Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2010, 17:09 uur
Gisteren ging ik naar een optreden van Archie Bronson Outfit. Ik ben een grote fan, dus de meeste nummers kende ik wel. Ze speelden echter één nummer dat ik nooit eerder had gehoord, maar ik vond het wel enorm vet en ik heb het geprobeerd op te nemen. Ik denk niet dat het om een nieuw nummer gaat, want het klinkt meer zoals hun vroeger werk. Ik heb hun drie cd's en ik ben er vrij zeker van dat het daar ook nergens opstaat. Het gaat waarschijnlijk om een cover of b-kantje . De lyrics zijn helaas onverstaanbaar, want tegenwoordig gebruiken ze graag hele bakken ruis en mijn vrienden zitten ook over de slechte opname heen te praten.
YouTube - Archie Bronson Outfit - Unknown song (live)
YouTube - Archie Bronson Outfit - Unknown song (live)
0
FightForMore
geplaatst: 26 juni 2010, 21:23 uur
FightForMore schreef:
Ik heb vandaag een nieuwe track gehoord op de radio en hij had enig nostalgie voor me. Het probleem is, ik weet niet zoveel en het enige dat ik weet is dat er in de tekst 'Anacody (ofzoiets)in my mind) voorkomt, de beats/kicks gemaakt zijn door synthesizer met gitaren, en de zanger zegt langdurig aaaaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Het is een oud rock/punk-nummer en hij is zeker niet uitgekomen na 2000.
Ik heb vandaag een nieuwe track gehoord op de radio en hij had enig nostalgie voor me. Het probleem is, ik weet niet zoveel en het enige dat ik weet is dat er in de tekst 'Anacody (ofzoiets)in my mind) voorkomt, de beats/kicks gemaakt zijn door synthesizer met gitaren, en de zanger zegt langdurig aaaaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Het is een oud rock/punk-nummer en hij is zeker niet uitgekomen na 2000.
Niemand ?
0
geplaatst: 27 juni 2010, 09:41 uur
Ik dacht even aan hét punknummer Anarchy in th UK (Sex Pistols) (met aaaaaah en Anarchy) maar daar zit geen synths in en In My mind komt er ook niet in voor.
0
Skinny Fists
geplaatst: 30 juni 2010, 19:57 uur
Hoe heet het nummer van de reclame "Rammen op 3"? Eastwoods kop komt langs en Will Smith ook.
0
geplaatst: 30 juni 2010, 20:12 uur
Skinny Fists schreef:
Hoe heet het nummer van de reclame "Rammen op 3"? Eastwoods kop komt langs en Will Smith ook.
The Prodigy - Omen ?
0
Daff
geplaatst: 3 juli 2010, 13:31 uur
Ik hoop dat iemand me hierbij helpen. Ik had laatst, woensdagavond omstreeks een uur of 10 's avonds, de muziekzender VH1 aanstaan. Ik hoorde daar een liedje dat ik ontzettend mooi vond, maar waarvan ik helaas de naam en artiest niet heb gezien. Het was een heel rustig, ingetogen akoestisch nummer en in de clip zag je alleen een man met kort donker haar die op zijn gitaar zat te spelen en te zingen; verder niks. Het had een heel dromerige, bijna slaperige melodie en het hele nummer kabbelde een beetje in dezelfde lijn voort.
Het is geloof ik een redelijk nieuw nummer, want het klonk me bekend in de oren en het word dus vaker gedraaid. Ik weet dat deze omschrijving veel te vaag is, (heb ook geen tekst in me op kunnen nemen) maar als iemand een nummer denkt te kennen die aan mijn omschrijving voldoet, wil je dan aub de artiest en naam geven? (Of de clip op YouTube) Weinig kans, maar ik moest het proberen. Ik wil het heel graag vinden.
Super bedankt,
Daphne.
Het is geloof ik een redelijk nieuw nummer, want het klonk me bekend in de oren en het word dus vaker gedraaid. Ik weet dat deze omschrijving veel te vaag is, (heb ook geen tekst in me op kunnen nemen) maar als iemand een nummer denkt te kennen die aan mijn omschrijving voldoet, wil je dan aub de artiest en naam geven? (Of de clip op YouTube) Weinig kans, maar ik moest het proberen. Ik wil het heel graag vinden.
Super bedankt,
Daphne.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 17:36 uur
0
Daff
geplaatst: 5 juli 2010, 18:24 uur
Kos schreef:
YouTube - John Mayer - Half Of My Heart - Official Music Video
niet echt akoestisch, maar wie weet.
YouTube - John Mayer - Half Of My Heart - Official Music Video
niet echt akoestisch, maar wie weet.
Nee, John Mayer was het absoluut niet. Het was iets half niet zo commercieel. Toch bedankt voor de poging.

