Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2010, 23:05 uur
Ik zie dat bij geen enkele van m'n guilty pleasures, ik noem het zo omdat anderen het wel guilty vinden. 

0
geplaatst: 19 december 2010, 23:09 uur
Da's toch dat nummer van die zangeres die door Joost den Draayer ("The Alternative Way") is gepusht? Diezelfde zangeres die na een aantal albums nog steeds als een talent gold; daargelaten dat ze zich gaandeweg steeds slechter ging kleden a la Dallas en steeds meer op het legvel op d'r eigen canapé ging lijken.
Met de 'M' van Modern Talking?

0
geplaatst: 19 december 2010, 23:45 uur
Oh, excuus, ik dacht dat het hier alleen om dat ene nummer ging en niet om allerlei onbeduidende randzaken zoals kleding. Ik moet me vergist hebben.
0
geplaatst: 21 december 2010, 23:06 uur
Speciaal voor Graf, een van de leukere disco-edits van 2009:

0
geplaatst: 21 december 2010, 23:38 uur
Klinkt erg sterk! Vooral de opgebouwde anticipatie voordat eindelijk de violen mogen losbarsten (na bijna 2 minuten!) is adembenemend! 

0
geplaatst: 27 december 2010, 14:13 uur
Ik vond een filmpje op YouTube van iemand die de titel van een nummer zoekt. Nu wil ik ook wel zelf weten hoe dat nummer heet en van wie het is, want ik vind het bijzonder goed klinken. Googlen op lyrics heeft nog niks opgeleverd. Iemand die me kan helpen?
0
geplaatst: 30 december 2010, 15:25 uur
In De Site > Algemeen > Hoe heette dat liedje?:
Hallo,
Ik hoorde vanochtend bij een tekenfilmpje een mooi liedje maar ik weet niet hoe hij heet.
hier is dat filmpje:
YouTube - Johnny Test-Johnny Cakes.mp4
Bij de 8:08 hoor je dat liedje
Weet iemand hoe hij heet?
Mvg, Aaapiie
Hallo,
Ik hoorde vanochtend bij een tekenfilmpje een mooi liedje maar ik weet niet hoe hij heet.
hier is dat filmpje:
YouTube - Johnny Test-Johnny Cakes.mp4
Bij de 8:08 hoor je dat liedje
Weet iemand hoe hij heet?
Mvg, Aaapiie
0
geplaatst: 4 januari 2011, 15:35 uur
Ik vraag me af of de volgende te doen is.
Ik zoek een gitaarnummer dat in de periode 1995-1998 op kink fm was te horen met een vrouwelijke zangeres. In het refrein is te horen: "o-o-o" met een soort echo erin. Tenminste, zo lijkt het, de precieze tekst weet ik niet.Het was erg melodieus.
O ja, ze zingt ook nog ergens met een sneer: Now! (Zo van Neeeeaaaauuuwww!)
Ik heb alle Outlaw 141 jaarlijsten uit die periode doorzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik denk dat het om een kleinere hit gaat, maar daarvan zijn helaas geen lijsten.
Heeft iemand een idee welk nummer het zou kunnen zijn? Ik ben er al heel lang naar op zoek
Ik zoek een gitaarnummer dat in de periode 1995-1998 op kink fm was te horen met een vrouwelijke zangeres. In het refrein is te horen: "o-o-o" met een soort echo erin. Tenminste, zo lijkt het, de precieze tekst weet ik niet.Het was erg melodieus.
O ja, ze zingt ook nog ergens met een sneer: Now! (Zo van Neeeeaaaauuuwww!)
Ik heb alle Outlaw 141 jaarlijsten uit die periode doorzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik denk dat het om een kleinere hit gaat, maar daarvan zijn helaas geen lijsten.
Heeft iemand een idee welk nummer het zou kunnen zijn? Ik ben er al heel lang naar op zoek

0
geplaatst: 4 januari 2011, 16:07 uur
Komt niet helemaal overheen; Now! is hier Fine!
Mother, Mother van Tracy Bonham.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:26 uur
Gister maakte ik wel iets heel bijzonders mee. Op mijn net nieuwe iPhone kon ik een applicatie downloaden dat nummers herkend (Sound Hound), erg grappig, maar eerst zien dat geloven. Maar inderdaad hij herkent wat ik op mijn computer draait.
Afgelopen weken liep ik met in een nummer in mijn hoofd dat ik in een warenhuis had gehoord, dus ik neurie het melodietje dat ik al een tijdje in mijn hoofd heb voor mijn telefoon en hé herkent 't, Break My Stride van Matthew Wilder
.
Dan sta ik echt versteld van de hedendaagse technologie
. Het nummer kwam mij trouwens bekend voor van een niet al te bijzondere cover van ene Blue Lagoon, paar jaar geleden wel eens gezien op tv, maar was 't totaal vergeten.
Maar Sound Hound is dus wel een aanrader voor iedereen op dit topic, even iemand opzoeken met een iPhone (misschien kan 't ook wel gewoon op andere telefoons) of misschien heb je zelf wel een iPhone.
Afgelopen weken liep ik met in een nummer in mijn hoofd dat ik in een warenhuis had gehoord, dus ik neurie het melodietje dat ik al een tijdje in mijn hoofd heb voor mijn telefoon en hé herkent 't, Break My Stride van Matthew Wilder
.Dan sta ik echt versteld van de hedendaagse technologie
. Het nummer kwam mij trouwens bekend voor van een niet al te bijzondere cover van ene Blue Lagoon, paar jaar geleden wel eens gezien op tv, maar was 't totaal vergeten.Maar Sound Hound is dus wel een aanrader voor iedereen op dit topic, even iemand opzoeken met een iPhone (misschien kan 't ook wel gewoon op andere telefoons) of misschien heb je zelf wel een iPhone.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:48 uur
Blue Lagoon - Break My Stride kende ik inderdaad wel (leuk lied), de originele versie niet.
Leuk dat ie het herkende terwijl je het neuriede
, en handig.
Leuk dat ie het herkende terwijl je het neuriede
, en handig.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 18:52 uur
Hoi Deric,
Bedankt voor je reactie. Nee "Mother mother" is het zeker niet, want die heeft in de Outlaw 141 jaarlijst gestaan en die heb ik allemaal al doorzocht. Helaas niets gevonden, dat wordt voorlopig zoeken. Maar toch bedankt.
Gr, Robert
Bedankt voor je reactie. Nee "Mother mother" is het zeker niet, want die heeft in de Outlaw 141 jaarlijst gestaan en die heb ik allemaal al doorzocht. Helaas niets gevonden, dat wordt voorlopig zoeken. Maar toch bedankt.
Gr, Robert

