Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2011, 12:07 uur
herman schreef:
Ik zal nog eens kijken of ik iets op tape heb staan, in 1997 heb ik per maand een cassette met mijn Kink FM-favorieten.
Ik zal nog eens kijken of ik iets op tape heb staan, in 1997 heb ik per maand een cassette met mijn Kink FM-favorieten.
Graag, Herman bedankt. Nee Ké, Nilsson, Cranberries en Anouk zijn het ook niet.
Ik vond het nummer wel iets typisch Nederlands hebben, een beetje singer/songwriter achtig.
In de hookline zit een duidelijke echo in de stem. Wat ze precies zingt weet ik niet, maar stel dat ze "Fall" zou zingen, dan zou het klinken als: "Fah -ah -ah -all"
Het gekke is dat ze het bij Kink fm echt niet weten, terwijl ik zeker weet dat ze het nummer bij één van hun leaders hebben gebruikt al is dat wel erg lang geleden.
Bedankt voor al jullie hulp. Als jullie nog verdere suggesties hebben, graag

0
geplaatst: 7 januari 2011, 13:50 uur
RobbyT schreef:
Ik vraag me af of de volgende te doen is.
Ik zoek een gitaarnummer dat in de periode 1995-1998 op kink fm was te horen met een vrouwelijke zangeres. In het refrein is te horen: "o-o-o" met een soort echo erin. Tenminste, zo lijkt het, de precieze tekst weet ik niet.Het was erg melodieus.
O ja, ze zingt ook nog ergens met een sneer: Now! (Zo van Neeeeaaaauuuwww!)
Ik heb alle Outlaw 141 jaarlijsten uit die periode doorzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik denk dat het om een kleinere hit gaat, maar daarvan zijn helaas geen lijsten.
Heeft iemand een idee welk nummer het zou kunnen zijn? Ik ben er al heel lang naar op zoek
gitaren distortion/akoustisch? langzaam/mid-tempo/up-tempo? verdere bijzonderheden?Ik vraag me af of de volgende te doen is.
Ik zoek een gitaarnummer dat in de periode 1995-1998 op kink fm was te horen met een vrouwelijke zangeres. In het refrein is te horen: "o-o-o" met een soort echo erin. Tenminste, zo lijkt het, de precieze tekst weet ik niet.Het was erg melodieus.
O ja, ze zingt ook nog ergens met een sneer: Now! (Zo van Neeeeaaaauuuwww!)
Ik heb alle Outlaw 141 jaarlijsten uit die periode doorzocht, maar heb het niet kunnen vinden. Ik denk dat het om een kleinere hit gaat, maar daarvan zijn helaas geen lijsten.
Heeft iemand een idee welk nummer het zou kunnen zijn? Ik ben er al heel lang naar op zoek
0
geplaatst: 7 januari 2011, 14:01 uur
akoustisch, mid-tempo, mogelijk invloeden van folk.
Ik moet steeds aan "Tambourine" denken, maar ik heb beide CD's beluisterd en geen 1 van de nummers is het. Bovendien dateert hun laatste album uit 1991, en het nummer dat ik zoek is uit ongeveer 1996.
Ik moet steeds aan "Tambourine" denken, maar ik heb beide CD's beluisterd en geen 1 van de nummers is het. Bovendien dateert hun laatste album uit 1991, en het nummer dat ik zoek is uit ongeveer 1996.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 15:21 uur
ilse de lange vind ik nu voor de hand liggend, is het ook een beetje country-achtig?
0
geplaatst: 7 januari 2011, 15:58 uur
Bedankt Jasper, maar zij is het ook niet 
Er zijn alleen maar oude kink-weeklijsten vanaf 1998 beschikbaar hebben ze me bij kink fm verteld.
KINKalternatief - Outlaw 41 archief
Het nummer is echter (waarschijnlijk) ouder, dus dat maakt het des te moeilijker, maar Ik blijf hopen.

Er zijn alleen maar oude kink-weeklijsten vanaf 1998 beschikbaar hebben ze me bij kink fm verteld.
KINKalternatief - Outlaw 41 archief
Het nummer is echter (waarschijnlijk) ouder, dus dat maakt het des te moeilijker, maar Ik blijf hopen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2011, 10:20 uur
Misschien deze Robby
Oh woah-ah, i think you should know
Oh woah-ah, i think you should go
Oh woah-ah, i think you should know
Oh woah-ah, i think you should go
0
geplaatst: 9 januari 2011, 12:12 uur
Bedankt DJ Frankie, maar dat is hem ook niet
Wel een mooie plaat overigens.
Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. Weten jullie welke Nederlandse bands met een vrouwelijke zangeres in de periode 1995-1997 veel op live-festivals te zien zijn geweest? Misschien kan ik via die weg iets vinden.
Wel een mooie plaat overigens.Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. Weten jullie welke Nederlandse bands met een vrouwelijke zangeres in de periode 1995-1997 veel op live-festivals te zien zijn geweest? Misschien kan ik via die weg iets vinden.
0
geplaatst: 9 januari 2011, 14:12 uur
ranboy schreef:
Bettie Serveert? Moonflower?
Bettie Serveert? Moonflower?
Nee, maar het gaat inderdaad wel die richting uit. Bedankt

