MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Ik kwam op internet deze in memoriam van Jean Innemee, de belangrijkste componist en zanger van The Walkers, tegen. Die bevestigt in elk geval dat het nummer een 'door hem bewerkte versie van een traditional' is. Dat had ik dan in elk geval goed onthouden. Maar dat het nummer van oorsprong Spaanstalig was, zoals ik aanvankelijk dacht, lijkt me niet waarschijnlijk. Wel is de Brazos een rivier in Brazilië.

Op 'aint no more cane' kun je aardig wat vinden op internet, onder andere deze deze wiki-pagina. Behalve Leadbelly en Son Volt is het ook opgenomen door Bob Dylan & the Band (op het album The Basement Tapes), Lyle Lovett, The Black Crowes en Ian Gillan (!). Die van The Band, Dylan en Gillan zijn in elk geval op YouTube te vinden, al zijn het wel heel verschillende uitvoeringen van het nummer. Die van Gillan komt nog het dichtst in de buurt van de Walkers-versie.

Zouden de Walkers er 'corn' van gemaakt hebben omdat dat meer refereert aan ons eigen koren, zodat het voor Nederlanders wat herkenbaarder wordt?

Ik heb giga gegoogeld en er zijn gigaveel covertjes gemaakt. Op 1 van de video's zij men dat het origineel in 1915 gemaakt was, verder geen info. Er zijn ook verschillende versies van de tekst. Ik heb nu de langste versie, van de walkers gevonden. Zelfs de Walkers hadden verschillende versies en je ziet veel verschillende vinyl versies en hoesjes ervan. The walkers hadden idd niet alles letterlijk vertaald en zo hier en daar een draai eraan gegeven, mischien om het meer in hun stijl te laten klinken. Die versie van leadbelly heb ik ook tussen en via-via de miljoenen versies gevonden, helaas nu ff niet meer terug tracen. Via aint no more cain kom je een eind.

Intussen meerdere malen afgespeeld. Dit is 1 van de sterkste -door eenvoud- melodien die er bestaat.

PS. Mc Cain is toch een cornflakes

Djoel

René Innemee & The Revival Band Official Website - reneinnemee.com

In November 1970 'There’s No More Corn On The Brasos' is released as single, reaching number 4 in the national charts in March 1971 and turning Gold in May 1971. More than one million singles are sold worldwide, reaching number one in Brazil, 2 in Luxembourg and 3 in France.
The song is originally the so called "traditional", "No More Cane On The Brazos". The word "Cane" has been replaced by "Corn" by Jean Innemee. The songwriter is not known but the lyrics have been written around 1910. The melody comes from an African song and was brought to America by slaves. The song tells about prisoners working outside the prison on a chain gang and was sung during chopping sugarcane (slave labour along the river Brazos that runs through Texas). There are several of artists, such as Ian Gillan, former singer of Deep Purple, Bob Dylan and Lonnie Donegan who have made their own version of the song but none of them were as successful as The Walkers.

Djoel

ArmyFatigues
Ik zoek een Trance nummer dat nog niet zo oud is aangezien ik het paar jaar terug geregeld op de tv zag voorbijkomen. Over het nummer zelf kan ik niet veel zeggen , maar de videoclip is met een jonge vrouw op één of ander zomers buitenverblijf met een string aan die bijna in slow motion onder de douche naast een zwembad gaat en daarna een duik in het zwembad neemt....

Het is echt een zomers Trance nummer....

Buffalotid
Nu ik hier toch ben... ik zoek al jare enorm passief naar een nummer van een kandidaat uit Idool 2003 (voorronde) en Firmin heeft daarop een parodie gedaan in Chris&Co

Diply, diply......
Diply hot...

All my love....

Iemand enig idee ?

Ik ben op zoek naar een echt fout nummer dat vaak in discotheken word gedraaid. Er zit een dance deuntje achter (a la cascada, milc inc etc) en een vrouw zingt de tekst: Do you want to move (groove?) it? Come on and shake that booty! aha aha and kiss me and stay with me tonight
Ik krijg het niet uit mn hoofd en wil nu wel eens weten wie dat veroorzaakt

Is het niet "DJ Galaga" met "The Game"?

YouTube - dj galaga the game

Gallow
lol

Ja dat is het nummer wat ik bedoel, ik was even vergeten dat er ook nog zo'n onwijs nep rapje voor zit, mijn hemel het is nog erger dan ik dacht .
Ik vond de reactie echter wel opvallend snel!
Dankje!

RedLightCityBoy
Weet iemand of dit hiphop nummer een remake is van een soul nummer (de zang dan)? want het doet me denken aan iets wat ik al ken...

Ik moest gelijk aan Stevie Wonder denken met Cherie Amour
YouTube - stevie wonder "cherie amour"

Zonder twijfel.

RedLightCityBoy
Hé die zocht ik! Thanks.

Ik zoek een nummer dat rond 1996 op Kink FM werd gedraaid.

In het refrein hoorde je een vrouw met een echostem "..... to fall" zingen, of iets wat daarop rijmt. Het is een vrij grote alternatieve hit geweest.

Weten jullie welk nummer ik bedoel?

Iets van Sheryl Crow misschien? In wat voor genre zit het?

Falling van Julee Cruise?

Misschien Ciao van Lush?

