Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2009, 21:49 uur
Geweldig!!! Je weet niet half hoe lang ik hier naar op zoek was, en jij schud het zo uit je mouw RESPECT!
Super bedankt geweldig forum hier!
Groet Erik
Super bedankt geweldig forum hier!
Groet Erik
0
geplaatst: 3 januari 2010, 17:19 uur
Weet iemand van welke componist de muziek is die 25 seconden na het begin begint?
YouTube - Cave Smurfs 2/2
YouTube - Cave Smurfs 2/2
0
geplaatst: 5 januari 2010, 20:13 uur
Op TV is nu een reclame over de Blackberry Curve te zien, van T-Mobile. Het laat een bekend klassiek nummer horen, vrij dramatisch stuk ook.
Heeft iemand opgelet en kent diegene toevallig dat nummer?
Je zou me erg helpen.
Overigens word hetzelfde nummer hierin gesampled:
Je zou me erg helpen.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 00:54 uur
JLjuju schreef:
Op TV is nu een reclame over de Blackberry Curve te zien, van T-Mobile. Het laat een bekend klassiek nummer horen, vrij dramatisch stuk ook.
Je zou me erg helpen.
(embed)
Je zou me erg helpen.
(embed)
Dit klassieke nummer is van Tchaikovsky, balletmuziek uit het Zwanenmeer.
0
geplaatst: 6 januari 2010, 11:19 uur
Ik zoek een nummer uit 1983 of 1984 waarin een achtergrondkoor van hoge mannenstemmen zoiets zingt als:
jampampaddie, jampampaddie, jampampaddie, jampampaddie
maar het kan ook een andere tekst zijn. Qua klank klinkt het net als "I'm happy hope you're happy" uit het nummer "Ashes to ashes" van "David Bowie". Het is waarschijnlijk soft soul en zeker niet van David Bowie. Het is rustig en heeft iets Amerikaans.
Ik zoek het nummer al 25 jaar, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, please
jampampaddie, jampampaddie, jampampaddie, jampampaddie
maar het kan ook een andere tekst zijn. Qua klank klinkt het net als "I'm happy hope you're happy" uit het nummer "Ashes to ashes" van "David Bowie". Het is waarschijnlijk soft soul en zeker niet van David Bowie. Het is rustig en heeft iets Amerikaans.
Ik zoek het nummer al 25 jaar, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, please

