Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:19 uur
Wat een slecht nummer heeft er gewonnen zeg! En wat een accent heeft dat mens. Nee dan had ik liever Sieneke.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:20 uur
Duitsland wint. En dat is leuk. Ik vond het net te afwijkend om bij 1-10 te zetten dus ik ben positief verrast, want ik vond het een van de leukste nummers. Minder spannend dan verwacht. In elk geval had ik de nummer laatst goed. Hoe Lena aan dat cockney accent komt is me een raadsel. Dat dan weer wel.
Jammer dat Belgie op het laatst wat terugviel. En ook Turkije vind ik best een leuke verrassing.
Jammer dat Belgie op het laatst wat terugviel. En ook Turkije vind ik best een leuke verrassing.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:22 uur
Turkije vonden m'n vrouwtje en ik het beste. Misschien zo fout als de neten, maar ik vond het best leuk.
Lena vonden we vooral te doorzichtig als kopie van Lily Allen.
Servië, Rusland, Israël en Engeland waren simpelweg te vreselijk voor woorden en ook Spanje trok ik niet met die Pierrot-figuren.
Lena vonden we vooral te doorzichtig als kopie van Lily Allen.
Servië, Rusland, Israël en Engeland waren simpelweg te vreselijk voor woorden en ook Spanje trok ik niet met die Pierrot-figuren.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:23 uur
NewYorkCityLight schreef:
En wat een accent heeft dat mens.
En wat een accent heeft dat mens.
Klinkt als cockney en dat is plat-Londens zeg maar.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:27 uur
nou, dan maar naar de afterparty op de ARD 
Duitsland wint... niet verwacht en het was ook bepaald geen favoriet - dat accent en haar manier van zingen sloegen bij mij zeker niet aan. Turkije was wel leuk als nummer twee, Engeland zeer terecht laatste.
Voor wie het nog iets kan schelen, Nederland werd donderdag overigens veertiende. Opvallend verder om te zien dat de tweede halve finale inderdaad echt veel sterker was dan de eerste; werd IJsland dinsdag nog derde, nu eindigde het roemloos in het rechterrijtje (maar dat is dan ook typisch zo'n nummer wat de eerste keer het leukst is).

Duitsland wint... niet verwacht en het was ook bepaald geen favoriet - dat accent en haar manier van zingen sloegen bij mij zeker niet aan. Turkije was wel leuk als nummer twee, Engeland zeer terecht laatste.
Voor wie het nog iets kan schelen, Nederland werd donderdag overigens veertiende. Opvallend verder om te zien dat de tweede halve finale inderdaad echt veel sterker was dan de eerste; werd IJsland dinsdag nog derde, nu eindigde het roemloos in het rechterrijtje (maar dat is dan ook typisch zo'n nummer wat de eerste keer het leukst is).
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:34 uur
Het nummer van Duitsland vond ik ook wel leuk maar mij deed het ook teveel denken aan Lily Allen en met dat accent had ik het ook moeilijk.
Tom Dice leek mij dan teveel als een James Blunt-kloon maar het nummer zelf mocht er zijn.
Tom Dice leek mij dan teveel als een James Blunt-kloon maar het nummer zelf mocht er zijn.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:41 uur
Tom Dice moest het vooral hebben van het tweede gedeelte in het nummer, dat best leuk was. Bij het eerste couplet/refrein leek hij enorm zenuwachtig. Jammer dat je duidelijk kunt horen dat ie de hoge noten in het refrein zelf niet kunt halen. Ik denk dat die factoren 'm een beetje de das om deden.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:52 uur
Spijtig dat Tom Dice en Belgie nog zo zwaar zijn weggezakt tijdens het tweede deel landen dat moest stemmen. Het nummer van Duitsland stak er niet echt bovenuit qua kwaliteit maar sluit blijkbaar het beste aan bij de laatste muziek-trend ingezet door Lilly Allen. Europop en Sventlana klonen blijven het goed doen en de hoeveelheid mooie vrouwen op podium was niet te tellen. Al bij al een geslaagde avond.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:53 uur
Nou ja, Sieneke deed het in elk geval beter dan De Toppers. Dat dan weer wel. Ze kreeg 1 punt uit Georgië en Zweden, 2 uit Zwitserland, 3 uit Ierland en Noorwegen, 4 uit Denemarken en Israël, 5 uit Turkije en 6 uit Slovenië.En ze werd 14e (van de 17)
De Toppers kregen 1 punt uit Denemarken en 10 uit Albanie en werden 17e uit 19.
