Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2009, 15:07 uur
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nummer dat volgens mij niet zo heel moeilijk te vinden is en dat veel mensen wel kennen, maar ik kan de titel en artiest er maar niet van vinden.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank. Oja wat ik me nu ook herinner is dat er een steeds een stukje tussendoor zat met: pa-pa-pa-pa-pa-pa alleen dan wat swingender dan dat het hier zo uitgeschreven staat natuurlijk. Het hele liedje klinkt een beetje rock/countryachtig.
Het enige wat ik over het nummer kan zeggen is dat ik de achtergrondmuziek een beetje als die van Amy McDonald vond klinken en in het refrein (het liedje wordt trouwens door een vrouw gezongen) staat de volgende zin centraal: "you make my heart go" en dan erachteraan iets wat ik niet kon vatten, iets wat klinkt als "johnny go john". Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, bij voorbaat dank. Oja wat ik me nu ook herinner is dat er een steeds een stukje tussendoor zat met: pa-pa-pa-pa-pa-pa alleen dan wat swingender dan dat het hier zo uitgeschreven staat natuurlijk. Het hele liedje klinkt een beetje rock/countryachtig.
0
geplaatst: 15 maart 2009, 15:44 uur
Ik heb gisteren een nummer op TMF gezien, was volgens mij duits en er vloeide ontzettend veel bier in de clip, volgens mij was het refrein ook allemaal maar "bier bier bier bier bier".
Zal het nuchter waarschijnlijk een kut nummer vinden maar toch ben ik benieuwd hoe het heet en van wie het is.
Zal het nuchter waarschijnlijk een kut nummer vinden maar toch ben ik benieuwd hoe het heet en van wie het is.

0
Zigstar
geplaatst: 15 maart 2009, 17:59 uur
Ik heb hulp nodig! Onlangs hoorde ik een song van Animal Collective, maar ik ben de titel van het nummer vergeten. Het enige wat ik er mij nog van herinner is een outro waarin de woorden 'hoe ha ha' of 'woew tcha tcha' steeds opnieuw worden herhaald volgens een lang-kort-kort patroon. Dus in feite 'woew (lang) ' (korte pauze) 'ha (kort) ' 'ha (kort)'. Weer een zeer vage beschrijving, maar als dit bij iemand een belletje doet rinkelen, let me know. Thnx.
0
Misterfool
geplaatst: 15 maart 2009, 20:44 uur
ik zoek een nummer waarvan ik vroegah de clip heel erg indrukwekkend vond. je zag een klein jochie in een tuin die door gat in de grond communiceerde met een chinees meisje. dan wordt het meisje weg genomen en blijft de jonge bij het gat zitten. het laatste wat je van hem ziet dat het jochie volwassen/puber is geworden maar nog steeds bij het gat zit
0
geplaatst: 16 maart 2009, 00:49 uur
@ Fza: Deichkind - Arbeid Nervt
@ Zigstar: tzou For Reverend Green kunnen zijn, dat eindigt met 'Oehoe (lang) hey hey yeah'
@ Zigstar: tzou For Reverend Green kunnen zijn, dat eindigt met 'Oehoe (lang) hey hey yeah'
0
Zigstar
geplaatst: 16 maart 2009, 19:25 uur
Titmeister schreef:
Schitterend nummer, maar jammer genoeg niet hetgeen wat ik zoek
.
0
Zigstar
geplaatst: 17 maart 2009, 17:09 uur
Heb het gevonden, het was 'The Purple Bottle' blijkbaar.
0
geplaatst: 23 maart 2009, 20:58 uur
In Genres > Overigen > waar lijkt het toch op?:
De eerste regels van het nummer Miracle van ilse de Lange lijken (qua melodie) sprekend op een ander nummer. Ik kan alleen niet bedenken welk nummer. Help mij, want ik wordt er gek van. Blijf het maar in mijn hoofd afspelen.
De eerste regels van het nummer Miracle van ilse de Lange lijken (qua melodie) sprekend op een ander nummer. Ik kan alleen niet bedenken welk nummer. Help mij, want ik wordt er gek van. Blijf het maar in mijn hoofd afspelen.
0
Antonio
geplaatst: 23 maart 2009, 21:13 uur
Ik weet het, het lijkt op al haar andere nummers 
Sorry, kon het weer niet laten...

Sorry, kon het weer niet laten...
0
geplaatst: 23 maart 2009, 21:39 uur
Een beetje in de verte lijkt het wel iets op het (natuurlijk eindeloos veel mooiere ) Wild World maar het is nogal algemeen, ik vind de melodie helemaal niet zo sprekend.
0
geplaatst: 27 maart 2009, 14:33 uur
Ik zoek het befaamde Peaky Pounder nummer met die ABBA-sample in het begin. Iemand die de titel van dat nummer kent?
0
geplaatst: 31 maart 2009, 14:14 uur
Hallo!
Ik kwam dit topic tegen dus ik dacht: ff reageren!
Ik was gisteren met wat vrienden in de stad (was kermis) en daar draaide ze een nummer wat ik wel ooit eerder heb gehoord, maar ik weet zo echt niet van wie het zou kunnen zijn!
Het leek een beetje op die muziek van Milk inc, lasgo e.d. en er wordt in gefloten, en ze zingt iets van: dancing in the rain... en dan komt dat fluit deuntje weer en dat is volgens mij ook al meteen aan het begin.
Het is gewoon top 40 muziek denk ik maar leuk om op te dansen, en ja ik vond het gewoon een beetje milk inc, lasgo-achtig
Meer informatie heb ik niet! ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes Marcia
Ik kwam dit topic tegen dus ik dacht: ff reageren!
Ik was gisteren met wat vrienden in de stad (was kermis) en daar draaide ze een nummer wat ik wel ooit eerder heb gehoord, maar ik weet zo echt niet van wie het zou kunnen zijn!
Het leek een beetje op die muziek van Milk inc, lasgo e.d. en er wordt in gefloten, en ze zingt iets van: dancing in the rain... en dan komt dat fluit deuntje weer en dat is volgens mij ook al meteen aan het begin.
Het is gewoon top 40 muziek denk ik maar leuk om op te dansen, en ja ik vond het gewoon een beetje milk inc, lasgo-achtig

