Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2010, 23:50 uur
Eerder elektro dan trance, maar Vive la Fete zou eventueel ook nog kunnen:
YouTube - ‪Vive la Fête - Nuit Blanche‬‎
Toch wil ik net als Arrie graag weten of je al naar Alizee geluisterd hebt. Die had toch wel de grootste Franstalige hit zo'n tien jaar geleden... Nog maar een keer de link:
YouTube - ‪Alizée - Moi. Lolita (Music Video) [720p HD]‬‎
Haar andere grote hit, in Frankrijk althans, was J'en ai marre. Ik geloof ueberhaupt niet dat het in dit geval de bedoeling was om op de muziek te letten - de plaatjes zijn beter verzorgt
YouTube - ‪alizee‬‎
YouTube - ‪Vive la Fête - Nuit Blanche‬‎
Toch wil ik net als Arrie graag weten of je al naar Alizee geluisterd hebt. Die had toch wel de grootste Franstalige hit zo'n tien jaar geleden... Nog maar een keer de link:
YouTube - ‪Alizée - Moi. Lolita (Music Video) [720p HD]‬‎
Haar andere grote hit, in Frankrijk althans, was J'en ai marre. Ik geloof ueberhaupt niet dat het in dit geval de bedoeling was om op de muziek te letten - de plaatjes zijn beter verzorgt

YouTube - ‪alizee‬‎
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 01:28 uur
Na veel vijven en zessen heb ik het nummer gevonden, wat ik in mijn post van 10 augustus 2010, 22.03 uur bedoelde. Namelijk het nummer Désenchantée van Kate Ryan.
YouTube - ‪Kate Ryan - Désenchantée Lyrics‬‎
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 08:23 uur
@ GD: ik dacht ook direct aan Desenchantee, maar...
jasper1991 schreef:
het is niet kate ryan volgens mij maar daar lijkt het wel heel erg op.
het is niet kate ryan volgens mij maar daar lijkt het wel heel erg op.
0
geplaatst: 11 augustus 2010, 14:40 uur
hebbes!
het was dus toch moi...lolita. volgens mij heb ik over een paar berichten heen gelezen, hij is al 6 keer genoemd XD
het was dus toch moi...lolita. volgens mij heb ik over een paar berichten heen gelezen, hij is al 6 keer genoemd XD
0
Erw!n
geplaatst: 17 augustus 2010, 19:19 uur
Hey, ik ben dit jaar paar weken uitgegaan rond barcelona, en daar hoorde k elke dag wel ''Let`s go (hit) barcelona come on!'' Weet iemand welk nummer dit is, of in welke (live)set het voorkomt? Het is gewoon uitgaans/house muziek.
Alvast Bedankt
Alvast Bedankt
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 20:15 uur
Ik hoor op Q-music (Belgische radiozender) regelmatig een popnummer van een vrouw of vrouwen (kan meidengroep zijn) die in het refrein iets zingen in de trant van 'So what you gonna do when you're without me". Het klinkt allemaal heel aanstekelijk, maar weet niet wie het zingt. Het lijkt op pop met een heel dun vleugje rock.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 20:26 uur
Een liedje waarin gezongen wordt: "dream on black girl, black girl, dream on white boy, white boy." alvast bedankt.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 14:28 uur
hoe heet het klassieke/folky-stuk in de nieuwste coca-cola reclame?
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 14:35 uur
jasper1991 schreef:
Betreft klassieke muziek uit Peter en de Wolf van Prokofiev.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 15:29 uur
tnx, erg mooi is het
kan ik mijn magere klassieke collectie weer een beetje uitbreiden
kan ik mijn magere klassieke collectie weer een beetje uitbreiden
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 14:17 uur
Ik zoek een hiphop plaat uit ik denk begin jaren 90. Het zou De La Soul kunnen zijn, track lijkt behoorlijk op 'Ring Ring Ring'. Basis van de track is een simpele doch zeer pakkende gitaarloop. Zomerse hiphop leuk voor bij de BBQ 
Iemand een idee?

Iemand een idee?
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 19:20 uur
Weet iemand op wat voor een album ik dit nummer kan vinden: YouTube - Fred Frith/ Iva Bittová/ Pavel Fajt "Morning Song" (1989)
Alvast bedankt
Alvast bedankt
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 19:27 uur
Dwejkk_ schreef:
Weet iemand op wat voor een album ik dit nummer kan vinden: YouTube - Fred Frith/ Iva Bittová/ Pavel Fajt "Morning Song" (1989)
Alvast bedankt
Alvast bedankt

0
geplaatst: 27 augustus 2010, 20:22 uur
Weet iemand misschien hoe het laatste nummer tijdens de aftiteling van de film Terribly Happy heet?
Ik meende nog net '.... of the free' te lezen, maar miste dus het eerste woord van de titel.
Het is een folk/rock achtig nummer met een zangeres, waarvan de stem en zangstijl me een beetje aan Madonna deed denken, maar volgens mij was ze het niet.
Eén zin die ik verstond was 'no more questions from the sideline'.
Bedankt!
Ik meende nog net '.... of the free' te lezen, maar miste dus het eerste woord van de titel.
Het is een folk/rock achtig nummer met een zangeres, waarvan de stem en zangstijl me een beetje aan Madonna deed denken, maar volgens mij was ze het niet.
Eén zin die ik verstond was 'no more questions from the sideline'.
Bedankt!
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 21:07 uur
Klinkt als voldoende info voor google...
Dit kostte me dus een tiental seconden
Dit kostte me dus een tiental seconden

0
geplaatst: 27 augustus 2010, 23:18 uur
Intussen was ik er zelf achter gekomen door simpelweg de film+aftiteling nog eens te zien (verschrikkelijk onleesbaar, die aftiteling) maar petje af GrafGantz, hoe doe je dat? Ik heb ook flink lopen zoeken op google, maar blijkbaar doe ik iets niet helemaal handig. Tips zijn welkom;) Alsnog bedankt!!!
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 13:55 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 17:56 uur
brooklyn schreef:
Ik zoek een hiphop plaat uit ik denk begin jaren 90. Het zou De La Soul kunnen zijn, track lijkt behoorlijk op 'Ring Ring Ring'. Basis van de track is een simpele doch zeer pakkende gitaarloop. Zomerse hiphop leuk voor bij de BBQ
Iemand een idee?

