Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2009, 13:00 uur
In Genres > Electronic > Wie kent dit nummer? (omschreven via clip):
Hallo,
Ik ben al ongeveer 2 jaar op zoek naar een lied
wat in 2006 wel eens op The Box kwam.
Het was een electro-dance-techno-achtig liedje.
En in de clip kwam een meisje in voor die ging solliciteren, in rok en blouse. Later gaat ze drinken en heeft ze hoofdpijn in de wc en staat ze te kotsen. En dan zie je de hoofd van de zanger zo een beetje om haar heen zweven.
Ik dacht zelf iets dat het iets met The Ultimate nogwat was...
Weet iemand welk lied ik bedoel?
Alvast bedankt
Hallo,
Ik ben al ongeveer 2 jaar op zoek naar een lied
wat in 2006 wel eens op The Box kwam.
Het was een electro-dance-techno-achtig liedje.
En in de clip kwam een meisje in voor die ging solliciteren, in rok en blouse. Later gaat ze drinken en heeft ze hoofdpijn in de wc en staat ze te kotsen. En dan zie je de hoofd van de zanger zo een beetje om haar heen zweven.
Ik dacht zelf iets dat het iets met The Ultimate nogwat was...
Weet iemand welk lied ik bedoel?
Alvast bedankt

0
geplaatst: 16 februari 2009, 11:30 uur
Even een kickje.
Voor degenen die wel eens House md op sbs kijken, vaak aan het einde zit een rustig muziekje. Nu in de aflevering met die vader en dochter die wat hadden zat aan het einde een stukje wat begon met heel erg rustig gitaarspel. De tekst gaat ongeveer
Don't take away...(kon ik niet goed verstaan)
My heart, my love, my beauty.
Op google kon ik zo niets vinden, weet iemand het nummer?
Bij voorbaat dank,
Groeten Leon
Voor degenen die wel eens House md op sbs kijken, vaak aan het einde zit een rustig muziekje. Nu in de aflevering met die vader en dochter die wat hadden zat aan het einde een stukje wat begon met heel erg rustig gitaarspel. De tekst gaat ongeveer
Bij voorbaat dank,
Groeten Leon
0
geplaatst: 16 februari 2009, 13:33 uur
Don Leon schreef:
Even een kickje.
Bij voorbaat dank,
Groeten Leon
Even een kickje.
Bij voorbaat dank,
Groeten Leon
Hier iets aan?
0
geplaatst: 16 februari 2009, 19:06 uur
Volgens mij heet de aflevering Skin Deep en ik vond ergens iets over Ryan Adams en Desire, maar toen ik de lyrics googlede kwam dat er niet in voor...
0
geplaatst: 16 februari 2009, 19:29 uur
Gallow schreef:
Seizoen? Aflevering (naam?)
Seizoen 5, Joy heet de aflevering. Seizoen? Aflevering (naam?)
Ik zal de soundtrack eens beluisteren, maar die is in 2007 al uitgekomen. Deze aflevering is in 2008 in de VS uitgezonden.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 19:32 uur
Don Leon schreef:
Ik zal de soundtrack eens beluisteren, maar die is in 2007 al uitgekomen. Deze aflevering is in 2008 in de VS uitgezonden.
(quote)
Seizoen 5, Joy heet de aflevering. Ik zal de soundtrack eens beluisteren, maar die is in 2007 al uitgekomen. Deze aflevering is in 2008 in de VS uitgezonden.
Daniel Lanois - Fire
0
geplaatst: 16 februari 2009, 20:14 uur
Wie o wie kent de naam van een Canadese synthesizer popband, die begin jaren '80 een hitje had met "Radio" in de groepsnaam of in de titel van een song. Ze klonken een beetje poppy, zoals Depeche Mode ten tijde van Speak & Spell. Het is niet Martha and the Muffins - er zat meer synthesizer in.
Volgens mij kwam ook nog "City of Light" in de songtekst voor en dat zou goed kunnen, want in Canada staat Toronto bekend als "The City of Light". Ik ben er nog niet achter gekomen.
Volgens mij kwam ook nog "City of Light" in de songtekst voor en dat zou goed kunnen, want in Canada staat Toronto bekend als "The City of Light". Ik ben er nog niet achter gekomen.
