MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:

DjFrankie (moderator)
Denk ook Jean Michel Jarre maar dan deze

YouTube - jean michel jarre - chants magnetiques

Magnetic Fields 2

Het is in ieder geval niet 1 van de equinoxe en oxygene delen.

Mijn moeder weet hoe het deuntje ging ik niet dus ik laat haar morgen jullie antwoorden horen.

Hartstikke bedankt! In ieder geval.

Misschien kent iemand de radio zender en de man wie draaide. (lijkt me sterk maar toch)

Joop Hofman bij Combi (dat is de zendernaam) uit Nunspeet.

Naar zijn opening tune ben ik opzoek

Ik dacht zelf aan Jean Michel Jarre of Vangelis en volgens mij is het de suggestie van Gerards Dream. Maar mijn moeder kent dan deuntje uit haar hoofd dus ik zal dat nummer morgen aan haar laten horen.

Deze zou ook nog kunnen:

YouTube - E.V.A. by Jean-Jacques Perrey

Maar Moroder zou goed kunnen. The Chase wordt volgens mij elke dag wel een keer gebruikt door een radio- of tvprogramma.

Nee E.V.A is het niet.
Wel erg goed nummer. Nog nooit eerder gehoord.

Shiet me nog een nummer te binnen wat het eventueel kan zijn. The Alan Parsons Project met het nummer Lucifer, ook een deun die vaak in de media is gebruikt.

YouTube - The Alan Parsons Project Lucifer

Nee die is het ook niet. Ik denk dat het je eerste suggestie is.

sq
eerst andere poging gedaan en pas daarna gezien dat er al veel meer bekend was. Gelijkend op popcorn, instrumentaal, synts en 1980 is

Dailymotion - JACNO " Rectangle" 1980 - une vidéo Musique

Typisch zo´n deuntje dat je gebruikt tegen het einde of voorafgaand aan een programma, of om lekker doorheen te praten.

Dat zou hem ook nog welleens kunnen zijn. het deuntje komt me bekend voor. Zal ik morgen ook aan m'n moeder laten horen.

Het grappige hier is wel als je Oxygene Part 4 van Jean Michel Jarre achterstevoren draait, je min of meer Popcorn van Hot Butter er in kan terug horen.

Vuile jatter die Jarre! 'k wist het wel! Die Fransen kun je nooit vertrouwen!

tangmaster
Gerards Dream schreef:
Het grappige hier is wel als je Oxygene Part 4 van Jean Michel Jarre achterstevoren draait, je min of meer Popcorn van Hot Butter er in kan terug horen.

Dan moet je wel erg veel fantasie hebben..............

Gerards Dream schreef:
Gewoon vooruit heeft het ook al overeenkomsten wat mij betreft.

Daff schreef:
Niemand die een idee heeft?

Misschien Jose gonzalez - Heartbeats ?

YouTube - José González - Heartbeats Live HQ

tangmaster schreef:
(quote)

Dan moet je wel erg veel fantasie hebben..............

Probeer het eens als je een pick up hebt, die je achteruit kan laten spelen, er is dan weinig fantasie nodig om Popcorn er in terug te horen.

Heb je een dergelijk toestel niet en beschik je over een pick up waar je het toerental mechanisch moet regelen. Zet in dat geval de schuif voor het toerental halverwege tusssen de 33 en 45 toeren. Hiermee zet je de machine in zijn vrij, waardoor je de plaat achterstevoren handmatig kan afspelen. Het kost wellicht een paar luisterbeurten, maar het zit er wel degelijk in.

tangmaster
Dat hoef ik niet te proberen, jaren terug al gedaan, ik haal het er niet uit. verre van dat.

gisteren op de afrekening van Stubru een nummer gehoord in de top tien. Het leek erg veel op muziek van de jaren zestig en meer bepaald The Beach Boys. Heerlijk nummertje maar ik heb de titel gemist. Iets in de aard van Broken Glass heroes of zoiets???

Kan iemand me helpen please?

that's it! thanks deric, super nummertje!

Ataloona schreef:
Dat zou hem ook nog welleens kunnen zijn. het deuntje komt me bekend voor. Zal ik morgen ook aan m'n moeder laten horen.

En? Welke was het nou?

Vangelis - To the Unknown Man

een heel bekend numer is wat ik zoek, dat weet ik zeker want ik heb het ontzettend vaak op oa radio gehoord.

het nummer bevat een sterk vervormde vrouwenstem en een catchy synthesizer melodietje. die twee aspecten manifesteren zich in het nummer als een vraag-antwoord model. het is een dansnummer en volgens mij komt het uit de jaren 80. heel misschien jaren 90.

jasper1991 schreef:
een heel bekend numer is wat ik zoek, dat weet ik zeker want ik heb het ontzettend vaak op oa radio gehoord.

het nummer bevat een sterk vervormde vrouwenstem en een catchy synthesizer melodietje. die twee aspecten manifesteren zich in het nummer als een vraag-antwoord model. het is een dansnummer en volgens mij komt het uit de jaren 80. heel misschien jaren 90.

Is het misschien Cher met I Believe?

nee, maar die stem is wel zo vervormd en er zit ook nog een synthesizermelodietje wat nogal aanstekelijk is doorheen
maar laat maar zitten, ik heb hem al van mijn persoonlijke omgeving: lipps inc-funky town

sq
jasper1991 schreef:
lipps inc-funky town
Weet je dat ik daar nog aan gedacht heb? Maar toen ging ik hele rijen met discoplaten opstellen want er zijn nogal wat nummers die aan je omschrijving voldoen.

|Joël|
YouTube - Trainingslager des FC Bayern im Trentino
Ben opzoek naar het nummer dat op de achtergrond te horen is (wanneer ze aan het varen zijn bijvoorbeeld op het begin).

Ik kreeg vandaag van een Kroatische vriend dit ontzettend vrolijke nummer te horen en het melodietje dat de basis vormt, met dat trompetdeuntje, doet me ontzettend aan iets anders denken maar ik kom er niet op wat dan... Wie biedt uitkomst?

Ik weet het niet, maar... wtf, die clip

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.