Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 17:13 uur
Hee mensen, ik ben op zoek naar een symfonisch rocknummer van voor 1991, maar waarschijnlijk is het nog veel ouder. Ik heb alleen kleine stukjes tekst kunnen verstaan:
"dream and vision"
"wind up"
"day begins"
"whirlwind"
"into the box , my box, your box"
"waiting for the wind"
"The wind" en "The box" wordt nogal vaak in het nummer herhaald. Er is een orgel in te horen, en aan het einde een saxofoon. De zanger zingt eerst rustig, maar later met een wat rauwe stem. Mijn vermoeden is dat het uit de 70-er jaren komt.
Heeft iemand enig idee? Bedankt alvast, ik ben er al lang naar op zoek.
"dream and vision"
"wind up"
"day begins"
"whirlwind"
"into the box , my box, your box"
"waiting for the wind"
"The wind" en "The box" wordt nogal vaak in het nummer herhaald. Er is een orgel in te horen, en aan het einde een saxofoon. De zanger zingt eerst rustig, maar later met een wat rauwe stem. Mijn vermoeden is dat het uit de 70-er jaren komt.
Heeft iemand enig idee? Bedankt alvast, ik ben er al lang naar op zoek.

0
geplaatst: 3 oktober 2010, 00:12 uur
Ik zoek een nummer dat nog wel zo af en toe op de radio voorbij komt.
Het is volgens mij jaren '80 of '90. Het is een vrouwenstem met een up-tempo popliedje dat in mijn oren "italiaans" klinkt. Het heeft iets (zowel muziekaal als qua stemgeluid) weg van Pia Zadora's When the Rain Begins to Fall. Iemand suggesties?
Het is volgens mij jaren '80 of '90. Het is een vrouwenstem met een up-tempo popliedje dat in mijn oren "italiaans" klinkt. Het heeft iets (zowel muziekaal als qua stemgeluid) weg van Pia Zadora's When the Rain Begins to Fall. Iemand suggesties?
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 00:28 uur
Tja, dat hoor ik dus nooit goed genoeg. Dan is het meestal al weer afgelopen en ik heb moeite om er duidelijk Engels in te herkennen anders had ik het wel opgezocht.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 00:34 uur
Ik moest namelijk denken aan Matia Bazar - Ti Sento. Muzikaal lijkt het misschien niet heel erg op When The Rain Begins To Fall, maar ik heb op een of andere manier toch die associatie.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 10:21 uur
Yep, dat is hem!
Knap dat dat je dat weet van zo'n vage omschrijving, bedankt!
Knap dat dat je dat weet van zo'n vage omschrijving, bedankt!
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 17:34 uur
Ik zoek ook een nummer. Het is een stukje gitaarspel dat je regelmatig op TV voorbij hoort komen als begeleidende muziek. Deze week nog in DWDD en Fans.
Het is hier te horen van 16:29 tot 16:57
SBS 6 - Fans! 2010 - S02 - Programma gemist - Seizoen 2 - sbs6.nl
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 17:44 uur
Ik heb ook een verzoek
klinkt een beetje The xx - Intro achtig en komt uit Burn notice. Normaal gesproken kan ik dit wel vinden met google of op tunefind ofzo maar dit nummer staat op geen enkele site en Yahoo answers faalde ook al
Heb hem geupload
Edit: dan maak ik de vid even watermark vrij
klinkt een beetje The xx - Intro achtig en komt uit Burn notice. Normaal gesproken kan ik dit wel vinden met google of op tunefind ofzo maar dit nummer staat op geen enkele site en Yahoo answers faalde ook al
Heb hem geupload Edit: dan maak ik de vid even watermark vrij
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 19:12 uur
Was niet helemaal gelukt dus heb de film weg moeten halen
***FOX
Ik weet niet of de kwaliteit heel veel achteruit is gegaan maar hoop dat het nog enigszins verstaanbaar is.
YouTube - Need this Track
***FOXIk weet niet of de kwaliteit heel veel achteruit is gegaan maar hoop dat het nog enigszins verstaanbaar is.
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 22:24 uur
XeeGen schreef:
***FOX
Ik weet niet of de kwaliteit heel veel achteruit is gegaan maar hoop dat het nog enigszins verstaanbaar is.
***FOXIk weet niet of de kwaliteit heel veel achteruit is gegaan maar hoop dat het nog enigszins verstaanbaar is.
Hieonder de url van de serie/ & zender:
Burn Notice - TV Series, Spy Show, Characters, Schedule, Videos & Photos - USA NETWORK -Burn Notice - usanetwork.com
link naar bestelpagina soundtrack met trackinfo
0
geplaatst: 8 oktober 2010, 10:10 uur
herman schreef:
Ik zoek ook een nummer. Het is een stukje gitaarspel dat je regelmatig op TV voorbij hoort komen als begeleidende muziek. Deze week nog in DWDD en Fans.