De Toppers kregen 1 punt uit Denemarken en 10 uit Albanie en werden 17e uit 19.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 00:58 uur
De Toppers vond ik dan weer het dieptepunt van de Nederlandse inzendingen.
Dit jaar vond ik het niveau iets beter dan de vorige jaren met relatief weinig draken maar er was geen nummer dat er bovenuit stak.
Dit jaar vond ik het niveau iets beter dan de vorige jaren met relatief weinig draken maar er was geen nummer dat er bovenuit stak.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 01:08 uur
Ik blijk trouwens vooral goed te zijn geweest in het voorspellen van de laatste vijf. De landen die ik daar had staan werden 17e, 20e, 22e, 24e en 25e. Ik miste in mijn top 10 de nummer 1 en 2 en had in plaats daarvan 14 en 16.
Finale:
01. Duitsland: Lena - Satellite 246
02. Turkije: MaNga - We Could Be The Same 170
03. Roemenië: Paula Seling & Ovi - Playing with Fire 162
04. Denemarken: Chanée & N'Evergreen - In A Moment Like This 149
05. Azerbeidzjan: Safura - Drip Drop 145
06. België: Tom Dice - Me and My Guitar 143
07. Armenie: Eva Rivas - Apricot Stone 141
08. Griekenland: George Alkaeos & Friends - Opa 140
09. Georgië: Sofia Nizharadze - Shine 136
10. Oekraïne: Alyosha - Sweet people 108
11. Rusland: Peter Nalitch - Lost and forgotten 90
12. Frankrijk: Jessy Matador - Allez, Ola, Ole 82
13. Servië: Milan Stankovic - Ovo je Balkan 72
14. Israël: Harel Skaat - Milim 71
15. Spanje: Daniel Diges - Algo pequeñito 68
16. Albanië: Juliana Pasha - It's All About You 62
17. Bosnië & Herzegovina: Vukasin Braji - Lightning and Thunder 51
18. Portugal: Filipa Azevedo - Há Dias Assim 43
19. Ijsland: Hera Björk - Je ne sais quoi 41
20. Noorwegen: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours 35
21. Cyprus: Jon Lilygreen & The Islanders - Life looks better in Spring 27
22. Moldavië: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away 27
23. Ierland: Niamh Kavanagh - It's For You 25
24. Wit-Rusland: 3+2 - Butterflies 18
25. Verenigd Koninkrijk: Josh - That Sounds Good To Me 10
Belgie won de eerste halve finale. Turkije de tweede.
Maar twee nummers uit de eerste halve finale in de top 10 tegen zeven uit de tweede.
1e halve finale:
01. België 167
02. Griekenland 133
03. IJsland 123
04. Portugal 89
05. Servië 79
06. Albanië 76
07. Rusland 74
08. Bosnië & Herzegovina 59
09. Wit-Rusland 59
10. Moldavië 52
11. Finland 49
12. Malta 45
13. Polen 44
14. Estland 39
15. VJR Macedonië 37
16. Slowakije 24
17. Letland 11
Opvallend hier is dat Israel de favorietenrol dus nooit waarmaakte. Haalde zelfs vrij nipt de finale. Vooral ook dankzij twaalf punten uit Nederland. Ook opvallend is dat Kroatie het nauwelijks beter deed dan Sieneke. En Roemenie deed het beter in de finale dan hier.
