MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Een collega vroeg me of ik aan het volledige nummer kon geraken.
Wie kan me helpen?

|Joël|
Geweldig, bedankt! Exact waar ik naar opzoek was.

Jongens, help!

Ik zoek een rock nummer met een disco gitaar intro dat rond 2006 regelmatig op kink fm werd gedraaid. Van een heel bekende groep. Het intro werd vaak als achtergrondmuziek gebruikt in diverse TV-programma's (zoals Huis en tuin, etc.)

Alvast enorm bedankt!

Nee, is hem niet, maar toch bedankt Lucas.

Dit zijn overigens de tabs van het intro:

D (lang) D-E F-G-A (A = lang)

Het is eccht een heel bekend intro. De groep hoort vast ergens in het rijtje: Fratellis - Kaiserchiefs - Elbow - Franz Ferdinand - etc. thuis

Nee, ook niet Improvision, maar bedankt. Wat ik zoek is een nummer met een echt een disco intro, terwijl de rest van het nummer gewoon rock is.

Het zou best iets anders van The Killers kunnen zijn. Somebody Told Me, Mr Brightside (beide uit 2006) en Human zijn hun bekenste nummers.

Somebody Told Me en Mr. Brightside zijn een paar jaar ouder en Human niet echt rock en veel te recent.

ow ja 2004 . Verder geef ik aan wat hun bekendste nummers zijn en niet dat dit perse de oplossing is

Iets van A Brand misschien?

Flammazine schreef:
Iets van A Brand misschien?

Nee, ook niet. Bedankt Flammazine, Vigil, Arrie en de rest. Het schijnt moeilijk te zijn, ik kijk volgende week wel even in de bieb in oude Oor-krantjes, ik kom er vast nog wel achter. Bedankt tot zover

Razorlight of Arctic Monkeys of misschien Just Jack met Starz in their eyes?

Ik kan niets met die tabs die je gepost hebt dus wellicht zeg ik nu iets doms, maar het zou ook Bloc Party kunnen zijn me "So Here We Are". Die heb ik regelmatig op tv langs horen komen in diverse programma's, al dan niet in een remixversie. Album is uit 2005 dus het is goed mogelijk dat dit pas in 2006 wat meer bekendheid kreeg.

GrafGantz schreef:
Ik kan niets met die tabs die je gepost hebt dus wellicht zeg ik nu iets doms, maar het zou ook Bloc Party kunnen zijn me "So Here We Are". Die heb ik regelmatig op tv langs horen komen in diverse programma's, al dan niet in een remixversie. Album is uit 2005 dus het is goed mogelijk dat dit pas in 2006 wat meer bekendheid kreeg.

Bedankt GrafGantz en Sierra. Nee, ik heb al behoorlijk wat top 100 lijsten van kink fm doorgenomen, maar heb het niet kunnen vinden. Die Bloc party leverde weer een mooie classic voor me op, bedankt nog Grafgantz. Het verbaasde me nog dat ik Fleet foxes "Myconos" en "Verve's" "Rather be" niet in de lijsten heb weten te bespeuren, werden die toendertijd niet gigantisch vaak gedraaid?

Mijn vermoeden is dat het een nummer is dat net buiten de top 100 viel (dat heb ik al eerder meegemaakt), maar het is vrijwel zeker een Nederlandse Top 40 hit geweest. Het intro heeft zo'n slepende gitaar van laag naar hoog en is in talloze programma's als achtergrondmuziek gebruikt, vooral in SBS6 programma's. Van het jaar ben ik niet zeker meer, in ieder geval niet van voor 2005.

Ik blijf zoeken, maar als jullie nog iets weten dan graag.

pffff, kijk ik toevallig een top 40 jaarlijst door, vind ik hem meteen. Het is Keane met Spiralling uit 2008. Het was dus niet echt helemaal rock. Maar ja, het was dan ook een hele tijd geleden dat ik hem hoorde. Iedereen nog bedankt voor het helpen zoeken.

YouTube - Keane - Spiralling

En .... het heeft mij weer een hoop classics opgeleverd van o.a. Santogold, Mew, Bell XT, MGMT en Long blondes

Ah, die had ik niet snel genoemd... Gisterenavond had ik niet meer de tijd erover na te denken, had me eigenlijk wel verheugd op een zoektochtje, want ik ken de meeste dingen in dat straatje uit die periode wel. Long Blondes is in ieder geval fantastisch.

Ik heb de smaak nu flink te pakken. Weten jullie misschien waar ik jaarlijsten van kink fm van 2005, 2004 en eerder kan vinden? Het liefst ook de weeklijsten. Ik heb alleen lijsten van na 2005 kunnen vinden inclusief de kink 1616, 1212 etc. Bedankt alvast.

Hier een lijst met 140 kink hits uit 2005 voor de liefhebbers:

Stereophonics Messageboard ~ View topic - KINK FM LIST 2005 dutch radio (shock)

Ik blijf verder zoeken naar 2004, 2003 ...

RobbyT schreef:
Die Bloc party leverde weer een mooie classic voor me op, bedankt nog Grafgantz.

Hee mensen,

Ik zoek nog een kink fm classic waarin hetzelfde soort orgelgeluid is te horen als in dit nummer.

Het zijn overigens niet The Doors die ik zoek, maar een groep die waarschijnlijk in de jaren 90 of begin 2000 bij kink een hit hadden. Bedankt alvast weer

[

Nee, maar bedankt Herman Het nummer wat ik zoek heeft wel zo'n hammond orgel. In de verte leek het wat op "Half a boy and half a man" van "Nick Lowe". En het werd op kink fm regelmatig gedraaid.

Weet je zeker dat het een hammond is? Dat maakt het zoeken wel makkelijker. Ik denk nog even verder.

herman schreef:
Weet je zeker dat het een hammond is? Dat maakt het zoeken wel makkelijker. Ik denk nog even verder.

Dat weet ik niet zeker, maar het geluid lijkt er wel op, net als in dat Nick Lowe nummer.

bone machine (crew)
deze? Stranglers 96 tears

Nee, bedankt bone machine, maar dit is hem ook niet. Het orgeltje klinkt sneller, scherper, venijniger en harder dan in 96 tears, wat dat betreft komt het Caesar's nummer het dichtst bij. Het was vaak te horen en het zou me niets verbazen als het ooit in de Outlaw 666 gestaan heeft, in ieder geval niet in de 1111 uit 2006, want die heb ik al nagecheckt.

Het klinkt snel en springerig. Voor de zekerheid even de tabs erbij:
(De C is een lage C)

C - G - C - G - C - G - C - A - C

C - A - C - A - C - A - C - G - C

C - G - C - G - C - G - C - A - C

Als ik jaren 90 aan Doors orgeltje of Stranglers link, kom ik hier uit.

of het goed is weet ik niet maar wel een leuk nummer van een leuk (en vergeten) bandje.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.