Iemand een idee?
YouTube - De La Soul - Eye Know ?
0
geplaatst: 29 augustus 2010, 16:18 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Wie kent dit nummer?:
Vergeef mij dat ik dit topic aanmaak, maar ik moet de naam + artiest van deze track weten. Ik hoop dat jullie het weten.
Gisteren was ik in een poolcentrum (is leuk
) en ik hoorde een erg vet hiphop nummer. Ik had geen flauw idee wie het was, en eigenlijk had ik het ook aan de bar moeten vragen. Maar goed.
De track begon met een sample, daarna kwam er een bass onder waarna de beat begon (die anders dan de sample was). Het was een soort West Coast beat met een hele laidback feeling. Het refrein was weer de sample, er werd in niet in gezongen/gerapt. Ik heb geen flauw idee wie de rapper was, maar hij deed me in eerste instantie denken aan Big Daddy Kane.
De enige woorden die ik heb onthouden waren aan het einde:
Thinking of you, thinking of you....
Misschien wel de beste hint. Tekstueel ging het volgens ook voornamelijk over feesten en het goede leven.
Ik kan de track nog goed voor de geest halen, maar ik heb geen flauw idee wie het was. Ik weet ook niet of het een oud of vrij nieuw nummer was. Maar ik hoop dat jullie het weten.
Vergeef mij dat ik dit topic aanmaak, maar ik moet de naam + artiest van deze track weten. Ik hoop dat jullie het weten.
Gisteren was ik in een poolcentrum (is leuk
) en ik hoorde een erg vet hiphop nummer. Ik had geen flauw idee wie het was, en eigenlijk had ik het ook aan de bar moeten vragen. Maar goed.De track begon met een sample, daarna kwam er een bass onder waarna de beat begon (die anders dan de sample was). Het was een soort West Coast beat met een hele laidback feeling. Het refrein was weer de sample, er werd in niet in gezongen/gerapt. Ik heb geen flauw idee wie de rapper was, maar hij deed me in eerste instantie denken aan Big Daddy Kane.
De enige woorden die ik heb onthouden waren aan het einde:
Thinking of you, thinking of you....
Misschien wel de beste hint. Tekstueel ging het volgens ook voornamelijk over feesten en het goede leven.
Ik kan de track nog goed voor de geest halen, maar ik heb geen flauw idee wie het was. Ik weet ook niet of het een oud of vrij nieuw nummer was. Maar ik hoop dat jullie het weten.
0
geplaatst: 1 september 2010, 02:19 uur
Heeft iemand een idee welk liedje het is vanaf 0.50 en 3.30?
YouTube - KVN.2004.(05).Jurmala_Левый берег
YouTube - KVN.2004.(05).Jurmala_Левый берег
0
geplaatst: 1 september 2010, 12:58 uur
Ik hoorde net een cover van Hocus Pocus (van de groep Focus) op Arrow Classic Rock, maar er werd verder niet gezegd om welke groep het daar ging. Het was grotendeels hetzelfde als het originele nummer maar dan ging alles een stuk sneller. Kan iemand me op weg helpen?
0
geplaatst: 1 september 2010, 13:01 uur
@ Game, werd er in het gehele nummer niet gezongen? Zat anders te denken aan (hele goeie hint ja) Thinking of You van Earth, Wind & Fire. Komt ergens wel overeen met je beschrijving maar niet geheel volgens mij. Gokje!
0
geplaatst: 1 september 2010, 13:03 uur
Gerards Dream schreef:
Na veel vijven en zessen heb ik het nummer gevonden, wat ik in mijn post van 10 augustus 2010, 22.03 uur bedoelde. Namelijk het nummer Désenchantée van Kate Ryan.
Het origineel is beter

0
geplaatst: 1 september 2010, 13:27 uur
@Lemmer (inlichtingen Wiki, misschien heb je er wat aan).
In 1973 werd het nummer opnieuw opgenomen, dit keer met Bert Ruiter op basgitaar. Deze uitvoering is sneller dan de originele, en was bedoeld voor de Amerikaanse markt. Het nummer Sylvia stond op de B-kant. Deze versie van Hocus Pocus is vele malen gecoverd, onder andere door Vannessa Mae, Helloween, Iron Maiden en door Marillion.
In 1973 werd het nummer opnieuw opgenomen, dit keer met Bert Ruiter op basgitaar. Deze uitvoering is sneller dan de originele, en was bedoeld voor de Amerikaanse markt. Het nummer Sylvia stond op de B-kant. Deze versie van Hocus Pocus is vele malen gecoverd, onder andere door Vannessa Mae, Helloween, Iron Maiden en door Marillion.
0
geplaatst: 1 september 2010, 13:56 uur
khoma schreef:
In Genres > Electronic > wie kan mij de titels van deze tracks vertellen?:
ik kom er maar niet uit.
YouTube - York Uno
YouTube - flatground crappy quality
In Genres > Electronic > wie kan mij de titels van deze tracks vertellen?:
ik kom er maar niet uit.
YouTube - York Uno
YouTube - flatground crappy quality
poging nummer twee...