Ik zal het wel nooit vinden, behalve als ik het toevallig nog een keer hoor.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 18:46 uur
Doe ik ook een gooi:
"New Morning" by Alpha Rev | Music Video | VH1.com
Maar dit nummer zal het ook niet zijn. Edit. De clip klopt al niet.
"New Morning" by Alpha Rev | Music Video | VH1.com
Maar dit nummer zal het ook niet zijn. Edit. De clip klopt al niet.
0
geplaatst: 5 juli 2010, 23:43 uur
0
Daff
geplaatst: 6 juli 2010, 14:16 uur
Nee, Jack Johnson was het ook niet, en die andere inderdaad ook niet. Ik had een stuk tekst moeten onthouden, maar ik kwam er op dat moment niet aan toe.
Hij had geloof ik een wit trainingsvest of iets aan. Het is ook niet zo'n populaire radio artiest als John Mayer of Jack Johnson, want het was niemand die me bekend voorkwam. Een heel ingetogen liedje, niet echt hit-potentieel. Nou ja, bedankt in ieder geval, misschien dat er nog iemand voorbijkomt die het toevallig kent.
Hij had geloof ik een wit trainingsvest of iets aan. Het is ook niet zo'n populaire radio artiest als John Mayer of Jack Johnson, want het was niemand die me bekend voorkwam. Een heel ingetogen liedje, niet echt hit-potentieel. Nou ja, bedankt in ieder geval, misschien dat er nog iemand voorbijkomt die het toevallig kent.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 10:45 uur
Weet iemand hoe dat nummer heet uit de (nieuwe) SPA reclame?
De reclame kon ik niet vinden op youtube maar hij komt regelmatig langs op TV.
De reclame kon ik niet vinden op youtube maar hij komt regelmatig langs op TV.
0
geplaatst: 8 juli 2010, 11:42 uur
0
FightForMore
geplaatst: 8 juli 2010, 18:30 uur
FightForMore schreef:
Niemand ?
(quote)
Niemand ?
Ik heb het terug gehoord op de radio en weet eindelijk welke plaat het is. Het is Narcotic van Liquido.
0
Ravenous
geplaatst: 9 juli 2010, 16:34 uur
Weet iemand van wie het nummer is op de achtergrond van deze video?
Kon er toen niet opkomen. Iemand die erbij was zei The XX, maar volgens mij heeft ze geen gelijk
Ik zocht zelf meer in de postrock richting.
Ik bedoel de muziek rond 2:30 inzet ongeveer ofzo, vanaf 7:30 erg herkenbaar.
Kon er toen niet opkomen. Iemand die erbij was zei The XX, maar volgens mij heeft ze geen gelijk
Ik zocht zelf meer in de postrock richting. Ik bedoel de muziek rond 2:30 inzet ongeveer ofzo, vanaf 7:30 erg herkenbaar.
0
geplaatst: 9 juli 2010, 17:34 uur
Ravenous schreef:
Ik zocht zelf meer in de postrock richting.
Ik bedoel de muziek rond 2:30 inzet ongeveer ofzo, vanaf 7:30 erg herkenbaar.
Ik zocht zelf meer in de postrock richting. Ik bedoel de muziek rond 2:30 inzet ongeveer ofzo, vanaf 7:30 erg herkenbaar.
Ik vrees dat diegene toch gelijk had! Klinkt namelijk verdacht veel als Fantasy van The XX.
YouTube - The xx :: Fantasy
0
geplaatst: 11 juli 2010, 01:56 uur
Hoi ik zoek een instrumentaal nummer met synthezisers wat een hit (je) in de jaren 70 was en later nog welleens als openings tune voor geheime zenders werd gebruikt.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 13 juli 2010, 08:24 uur
Ataloona schreef:
Hoi ik zoek een instrumentaal nummer met synthezisers wat een hit (je) in de jaren 70 was en later nog welleens als openings tune voor geheime zenders werd gebruikt.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Zomaar een paar suggesties:
Space - Magic fly
Korgis - Rover's return
Ik gok zelf op de laatste...
0
geplaatst: 13 juli 2010, 18:43 uur
Nee sorry die zijn het niet.
Mijn moeder zijn dat het op hot butter - popcorn leek
Mijn moeder zijn dat het op hot butter - popcorn leek
0
geplaatst: 13 juli 2010, 20:31 uur
Het is wel moeilijk erop te komen. Ik dacht eers aan Jean Michel Jarre maar die is het ook niet.
0
geplaatst: 13 juli 2010, 21:22 uur
Is het wellicht To the Unknown Man van Vangelis wat nogal vaak op piratenzenders werd gebruikt om de tijd te vullen voorafgaand aan het nieuws.
YouTube - Vangelis To the Unknown Man
YouTube - Vangelis To the Unknown Man
0
geplaatst: 13 juli 2010, 22:00 uur
Ik denk jean michel jarre - oxygene part 4 of Equinoxe 5 maar de eerste doet me het sterkst aan popcorn denken.
* denotes required fields.