MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Uit 2009... bijna

RobbyT schreef:
De vrouw zingt tweestemmig...

Dit zou betekenen dat ze 2 monden heeft of tegelijkertijd ook uit een ander lichaamsdeel zingt. Dat zijn vrij unieke zaken en dus moet het niet moeilijk zijn deze zangeres te vinden toch?

Paula Cole - I Don't Want to Wait schoot me ook nog te binnen, maar dat klinkt vrij Amerikaans (wel een erg mooi nummer overigens).

En Fingiecrookie van Bloem de Ligny (daarin zit wel een beetje het ow-ow-ooow). Zou dit het soms zijn??

Het nummer van Solex is trouwens ook van Nederlandse makelij.

Een ander idee is om de line-ups van Lowlands en Pinkpop te bekijken uit 1996 (en de jaren daarvoor en daarna) en te hopen dat een naam bekend voorkomt. Die zijn wel terug te vinden op Wikipedia.

reptile71 schreef:
(quote)

Dit zou betekenen dat ze 2 monden heeft of tegelijkertijd ook uit een ander lichaamsdeel zingt. Dat zijn vrij unieke zaken en dus moet het niet moeilijk zijn deze zangeres te vinden toch?

Rockbitch??
Rockbitch - Motor Driven Bimbo (1999)

Herman, Deric, Skid, GrafGantz, Jasper, Ranboy, Vigil, DJFrankie, Arrie, Vin13 en alle anderen heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik heb het helaas niet kunnen vinden, maar ik zal Herman's raad ter harte nemen en op de lijstjes van Pinkpop en Lowlands gaan bekijken. Ik was al bij Pukkelpop begonnen. Daar kwam niets uit, maar het leverde wel een interessante electronische band op namelijk "Summer camp" met de EP "Young".
Ik blijf zoeken en ik zal hem ooit vinden.
Nogmaals bedankt!

DjFrankie (moderator)
Ik kan deze nog bedenken

Liz Phair heeft een plaat uit 1994 en 1995
Sleeper - Inbetweener
Belly -link

Van Sleeper heb je van twee jaar later ook nog de singles Single of the Century, Statuesque en Nice Guy Eddie.

Een andere optie is Kink FM mailen en kijken of ze op de een of andere manier de playlist uit die tijd hebben gearchiveerd.

Beste mensen, ik zit met een oorworm. Vanmiddag hoorde ik een vrij bekend nummer op de radio, en nu krijg ik het niet meer uit m'n hoofd. Het lijkt nog het meest op iets van Semisonic of Third Eye Blind - helemaal niets speciaals, inderdaad, maar het spookt nu al luttele uren in mijn hoofd, en ik zou bijgevolg enorm graag weten hoe het heet..

Ik herinner me niks meer van de lyrics, maar moest je een gitaar bij de hand hebben, dit is de melodie (ongeveer):

A -- 5 - 5 -- 2 - 2 - 5 - 4 - 2 - 0 -- 5 -------
E ------------------------------------------ 3 - 2

en dan begint het weer opnieuw..

is de ode aan anita witzier op 3:30 een bestaande popsong? zo ja, welke? ik vind het echt een mooi nummer

Doet me wat denken aan Jim Croce (vnl. bekend van het prachtige Time in a Bottle).

Het klinkt meer als een Engelse/Ierse traditional (eeuwenoude song), ook door de woordkeus ('maiden') en door het accent van Mike, ik dacht dat het een Iers accent is.
Blijft nog de vraag of het een bewerking is van een bestaande song, of een pastiche (een song in de stijl van de traditional). Ik dacht eigenlijk dat Mike & Thomas alle odes zelf bedachten, dus ik denk deze ook.

Dat accent is meer dat van een Fransman die probeert Engels te zingen.

@Near: ik heb het gespeeld maar herken het niet.

Ok, ik zoek 3 dingen:

Een rapper. Hij is niet zo lang geleden (2010), maar het is niet Guru. Hij had een vrij funky style, en een flinke rasp in zijn stem. Het was duidelijk een rapper van voor 1997. Hij had geloof ik een zonnebril op, en zag er net zo funky uit als hij klonk.

Een nummer, waarin de volgende tekst zit: I just meant to say hello, of I just want to say hello (dit was de afsluiting van het zanggedeelte), waarna er een instrumentaal gedeelte begon.
De stijl van het nummer was wat dance-achtig, vrolijk, lief en het werd gezongen door een meisje.

