MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
kinjutsu schreef:
Hallo,

Ik zoek de trackname van de track die begint rond de 49 minuten.

Guy Gerber - Save the Canni...

Vergeet deze please niet, mensen!

Ok, ik heb het even wat makkelijker gemaakt, het desbetreffende stuk even er uitgeknipt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Hoe heet deze track!?

De hele podcast kan je dus hier legaal downloaden, mocht je dat willen.
Guy Gerber - Save the Canni...

Volgens mij is het deze: Jerome Sydenham met The Sad...

Jerome Sydenham met The Sad Piano (Charles Webster Remix)

Rhythm & Poetry schreef:
Hoe heet het nummer van deze trailer:

(embed)

Iemand?

Hoi,

Ik zoek een nummer, schat zo'n 40 jaar oud.Ik ken alleen een gedeelte van het melodie. Ik schat in dat het mischien iets met gospel te maken had, maar het zou ook zo maar een nummer van SInatra of een degelijke topper van destijd kunnen zijn. Het werd gezongen door een man, met een niets zwaardere stem, tenminste de versie die ik hoorde. Er kwam regelmatig in de zang 4x ho van ongeveer 4 seconden voor, van laag tot hoog.

Wie o wie geeft de gouden tip?

Djoel

@djoel: het lijkt me niet heel erg waarschijnlijk dat dit het nummer is waar je naar zoekt, maar ik doe toch maar even de suggestie:

In elk geval een nummer waarin die 4x ho-ho-ho-ho (van laag naar hoog) in voorkomt. En het nummer is 35 jaar oud. Ik schrik ervan als ik dit schrijf, want het was een van mijn eerste singletjes...

(afbeelding)

Flauw, ik weet het, maar ik kon het niet laten.

Gaucho,

Bedankt maar die is het niet. Maar het zou kunnen aan de hand van mijn vage aanwijzingen. Het is waarschijnlijk door 1 man gezongen, stem lijkend op Sinatra, Jim Reeves of in die trant. Ik heb al eens het melodie op een muziek herkenningssite geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Ik moet maar eens naar een goede muziekwinkel en het melodie voorneurien. Dit heb ik ook eens gedaan met een melodie die ook in mijn hoofd zat, maar ik wist niet wie dat speelde. Ik was in de states en een verkoper zij, wacht maar even,ik bel mijn vrouw die weet vele melodien, ik dus door die telefoon en ja hoor ze gaf de juiste spoor... love is blue en hij had een versie van Paul Mauriat daarvan en ja het was hem. 1 van de mooiste melodien die ik ken. Later bleek het origineel Bleu bleu te zijn van een songfestival lang geleden. Daar kende ik dus de melodie van.

Het liedje wat ik nu zoek is denk ik een soort gospel, maar zeker weten doe ik het niet. Soms denk ik dat ik het melodie zelf verzin, maar ik denk dat ik het heel jong ergens gehoord moet hebben.

Die ho's gaan zoiets van HOOOOOHOHOHOOHOOO (laag-iets lager-iets hoger-weer iets lager-weer iets lager en ook ergens anders in het liedje hetzelfde waarbij de laatste 2 HO's omhoog gaan ipv laag.

Djoel

Kan je de melodie niet neurien, en dat opnemen en uploaden op Musicmeter?

@Djoel , ik word langzamerhand wel heel nieuwsgierig naar dat nummer haha
De eerste die in mij opkomt is een nummer uit 1969.
Hi-de-ho van de groep Blood , Sweat and Tears. De zanger is niet echt vergelijkbaar met Sinatra of met de zoetgevooisde Jim Reeves , maar het tijdsgewricht , het geho en het gospelgehalte voldoen aan je zoekopdracht.
Een nieuwere (live) versie van het nummer :

YouTube - Blood Sweat & Tears - Hi-De-Ho / And When I Die

Het zijn maar drie ho's, maar "Pilot - Magic"?

Ruby1966
Of misschien Reet Petite van Jackie Wilson?

YouTube - Jackie Wilson - Reet Petite

@Djoel , nog eentje van mij . Met een zeer hoog ho ho gehalte van zo'n 40 jaar geleden. De originele versie van The Bee Gees kan ik helaas niet vinden . Gelukkig is een Youtube gebruiker zo vriendelijk geweest om het I.O.I.O. in te zingen.