2e halve finale:
01. Turkije 118
02. Azerbeidzjan 113
03. Georgië 106
04. Roemenië 104
05. Denemarken 101
06. Armenië 83
07. Oekraïne 77
08. Israël 71
09. Ierland 67
10. Cyprus 67
11. Zweden 62
12. Litouwen 44
13. Kroatië 33
14. Nederland 29
15. Bulgarije 19
16. Slovenië 6
17. Zwitserland 2
Finale:
01. Duitsland: Lena - Satellite 246
02. Turkije: MaNga - We Could Be The Same 170
03. Roemenië: Paula Seling & Ovi - Playing with Fire 162
04. Denemarken: Chanée & N'Evergreen - In A Moment Like This 149
05. Azerbeidzjan: Safura - Drip Drop 145
06. België: Tom Dice - Me and My Guitar 143
07. Armenie: Eva Rivas - Apricot Stone 141
08. Griekenland: George Alkaeos & Friends - Opa 140
09. Georgië: Sofia Nizharadze - Shine 136
10. Oekraïne: Alyosha - Sweet people 108
11. Rusland: Peter Nalitch - Lost and forgotten 90
12. Frankrijk: Jessy Matador - Allez, Ola, Ole 82
13. Servië: Milan Stankovic - Ovo je Balkan 72
14. Israël: Harel Skaat - Milim 71
15. Spanje: Daniel Diges - Algo pequeñito 68
16. Albanië: Juliana Pasha - It's All About You 62
17. Bosnië & Herzegovina: Vukasin Braji - Lightning and Thunder 51
18. Portugal: Filipa Azevedo - Há Dias Assim 43
19. Ijsland: Hera Björk - Je ne sais quoi 41
20. Noorwegen: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours 35
21. Cyprus: Jon Lilygreen & The Islanders - Life looks better in Spring 27
22. Moldavië: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away 27
23. Ierland: Niamh Kavanagh - It's For You 25
24. Wit-Rusland: 3+2 - Butterflies 18
25. Verenigd Koninkrijk: Josh - That Sounds Good To Me 10
Belgie won de eerste halve finale. Turkije de tweede.
Maar twee nummers uit de eerste halve finale in de top 10 tegen zeven uit de tweede.
1e halve finale:
01. België 167
02. Griekenland 133
03. IJsland 123
04. Portugal 89
05. Servië 79
06. Albanië 76
07. Rusland 74
08. Bosnië & Herzegovina 59
09. Wit-Rusland 59
10. Moldavië 52
11. Finland 49
12. Malta 45
13. Polen 44
14. Estland 39
15. VJR Macedonië 37
16. Slowakije 24
17. Letland 11
Opvallend hier is dat Israel de favorietenrol dus nooit waarmaakte. Haalde zelfs vrij nipt de finale. Vooral ook dankzij twaalf punten uit Nederland. Ook opvallend is dat Kroatie het nauwelijks beter deed dan Sieneke. En Roemenie deed het beter in de finale dan hier.
2e halve finale:
01. Turkije 118
02. Azerbeidzjan 113
03. Georgië 106
04. Roemenië 104
05. Denemarken 101
06. Armenië 83
07. Oekraïne 77
08. Israël 71
09. Ierland 67
10. Cyprus 67
11. Zweden 62
12. Litouwen 44
13. Kroatië 33
14. Nederland 29
15. Bulgarije 19
16. Slovenië 6
17. Zwitserland 2
0
geplaatst: 30 mei 2010, 01:19 uur
aERodynamIC schreef:
Lena Meyer-Landrut zal Duitsland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Oslo en heeft daarmee een favorietenrol te vertegenwoordigen want ze doet het zeer goed in de polls en bij de bookmakers. Dat Lena een fan is van o.a. Adele kunnen we wel een beetje terughoren in dit nummer genaamd Satellite.
Zelf denk ik dat dit typisch zo'n nummer is dat de favorietenrol inderdaad waar kan maken maar tegelijkertijd ook het tegenovergestelde bereiken (= relatief laag) wat we in het verleden wel vaker gezien hebben. Het is een vrolijk nummertje waar ik de ene keer wel van kan genieten en waar ik me de andere keer wat erger aan haar manier van zingen.