0
geplaatst: 10 januari 2010, 10:50 uur
In Muziek > Algemeen > Jaren '60 en '70:
Hallo beste mensen,
Ben nieuw hier op dit forum. Weet dus niet of ik hiermee goed zit.Ik heb regelmatig deuntjes in mi jn hoofd waarvan ik dan de titel niet meer weet en ook niet de uitvoerende(n). Waarschijnlijk herkennen jullie dit ook bij jezelf. ik ben bijv. al een tijd op zoek naar een jazzy-achtige viooltune uit de jaren zestig en als ik hem op gitaar speel dan begint het in Am vervolgens een Dm weer terug naar Am, E en weer terug naar Am. Het metrum komt hiermee overeen. ta ta ta .......tatatata tata ta......tatatata tata ta ....tatatata tatatata. Wie kan hier iets mee. En is het ook mogelijk om zelf ingespeelde nummers op dit forum te zetten om de zaak wat herkenbaarder te maken? Dan kom ik misschien een beetje in de goede richting van mijn zoektocht.
Hallo beste mensen,
Ben nieuw hier op dit forum. Weet dus niet of ik hiermee goed zit.Ik heb regelmatig deuntjes in mi jn hoofd waarvan ik dan de titel niet meer weet en ook niet de uitvoerende(n). Waarschijnlijk herkennen jullie dit ook bij jezelf. ik ben bijv. al een tijd op zoek naar een jazzy-achtige viooltune uit de jaren zestig en als ik hem op gitaar speel dan begint het in Am vervolgens een Dm weer terug naar Am, E en weer terug naar Am. Het metrum komt hiermee overeen. ta ta ta .......tatatata tata ta......tatatata tata ta ....tatatata tatatata. Wie kan hier iets mee. En is het ook mogelijk om zelf ingespeelde nummers op dit forum te zetten om de zaak wat herkenbaarder te maken? Dan kom ik misschien een beetje in de goede richting van mijn zoektocht.
0
Benno
geplaatst: 10 januari 2010, 11:09 uur
Hoi!
Er is een apart deel van het forum dat hiervoor bedoelt is:
Help! Ik zoek een nummer
Ik denk dat het hier uploaden van een zelf gespeeld stukje geen probleem is.
Er is een apart deel van het forum dat hiervoor bedoelt is:
Help! Ik zoek een nummer
Ik denk dat het hier uploaden van een zelf gespeeld stukje geen probleem is.
0
geplaatst: 11 januari 2010, 20:20 uur
Ik zag gisteren bij het zappen op tmf nl een Nederlandstalig damesgroepje voorbij komen. Ze zaten de halve videoclip in een bakfiets en het was zomer. Helaas werd de clip niet afgekondigd. Wie heb ik gezien?
0
geplaatst: 11 januari 2010, 21:14 uur
ersto55 schreef:
ik ben bijv. al een tijd op zoek naar een jazzy-achtige viooltune uit de jaren zestig en als ik hem op gitaar speel dan begint het in Am vervolgens een Dm weer terug naar Am, E en weer terug naar Am. Het metrum komt hiermee overeen. ta ta ta .......tatatata tata ta......tatatata tata ta ....tatatata tatatata.
ik ben bijv. al een tijd op zoek naar een jazzy-achtige viooltune uit de jaren zestig en als ik hem op gitaar speel dan begint het in Am vervolgens een Dm weer terug naar Am, E en weer terug naar Am. Het metrum komt hiermee overeen. ta ta ta .......tatatata tata ta......tatatata tata ta ....tatatata tatatata.
Nine by Nine van John Dummer
0
geplaatst: 11 januari 2010, 22:17 uur
Daar moest ik óok meteen aan denken na de omschrijving, zo´n nummer wat nooit je hoofd uit gaat. Maar ik heb dus ook nooit geweten wat dit was.
van mij vast bedankt!
0
geplaatst: 16 januari 2010, 18:42 uur
Ik ben opzoek naar een rock nummer. Ik denk overigens niet dat iemand me hier mee kan helpen, want daarvoor moet je de game NHL 2005 vaak gespeeld voor hebben.
Het nummer is niet opgenomen in de officiele tracklist van NHL 2005, dus dat maakt het nog moeilijker.
Het nummer begint met een rustig introdeuntje, waarna daarna de track openbarst met zware gitaren. Er komt overigens ook zang in voor maar daar kan ik helaas niks van verstaan (drukke ingame bijgeluiden etc.). Ik zal eens proberen het nummer op te nemen en hier te plaatsen.
Het nummer is niet opgenomen in de officiele tracklist van NHL 2005, dus dat maakt het nog moeilijker.
Het nummer begint met een rustig introdeuntje, waarna daarna de track openbarst met zware gitaren. Er komt overigens ook zang in voor maar daar kan ik helaas niks van verstaan (drukke ingame bijgeluiden etc.). Ik zal eens proberen het nummer op te nemen en hier te plaatsen.
0
geplaatst: 17 januari 2010, 23:23 uur
Jazznummer. Ik zag de videoclip een tijdje geleden en ik herinner me dat ik het lied erg goed vond, maar ben de naam van de zangeres en ook van het nummer vergeten, net zoals de tekst.
In de videoclip, zwart-wit, ligt de zangeres in een badkuip vol schuim. Ze is blond, heeft een zonnebril op en wordt na een tijdje omringd door mannen in pak die haar het hof proberen te maken, maar ze zingt voor zo ver ik het me kan herinneren over hoe onafhankelijk ze is (of zoiets), dus zonder succes. Iemand?
In de videoclip, zwart-wit, ligt de zangeres in een badkuip vol schuim. Ze is blond, heeft een zonnebril op en wordt na een tijdje omringd door mannen in pak die haar het hof proberen te maken, maar ze zingt voor zo ver ik het me kan herinneren over hoe onafhankelijk ze is (of zoiets), dus zonder succes. Iemand?
0
geplaatst: 18 januari 2010, 11:13 uur
Klinkt een beetje als Material girl van Madonna. Misschien heeft zij het ergens van gejat?
0
geplaatst: 18 januari 2010, 15:02 uur
Sinds wanneer zijn er videoclips van jazznummers op tv? Weet je zeker dat het niet gewoon popmuziek was?
0
geplaatst: 18 januari 2010, 17:04 uur
Nee, het is een new girl on the block (maar al vrij succesvol volgens mij) en ik had de clip op youtube gezien.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 12:12 uur
Ik heb dat nummer waarover ik vroeg opgenomen:
zSHARE - Help ik Zoek een Nummer _Rec.mp3
Kwaliteit is niet al te goed maar ik heb geprobeerd er het beste van te maken.
zSHARE - Help ik Zoek een Nummer _Rec.mp3
Kwaliteit is niet al te goed maar ik heb geprobeerd er het beste van te maken.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 14:08 uur
Hoi,
Ik zoek een popnummer uit de jaren 70-80. Er komt veel mondharmonica in voor en de groep bestaat uit 3-4 mannen. De engelse tekst gaat over liefde (love en peace komen regelmatig voor geloof ik) en er is een videoclip van.
Djoel
Ik zoek een popnummer uit de jaren 70-80. Er komt veel mondharmonica in voor en de groep bestaat uit 3-4 mannen. De engelse tekst gaat over liefde (love en peace komen regelmatig voor geloof ik) en er is een videoclip van.
Djoel
0
geplaatst: 24 januari 2010, 14:33 uur
jaren 70-80 met mondharmonica.... kom er zo niet op...
Ook ik zoek een nummer. Ik hoorde het een tijdje geleden, en kan het niet meer vinden. Ik ben goddank vrij goed in het onthouden van tekst
Vlak voor t refrein:
En weet je wat ze wil
Refrein:
Ze wil die o zo in de mode
Voor tieners streng verboden
o zo verrukkelijke pil
Waarschijnlijk vet bekend
Als iemand t weet
heel graag 
Ook ik zoek een nummer. Ik hoorde het een tijdje geleden, en kan het niet meer vinden. Ik ben goddank vrij goed in het onthouden van tekst