Deze bedoel je. Komt van de dexter soundtrack, worden idd veel nummers van gebruikt op TV.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 00:06 uur
Jongens, vanavond was ik aan het werk bij de gamma, en toen hoorde ik op de playlist een leuk Nederlands liedje. De tekst was een beetje moeilijk te verstaan maar ik kon twee woorden met vrij grote zekerheid onderscheiden: "verliefde vrienden". Laat ik er ook bij zeggen dat het een heel bekend nummer is. Ik had het weleens eerder gehoord maar nu beviel het me ineens beter. Terug naar die verliefde vrienden. Toen ik die songtekst daarnet Googelde en Youtoubte(schrijven we dat zo?) werd er niets gevonden in die richting. Dus wellicht heb ik het toch fout verstaan. Nogmaals dus de criteria:
- Nederlandstalig
- Vrij bekend popnummer
- Waarschijnlijk de woorden "verliefde vrienden"
- Nederlandstalig
- Vrij bekend popnummer
- Waarschijnlijk de woorden "verliefde vrienden"
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 00:11 uur
Kan je wat meer informatie geven? Werd het door een man of een vrouw gezongen? Met een band of met een beat of akoestisch of whatever?
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 00:17 uur
Het werd gezongen door een man. Volgens mij was het een akoestisch nummer maar dat weet ik niet zeker meer.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 01:32 uur
Nee. Ik denk dat het uit de jaren 90 is. Maar ook dat is puur speculatie. De zang deed me een beetje denken aan De Kast misschien, maar dan niet Frysk. Ik weet dat het lastig en vaag is. Ik hoopte alleen dat iemand die twee woorden zag en het meteen wist 

0
Thomasco
geplaatst: 10 oktober 2010, 12:36 uur
Dn!S schreef:
Toen ik die songtekst daarnet Googelde en Youtoubte(schrijven we dat zo?) werd er niets gevonden in die richting.
Toen ik die songtekst daarnet Googelde en Youtoubte(schrijven we dat zo?) werd er niets gevonden in die richting.
Om even geheel naast de kwestie te antwoorden, toch antwoord gevend op je vraag: volgens mij schrijf je 'ik youtubete'. Al ben ik geen taalexpert.
Wat betreft je gezochte liedje: ik heb jammerlijk genoeg geen idee.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 21:31 uur
Omdat er bij het album Confessions on a Dancefloor nog niet gereageerd is vraag ik het hier nog maar even (gaat het wat sneller) :
Welk nummer van Kraftwerk sampelt Madonna in 'Forbidden Love', heeft iemand het antwoord?
Welk nummer van Kraftwerk sampelt Madonna in 'Forbidden Love', heeft iemand het antwoord?
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 21:49 uur
Volgens mij geen, volgens mij is het gewoon Kraftwerk-geinspireerd.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 21:52 uur
Goede vraag. Popcorn wordt daar volgens mij gesampled, maar dat is geen nummer van Kraftwerk. Ik vraag me af of Kraftwerk daar ueberhaupt wel in wordt gesampled?
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 22:01 uur
Ah, ik meen dat ergens gelezen te hebben, maar misschien ging het inderdaad alleen om de inspiratie. In ieder geval bedankt voor de opheldering
.
En van wie is dat nummer Popcorn dan wel?
.
.En van wie is dat nummer Popcorn dan wel?
.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 22:03 uur
Allerlei verschillende artiesten. Het stond toentertijd als vier verschillende versies in de top 40, zo uit m'n hoofd Hot Butter, Anarchic System. Die andere twee ben ik even kwijt. Ik zou ook niet weten van wie het origineel is.
Edit: de bekendste versie is die van Hot Butter.
Edit: de bekendste versie is die van Hot Butter.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 22:07 uur
Ah dat deuntje herken ik wel ergens van. Maar zou 'm nou niet zo direct linken aan 'Forbidden Love'.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 22:09 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 17:07 uur
Hoi allemaal
ik zoek een nummer dat vrij rustig is van volgens mij een belgisch bandje en het refrein gaat als iets van ''Everytime, Everyday''.
kan iemand me mischien helpen?
ik zoek een nummer dat vrij rustig is van volgens mij een belgisch bandje en het refrein gaat als iets van ''Everytime, Everyday''.
kan iemand me mischien helpen?
* denotes required fields.