een uitgebreide discussie hebben na dit festival inderdaad. Zou maar zo laatste kunnen worden. Gedateerd, een jochie met bambi-ogen, maar zonder overtuiging en een slaapverwekkend nummer. Mike Stock en Pete Waterman zijn bijna net zo passé als Pierre Kartner.

Israel gaat waarschijnlijk over die noot struikelen. De top 10 zit er nog steeds in (ook omdat de juryvote niet over de avond gaat maar over de laatste repetitie), maar de Israelische zanger bezwijkt een beetje onder de spanning. Ook in de halve finale zat hij er een keer goed naast. Winnen lukt denk ik niet meer.

dix
freitzen schreef:

Verder vrees ik dat Azerbeidzjan 'gewoon' wint.

Dat was die dame van 2 meter 2, met benen van 110 cm en een trotse cup C ?
Ja dat was een leuk liedje, zou zo maar kunnen winnen

musicfriek schreef:
(quote)

Die zingende Imca Marina op een discobeat?

Die haar tour langs alle gaydisco's van Europa al kan boeken.

dix schreef:

Neeeej, dat was Armenie..

Ik ben naar de puntentelling

Harel Skaat (Israël) zong inderdaad niet 100% zuiver (maar wie deed dat wel?).
Dana International zong in 1998 bij momenten ook vals maar toch won ze. Dit kan met Harel Skaat nu ook het geval zijn.

dix schreef:
(quote)

Hm, had ik toch moeten kijken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.