YouTube - I O I O -Bee Gees - by David Fonseka

Wellicht deze Bimbo van Jim Reeves?

Wat een reacties al. Nee hi zit erniet bij, het is een rustig-langzaam-gospelachtig liedje. Ik heb het idd geprobeerd in te fluiten in msicfinder, niet gelukt. De man zong geloof ik telkens 2 zinnen en dan volgend 1x of 2x x 5 ho's achter elkaar, rustig gezongen met wat ttonvernaderingen. Ik denk dat ik het zo'n 40 -43 jaar geleden gehoord moet hebben, maar ik denk dat het misschien nog wel van iets eerder is, jaren 50, begin 60?

volgorde in trant van dit:
a. 2 gezongen zinnen
b. 5x ho's bijna neurienvorm, laatste 2 omlaag gaand
c. 1 gezongen zin
d. 5x ho's weer, nu laatste 2 omhoog gaand.

Trouwens zo komen er al leuke liedjes voorbij.

ALvast bedankt voor het meedenken, neurien, zingen etc. Ben echt benieuwd of het iemand te binnen schiet.

Djoel

sq
Ik zou me goed kunnen voorstellen dat het gaan om een negro spiritual. Repertoire van deze man eens checken misschien?

YouTube - The Volga Boatmen - sung by Paul Robeson

SQ,

Bedankt voor de tip. Het lijkt de goede kant op te gaan. Ook Sam Cooke en soortgelijke kunnen het zijn. Ik heb al veel liedjes beluisterd van Paul Robeson, maar nog niets gevonden. Ik denk dat de stem net iets te zwaar/laag is, dan in het liedje wat ik zoek. Maar het zit wel in die buurt, beetje spiritueel/gospelachitg, rustig liedje.

Djoel

Kan natuurlijk ook Otis Redding zijn hehe

sq
djoel schreef:

volgorde in trant van dit:
a. 2 gezongen zinnen
b. 5x ho's bijna neurienvorm, laatste 2 omlaag gaand
c. 1 gezongen zin
d. 5x ho's weer, nu laatste 2 omhoog gaand.

bingo?

1971, de o-oho-oho zoals ik het wel heb zien staan is zeer prominent aanwezig in het nummer, is ook wat je er van meeneemt in herinnering. Het is geen zware stem, en ook geen zwarte, maar de oho´s zijn erg laag.

Wie weet welk nummer in de trailer van dit programma zit?
Even doorspoelen naar de tweede helft van het YouTube fragment.

Trailer - De Jaren Stillekes

Ruby1966
dazzler schreef:
Wie weet welk nummer in de trailer van dit programma zit?
Even doorspoelen naar de tweede helft van het YouTube fragment.

Trailer - De Jaren Stillekes

Dat zijn The Dandy Warhols met Bohemian Like You

YouTube - Bohemian Like You (uncensored) - The Dandy Warhols

Bedankt, Ruby.
Een collega zocht er al weken naar ... bij deze probleem opgelost.

sq schreef:
(quote)

bingo?

1971, de o-oho-oho zoals ik het wel heb zien staan is zeer prominent aanwezig in het nummer, is ook wat je er van meeneemt in herinnering. Het is geen zware stem, en ook geen zwarte, maar de oho´s zijn erg laag.

BINGO BINGO BINGO

SQ hardstikke bedankt, en trouwens uitstekend gevonden, slechts met wat vage aanwijzingen. Hoe heb je dat gedaan?

Ik zal eens zoeken of er ook andere versies van zijn.

mvg,

Tulip

sq
djoel schreef:
Hoe heb je dat gedaan?

