MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:

Gallow
Ja, wie is daar nou naar op zoek

Gelukkig is het George niet en die ander is het helaas niet.

Toch bedankt.

Wat heeft iedereen toch tegen George?

Hoe is de stemming van het nummer?
Feestelijk, depressief.

Bij iets vrolijks denk ik bijvoorbeeld aan Sledgehammer van Peter Gabriel of het werk van KC and the Sunshine Band.

deric raven schreef:
Hoe is de stemming van het nummer?
Feestelijk, depressief.

Bij iets vrolijks denk ik bijvoorbeeld aan Sledgehammer van Peter Gabriel of het werk van KC and the Sunshine Band.

Het is minder vrolijk dan dat nummer van Sledghammer. Qua melodie van de trompet/saxofoon (wat het ook is) heeft het me altijd een beetje aan The Final Countdown laten denken, maar het nummer zelf was volgens mij meer ingetogen.
Het was volgens mij zelfs een rustig nummer.
Misschien ook handig dat ik erbij vermeld dat het desbetreffende instrument ook een solo had (volgens mij vooral op het eind) dus het zat niet alleen maar in het nummer verwerkt.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van het nummer zelf weinig meer weet, ik herinner me enkel vage dingen en dus de melodie van het instrument.

Ik ga het trouwens zo opnemen.

Arrie schreef:
Wat heeft iedereen toch tegen George?

Valt wel mee hoor, ligt meer aan z'n image. Zoveel ken ik niet van hem, ik vind An Eassier Affair wel leuk maar voor de rest...

Dire Straits - Your Latest Trick?

Nee die is het niet, maar wel een erg mooi nummer zeg!

Ik heb het opgenomen en op youtube gezet. (Ja ik ben express uit beeld gegaan ) En m'n stem klinkt wel erg laag hierop maar dat maakt verder niet uit.
Het is wel enigszins genant maar dan heb ik m'n nummer tenminste. Het is ook maar ong. 10 seconden lang maar ik hoop dat iemand het meteen herkent. (Het stuk werd overigens wel meerdere keren herhaalt).

EDIT : Lied gevonden, clip van youtube verwijderd.

Ik weet welke je bedoelt
Geen idee hoe die heet.
Leuk filmpje

Zonder twijfel de pas overleden Gerry Rafferty met Baker Street

kan ook nog de cover versie uit begin jaren 90 zijn

Undercover - Baker Street

Dat is 'm inderdaad! Zou zelf niet meer precies weten welke van de 2 (maar volgens mij de eerste want de tweede klinkt te snel voor zover ik me kon herinneren) maar ik neem gewoon de leukste .

Heel erg bedankt!

Hey ik heb ooit op musicmeter een band gezien met iets van: '||||////|||||||||||||||||\\\\\\|' als bandnaam. Het album had ook al zo'n vreemde titel.

En er stonden dacht ik maar 3 nummers op met allemaal ook zo'n belachelijke naam.

Zegt iemand dit iets?? Alvast bedankt..

Haha bedankt! Geniaal.

Kent iemand het liedje van de vodafone reclame? Ik hoor alleen 'I'm alive' Ik heb wel op google Tom Jones gevonden, maar dat is volgens mij een andere versie.

Don Fardon is het, voor als iemand anders het ook wil weten.

In Genres > Overigen > welk nummer is dit?:

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar de naam van een nummer en kan er echt niet meer opkomen.

Ik weet nog wel wat er in de clip gebeurd.
Eerst gaan ze met de band naar een hotel of iets dergelijks en gaan ze daar optreden.
maar als ze daar zijn komen ze erachter dat ze in het verkeerde hotel zitten.
Dus gaan ze snel naar het goede hotel/club en nemen geloof ik de mensen uit het vorige hotel mee.
het was geloof ik een rock achtig nummer en wil echt heel graag weten welk nummer het ook al weer was.

hoop dat iemand me hiermee kan helpen,
alvast bedankt!

Gordon

Wie kan mij helpen aan dat ene postpunknummertje dat ik maar nergens terug kan vinden? Voor wie hem kent, moet het te doen zijn, want de hele tekst bestaat uit zinnen als "green eyes, black shirt/brown eyes, white shoes" etc. Ik krijg hem echter niet gegoogled.

Lukas schreef:
Wie kan mij helpen aan dat ene postpunknummertje dat ik maar nergens terug kan vinden? Voor wie hem kent, moet het te doen zijn, want de hele tekst bestaat uit zinnen als "green eyes, black shirt/brown eyes, white shoes" etc. Ik krijg hem echter niet gegoogled.

Volgens mij is het een zinnetje uit 'Sweet Gene Vincent' van Ian Dury & The Blockheads.

Nee, ik bedoel iets anders. Het is meer repetitieve postpunk, ik schat rond 1980.

Bedoel je niet Red Frame/White Light van Orchestral Manoeuvres in the Dark? Zal wel niet, maar ik moest er wel aan denken... je weet het nooit.

gordonh schreef:
In Genres > Overigen > welk nummer is dit?:

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar de naam van een nummer en kan er echt niet meer opkomen.

Ik weet nog wel wat er in de clip gebeurd.
Eerst gaan ze met de band naar een hotel of iets dergelijks en gaan ze daar optreden.
maar als ze daar zijn komen ze erachter dat ze in het verkeerde hotel zitten.
Dus gaan ze snel naar het goede hotel/club en nemen geloof ik de mensen uit het vorige hotel mee.
het was geloof ik een rock achtig nummer en wil echt heel graag weten welk nummer het ook al weer was.

hoop dat iemand me hiermee kan helpen,
alvast bedankt!

Gordon

Depeche Mode - It's No Good

Arrie schreef:
Bedoel je niet Red Frame/White Light van Orchestral Manoeuvres in the Dark.

Het is al een ouder nummer, maar je hoort het nog wel (jaren 90). Het is wat rock-achtig en heeft een heel aanstekelijk deuntje dat ongeveer zo gaat 'I've got no doubt, i get over, nobody's gonna get me down, i've get no doubt, but i get over it.....'.

Er komt ook nog een vrouwenstem in voor!

Dat is toch dat nummer met die kutnaam. Is dat niet iets met thumb?

Deze

Arrie schreef:
(embed)

Deze?

Jaa dat is 'm! Hartstikke bedankt.

NewYorkCityLight schreef:
Dat is toch dat nummer met die kutnaam. Is dat niet iets met thumb?

Deze

Ja, dat is hem! Hartelijk dank en idd wat een kutnaam!

Ik had ook de lyrics nog eens heel fout blijkbaar

Nu ben ik op zoek naar een andere 70's kinderkoor nummer maar dan uit frankrijk. Ook erg bekend, het kan zijn dat het woord 'president' in 't refrein voorkomt. Dus een Franse man en een koortje van kiddos.

Si j'étais président - Gérard Lenorman

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.