Hoe dan ook: ze staat automatisch al in de finale
Lena Meyer-Landrut zal Duitsland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Oslo en heeft daarmee een favorietenrol te vertegenwoordigen want ze doet het zeer goed in de polls en bij de bookmakers. Dat Lena een fan is van o.a. Adele kunnen we wel een beetje terughoren in dit nummer genaamd Satellite.
Zelf denk ik dat dit typisch zo'n nummer is dat de favorietenrol inderdaad waar kan maken maar tegelijkertijd ook het tegenovergestelde bereiken (= relatief laag) wat we in het verleden wel vaker gezien hebben. Het is een vrolijk nummertje waar ik de ene keer wel van kan genieten en waar ik me de andere keer wat erger aan haar manier van zingen.
Hoe dan ook: ze staat automatisch al in de finale
Nou dat klopt dus

Ook mijn gevoel bij dit nummer staat nog steeds: soms helemaal heerlijk, soms irritant. Ik vond het overigens een maf wijf maar dat terzijde.
Mijn top 10 was na vanavond:
1. Belgie (jammer dat ie aan het einde wat zakte naar de zesde plaats)
2. Israel (zong beter dan in de halve finale: ik gokte dat hij zou winnen en dat Duitsland tweede zou worden)
3. Turkije (gewoon een lekker nummer)
4. Spanje (overdreven om het over te doen want de tweede keer zong hij minder)
5. Duitsland (kan er mee leven dat het gewonnen heeft, Duitsland wint pas voor de tweede keer)
6. IJsland (blijft een flauwe discostamper maar ze kan zingen)
7. Griekenland (erg fout en daarom leuk)
8. Denemarken (pakte me vanavond een stuk beter)
9. Cyprus (zie Denemarken)
10. Oekraine (dom dat ze Anouk niet hebben laten gaan in het verleden blijkt wel, want die wilde wel)
Mijn voorspelling voor wat in de top 10 zou komen was:
Azerbeidzjan
Cyprus
Belgie
Griekenland
Turkije (3)
IJsland
Roemenie
Duitsland (2)
Israel (1)
Denemarken
En dat maakt dan 7/10; niet echt slecht.
Volgend jaar zal ik vast wel weer een voorbeschouwing maken zoals de afgelopen twee jaar

0
aslan (crew)
geplaatst: 30 mei 2010, 01:26 uur
Duitsland is een terechte winnaar
België had gerust hoger mogen eindigen
Nederland had iig een lied dat hier ooit terecht zal komen: Muziek >> Algemeen >> Welk liedje kan je vandaag niet uit je hoofd krijgen?
België had gerust hoger mogen eindigen
Nederland had iig een lied dat hier ooit terecht zal komen: Muziek >> Algemeen >> Welk liedje kan je vandaag niet uit je hoofd krijgen?
0
geplaatst: 30 mei 2010, 01:31 uur
Vond het één van de leukere songfestivals van de laatste jaren, met Duitsland (met Kate Nash accent) als terechte winnaar. Frankrijk was ook erg vermakelijk (ik zie potentie voor een zomerhit), en jammer dat België en Denemarken later wegzakten.
Het is in ieder geval geen oostblokfeest meer.

0
geplaatst: 30 mei 2010, 01:36 uur
Puur omdat het westen door ging krijgen dat ook zij met betere inzendingen moesten komen.
Alleen Nederland snapt dat niet en is daarom het slechtst scorende land die al sinds 2004 de finale niet meer haalt en dat waarschijnlijk de komende 10 jaar ook wel niet meer zal doen............
Voorlopig geloof ik het festival wel weer de komende 10, 11 maanden. Genoeg is genoeg, dus terug naar bijvoorbeeld de nieuwe cd's van Marc Almond, Janelle Monáe en The National. En komende week lekker genieten van Jónsi in Paradiso

0
geplaatst: 30 mei 2010, 09:25 uur
Urbanoetang schreef:
aERodynamIC schreef:
Puur omdat het westen door ging krijgen dat ook zij met betere inzendingen moesten komen.
Alleen Nederland snapt dat niet en is daarom het slechtst scorende land die al sinds 2004 de finale niet meer haalt en dat waarschijnlijk de komende 10 jaar ook wel niet meer zal doen............