Een album. Het is een gangstarap-album van, ik meen, de west coast. Er stond wel G-funk op, maar wel een veel agressievere variant dan bijvoorbeeld The Chronic. Het stemgeluid van de rappers was grof en agressief. Ik kan me een redelijk chaotisch, gevaarlijk geluid van herinneren (ik kende er één nummer van).
Het waren ook geen rappers van het Dr. Dre-kamp, maar qua stemgeluid qua het het meeste in de buurt van bijvoorbeeld een RBX, maar toch minder cartoonesk, oprechter.
De hoes had geloof vooral gele en groene kleuren en toonde een foto van of een donkere man, of een hond (dit moet je vooral niet verkeerd opvatten ) voor een goedkoop huis, genomen van wat afstand.

Je tweede vraag: YouTube - Martin Solveig & Dragonette - Hello (OFFICIAL VIDEO HD)

En bij je eerste vraag mist het woord 'overleden'?

RobbyT schreef:
Het komt op mij over als iets Nederlands / Vlaams of Amerikaans, in ieder geval niet uit de UK. Het tempo is gemiddeld en het is gemiddeld van sfeer dus niet te hard en ook niet te rustig, het klinkt vrij positief dus niet zoiets als doom.

Iets van Seedling?

Drie meisjes en één jongen uit Amsterdam. Speelden in 1997 vlak na oprichting al op Noorderslag en de Uitmarkt. Een paar jaar verder heeft Seedling in vrijwel iedere zaal van het Nederlandse clubcircuit gespeeld (o.a. Paradiso, Melkweg, Tivoli) en speelde ze in 2001 weer op Noorderslag. De band speelde op Eurosonic 2000, Lowlands 2001 en op het internationale Popkomm festival in Keulen, Duitsland.

Arrie schreef:
Je tweede vraag: YouTube - Martin Solveig & Dragonette - Hello (OFFICIAL VIDEO HD)

En bij je eerste vraag mist het woord 'overleden'?

Ja, dat is hem inderdaad! Hoorde hem vandaag weer, toen heb ik de juiste tekst even opgezocht en deze inderdaad gevonden. Alsnog bedankt!

En je hebt gelijk, ik heb het woord 'overleden' in mijn haast overgeslagen. Pas overleden rapper dus.

Ik zoek een nummer waarvan ik alleen de clip mij nog herinner.

De clip speelt zich af in de sneeuw en je ziet de band op leger tanks zitten en zo door de sneeuw heen rijden, dus niet in een tank, maar letterlijk op een tank.

The last shadow Puppets - The Age Of The Understatement. Dacht ik ook al!

Ik zoek een nummer waarvan ik alleen nog maar weet hoe de trompetlijn ging.. dus dat schiet niet op. Misschien maar eens kijken of ik het in kan nurien ofzo.

toch doe ik een wilde gok: your woman

ik ken echt diverse mensen die dit nummer prachtig vonden en niet bij de naam wisten

Lijkt me briljant als dat hem is, maar ik hoor daar geen trompet in?

Nee die is het (helaas) niet. Het was volgens mij vooral op het einde te horen. En het nummer is volgens mij al oud (al weet ik niet of het nou ouder is dan Your Woman). Ik kan de trompetlijn nog steeds naar boven halen ook al is het echt wel 5 jaar geleden dat ik het voor het laatst gehoord heb.

CHIEP (crew)
Arrie schreef:
Lijkt me briljant als dat hem is, maar ik hoor daar geen trompet in?
Hoe noem jij het instrument dat je in het begin hoort dan?

Een klarinet.

tis volgens mij een licht vervormde trompet

Gallow
Het is inderdaad een klarinet
Origineel
YouTube - My Woman : Al Bowlly/ Star Wars

Misschien maar eens kijken of ik het in kan nurien ofzo.

Time to shine!
Vocaroo | Record and send voice emails

is het nummer met de trompetlijn misschien "Bucketheads - The Bomb" of "Mighty Dub Katz - Magic Carpet Ride?

NewYorkCityLight schreef:
Ik zoek een nummer waarvan ik alleen nog maar weet hoe de trompetlijn ging.. dus dat schiet niet op. Misschien maar eens kijken of ik het in kan nurien ofzo.

wilde gok

Us3 - Cantaloop

Nee, die zijn het ook niet. Ik lag gisteren in bed en toen bedacht ik me dat het eigenlijk misschien niet eens een trompet was (ben niet zo thuis in de instrumenten). Trompet heeft natuurlijk een zwaar geluid, dus het zou weleens een saxofoon kunnen zijn (nee het is niet Infinity). Het nummer werd overigens gezongen door een man. En vermoedelijk een zanger en dus geen band.

Maar hier schiet niemand wat mee op dus ik ga het een dezer dagen eens innurien ofzo en opnemen met m'n webcam, dat lijkt me wat handiger .

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.