MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Inderdaad een heel leuk nummer, maar wel al begin jaren '90.

Misschien deze?

YouTube - The Datsuns - In Love

Met de tabs kan ik niet zoveel, zo muzikaal ben ik niet.

Staan de jaarlijsten van Kink FM trouwens nog ergens online? Dat zou het zoeken wel vergemakkelijken.

Of de Kink FM jaarlijsten nog online staan weet ik niet, maar ik vond wel deze interesante site met lijstjes: http://www.hitnoteringen.nl/index.htm

Dank, daar kwam ik deze tegen. Geweldig nummer maar wel een die ik ook altijd 'vergeet'

Gerards Dream schreef:
Of de Kink FM jaarlijsten nog online staan weet ik niet, maar ik vond wel deze interesante site met lijstjes: http://www.hitnoteringen.nl/index.htm

Hier staan volgens mij de jaarlijsten.

Alleen vanaf 2006 helaas. Maar toch wel handig om te weten.

dazzler schreef:
Als ik jaren 90 aan Doors orgeltje of Stranglers link, kom ik hier uit.
(embed)

Geweldig bedankt Dazzler. Ja het was inderdaad "Inspiral carpets" met "Saturn 5" een nummer om van te smullen.

Dazzler, Herman, Vigil, Gerards dream, Arrie, en alle anderen, allemaal bedankt voor het helpen zoeken. En mocht ik de lijstjes van 2004, 2003 en eerder gevonden hebben, dan laat ik dat jullie zeker weten. En Herman, ook bedankt voor de Transplants met dat pakkende pianootje, die was ik bijna weer vergeten. Ik ga ondertussen verder genieten van "Inspiral carpets"

herman schreef:
Inderdaad een heel leuk nummer, maar wel al begin jaren '90.

1994 om precies te zijn ... toch eerder midden dan begin jaren 90.

Ik ben in ieder geval blij dat het juist was ... kwam in een flits in me op
toen ik de discussie overlas. En zo'n spontane ingevingen zijn meestal wel de juiste.

Ah, ik dacht dat het nummer iets ouder was. Wel een tof plaatje.

En bedankt voor die Kink-lijsten. Precies uit de jaren dat ik er echt veel naar luisterde.

Ik ben op zoek naar een nummer ongeveer eind jaren 70 begin jaren 80. Het is volgens mij Disco maar kan ook een remix zijn. Het nummer klinkt (Engels) ongeveer als A B, A B R R You You. De zin Tell my that you love my every day komt er ook in voor.

Ik denk dat het is I O U van Freeeze...

ranboy schreef:
Ik denk dat het is I O U van Freeeze...

Jaaaa, dat is het juiste nummer.. Thanks a lot. http://youtu.be/BhjTxyjLyMY

Graag gedaan

DjFrankie (moderator)
Popdokter Rob , daar kan Ekdom nog een puntje aan zuigen.

Ekdom? Is die popdokter? (ik luister niet vaak naar Radio 3)

Ja, Ekdom heeft een programmaonderdeel waarin luisteraars die op zoek zijn naar bepaalde nummers een beschrijving van het nummer geven, waarna hij dan het juiste nummer probeert te vinden. Wat overigens bijna altijd wel lukt.

Ik zoek een nummer met in het refrein iets als 'waiting for paradise' of 'going to paradise', maar misschien komt het woord paradise er wel niet in voor. Zoeken op dat woord heeft in ieder geval niets opgeleverd.

Het is een (wellicht blanke) bluesballad met veel en intense solo's en de zang klinkt erg laidback. Doet denken aan Eric Clapton. Na het refrein, bovenstaande zin die vier keer herhaald wordt, barst telkens weer een prachtige gitaarsolo uit.

Misschien Bird of Paradise van Snowy White?

Dat kan bijna niet anders lijkt me.

Mijn dank is groot. Ik hoor dit nummer af en toe op het werk maak kon nooit de tekst goed verstaan en ze zeggen er nooit bij wie het is.

Geweldig, een topic als dit en alle dingen (internet, MusicMeter) die er voor nodig zijn de toegang tot zo'n grote muziekliefhebbersgemeenschap mogelijk te maken.

Prachtige gitaarsolo's inderdaad.
Tijd voor dit album:

(afbeelding)

en ook ik zoek een nummer! ben er al superlang naar op zoek, maar weet alleen deze zin:

say she's gotta run run run

of het is iets van; that girl's gotta run

het is een heel vrolijk liedje waar heel vaak run run run in voorkomt

kan iemand me helpen aan de titel / artiest?

alvast heel erg bedankt!

Ik zou denken Run Run Run van The Velvet Underground. Maar om dat nu een heel vrolijk liedje te noemen...

Runaway van The Damn Yankees wellicht meer kans.

Of wellicht Bloodbeat van Patrick Wolf.

Maar misschien heeft blablaisa meer hints? In welk genre is het? Pop, rock, metal, dance, r&b, hiphop? Oud of nieuw? Gezongen door een man of vrouw?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.