Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2010, 02:26 uur
Ik zat aan deze te denken, maar is niet van de jaren 70 / 80, dus zal het wel niet zijn:
0
geplaatst: 27 januari 2010, 08:50 uur
@bertus: Kan de tekst niet eens vinden
maar ik denk ook niet dat t m is. T was zeer duidelijk een mannenstem... Ik heb nog een ideetje om iets te vinden... stay tuned
maar ik denk ook niet dat t m is. T was zeer duidelijk een mannenstem... Ik heb nog een ideetje om iets te vinden... stay tuned
0
geplaatst: 27 januari 2010, 09:23 uur
fenderflip schreef:
maar ik denk ook niet dat t m is. T was zeer duidelijk een mannenstem... Ik heb nog een ideetje om iets te vinden... stay tuned Ik ben wel benieuwd geraakt, hou me op de hoogte alsjeblieft!
0
geplaatst: 29 januari 2010, 21:10 uur
Little peace of heaven dat is hem! Kon hem eerst ook niet vinden via youtube hardstikke bedankt!
Djoel
Djoel
0
geplaatst: 29 januari 2010, 21:23 uur
Graag gedaan! (en divart ook bedankt voor het vinden van een versie op het net)
0
geplaatst: 29 januari 2010, 21:35 uur
Ik heb er nog eentje die ik zoek. Ben bezig met eigen top 100! Luister alle ode cassettebandjes af, en de cd's. Daarnaast probeer ik liedjes te achterhalen die ergens in mijn hoofd rondzingen.
Nu zoek ik een itailaanse semi-klassieke lied, geen 10 jaar oud. Gezongen door koor en bekende italiaanse zanger(s) denk ik. Het is geen Luna, maar lijkt er wel een beetje op, in ieder geval met een paar úithalen'
ta ta ta ta ta ta ta TA TA TA TA TAA (gezongen uithalen) verder weet ik er niet zoveel over te vertellen, als er meer te binnen schiet kom ik erop terug. Maar er zit hier zoveel muziekkennis!
Alvast bedankt voor het brainstormen.
Djoel
Nu zoek ik een itailaanse semi-klassieke lied, geen 10 jaar oud. Gezongen door koor en bekende italiaanse zanger(s) denk ik. Het is geen Luna, maar lijkt er wel een beetje op, in ieder geval met een paar úithalen'
ta ta ta ta ta ta ta TA TA TA TA TAA (gezongen uithalen) verder weet ik er niet zoveel over te vertellen, als er meer te binnen schiet kom ik erop terug. Maar er zit hier zoveel muziekkennis!
Djoel
0
geplaatst: 30 januari 2010, 10:13 uur
Ik heb geen idee welk lied het zal zijn. Maar een ander vraagje, je bent bezig met een top 100 en zo moet je de top 100 bij elkaar zoeken? Dat is toch ook een beetje vreemd of niet? Ik neem aan dat je jou 100 beste liedjes toch wel bij naam kent.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 20:02 uur
djoel schreef:
Nu zoek ik een itailaanse semi-klassieke lied, geen 10 jaar oud.
Nu zoek ik een itailaanse semi-klassieke lied, geen 10 jaar oud.
Bedoel je hiermee dat het nog geen 10 jaar oud is (en dus van het afgelopen decennium)?
0
geplaatst: 31 januari 2010, 15:39 uur
vigil schreef:
Ik heb geen idee welk lied het zal zijn. Maar een ander vraagje, je bent bezig met een top 100 en zo moet je de top 100 bij elkaar zoeken? Dat is toch ook een beetje vreemd of niet? Ik neem aan dat je jou 100 beste liedjes toch wel bij naam kent.
Nou dat zou je wel denken, maar de mooiste melodien voor mij zijn in de periode 6-16 jaar en dan houdt je de muziek niet bij. Zo af en toe springt er weer een deuntje los in mijn hoofd, maar weet ik niet hoe en wat. Hield het nooit bij, als het maar mooi klonk.
Djoel
0
geplaatst: 31 januari 2010, 15:42 uur
herman schreef:
Bedoel je hiermee dat het nog geen 10 jaar oud is (en dus van het afgelopen decennium)?
(quote)
Herman, ik denk dat ik het pas gehoord heb in de afgelopen 10 jaar, het zal dus hoogstwaarschijnlijk niet ouder zijn. Het is voor velen vast een gigabekend italiaans liedje, een kruising tussen modern en klassiek, zo in de trant van Luna.
Tulip
0
geplaatst: 2 februari 2010, 19:15 uur
0
geplaatst: 3 februari 2010, 23:19 uur
Bertus schreef:
Ik ben wel benieuwd geraakt, hou me op de hoogte alsjeblieft!