Meer informatie heb ik niet! ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes Marcia
0
geplaatst: 31 maart 2009, 14:25 uur
Was het soms http://www.youtube.com/watch?v=8utL-XzOp6g] deze?
0
geplaatst: 31 maart 2009, 18:01 uur
Hey Mjurman,
Bedankt voor het meedenken, maar dit doet me niet bepaald aan Milk inc of lasgo denken! weet je wel wie ik bedoel? het is iig een vrouwenstem die het zingt, met gefluit en het lijkt op de Milk inc muziek.
Bedankt voor het meedenken, maar dit doet me niet bepaald aan Milk inc of lasgo denken! weet je wel wie ik bedoel? het is iig een vrouwenstem die het zingt, met gefluit en het lijkt op de Milk inc muziek.
0
koenenbw
geplaatst: 1 april 2009, 15:31 uur
Ik ben jaren geleden in Denemarken op vakantie geweest. Daar hoorde ik tot mijn grote verbazing een cover van Yellow Submarine, met de tekst in het Deens, ik ging kapot van het lachen!
Nu ben ik erg benieuwd wie deze band is, en waar dit nummer te vinden is!
Nu ben ik erg benieuwd wie deze band is, en waar dit nummer te vinden is!
0
geplaatst: 1 april 2009, 18:22 uur
Hey Kos,
Je bent goed op weg! maar dit nr ken ik al, waar ik naar op zoek ben is denk ik wel moeilijk met zo weinig info.
Ik twijfelde of het niet toevallig ook gewoon een nummer van Milk inc of Lasgo is... of van die groepjes die zon soort muziek maken, maar volgens mij is het nooit echt bekend geweest of heeft het nooit in de top40 ofzo gestaan en dan wordt t zoeken naar een speld in een hooiberg!
Of iemand stond toevallig bij me op de kermis en hoorde dat ook
Bedankt voor het meedenken iig!
Je bent goed op weg! maar dit nr ken ik al, waar ik naar op zoek ben is denk ik wel moeilijk met zo weinig info.
Ik twijfelde of het niet toevallig ook gewoon een nummer van Milk inc of Lasgo is... of van die groepjes die zon soort muziek maken, maar volgens mij is het nooit echt bekend geweest of heeft het nooit in de top40 ofzo gestaan en dan wordt t zoeken naar een speld in een hooiberg!
Of iemand stond toevallig bij me op de kermis en hoorde dat ook

Bedankt voor het meedenken iig!
0
geplaatst: 4 april 2009, 17:04 uur
gaucho schreef:
Ja, zo kunnen wij je ook niet op weg helpen natuurlijk. Kun je geen poging doen?
(quote)
Ja, zo kunnen wij je ook niet op weg helpen natuurlijk. Kun je geen poging doen?
De zanger heeft een Colin Blunstone-achtige stem en het heeft wat weg van Fleet Foxes, maar dan moderner. En het is mid-tempo en zo'n pakweg 2, 3 jaar oud.
0
geplaatst: 11 april 2009, 21:20 uur
Kreeg laatst een flard zanglijn + tekst in mijn hoofd, weet niet wat het is en het knaagt
misschien hier iemand die me kan helpen
Het genre is volgens mij rock, kan ook punk zijn. Iets vlots met vrij melodieuze zanglijnen in ieder geval.
De tekst is "where are you, where are you now?" met twee keer de klemtoon op de 'where'. Gezongen door een zanger met vrij hoge stem, in een (geloof ik) redelijk uptempo nummer.
Volgens mij is het een nummer van ergens in afgelopen drie jaar, hoewel ik daar niet geheel zeker over ben.
misschien hier iemand die me kan helpenHet genre is volgens mij rock, kan ook punk zijn. Iets vlots met vrij melodieuze zanglijnen in ieder geval.
De tekst is "where are you, where are you now?" met twee keer de klemtoon op de 'where'. Gezongen door een zanger met vrij hoge stem, in een (geloof ik) redelijk uptempo nummer.
Volgens mij is het een nummer van ergens in afgelopen drie jaar, hoewel ik daar niet geheel zeker over ben.
0
geplaatst: 12 april 2009, 15:10 uur
Nee, het is echt "where are you, where are you now?" en niet gewoon "where are you now?". Was al bang dat ik zonder het te weten James Blunt in mijn hoofd had, maar gelukkig niet dus 

* denotes required fields.