Vlak voor t refrein:
En weet je wat ze wil
Refrein:
o zo verrukkelijke pil
Waarschijnlijk vet bekend

Als iemand t weet
heel graag 
0
geplaatst: 24 januari 2010, 14:45 uur
Ik kom wel e.e.a. tegen op youtube:
Backflow: Love and peace
YouTube - Backflow "Love and Peace" music video by MAK films
Geen mondharmonica btw
en U2
YouTube - U2 Love And Peace Or Else
Backflow: Love and peace
YouTube - Backflow "Love and Peace" music video by MAK films
Geen mondharmonica btw
en U2
YouTube - U2 Love And Peace Or Else
0
geplaatst: 24 januari 2010, 16:11 uur
Fenderflip,
bedankt maar die zijn het niet, het is niet zo'n bekend groepje. Het is een redelijk rustig liedje en er zit redelijk veel mondharmonica in.
Djoel
bedankt maar die zijn het niet, het is niet zo'n bekend groepje. Het is een redelijk rustig liedje en er zit redelijk veel mondharmonica in.
Djoel
0
geplaatst: 24 januari 2010, 18:52 uur
fenderflip schreef:
Vlak voor t refrein:
En weet je wat ze wil
Refrein:
o zo verrukkelijke pil
Vlak voor t refrein:
En weet je wat ze wil
Refrein:
o zo verrukkelijke pil
nooit van gehoord, maar 't klinkt behoorlijk Kinderen voor Kinderen

0
geplaatst: 24 januari 2010, 22:58 uur
@bertus: denk t niet
Gaat over anticonceptie (a)
@djoel: Misschien iets van Muddy? kweet t niet
Gaat over anticonceptie (a)@djoel: Misschien iets van Muddy? kweet t niet

0
geplaatst: 24 januari 2010, 23:06 uur
Met wat gegoogle lees ik over het nummer 'Glorie voor God voor de Gouden Pil' van Soeur Sourire (wie kent haar niet?) Het nummer kan ik vervolgens nergens vinden, helaas... Zou dat het kunnen zijn? Hier iets meer over die song.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 23:09 uur
@Fenderflip,
Nee niet van Muddy. Het is een -Engelse?- groep, 3-5 man,popachtig, jaren 70 of 80, denk ook als clip bij avro's toppop gezien te hebben. De tekst ben ik niet zeker, dacht dat het over liefde ging (ja nwelk liedje niet) en engelse tekst, kwam volgens mij love regelmatig voor, maar het kan ook iets zijn van peace of hapiness, ben niet zeker. Tekst werd regelmatig afgewisseld door herkenbare mondharmonicadeuntje.
gr,
Tulip
Nee niet van Muddy. Het is een -Engelse?- groep, 3-5 man,popachtig, jaren 70 of 80, denk ook als clip bij avro's toppop gezien te hebben. De tekst ben ik niet zeker, dacht dat het over liefde ging (ja nwelk liedje niet) en engelse tekst, kwam volgens mij love regelmatig voor, maar het kan ook iets zijn van peace of hapiness, ben niet zeker. Tekst werd regelmatig afgewisseld door herkenbare mondharmonicadeuntje.
gr,
Tulip
0
geplaatst: 24 januari 2010, 23:20 uur
djoel schreef:
Hoi,
Djoel
Hoi,
Djoel
Is het dit schitterende nummer van The The ?
0
geplaatst: 24 januari 2010, 23:24 uur
Ik moest denken aan A little piece of heaven van Godley & Creme. Vreemd genoeg kan ik er geen youtube-filmpje van vinden...
* denotes required fields.