0
geplaatst: 5 januari 2011, 18:57 uur
Misschien Leah Androne met It's Alright It's Ok? Ik luisterde toen veel Kink FM, maar kan er ook niet echt opkomen. Ik hoopte dat Deric het goed had, maar helaas.
Meredith Brooks - Bitch zou ook nog kunnen misschien. Er waren sowieso veel van dat soort zangeressen destijds.
Meredith Brooks - Bitch zou ook nog kunnen misschien. Er waren sowieso veel van dat soort zangeressen destijds.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 19:37 uur
Herman, bedankt, maar dat is hem ook niet. Wel een mooi nummer trouwens 
Theoretisch kan het 1 van de onderstaande nummers zijn:
Julia P. Hersheimer - Edward I
Nilsson - Stars
Maar ik kan geen luistervoorbeelden daarvan vinden. (En muziekweb accepteert bij mij bepaalde cookies niet om een duistere reden)
Kan iemand bevestigen of er in "Stars" of in dat andere nummer een soort echo te horen is?
Dat zou dan: "Sta-a-ars" zijn.
En of er "Now" gezongen wordt en dan echt zo van "Neeeeeaaaauwwww"

Theoretisch kan het 1 van de onderstaande nummers zijn:
Julia P. Hersheimer - Edward I
Nilsson - Stars
Maar ik kan geen luistervoorbeelden daarvan vinden. (En muziekweb accepteert bij mij bepaalde cookies niet om een duistere reden)
Kan iemand bevestigen of er in "Stars" of in dat andere nummer een soort echo te horen is?
0
geplaatst: 5 januari 2011, 19:46 uur
Dat herinner ik me ook niet meer zo snel, maar Nilsson werd destijds wel veel op de radio gedraaid. Nilsson had ook nog een radiohit met Elastic Baby, maar die is het niet denk ik.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 19:49 uur
Nee, elastic baby had ik destijds al op single gekocht. Maar "Stars" zou het kunnen zijn...
0
geplaatst: 5 januari 2011, 20:10 uur
Stars kan ik me helaas niet meer herinneren, Robby. Is ook niet echt terug te luisteren online.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 20:17 uur
RobbyT schreef:
Ik heb Nilsson - Stars (best een aardig nummer) beluisterd, en heb het er niet in kunnen ontdekken.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 20:29 uur
Dan is het toch een ander nummer. Bedankt voor het luisteren Arrie.
Als het Julia P. Hersheimer ook niet is, dan zit er niets anders voor mij op dan oude weeklijsten van de Outlaw 41 te raadplegen. Die staan echter niet op Internet.
Weet iemand of deze weeklijsten vroeger in een bepaald tijdschrift werden gepubliceerd?
Als het Julia P. Hersheimer ook niet is, dan zit er niets anders voor mij op dan oude weeklijsten van de Outlaw 41 te raadplegen. Die staan echter niet op Internet.
Weet iemand of deze weeklijsten vroeger in een bepaald tijdschrift werden gepubliceerd?
0
geplaatst: 5 januari 2011, 21:00 uur
Een enkele keer in Oor, maar verder nergens, geloof ik. Ik zal nog eens kijken of ik iets op tape heb staan, in 1997 heb ik per maand een cassette met mijn Kink FM-favorieten.
Vaag genoeg moet ik ook steeds aan Ke's Strange World denken, maar dat is een man (wel met een hoge stem).
Vaag genoeg moet ik ook steeds aan Ke's Strange World denken, maar dat is een man (wel met een hoge stem).
0
geplaatst: 5 januari 2011, 21:12 uur
'Stars' staat op Grooveshark, overigens, herman. Ik heb het even opgezocht, omdat ik toen ik de naam Nilsson zag staan dacht: daar valt jeugdsentiment te rapen. En inderdaad: Elastic Baby, grote radiohit in die tijd. Jaren niet gehoord, totaal vergeten. Grappig om weer eens te horen.
Jammer dat we de vraag van RobbyT nog niet hebben kunnen beantwoorden, maar toch
Jammer dat we de vraag van RobbyT nog niet hebben kunnen beantwoorden, maar toch

0
geplaatst: 5 januari 2011, 21:54 uur
Inderdaad wel een beetje jeugdsentiment en mooi voorbeeld van de vergetelheid.
Staat me vaag bij dat ze van Texel kwamen, maar misschien zit ik wel helemaal mis.
Staat me vaag bij dat ze van Texel kwamen, maar misschien zit ik wel helemaal mis.* denotes required fields.