0
geplaatst: 9 januari 2011, 20:15 uur
RobbyT schreef:
. . . . . . . Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. . . . . .
. . . . . . . Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. . . . . .
als we dat vermoeden nu even buiten beschouwing laten :
Heather Nova
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2011, 21:56 uur
RobbyT schreef:
Wel een mooie plaat overigens.
Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. Weten jullie welke Nederlandse bands met een vrouwelijke zangeres in de periode 1995-1997 veel op live-festivals te zien zijn geweest? Misschien kan ik via die weg iets vinden.
Wel een mooie plaat overigens.Ik vermoed wel dat het een Nederlandse band is. Weten jullie welke Nederlandse bands met een vrouwelijke zangeres in de periode 1995-1997 veel op live-festivals te zien zijn geweest? Misschien kan ik via die weg iets vinden.
Geweldig Robby een vrouwelijke zangeres, nog nooit een mannelijke zangeres gezien

Betwijfel of het wel nederlands was. Guano Apes of Moonchild misschien.
0
geplaatst: 11 januari 2011, 13:29 uur
Bedankt Jasper, DJ Frankie en Skid, maar Heather Nova, Moonchild en Guano apes zijn het ook niet 
Het komt op mij over als iets Nederlands / Vlaams of Amerikaans, in ieder geval niet uit de UK. Het tempo is gemiddeld en het is gemiddeld van sfeer dus niet te hard en ook niet te rustig, het klinkt vrij positief dus niet zoiets als doom.
De vrouw zingt tweestemmig en vooral de echo in de hookline is zo kenmerkend. Je hoort zoiets van:
Fall-all-all
Of:
Slow-ow-ow
Of:
Flow-ow-ow
Ze zingt dan tweestemmig.
En dan dat "Neeeaaaauuwww" (Now!) valt heel erg op.
Het is uit de periode 1995-1997 en is zelfs bij een van de leaders van Kink fm gebruikt, maar bij kink fm kennen ze het nummer niet.
Ik moet denken aan bands als: Moonflower, Edie Brickell & the New Bohemians en Tambourine, maar ik heb alle nummers van hen gehoord en het zit er niet tussen.
Het kan zijn dat de zangeres zingt:
"Could it be we're starting to fall-all-all" maar dat is pure suggestie, het geeft in ieder geval het aantal lettergrepen van de hookline aan.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen Bedankt alvast. Ik heb mijn vraag inmiddels ook gesteld op het Kink archief

Het komt op mij over als iets Nederlands / Vlaams of Amerikaans, in ieder geval niet uit de UK. Het tempo is gemiddeld en het is gemiddeld van sfeer dus niet te hard en ook niet te rustig, het klinkt vrij positief dus niet zoiets als doom.
De vrouw zingt tweestemmig en vooral de echo in de hookline is zo kenmerkend. Je hoort zoiets van:
Fall-all-all
Of:
Slow-ow-ow
Of:
Flow-ow-ow
Ze zingt dan tweestemmig.
En dan dat "Neeeaaaauuwww" (Now!) valt heel erg op.
Het is uit de periode 1995-1997 en is zelfs bij een van de leaders van Kink fm gebruikt, maar bij kink fm kennen ze het nummer niet.
Ik moet denken aan bands als: Moonflower, Edie Brickell & the New Bohemians en Tambourine, maar ik heb alle nummers van hen gehoord en het zit er niet tussen.
Het kan zijn dat de zangeres zingt:
"Could it be we're starting to fall-all-all" maar dat is pure suggestie, het geeft in ieder geval het aantal lettergrepen van de hookline aan.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen Bedankt alvast. Ik heb mijn vraag inmiddels ook gesteld op het Kink archief

0
geplaatst: 11 januari 2011, 13:43 uur
Het nummer wat je zoekt weet ik niet maar je vergelijkingen en tips brengen mij naar: Concrete Blonde
0
geplaatst: 11 januari 2011, 14:17 uur
Hoi Vigil, ja Concrete blonde is wel een band die in de buurt komt, maar ik vrees ook dat het deze niet is. Ik heb hun best of-album beluisterd en heb op lyrics gezocht met "Now", die titels die daaruit kwamen waren allemaal andere nummers, dus helaas. Maar wel bedankt! 

