MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Arrie schreef:
Echo Muffins.

Zeg Flip Fluitketel - er zat iets verder wel degelijk een stuk in wat qua beats leek op een versnelde versie van Teardrops (ik meen de Mad Professor versie).

Een ander zou 't waarderen dat iemand de moeite neemt (en het riciso van ernstig hersenletsel) om naar die tuthola-show te kijken gedurende ca 5 minuten. Besides - ik heb 't uiteindelijk gevonden.

@Premo: Torres - nix mis mee, in 't weekend!

Ik bedoelde dat je dat nummer Echo Muffins in plaats van Echo Beach noemde. Of het nou bewust is of niet, ik vond het wel grappig.
Verder vond ik het totaal niet op Teardrop (zonder s, het is er maar eentje) lijken, maar ik wist dan ook niks af van een versnelde versie.

Maar ik wil niks afdoen aan het feit dat je een hele zware vijf minuten hebt doorstaan om hem te helpen. Chapeau!

Dat was haastwerk - ik moest nl iemand afhalen - heb dus snel gepost en ben vertrokken; zie die typfout nu ook pas voor 'teerst. Die Massive box - collector's item - daar staan heel veel verschillende versies op, soms wel 7 verschillende van 1 single.

Ik zoek nu ook al heel de tijd een bepaald nummer. Het is volgens mij nog een redelijk recent, maar ik kan het maar niet vinden. Het enige dat ik weet is het volgende zinnetje dat volgens mij uit het refrein komt:
Ooh but I want the truth and i'm waiting for the big time.. (Kan zijn dat de tekst anders is, maar zo lijkt het te klinken bij mij xD)

Het wordt ook gezongen door een vrouw denk ik.

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een cd die ik een aantal jaar geleden regelmatig draaide. Ik kan echter helemaal niet meer op de naam komen!
Het betrof een elektronische cd, een artiest die in het rijtje hoort van Aphex Twin en Venetian Snares. De cd nam je mee in een soort van oorlogsstrijd tussen goed en kwaad. Een soort van 'Lord of the Rings'. Af en toe bizarre en harde melodien.
Ik hoop dat bij een mensen een belletje gaat ringen?
Alvast bedankt!
Gr. Mars

marsclone schreef:
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een cd die ik een aantal jaar geleden regelmatig draaide. Ik kan echter helemaal niet meer op de naam komen!
Het betrof een elektronische cd, een artiest die in het rijtje hoort van Aphex Twin en Venetian Snares. De cd nam je mee in een soort van oorlogsstrijd tussen goed en kwaad. Een soort van 'Lord of the Rings'. Af en toe bizarre en harde melodien.
Ik hoop dat bij een mensen een belletje gaat ringen?
Alvast bedankt!
Gr. Mars

Heb 'm gevonden!

Void Settler - None Follows the Sunrise (2006)

Weer lekker genieten!

Hoi, ik ben op zoek naar een nummer, maar ik ken wel de melodie maar geen tekst en geen naam. Wat ik wel weet is dat er een kinderkoor in zit. Waarschijlijk uit je jaren 70. Ze zingen wel oh no oh nooooooo... en als ik me goed kan herinneren wordt er gezongen do you know where he is at.. oh no oh no... of zoiets.. Het nummer is trouwens extreem bekend.

Alvast bedankt

Thanx!

Ooit (meer dan vijf jaar geleden denk ik) een clip gezien op TMF die me nu weer te binnen schiet. Het speelt zich af in een garage of kelder ofzo met een stel mafkezen die helemaal los gaan op crappy instrumenten die aan het einde ook allemaal sneuvelen. Gitaren, maar ook wel hard beuken op drums. Zat er ook niet zo'n gitaarkeyboardgeval bij?

Zou best wel eens Nederlands kunnen zijn ook.

Roept u maar!

Phoenix schreef:
Ooit (meer dan vijf jaar geleden denk ik) een clip gezien op TMF die me nu weer te binnen schiet. Het speelt zich af in een garage of kelder ofzo met een stel mafkezen die helemaal los gaan op crappy instrumenten die aan het einde ook allemaal sneuvelen. Gitaren, maar ook wel hard beuken op drums. Zat er ook niet zo'n gitaarkeyboardgeval bij?

Zou best wel eens Nederlands kunnen zijn ook.

Roept u maar!

Het kan het eigenlijk niet zijn, maar bevat toch een paar elementen zoals jij beschrijft :

I-f - Secret Desire

YouTube - I-F - Secret Desire

Maar ja, I-f op TMF ??? En er wordt niet gebeukt op drums of zo en op het einde worden ook geen instrumenten kapot gemaakt..

