MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Niet Belgisch, maar Nederlands, maar verder voldoet-ie wel aardig aan de omschrijving, dus wie weet:

Ten Sharp - Rich man

Nee het is hem helaas niet, maar toch bedankt .

Dn!S schreef:
Nee. Ik denk dat het uit de jaren 90 is. Maar ook dat is puur speculatie. De zang deed me een beetje denken aan De Kast misschien, maar dan niet Frysk. Ik weet dat het lastig en vaag is. Ik hoopte alleen dat iemand die twee woorden zag en het meteen wist

Is Ook Schitterend (IOS) misschien met "Voltooid Verleden Tijd"?

hoi,ik ben op zoek naar een nummer van hazes,met t stukje stekst erin,de liefde die is niet te koop,\
dan moet je leven zonder hoop
maar als je t moeilijk krijg dan sta je weer alleen,
geen vriend meer om je heen,nee echt allen
een gratis zoen een gratis lach
een warm gevoel als iemand je mag
maar als jet moeilijk krijg dan sta je weer alleen,ja echt alleen

please wie kan me daaraan helpen??

Tja had het ook net opgezocht. Tip voor de volgende keer: type 1 van die zinnen in op google...

ohh dankjewel!!!!!

FightForMore
Dit nummer heb ik al een tijdje in m'n hoofd en wil echt weten wie dit heeft gemaakt. Ik denk dat het een instrumentaal nummer is en het is gemaakt door een piano. Ik denk dat het klassiek is, want ik heb het ooit gehoord in een dansprogramma. Het is traag nummer en er zit gevoel in. Daarmee bedoel ik dat het wel een emotioneel nummer is. Meer kan ik helaas niet zeggen... Wie o wie kan me helpen ?

FightForMore schreef:
Dit nummer heb ik al een tijdje in m'n hoofd en wil echt weten wie dit heeft gemaakt. Ik denk dat het een instrumentaal nummer is en het is gemaakt door een piano. Ik denk dat het klassiek is, want ik heb het ooit gehoord in een dansprogramma. Het is traag nummer en er zit gevoel in. Daarmee bedoel ik dat het wel een emotioneel nummer is. Meer kan ik helaas niet zeggen... Wie o wie kan me helpen ?

Nu begin ik ook nieuwsgierig te worden.....

Piano sonate van:
Liszt, Schubert, Beethoven, Chopin, Mozart etc
Nocturnes, etudes, etc
Klassiek piano levert ontelbare werken op.

Niet klassiek maar een pianoliedje dat heel vaak te horen is, ook in programma's en dergelijke, en ook nog eens emotioneel: YouTube - Comptine D'Un Autre Ete L'Apres Midi

FightForMore
Edit : Bedankt, Arrie, het is die!

Ik zie trouwens dat de artiest niet vermeld is: dat is Yann Tiersen.

Ik zoek ook weer eens een nummer. Toen ik net Donnie Darko aan het kijken was kreeg ik opeens een flashback naar een videoclip (de connectie is wel een beetje vaag, overigens).

Ik weet nog dat er in de videoclip (volgens mij louter) werd gefietst. Volgens mij werd het nummer gezongen door een vrouw, en was het donker. Ook meen ik me te herinneren dat ze (soms) rare pakken aan hadden (volgens mij ook een konijn -- daar is dus de connectie haha). Het nummer was volgens mij gewoon van het popgenre, al was het niet ubercommercieel.

--

Dan heb ik er nog een waar ik ook al een tijdje mee rondliep. Het is een beetje een R&B/soul nummer. In 2001/2002 zag ik 'm wel eens op TV. Het werd voornamelijk gezongen door een man, maar volgens mij was het een duet tussen een man een vrouw. De clip was volgens mij zwart/wit (of gewoon donker) en ik weet dat het woord 'nobody' heel vaak herhaald werd (volgens mij was dat het refrein).

Hopelijk weet iemand hier raad mee, met mijn vage beschrijvingen.

Nee, het is niet het duet van Ricky en Christina Aguilera.

Het werd (volgens mij) gezongen door een donkere man. Bovendien was het nummer meer laid-back, met een rustige vibe.

sxesven
Die eerste misschien Bat for Lashes - What's a Girl to Do:

Deze misschien? YouTube - Keith Sweat Featuring Athena Cage - Nobody (Video)

Edit: ach tuurlijk, Bat for Lashes!

Ah, ze zijn allebei juist nu . Super bedankt. Ik vind het nog steeds ongefofelijk hoe snel je hier nummers terug kan vinden haha.

Zat er met die tweede wel erg naast qua clip he .

Haha ja, maar kende de clip toch niet. Het nummer schoot me gewoon ineens te binnen.

Geweldig nummer van Bat for Lashes trouwens, haar twee albums zijn een aanrader Mark! Dat nummer van Keith Sweat daarentegen...

In Genres > Rock > New wave / post-punk / gothic aanraders:

weet iemand welk new wave liedje hier op de achtergrond speelt?

YouTube - new wave song topmodel

(sorry, tis van benelux topmodel, kan het niet helpen ; ))))

De muziek is niet te horen, helaas.

Lijkt wel een prijsvraag dit. Paar keer geluisterd met koptelefoon op, maar kan er niks van maken.

@rolandobabel: Ik kan er ook niets van maken en je vraag hoort eigenlijk thuis in een ander topic.

rolandobabel schreef:

MIjn eerste idee van wat ik ervan kon meepikken is dat een speciale edit is van een Massive Attack nummer - ik denk zelfs aan Teardrop.
De singles met een aantal speciale versies zijn als box in warmtegevoelige verpakking uitgebracht.

Iig - geen wave, voor wat ik hoor en dus heeft Freddze gelijk!

Knap Mju dat jij er iets in kunt horen.

Wat ik in dat fragment kan horen, is uptempo, en klinkt totaal niet als Massive Attack. Maar ook ik kan er verder niks van maken.

rolandobabel schreef:

Je hebt mazzel - ik kon 't niet op me laten zitten en heb 8 min. van de commerciële versie van uitzending gemist over me heen laten komen en het is dit:

Martha and the Muffins - Echo Muffins

Poppy wave!

Echo Muffins.

Mju zat waarschijnlijk weer in een stressverhogende situatie of had te vroeg de Torres-fles aangesproken

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.