0
geplaatst: 11 januari 2011, 14:43 uur
De echo uit het nummer klinkt ongeveer zoals op 3:36 in het nummer "Making plans for Nigel" Let wel: Het is dan door een vrouw gezongen.
0
geplaatst: 11 januari 2011, 18:40 uur
Julia P. Hersheimer - Edward I
Nilsson - Stars
weet je al of deze nummers het zijn?
Nilsson - Stars
0
geplaatst: 12 januari 2011, 10:20 uur
jasper1991 schreef:
Nilsson - Stars
Nilsson - Stars
Hoi Jasper, ik had de nummers beluisterd en ze zijn het niet, maar thanx

0
geplaatst: 12 januari 2011, 10:40 uur
ranboy schreef:
Lisa Loeb & the Nine Stories?
Lisa Loeb & the Nine Stories?
Nee, ook niet Ranboy, en ik heb ook meteen maar "Bell, book & candle" en "Eddi Reader" nabeluisterd, en die bleken het ook niet te zijn, maar bedankt voor de suggestie

0
geplaatst: 12 januari 2011, 12:52 uur
je weet wel zeker dat hij bestaat he robby
je zit ons toch niet in de maling te nemen en bij iedere suggestie je dood te lachen achter je monitor?
je zit ons toch niet in de maling te nemen en bij iedere suggestie je dood te lachen achter je monitor?
0
geplaatst: 12 januari 2011, 17:52 uur
Ik zoek een nummer dat ik vaak langs hoor komen op Radio 538.
Het is een trance/techno nummer en een vrouw zingt zoiets als: i say bye but/and i still try.
Iemand enig idee welk nummer ik bedoel? Het klinkt een beetje als een nummer van Sash
Het is een trance/techno nummer en een vrouw zingt zoiets als: i say bye but/and i still try.
Iemand enig idee welk nummer ik bedoel? Het klinkt een beetje als een nummer van Sash
0
geplaatst: 12 januari 2011, 18:14 uur
jasper1991 schreef:
je zit ons toch niet in de maling te nemen en bij iedere suggestie je dood te lachen achter je monitor? Nee, het nummer bestaat wel degelijk. Ik wil vooral de nadruk leggen op de "echo" in het nummer, alsof die er is ingemixt.
Dus: all-all-all (van hard naar zacht)
Of: slow-ow-ow (van hard naar zacht)
Juist dat is zo kenmerkend voor het nummer. Het is zeker op single uitgebracht en het is een kleine kinkhit geweest in ik schat: 1996.
Dat maakt het ook zo moeilijk. De Outlaw 141 jaarlijsten vermelden alleen de 141 allergrootste hits. De kleinere hits raken zo in de vergetelheid.
Hopelijk is er toch iemand die het weet.
0
geplaatst: 12 januari 2011, 19:05 uur
Heb eens naar mijn tapes gekeken, maar die komen uit 1998.
Een aantal nummers daarvan die me nu niets meer zeggen of artiesten/liedjes die het wellicht zouden kunnen zijn:
Sheryl Crow
Murray Lachlan Young - W.A.H. Higgins
Solex - Solex all Lickelisplitt
Natalie Merchant - Kind and Generous
Sarah McLachlan - Aida
Brock Landars - S.m.o.v.
Locust - All your own way
Een aantal nummers daarvan die me nu niets meer zeggen of artiesten/liedjes die het wellicht zouden kunnen zijn:
Sheryl Crow
Sarah McLachlan - Aida
Brock Landars - S.m.o.v.
0
geplaatst: 13 januari 2011, 08:46 uur
herman schreef:
Sheryl Crow
Sarah McLachlan - Aida
Brock Landars - S.m.o.v.
Sheryl Crow
Sarah McLachlan - Aida
Brock Landars - S.m.o.v.
Hoi Herman, bedankt voor je lijst!
Aangezien ik vandaag veel te doen heb zal ik morgen gaan luisteren. Hopelijk zit ie er echt bij, ik zoek er al 8 jaar naar. Bedankt nogmaals.
0
geplaatst: 13 januari 2011, 10:03 uur
RobbyT schreef:
ik zoek er al 8 jaar naar.
ik zoek er al 8 jaar naar.
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat je nog eerder in je kist ligt dan dat je hier een antwoord op krijgt. Maar ondertussen wil ook ik absoluut weten welk nummer het nu verdorie is

0
geplaatst: 13 januari 2011, 22:24 uur
@RobbyT
kwam deze bij toeval tegen :
Bat For Lashes - Sleep Alone
rond 1.25 een aantal low-low-low`s en grow-grow-grow `s maar de neeeeeauuuuw ontbreekt en kwa jaartal klopt het al helemaal niet maar tis wel een heerlijk nummer ( mijn mening dan he ) en het geeft aan dat we nog met je meedenken
kwam deze bij toeval tegen :
Bat For Lashes - Sleep Alone
rond 1.25 een aantal low-low-low`s en grow-grow-grow `s maar de neeeeeauuuuw ontbreekt en kwa jaartal klopt het al helemaal niet maar tis wel een heerlijk nummer ( mijn mening dan he ) en het geeft aan dat we nog met je meedenken

* denotes required fields.