Ik ben geen statisticus, maar het stemgedrag van de 39 landen zal nooit (meer) leiden tot een overwinning van België, Nederland of bijvoorbeeld Denemarken.
België had moeten winnen (qua lied), maar het 'westelijk' deel van de stemmers doet nagenoeg niet aan vriendjespolitiek, Nederland, Frankrijk, hadden de Belgen bijvoorbeeld best 12 punten mogen geven.
Zolang Griekenland elk jaar er 12 blijft geven aan Cyprus en andersom (over de Oostblok landen en Rusland maar gezwegen) zullen wij nooit winnen. Ook de Scandinavische landen blijven als het even kan elkaar vriendelijk de bal toespelen.
De "vakjury", die in de meeste landen zich laat leiden door vriendjespolitiek, is degene die zich op een avond als deze nog het meest blameert.
Elke discussie over welk lied je moet inzenden wordt daarmee in de kiem gesmoord: het is bijvoorbaat niet goed of het deugt niet. Dat begint al in de halve finales.
Je moet het daarom alleen maar willen zien als een liedjesfestival (en je houdt er dan van of niet
) maar veel illusies over winnen hoef je niet te hebben. Je kunt (zoals bij voetballen) geen doelpunten maken waardoor een wedstrijd wordt beslist.Reden voor mij, naast het treurig stemmende aanbod, voorstander te zijn van het stoppen aan deelname aan het ESF. Voor liefhebbers van muziekfestivals is misschien een avondje met internationaal talent (op de tv) een leuk alternatief, waarbij winnen of verliezen geen optie meer is.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 10:14 uur
aERodynamIC schreef:
Voorlopig geloof ik het festival wel weer de komende 10, 11 maanden. Genoeg is genoeg, dus terug naar bijvoorbeeld de nieuwe cd's van Marc Almond, Janelle Monáe en The National. En komende week lekker genieten van Jónsi in Paradiso
(quote)
Heb zonet de finale van het songfestival bekeken en Duitsland is toch wel de terechte winnaar wat mij betreft. Jammer dat België op het einde nog wat wegzakte maar ja de 6e plaats is voor een VRT-inzending het beste resultaat sinds Bob Benny in 1959 die ook 6e werd. Jammer dat Nederland het nog steeds niet snapt, want heeft toch in het verleden vele goede inzendingen. Ik ben gisterenavond naar Jonsi geweest in de AB en dat was zeer de moeite.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 11:00 uur
musician schreef:
Ik ben geen statisticus, maar het stemgedrag van de 39 landen zal nooit (meer) leiden tot een overwinning van België, Nederland of bijvoorbeeld Denemarken.
of bijvoorbeeld Denemarken... vorig jaar soms vergeten? Noorwegen won met maar liefst 169 punten voorsprong op de nummer twee, IJsland. Gewoon omdat dat het beste / slimste nummer was. Nederland kan dat dus ook.
0
Ive
geplaatst: 30 mei 2010, 12:17 uur
Ik vondt Duitsland eigenlijk geen terechte winnaar maar ik kan daar mee leven. Slecht gezongen en bovendien lijkt het heel hard op Kate Nash (Maar dan met en heel slecht accent ).
Ik ben niet misnoegd omdat Belgie niet gewonnen heeft. dat was op voorand al te denken. Maar dat we 6de gingen eindigen was na lang toch 2de in de ranglijst te hebben gestaan toch een verassing.
Engeland was zo slecht dat het terecht laaste is geëindigd in de ranglijst. Wat en straatjochie met geen talent die zelfs nog niet door de selectie geraakt van pop idool of X-factor.
Dat de buurtlanden punten geven aan elkaar vanwege vriendjespolitiek was al lang bekend.
Ik ben niet misnoegd omdat Belgie niet gewonnen heeft. dat was op voorand al te denken. Maar dat we 6de gingen eindigen was na lang toch 2de in de ranglijst te hebben gestaan toch een verassing.