Is uit dat jaar, kwam op Kink en heeft in ieder geval een paar 'of you'-zinnetjes.

Nee, geen van drieen, het is in ieder geval iets met gitaar, en er zat een echo in haar stem op het moment dat ze zei:
to fall-all-all
Die echo is alleen op dat moment.
Maar het kan ook een ander woord zijn, zoals:
cheri-o-o
of: ciao-o-o

Het is in ieder geval uit 1996 ongeveer en het werd bij de Kink fm aanheftune gebruikt, dus het moet bijna wel een grote hit geweest zijn.

Ik zoek ook nog een dance nummer uit de periode 1999-2002.

Er wordt heel vaak in gezongen iets als:
"All night long I want to have sex with you" al weet ik niet meer de exacte tekst. De tekst wordt heel vaak herhaald. Het wordt door een man gezongen.
Het kwam heel vaak op TMF

Weet iemand over welk nummer ik het heb?

Waarom wil je in godsnaam weten welk nummer dat is? Als ik je omschrijving lees kan dat toch alleen maar enorme bagger zijn?

elrayo
JC Chasez - All Day Long I Dream About Sex? Alleen komt dat nummer uit 2004, geloof ik...

elrayo schreef:
JC Chasez - All Day Long I Dream About Sex? Alleen komt dat nummer uit 2004, geloof ik...

Ja, geweldig! Dat is hem, hartstikke bedankt !!!!!!

Geweldig nummer. Eveneens ex-N-Sync, net als Justin Timberlake.

RobbyT schreef:
Nee, geen van drieen, het is in ieder geval iets met gitaar, en er zat een echo in haar stem op het moment dat ze zei:
to fall-all-all
Die echo is alleen op dat moment.
Maar het kan ook een ander woord zijn, zoals:
cheri-o-o
of: ciao-o-o

Het is in ieder geval uit 1996 ongeveer en het werd bij de Kink fm aanheftune gebruikt, dus het moet bijna wel een grote hit geweest zijn.

Heeft iemand een idee?

Is er iemand die het nummer 'Jour de Pêche' van de Têtes Raides kent? Daar zit een gitaarriedeltje in dat me ontzettend bekend voorkomt, alleen zou ik niet weten waarvan. Helaas staat het nummer niet op YouTube, maar hier kan er een stukje van beluisterd worden (klik op 'Écoutez l'extrait!'). Het fragment begint juist met het gitaarstukje waar ik het over heb.

sq
Bertus schreef:
Is er iemand die het nummer 'Jour de Pêche' van de Têtes Raides kent? Daar zit een gitaarriedeltje in dat me ontzettend bekend voorkomt, alleen zou ik niet weten waarvan. Helaas staat het nummer niet op YouTube, maar hier kan er een stukje van beluisterd worden (klik op 'Écoutez l'extrait!'). Het fragment begint juist met het gitaarstukje waar ik het over heb.

Gitaar doet me een beetje denken aan de Red Hot Chili Peppers. Aan deze tip heb je waarschijnlijk niets, maar ik wel aan de jouwe . Ik kende het nummer dus niet, maar vind het inmiddels dermate goed dat ik zojuist de CD heb besteld.

sq schreef:
Gitaar doet me een beetje denken aan de Red Hot Chili Peppers. Aan deze tip heb je waarschijnlijk niets, maar ik wel aan de jouwe . Ik kende het nummer dus niet, maar vind het inmiddels dermate goed dat ik zojuist de CD heb besteld.

Aan de tip heb ik idd niet gek veel, maar dit is leuk om te lezen - ik hoop dat ie niet tegen gaat vallen (kan het me niet voorstellen, jouw smaak een klein beetje kennend). Als de Têtes Raides je bevallen, dan raad ik je ten zeerste aan deze ook eens te beluisteren.

In Genres > Overigen > Kerstmuziek:

hallo, even een vraagje aan de kenners. ik zat een paar dagen geleden naar de film 'bad santa' te kijken met billy bob thornton in de hoofdrol. nu hoorde ik in die film een nummer en ik weet niet wat het is, ik ken de naam niet. ik ken alleen de melodie. ik zou heel graag willen weten welk nummer dit is en van wie het is.

kan iemand mij aan de naam helpen? 1000 maal dank!

YouTube - Bad Santa Part 2 of 10 (FULL MOVIE) {Unrated Version}

even doorspoelen naar 2:46

groetjes erik

Dat is het nummer "Por Una Cabeza" in de versie van The Tango Project die ook op deze soundtrack en in de gelijknamige film te horen is.

(afbeelding)

Het nummer is geschreven door Carlos Gardel (zie foto) (muziek) en Alfredo Le Pera (tekst). Gardel was een grote naam in de (Argentijnse) salsa muziek. Dit nummer is geschreven in 1935 en betekent letterlijk (paarden)hoofd en gaat over een gokker op paardenraces die zijn gokverslaving vergelijkt met zijn aantrekkingskracht tot het andere geslacht.

Het nummer is al in diverse films gebruikt. Naast het eerder genoemde "Scent of a Woman" onder andere in "Schindler's List", "Delicatessen", "True Lies", "All the King's Men" en de film waarin jij het nummer hebt gehoord "Bad Santa".

Een interessante man. Ik ga eens op zoek naar wat meer werk van 'm.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.