Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2010, 23:24 uur
0
geplaatst: 25 juli 2010, 23:50 uur
Mij doet het een beetje denken aan de Kroatische versie van die hit Limburg van Rowwen Hèze, maar dan anders. En de clip dan, die is erg geschikt voor in het lokale filmhuis.
YouTube - Rowwen Hèze - Limburg
0
geplaatst: 26 juli 2010, 01:16 uur
Mij doet het aan Una Paloma Blanca denken,maar dat kan ook aan het tijdstip liggen.
0
geplaatst: 26 juli 2010, 01:56 uur
Ik hoor ook een stukje dat me daaraan doet denken, maar door het ska-achtige hoor ik ook dit erin terug:
The Specials - Liquidator (begint op ongeveer 3:00 minuten)
Enne... ze zijn helemaal losgeslagen daar in Kroatië zo te zien of is het daar verplicht je piemel in een kooitje te stoppen?
The Specials - Liquidator (begint op ongeveer 3:00 minuten)
Enne... ze zijn helemaal losgeslagen daar in Kroatië zo te zien of is het daar verplicht je piemel in een kooitje te stoppen?

0
geplaatst: 26 juli 2010, 06:43 uur
Gerards Dream schreef:
Mij doet het een beetje denken aan de Kroatische versie van die hit Limburg van Rowwen Hèze, maar dan anders. En de clip dan, die is erg geschikt voor in het lokale filmhuis.
Ik zat ook al aan RH te denken, dit lijkt er inderdaad best veel op. Maar toch weet ik (bijna) zeker dat ik die trompetten van die Kroaat al eens eerder gehoord heb... Misschien maar even het oevre van Rowen Heze door dan

@ reptile71: bedoelde je deze video? In ieder geval lekker wakker worden op deze vroege morgen! Nu ik dit hoor denk ik ook meteen aan de Skatalites, dat deuntje van die Kroaten heeft best wat van een opgevoerde Guns of Navarone.
@ Allen: ik zal in ieder geval doorgeven dat de Kroatische videoclipkunst in Nederland zeer in de smaak valt

0
geplaatst: 26 juli 2010, 09:42 uur
Begin jaren 80; beetje Kim Wilde en Nena achtig.
Sneller nummer.
Met zinnen als Is It Something Better, or Is It Something Strange.
Of zoiets dergelijks.
Met een stotterend Wave orgeltje.
Kan iemand mij met deze onmogelijke beschrijving helpen.
Sneller nummer.
Met zinnen als Is It Something Better, or Is It Something Strange.
Of zoiets dergelijks.
Met een stotterend Wave orgeltje.
Kan iemand mij met deze onmogelijke beschrijving helpen.
0
geplaatst: 26 juli 2010, 10:38 uur
Klinkt als Stranglers - Something Better Change (1977). Maar gezien de associaties bedoel je misschien een zangeres? Is het misschien een cover?
0
geplaatst: 26 juli 2010, 10:51 uur
Ik bedoel inderdaad een zangeres.
Doet mij nog het meeste aan Kim Wilde denken.
Doet mij nog het meeste aan Kim Wilde denken.
0
geplaatst: 26 juli 2010, 10:53 uur
0
geplaatst: 26 juli 2010, 11:23 uur
Hazel O'Connor komt uit die tijd, heeft een stem die een beetje lijkt op die van Kim Wilde (maar beter!) én werkte met The Stranglers. Of ze dat nummer gedaan heeft weet ik niet, maar als de sound hierop lijkt is dat bepaald iets om verder te zoeken:
YouTube - hazel o'connor-hanging around
0
geplaatst: 26 juli 2010, 11:28 uur
Oeps, ja was inderdaad van video gewisseld maar vergeten de link te wijzigen. Swingt de pan uit, hè!