Omschrijvingen waren vaag maar vanwege de grote hoeveelheid tekent zich wel steeds duidelijker iets af. Muziek associeert gemakkelijk zonder harde aanwijzigen en soms weet je ook niet hoe de gedachten gaan. Met de combi van je laatste omschrijving, de langzame gospel én Jim Reeves had ik het deuntje ineens; daarna duurde het nog best een tijd om de klik te maken naar het nummer zelf dat immers geen gospel is. Het is daarbij het geluk dat ik de single van deze nog niet zo lang geleden (een jaar of 4) heb gekocht en dat het ook voor mij al een nummer was dat ik van jongs af aan ken.
En dat allemaal vanochtend toen ik opstond

Enfin, veel plezier ermee.

sq schreef:
(quote)

Omschrijvingen waren vaag maar vanwege de grote hoeveelheid tekent zich wel steeds duidelijker iets af. Muziek associeert gemakkelijk zonder harde aanwijzigen en soms weet je ook niet hoe de gedachten gaan. Met de combi van je laatste omschrijving, de langzame gospel én Jim Reeves had ik het deuntje ineens; daarna duurde het nog best een tijd om de klik te maken naar het nummer zelf dat immers geen gospel is. Het is daarbij het geluk dat ik de single van deze nog niet zo lang geleden (een jaar of 4) heb gekocht en dat het ook voor mij al een nummer was dat ik van jongs af aan ken.
En dat allemaal vanochtend toen ik opstond

Enfin, veel plezier ermee.

Ja met die gospelzat ik mis, het heeft in verre wel wat van. Ik wist ook niet dat het een groep was etc. Ik luister er nu naar terwijl ik dit schrijf. Heb al de CD van The Walkers besteld en komt binnen een aantal dagen. Misschien staan er nog meer leuke liedjes op.

Ik was zo'n 10 jaar toen ik het hoorde en het kwam de laatste jaren in mijn hoofd dreunen en hield niet op. Heeft toch wel ergens achterin gezeten. Zo zin er vast wel meer deuntjes die naar 'voeren'komen. Ik heb nu mijn top 3 teruggehaald:

1. There is no more corn on the brasos (The walkers)
2. Love is blue (paul Mauriet)
3. The carneval is over (the new seekers.. deze groep heeft meer verrassende liedjes op hun CD staan

nogmals bedankt

Ach ja, The Walkers uit Limburg - die ken ik ook nog, van heel lang geleden. Volgens mij was dit zelfs een internationale hit, vooral in Spaanstalige landen. Als ik het goed heb, was het van oorsprong ook een spaanstalige traditional.

Inderdaad goed gedaan sq, zeker op basis van de magere aanwijzingen (hoewel djoel daar ook wel weer z'n best op heeft gedaan). Leuk als je via MuMe zo'n nummer kunt achterhalen.

The Walkers hebben in Nederland en België nog heel wat hits gehad en het is best leuke muziek om nog eens terug te horen. Mijn favoriete nummer van The Walkers was trouwens Rumour at the Honky tonk, een van hun laatste singles. Dat was een cover van een Amerikaanse hit.

Gaucho, ik kan nog niet een originele spaanse uitvoering vinden. Zou die er zijn, ben benieuwd. Hier wel eentje met spaanse (of iets dergelijks) karaokeversie. De melodie is simpel, maar sterk.

YouTube - DJ Luís Lindão traduziu: The Walkers - There's no more corn on the brasos - Tradução

Dat fluitintro zou natuurlijk een fijne clue geweest zijn. Volgens mij kwamen de heren uit Limburg. Het Muziekcentrum van het Popinstituut geeft aan dat Jean Innemee, de componist, in 1983 nog heeft meegedaan op de compilatie "Plat in de Jaore Tachtig" en dat verstrekt het Limburgse idee.

Overigens is dit niet echt mijn ding, maar dat doet er niet toe.

Update over There is no more corn on the brasos. Dit is een afgeleide van Aint no more cane (on the brazos). Dit is afro-amerikaans spirituele muziek uit de jaren 30 vorige eeuw, van o.a. ernest williams (wie kent hem niet) en later werd het ook gezongen in de gevangenissen als een prison work song, o.a. door leadbelly (wie kent hem niet). Daarna werd het vel malen vertolkd door een aantal artiesten.

De versie van the walkers, wijkt best wel af van de originele, maar de tekst en basis is het zelfde.

Als e in het boek gaat kijken hieronder vindt je meer details

Flipkart.com: Wake Up Dead Man: Bruce Jackson: Books Buy Jody Got My Wife in India

sq
Leadbelly, dat zou inderdaad een mooie versie kunnen zijn. Heb ik toch een verzamelaar met 21 nummers erop maar die dus niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:08 uur

geplaatst: vandaag om 12:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.