0
geplaatst: 16 februari 2009, 22:17 uur
0
geplaatst: 16 februari 2009, 22:30 uur
@ mjuman: een Canadees hitje uit 1980 is 'The radio is on' van Promises (die bekender is van hun hit Baby it's you), maar het lijkt niet erg op Depeche Mode
YouTube - The radio is on , Promises
YouTube - The radio is on , Promises
0
geplaatst: 18 februari 2009, 17:41 uur
Het is niet mijn gewoonte om mensen lastig te vallen met digitaal hardgezochte nummers, maar hierbij twee die ondanks hun bekende uitvoerder niet te pakken zijn:
Zware Jongens (naar de gelijknamige film uit 1984, geregisseerd door Robbe De Hert en met in de hoofdrollen Gaston Berghmans en Leo Martin) gespeeld door Toots Thielemans.
Honky Tonk, gespeeld door Bobby Keys.
Google eens naar Bobby Keys en je ziet dat deze Amerikaanse saxofonist voor de groten uit de muziekwereld gespeeld heeft, zoals The Stones, The Who, George Harrison, Eric Clapton, Joe Cocker...
Eeuwige roem en dankbaarheid voor zij die dit wel te pakken kregen.
Marc
Zware Jongens (naar de gelijknamige film uit 1984, geregisseerd door Robbe De Hert en met in de hoofdrollen Gaston Berghmans en Leo Martin) gespeeld door Toots Thielemans.
Honky Tonk, gespeeld door Bobby Keys.
Google eens naar Bobby Keys en je ziet dat deze Amerikaanse saxofonist voor de groten uit de muziekwereld gespeeld heeft, zoals The Stones, The Who, George Harrison, Eric Clapton, Joe Cocker...
Eeuwige roem en dankbaarheid voor zij die dit wel te pakken kregen.
Marc
0
geplaatst: 20 februari 2009, 23:21 uur
In de begin jaren 80 luisterde ik elke week naar het LP uur van Wim van Putten. Ik ben op zoek naar de playlist van een van die uitzendingen omdat ik een nummer daarvan wil achterhalen (heb het nog wel ergens op een tapeje staan, was een stevige jaze rock gitaar)
Wat ik nog weet is dat in die uitzending de LP van Marilion "script for a jesters tear" aan bod kwam. Chealsea monday" en "he knows you know" werden gedraaid. In dat uur kwam een andere LP aan bod. Ik dacht dat er een was van Al de Meola. Ik weet het echter iet zeker.
Daarom een vraag voor wie het (denkt) te weten. Welke andere LP's kwamen in dit "LP uur" aan bod en/of welke LP van Al de Meola was het.
Bijvoorbaad dank voor de gedachten
Wat ik nog weet is dat in die uitzending de LP van Marilion "script for a jesters tear" aan bod kwam. Chealsea monday" en "he knows you know" werden gedraaid. In dat uur kwam een andere LP aan bod. Ik dacht dat er een was van Al de Meola. Ik weet het echter iet zeker.
Daarom een vraag voor wie het (denkt) te weten. Welke andere LP's kwamen in dit "LP uur" aan bod en/of welke LP van Al de Meola was het.
Bijvoorbaad dank voor de gedachten
0
geplaatst: 21 februari 2009, 08:43 uur
Dag racecase,
zomaar een gedachte - want ik kan me die uitzending niet herinneren en heb er al helemaal geen playlist van. Maar aangezien Wim van Putten voornamelijk nieuw werk draaide, en het debuut van Marillion uit 1983 dateert, zou het de LP Scenario van Al di Meola geweest kunnen zijn. Die kwam nl. in hetzelfde jaar uit.
Ik heb die plaat nog, maar voorzover ik me kan herinneren was dat nogal een rustig achtergrondmuziekplaatje, waar eigenlijk geen stevige jazzrocknummers op staan. Je zou even naar Amazon.com kunnen gaan en de samples beluisteren, dan weet je het in elk geval zeker.
Dit is de link: Amazon.com: Scenario: Al Di Meola: Music. (Onder de hoesafbeelding op 'listen to samples' drukken, dan hoor je van alle nummers een halve minuut).
Als deze het niet was, kun je nog luisteren naar zijn voorgaande plaat, Electric Rendez-vous (1982). Die is een stuk pittiger, zoals de meeste van zijn oudere albums. Via samples op Amazon kun je in elk geval al zijn platen nog beluisteren.