Engeland was zo slecht dat het terecht laaste is geëindigd in de ranglijst. Wat en straatjochie met geen talent die zelfs nog niet door de selectie geraakt van pop idool of X-factor.
Dat de buurtlanden punten geven aan elkaar vanwege vriendjespolitiek was al lang bekend.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 12:26 uur
Ik vond Duitsland persoonlijk niet geweldig, er waren wel leukere liedjes. Persoonlijk favoriet was Servie en ik geloof dat ik daarin de enige ben. 

0
geplaatst: 30 mei 2010, 12:39 uur
Nee hoor, Servië behoorde ook tot mijn favorieten.
België, Servië of Frankrijk had van mij wel mogen winnen, maar Duitsland verdiende het dit jaar ook wel...
België, Servië of Frankrijk had van mij wel mogen winnen, maar Duitsland verdiende het dit jaar ook wel...
0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:12 uur
aERodynamIC schreef:
Dan nog maar te zwijgen over de Britse inzending, oh my god was dat slecht. En dat al het zoveelste jaar op rij, terwijl Engeland de moeder van de pop-muziek is. Als ze het ESF niet mogen dat ze dan maar helemaal ermee stoppen.(quote)
0
geplaatst: 30 mei 2010, 13:25 uur
Nou laat ik mijn mening ook maar eens geven. Om met de deur in huis te vallen: ik ben echt enorm blij en gelukkig dat Duitsland gewonnen heeft. Met afstand de beste voor mij, meteen vanaf het eerste gehoor. Het heeft alles wat popmuziek moet hebben en al bij de eerste keer toen ik het hoorde dacht ik: dit is gewoon net zo leuk als Lily Allen.
Een van de meest oorspronkelijke artiesten in jaren op het songfestival, helemaal niet geplooid en opgemaakt zoals dat allemaal schijnt te moeten tegenwoordig.
Bij de puntentelling ging ik ook echt zitten met de gedachte: dit is sterker dan de vermeende oneerlijkheid van het systeem; dit zou toch ook 'gewoon' moeten kunnen winnen ook al komt het uit Duitsland?
Hoe is ze erdoor gekomen vraag je je af? Hoe heeft ineens de muziek gewonnen van de institutionele kermis? Zie je wel dat het kan!
In Nederland zou ze het NOOIT hebben gehaald, dat weet ik wel zeker. Want dat Nederland het slecht doet is m.i. vooral te wijten aan de professionele aanpak die de Xfactors en de Idols ook zo treurig maakt. En als reactie op een slechte score wordt de aanpak nog professioneler gemaakt, zetten we het trio van 50 jaar aan de kant om een artiest van 75 jaar in te schakelen en stoppen we met het selecteren op liedjes want dat leidt af van waar het om gaat (
). Zelfs het TV commentaar pakken we zakelijk op. Ze hadden het voortdurend over de favorieten alsof het voetbalploegen waren, vonden eigenlijk niets leuk en hadden vooral oog voor de 'politiek te verklaren stemmen'. Gezellig hoor jongens; die 'Dutch Spirit' 
Ik ben het dan ook van harte eens met de al een paar keer aangehaalde quote van aERo; uit het oosten was dit jaar gewoon minder kwaliteit. Westen was beter. Engeland en Nederland slapen nog.
Voor het eerst sinds jaren was ik het dit jaar ook eens met de hoge notering van Tukije (ze staan altijd hoog toch?). Geen topper, maar wel een 'echt' stuk popmuziek.
Een van de meest oorspronkelijke artiesten in jaren op het songfestival, helemaal niet geplooid en opgemaakt zoals dat allemaal schijnt te moeten tegenwoordig.
Bij de puntentelling ging ik ook echt zitten met de gedachte: dit is sterker dan de vermeende oneerlijkheid van het systeem; dit zou toch ook 'gewoon' moeten kunnen winnen ook al komt het uit Duitsland?
Hoe is ze erdoor gekomen vraag je je af? Hoe heeft ineens de muziek gewonnen van de institutionele kermis? Zie je wel dat het kan!