(quote)
Ik ben wel benieuwd geraakt, hou me op de hoogte alsjeblieft!
Niet gevonden

0
geplaatst: 3 februari 2010, 23:20 uur
djoel schreef:
Ik heb er nog eentje die ik zoek. Ben bezig met eigen top 100! Luister alle ode cassettebandjes af, en de cd's. Daarnaast probeer ik liedjes te achterhalen die ergens in mijn hoofd rondzingen.
Djoel
Djoel
Hijo de la luna van Sarah Brightman?
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:36 uur
fenderflip schreef:
(quote)
Waarvan het origineel natuurlijk van Mecano is
0
geplaatst: 4 februari 2010, 20:15 uur
Kan het er niet bijvinden, het is geen solo denk ik, meer meerstemmig met grote krachtige utihalen, klassiekachtig.
Djoel
Djoel
0
Sheplays
geplaatst: 4 februari 2010, 22:04 uur
O fortuna - Carmina Burana - Orff
misschien?
Ik kom wel een 'TA' tekort en 't is ietsje ouder dan 10 jaar maar toch....je weet maar nooit!
misschien?
Ik kom wel een 'TA' tekort en 't is ietsje ouder dan 10 jaar maar toch....je weet maar nooit!
0
geplaatst: 4 februari 2010, 23:11 uur
0
geplaatst: 5 februari 2010, 11:56 uur
Sheplays schreef:
misschien?
misschien?
Lijkt er een klein beetje op, maar de 2e uithaal (in zang en muziek) is nog krachtiger dan de 1e uithaal, wel kort achter elkaar.
PS.Het is ook die van Bocelli niet, de genre heeft er wel wat van weg.
Vangelis is het ook niet.
Zo ik me kan herinneren is het toch meer een -mannen-koor klassiekachtige muziek, maar dat kan ook een afgeleide versie zijn, geen idee. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Djoel
0
geplaatst: 5 februari 2010, 12:01 uur
Hoi,
Weer schiet er een melodietje door mijn hoofd. Ditmaal gaat het om een liedje wat voorkomt in het begin van een -geloof- australie se kinder televisie serie, 10-30 jaar geleden schat ik. Ik ken 1 zin van het liedje: "I know a valley, I know a valley, ik kan het niet via andere muziekinvulprogrammaas vinden. Mischien is het woord valley niet goed en moet dat wat anders zijn.
Djoel
Weer schiet er een melodietje door mijn hoofd. Ditmaal gaat het om een liedje wat voorkomt in het begin van een -geloof- australie se kinder televisie serie, 10-30 jaar geleden schat ik. Ik ken 1 zin van het liedje: "I know a valley, I know a valley, ik kan het niet via andere muziekinvulprogrammaas vinden. Mischien is het woord valley niet goed en moet dat wat anders zijn.
Djoel
0
geplaatst: 5 februari 2010, 12:04 uur
0
geplaatst: 5 februari 2010, 12:06 uur
djoel schreef:
Lijkt er een klein beetje op, maar de 2e uithaal (in zang en muziek) is nog krachtiger dan de 1e uithaal, wel kort achter elkaar.
Zo ik me kan herinneren is het toch meer een -mannen-koor klassiekachtige muziek, maar dat kan ook een afgeleide versie zijn, geen idee. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Djoel
(quote)
Djoel
Misschien is het iets Gregorian? Era ofzo?
0
geplaatst: 5 februari 2010, 14:08 uur
En dat is hem. Bedankt. Het liedje is dus alleen een begintune van een serie,of is er een origineel of ander versie ervan?
Leuke verwijzing naar die site.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 14:40 uur
Era lijkt er veel op, veel bekeken maar nog niet gevonden. Het lijkt een beetje op Ameno van era, Luna van Bocelli, in die hoek zit het ergens te wachten totdat het gevonden wordt.
Je komt zo wel op plaatsen van muziek, waar je anders nooit op komt, wel leuk
Djoel
Je komt zo wel op plaatsen van muziek, waar je anders nooit op komt, wel leuk
Djoel
0
geplaatst: 5 februari 2010, 16:49 uur
Weet iemand welk nummer dit is, eerste paar seconden van onderstaand filmpje:
vraag niet waarom ik in godsnaam tmf kijk
vraag niet waarom ik in godsnaam tmf kijk
0
geplaatst: 5 februari 2010, 20:29 uur
djoel schreef:
En dat is hem. Bedankt. Het liedje is dus alleen een begintune van een serie,of is er een origineel of ander versie ervan?
(quote)
Ik denk dat het enkel een tune is.
* denotes required fields.