Succes ermee.
zomaar een gedachte - want ik kan me die uitzending niet herinneren en heb er al helemaal geen playlist van. Maar aangezien Wim van Putten voornamelijk nieuw werk draaide, en het debuut van Marillion uit 1983 dateert, zou het de LP Scenario van Al di Meola geweest kunnen zijn. Die kwam nl. in hetzelfde jaar uit.
Ik heb die plaat nog, maar voorzover ik me kan herinneren was dat nogal een rustig achtergrondmuziekplaatje, waar eigenlijk geen stevige jazzrocknummers op staan. Je zou even naar Amazon.com kunnen gaan en de samples beluisteren, dan weet je het in elk geval zeker.
Dit is de link: Amazon.com: Scenario: Al Di Meola: Music. (Onder de hoesafbeelding op 'listen to samples' drukken, dan hoor je van alle nummers een halve minuut).
Als deze het niet was, kun je nog luisteren naar zijn voorgaande plaat, Electric Rendez-vous (1982). Die is een stuk pittiger, zoals de meeste van zijn oudere albums. Via samples op Amazon kun je in elk geval al zijn platen nog beluisteren.
Succes ermee.
0
geplaatst: 21 februari 2009, 09:30 uur
ook @ racecase, en geinspireerd door gaucho.
Heel misschien is het ook wel Fridaynight in San Fransico. Dat verscheen weliswaar in 1981, maar ik meen me te herinneren dat er een jaar of wat na het verschijnen ineens een heropleving was van belangstelling rondom dit album. En op dat album wordt wél steviger gespeeld zo hier en daar. John Mclauglin is wellicht ook een verdere zoekrichting. Meer stevige gitaar in de jazzrock, en binnen de popmuziekliefhebbers ook wel opgepikt en gewaardeerd indertijd.
Heel misschien is het ook wel Fridaynight in San Fransico. Dat verscheen weliswaar in 1981, maar ik meen me te herinneren dat er een jaar of wat na het verschijnen ineens een heropleving was van belangstelling rondom dit album. En op dat album wordt wél steviger gespeeld zo hier en daar. John Mclauglin is wellicht ook een verdere zoekrichting. Meer stevige gitaar in de jazzrock, en binnen de popmuziekliefhebbers ook wel opgepikt en gewaardeerd indertijd.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 03:50 uur
Zo irritant...
Zit ik vorige week in bad, hoor ik een liedje langskomen op KinKClassX.com waarbij ik dacht "Wow, dit gave nummer heb ik al een tijd niet meer gehoord. Ik zoek het straks op in de playlist en down het!', probeer ik het op te zoeken, maar dan blijkt de playlist onbruikbaar te zijn. En het nummer en de tekst zijn ook niet simpel uit te leggen.
Zit ik vorige week in bad, hoor ik een liedje langskomen op KinKClassX.com waarbij ik dacht "Wow, dit gave nummer heb ik al een tijd niet meer gehoord. Ik zoek het straks op in de playlist en down het!', probeer ik het op te zoeken, maar dan blijkt de playlist onbruikbaar te zijn. En het nummer en de tekst zijn ook niet simpel uit te leggen.

0
geplaatst: 4 maart 2009, 08:53 uur
kaztor schreef:
Zo irritant...
Zo irritant...

Ja, zo kunnen wij je ook niet op weg helpen natuurlijk. Kun je geen poging doen?
0
geplaatst: 6 maart 2009, 08:50 uur
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nummer dat volgens mij niet zo heel moeilijk te vinden is en dat veel mensen wel kennen, maar ik kan de titel en artiest er maar niet van vinden.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank.

0
geplaatst: 6 maart 2009, 19:21 uur
Weet iemand de titel en/of artiest van het volgende nummer?
In de video staat Dave Brubeck, maar dat klopt niet.
In de video staat Dave Brubeck, maar dat klopt niet.
0
geplaatst: 6 maart 2009, 23:20 uur
gaucho schreef:
Dag racecase,
Succes ermee.
Dag racecase,
Succes ermee.
Dank voor de reacties. Ik ga verder zoeken. Ik heb Scenario en electric Rendevous geluisterd en nog niet gevonden. Ik ga de andere sugesties ook nog na.
By the way wel leuk. Ik heb de gok genomen en een mail aan Wim van Putten gestuurd en die is bij de juiste persoon aangekomen. Hij had echter geen playlist van zijn shows meer.