In Nederland zou ze het NOOIT hebben gehaald, dat weet ik wel zeker. Want dat Nederland het slecht doet is m.i. vooral te wijten aan de professionele aanpak die de Xfactors en de Idols ook zo treurig maakt. En als reactie op een slechte score wordt de aanpak nog professioneler gemaakt, zetten we het trio van 50 jaar aan de kant om een artiest van 75 jaar in te schakelen en stoppen we met het selecteren op liedjes want dat leidt af van waar het om gaat (
). Zelfs het TV commentaar pakken we zakelijk op. Ze hadden het voortdurend over de favorieten alsof het voetbalploegen waren, vonden eigenlijk niets leuk en hadden vooral oog voor de 'politiek te verklaren stemmen'. Gezellig hoor jongens; die 'Dutch Spirit' 
Ik ben het dan ook van harte eens met de al een paar keer aangehaalde quote van aERo; uit het oosten was dit jaar gewoon minder kwaliteit. Westen was beter. Engeland en Nederland slapen nog.
Voor het eerst sinds jaren was ik het dit jaar ook eens met de hoge notering van Tukije (ze staan altijd hoog toch?). Geen topper, maar wel een 'echt' stuk popmuziek.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:49 uur
De toppers hadden we vorig jaar he sq 
Ben het eens met eerdere opmerkingen over de presentatie: vre-se-lijk. Ik ergerde me dood aan deze manier van duo-presenteren. Ze zaten elkaar ook continue vliegen af te vangen op een manier dat het begon te irriteren.
Net nog even mijn voorbeschouwende stukjes nagelezen en het valt me op dat ik eigenlijk nergens heel erg verrast over hoefde te zijn: het klopte redelijk

Ben het eens met eerdere opmerkingen over de presentatie: vre-se-lijk. Ik ergerde me dood aan deze manier van duo-presenteren. Ze zaten elkaar ook continue vliegen af te vangen op een manier dat het begon te irriteren.
Net nog even mijn voorbeschouwende stukjes nagelezen en het valt me op dat ik eigenlijk nergens heel erg verrast over hoefde te zijn: het klopte redelijk

0
geplaatst: 30 mei 2010, 14:51 uur
Helemaal eens met sq. 
(Behalve over het nummer van Turkije. Vreselijk!)
Lof over het Liedje van Belgie snap ik ook niet helemaal. Er staat een keer een (gewone) jongen met enkel een gitaar en het is meteen geweldig? Gewoon een matig, gladgestreken en te zeurderig nummer.

(Behalve over het nummer van Turkije. Vreselijk!)
Lof over het Liedje van Belgie snap ik ook niet helemaal. Er staat een keer een (gewone) jongen met enkel een gitaar en het is meteen geweldig? Gewoon een matig, gladgestreken en te zeurderig nummer.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:13 uur
Tom Dice staat - op basis van dit nummer - weliswaar een trapje lager dan andere singer-songwriters uit België (Novastar, Admiral Freebee, Sioen ...) maar viel wel op vanwege de eenvoud en soberheid.
Het nummer van Turkije vind ik een stuk beter dan dat van vorig jaar (Hadise).
De laatste plaats van UK vind ik volledig terecht, onbegrijpelijk dat zo'n muziekland dat ons the Beatles en the Stones heeft geschonken met zulke oubollige drek afkomt.
Het nummer van Turkije vind ik een stuk beter dan dat van vorig jaar (Hadise).
De laatste plaats van UK vind ik volledig terecht, onbegrijpelijk dat zo'n muziekland dat ons the Beatles en the Stones heeft geschonken met zulke oubollige drek afkomt.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 15:22 uur
Had nog minstens 2 trappen soberder gemoeten voor ik het überhaupt sober zou noemen. Gladgestreken en zeurderig, dat was het.
Ik heb verder bijna alleen maar de korte stukjes gezien, op basis daarvan vond ik vooral Duitsland, Griekenland en Frankrijk leuk.
Ik heb verder bijna alleen maar de korte stukjes gezien, op basis daarvan vond ik vooral Duitsland, Griekenland en Frankrijk leuk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.