Was gister op een discofeest en hoorde daar twee nummers die geniaal waren.
De eerste was ene herwerking van John Miles' Music.
Het opmerkelijkste was dat je hoorde 'Music was my first love' abrupt onderbroken door een versnelde versie van de gitaarriff.

De tweede was een nummer over banjospeler 'Johnny' 'the best there is', met een hele vette solo erin.

Hopelijk zijn te vinden, alvast bedankt.

Groeten OldSkool

Dat banjonummer klinkt als een versie van The Devil Went Down To Georgia

Martypeople schreef:
(quote)

Het kan het eigenlijk niet zijn, maar bevat toch een paar elementen zoals jij beschrijft :

I-f - Secret Desire

YouTube - I-F - Secret Desire

Maar ja, I-f op TMF ??? En er wordt niet gebeukt op drums of zo en op het einde worden ook geen instrumenten kapot gemaakt..

Haha, Ferenc op TMF

Maar bedankt voor de link, ik kende het filmpje nog niet.

Sandokan-veld schreef:
Dat banjonummer klinkt als een versie van The Devil Went Down To Georgia

Yep, thanx

OldSkool schreef:
Was gister op een discofeest en hoorde daar twee nummers die geniaal waren.
De eerste was ene herwerking van John Miles' Music.
Het opmerkelijkste was dat je hoorde 'Music was my first love' abrupt onderbroken door een versnelde versie van de gitaarriff.

Het zal 'm wel niet zijn maar misschien :

John Miles/Sylver - Music

NewYorkCityLight schreef:
Het zal 'm wel niet zijn maar misschien

Nee, maar toch bedankt voor de moeite.

Heb zelf die versie ineen geknutseld

Aaargh. Ik heb er weer eentje. Vandaag stond de TV op de achtergrond aan (Opium) toen ineens een stukje van een nummer voorbij kwam waarmee ik spontaan mee neuriede. Ik ken het, maar kan er maar niet op komen. Ik weet zeker dat iemand hier weet welk nummer het is .

Het nummer begint bij 23:40.
uitzendinggemist

FightForMore

Weet er iemand welk nummer dit is ?

Nou, aangezien er bij het filmpje als muziek Deadmau5 - Ghosts N Stuff staat, heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het best wel is dat nummer zou kunnen zijn....

Niemand die die van mij weet?

Meestal als iemand hier een link van uitzendinggemist ofzoiets plaatst, ben ik te lui om op de reclame te wachten, dus probeer ik het zo

In onderstaand filmpje (zonder reclame) vertelt Johan Derksen over zijn favoriete artiest, op 1:20 min. komt er een zangfragment waarvan ik het nummer heeel graag wil weten. Iemand die het herkent?

johan derksen

.

Hallo,

Ik zoek het nummer dat gebruikt wordt voor de intro van RTL autowereld en dat ook gebruikt wordt in dit filmpje als achtergrondmuziek:

Heat vs. Jazz | NBA.com

Alvast bedankt!

hank2 schreef:
Meestal als iemand hier een link van uitzendinggemist ofzoiets plaatst, ben ik te lui om op de reclame te wachten, dus probeer ik het zo

In onderstaand filmpje (zonder reclame) vertelt Johan Derksen over zijn favoriete artiest, op 1:20 min. komt er een zangfragment waarvan ik het nummer heeel graag wil weten. Iemand die het herkent?

johan derksen

.

YouTube - Donald Byrd - Cristo Redentor

Dat is Donald Byrd met Cristo Redentor van het album A New Perspective (1963)

Jaaaaaa! Dat is m! Album wou ik al een tijd luisteren, ga ik nu gelijk doen.
Nogmaals, dank u

Weet iemand wat dat nummer is wat gebruikt wordt in de huidige reclame van Unive? Het is eigenlijk gewoon een gitaarriedeltje, maar klinkt wel erg mooi.

Het is geen apart nummer. Het is speciaal voor de reclame gecomponeerd. http://www.studiodekeuken.nl/

Zoiets vermoedde ik al. Bedankt!

het is gezongen door een vrouw en een heel oud nummer
het begint zo;
whén i was young, underneath the ...
en verder weet ik het niet,
het begint heel laag met zingen en bij het woordje underNEATH omhoog (qua toonhoogte)

op google en youtube kennen ze het niet! =O wat me echt verbaasd want ik weet vrijwel zeker dat het zo begint!

Why tell me why van Anita Meyer

Ze zingt overigens: When I was young, I felt the need of learning, learning...

ranboy schreef:
Why tell me why van Anita Meyer

Ze zingt overigens: When I was young, I felt the need of learning, learning...

JAA!! dankjedankje !! =D

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.