Ik zoek dapper verder.
Groet
0
geplaatst: 7 maart 2009, 09:03 uur
Nog een andere suggestie voor dat Wim van Putten-uur: was het mogelijk en nummer van het album There and back van Jeff Beck uit 1980? Zomaar een 'shot in the dark' hoor, maar muzikaal ligt het wel in de lijn van Al di Meola, ook al omdat Jan Hammer op beide platen meedoet op keyboards.
Succes, en het zou leuk zijn als je laat weten wat het was (als je er ooit uit komt, tenminste...)
Succes, en het zou leuk zijn als je laat weten wat het was (als je er ooit uit komt, tenminste...)
0
geplaatst: 7 maart 2009, 20:15 uur
Een vriend van mij zou graag weten hoe het het ska-nummer op 1:16 heet:
YouTube - Pete Doherty In 24 Hours - Part 1
Ken zelf niks van het genre dus vraag het hier maar eens...
YouTube - Pete Doherty In 24 Hours - Part 1
Ken zelf niks van het genre dus vraag het hier maar eens...
0
geplaatst: 8 maart 2009, 12:39 uur
Hallo iedereen
Ik ben al lang opzoek naar de soundtrack van dit fragment in de the good the bad and the ugly.
YouTube - The Good, The Bad and the Ugly - Duel
Ik heb al de soundtrackcd beluisterd maar ik hoor het nummer precies niet. Weet iemand welk nummer dit is want het is gewoon prachtig!
Alvast bedankt
Ik ben al lang opzoek naar de soundtrack van dit fragment in de the good the bad and the ugly.
YouTube - The Good, The Bad and the Ugly - Duel
Ik heb al de soundtrackcd beluisterd maar ik hoor het nummer precies niet. Weet iemand welk nummer dit is want het is gewoon prachtig!
Alvast bedankt
0
geplaatst: 8 maart 2009, 14:46 uur
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nummer dat volgens mij niet zo heel moeilijk te vinden is en dat veel mensen wel kennen, maar ik kan de titel en artiest er maar niet van vinden.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank. Oja wat ik me nu ook herinner is dat er een steeds een stukje tussendoor zat met: pa-pa-pa-pa-pa-pa alleen dan wat swingender dan dat het hier zo uitgeschreven staat natuurlijk.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank. Oja wat ik me nu ook herinner is dat er een steeds een stukje tussendoor zat met: pa-pa-pa-pa-pa-pa alleen dan wat swingender dan dat het hier zo uitgeschreven staat natuurlijk.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 11:22 uur
Voor Kevin: Het heet Trio, van Ennio Morricone uiteraard. Voor mij ook het mooiste stuk filmmuziek allertijden. Ecstacy of gold van de zelfde soundtrack (Tuco die rondjes rent op de begraafplaats) is ook mooi.
0
geplaatst: 9 maart 2009, 17:05 uur
PartyMarty schreef:
Voor Kevin: Het heet Trio, van Ennio Morricone uiteraard. Voor mij ook het mooiste stuk filmmuziek allertijden. Ecstacy of gold van de zelfde soundtrack (Tuco die rondjes rent op de begraafplaats) is ook mooi.
Dat is hem bedankt PartyMarty. Inderdaad beste soundtrack ooit. Allemaal trouwens stuk voor stuk klassesongs van Ennio Morricone.
0
Misterfool
geplaatst: 9 maart 2009, 20:59 uur
ik zoek een nummer waarvan ik vroegah de clip heel erg indrukwekkend vond. je zag een klein jochie in een tuin die door gat in de grond communiceerde met een chinees meisje. dan wordt het meisje weg genomen en blijft de jonge bij het gat zitten. het laatste wat je van hem ziet dat het jochie volwassen/puber is geworden maar nog steeds bij het gat zit
0
geplaatst: 11 maart 2009, 12:01 uur
deric raven schreef:
Voor *Nientjah*: Bedoel je iets van Vaya Con Dios?
Voor *Nientjah*: Bedoel je iets van Vaya Con Dios?
Ik weet het niet, hoe zou het liedje dan heten?
0
geplaatst: 12 maart 2009, 19:30 uur
Gisteren was tijdens de uitzending van GTST `n langzaam nummer te horen , mijn vriendin wil weten welke dat was .
Wie weet het .?
Wie weet het .?
* denotes required fields.