0
geplaatst: 26 juli 2010, 11:34 uur
@ Mju: dit is wel het soort groepen waar Shantel zijn inspiratie haalt, ja, al is hij vaak nog wat scheutiger met zijn dubieuze folksausjes. Doe het goed op feestjes 
@ reptile71:

@ reptile71:

0
geplaatst: 26 juli 2010, 12:40 uur
Hazel O'Connor ken ik van het mooie Will You, maar dat is het niet.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 14:22 uur
ik zoek een dance-nummer wat volgens mij al tien jaar oud is met een franstalige zangeres. het is niet kate ryan volgens mij maar daar lijkt het wel heel erg op.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 14:58 uur
Bedoel je misschien In-Grid met Tu Es Fortu, of lijkt het daarop?
YouTube - ‪IN-GRID - TU ES FOUTU‬‎
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2010, 15:59 uur
@ Deric
Destination Unknown van The Missing Persons ?
dit heb ik nog op single
YouTube - ‪Missing Persons - Destination Unknown‬‎
Destination Unknown van The Missing Persons ?
dit heb ik nog op single
YouTube - ‪Missing Persons - Destination Unknown‬‎
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 16:02 uur
Gerards Dream schreef:
Bedoel je misschien In-Grid met Tu Es Fortu, of lijkt het daarop?
het is meer trancy, maar het heeft er wel wat vanBedoel je misschien In-Grid met Tu Es Fortu, of lijkt het daarop?
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 17:27 uur
jasper1991 schreef:
ik zoek een dance-nummer wat volgens mij al tien jaar oud is met een franstalige zangeres. het is niet kate ryan volgens mij maar daar lijkt het wel heel erg op.
Je bedoelt toch niet Moi... Lolita van Alizee?
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 17:33 uur
Deze kan ook nog: In-grid - Tu es Foutu
YouTube - ‪In Grid - Tu Es Foutu‬‎
En Alizee:
YouTube - ‪Alizee - Moi Lolita‬‎
Een van de twee zou het toch wel moeten zijn, want zoveel meer Franstalige dancehits waren er niet rond die tijd.
YouTube - ‪In Grid - Tu Es Foutu‬‎
En Alizee:
YouTube - ‪Alizee - Moi Lolita‬‎
Een van de twee zou het toch wel moeten zijn, want zoveel meer Franstalige dancehits waren er niet rond die tijd.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 17:59 uur
True enough, die service lever ik niet
Alizee had trouwens nog wel wat meer nummers, maar die zijn nooit echt groot geworden in Nederland. Verder heeft uit die tijd, zoals Herman al zei, niet echt veel Franstalige dance de Nederlandse hitlijsten gehaald, voor zover ik nu kan bedenken.
Alizee had trouwens nog wel wat meer nummers, maar die zijn nooit echt groot geworden in Nederland. Verder heeft uit die tijd, zoals Herman al zei, niet echt veel Franstalige dance de Nederlandse hitlijsten gehaald, voor zover ik nu kan bedenken.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 22:03 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
het is meer trancy, maar het heeft er wel wat van Wat je bedoelt hoor ik wel in mijn hoofd nu, maar op een titel of een naam kom ik helaas niet op dit moment. Het heeft een vrij strak ritme en er is zang op te horen van een vrouw die iets zingt in de trant van Tou Tet Taaaah, Tet Tou Taaaah, waaronder dan een heerlijk up tempo ritme zit, waar je een gevoel van krijgt of je vliegt.
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 22:37 uur
Gerards Dream schreef:
Wat je bedoelt hoor ik wel in mijn hoofd nu, maar op een titel of een naam kom ik helaas niet op dit moment. Het heeft een vrij strak ritme en er is zang op te horen van een vrouw die iets zingt in de trant van Tou Tet Taaaah, Tet Tou Taaaah, waaronder dan een heerlijk up tempo ritme zit, waar je een gevoel van krijgt of je vliegt.
ik hoop dat je gelijk hebt(quote)
Wat je bedoelt hoor ik wel in mijn hoofd nu, maar op een titel of een naam kom ik helaas niet op dit moment. Het heeft een vrij strak ritme en er is zang op te horen van een vrouw die iets zingt in de trant van Tou Tet Taaaah, Tet Tou Taaaah, waaronder dan een heerlijk up tempo ritme zit, waar je een gevoel van krijgt of je vliegt.
* denotes required fields.