MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Iemand die ik ken zoekt een nummer. Ze weet niet zoveel, maar mij zegt het wel wat. Ik kan alleen niks concreets bedenken dus misschien dat jullie het weten:

help, heb een stukje van een liedje in mijn hoofd, maar geen titel! het gaat over een vader die met zijn dochter over vervelende dingen praat in het engels, en haar de betekenis van die woorden uitlegd

Vader heeft een vrij lage stem, nummer is niet recent (vermoedelijk sowieso meer dan 10 jaar oud). Engelstalig. Het komt er dus op neer dat een klein meisje dingen vraagt als "what is ...?" en de zanger daar dan op antwoordt.

Iemand?

In deze song gaat het precies andersom: de vader vraagt aan het meisje naar de betekenis van nare dingen als discrimination, segregation enz...

YouTube - Tom Clay..What The World Needs Now (Abraham,Martin and John)

Dat was 'm! Bedankt!

Arrie schreef:
Iemand die ik ken zoekt een nummer. Ze weet niet zoveel, maar mij zegt het wel wat. Ik kan alleen niks concreets bedenken dus misschien dat jullie het weten:

(quote)

Vader heeft een vrij lage stem, nummer is niet recent (vermoedelijk sowieso meer dan 10 jaar oud). Engelstalig. Het komt er dus op neer dat een klein meisje dingen vraagt als "what is ...?" en de zanger daar dan op antwoordt.

Iemand?

Gewoon maar een suggestie: iets van Spearhead misschien?

Arrie schreef:
(quote)

Deze wellicht?

(embed)

Nee deze is het helaas niet =(

YouTube - FC Bergman bij Opium Oerol 21Juni2012
2:47 nummer van Lou Reed, maar welk nummer.
Heb zelf in het stuk gespeeld en dacht eerst dat het van album Berlin kwam.
Gevonden: Lou Reed - Vanishing Act

Ik zoek een nummer, klinkt heel ouderwets, met klarinet stukje en dan viool.
komt geen tekst in voor, en het is een beetje lounge achtig.
ik vond het een beetje op een ouderwets tekenfilm nummer lijken:P
Hebben jullie een idee?

Hoi, ik zoek een nummer wat bij Studio Sportzomer word gebruikt. Volgens mij zit het onder een compilatie film van goals. Er word een beetje in gemompeld (in het Engels) en het is een dansbaar/vrij snel nummer. Echt zo'n nummer wat door een Indie-band gemaakt zou kunnen zijn maar ook door een DJ/producer.
Iemand een idee?

Nee, zij mompelen niet .

Eric180485 schreef:
het zijn 2 nummers die we vaak horen in het uitgaansleven en op de radio.

Eentje is een nummer waarin af en toe wordt gefloten.

De ander is iets van spaans met iets van tarataka taketa.

De eerste kan Young Folks van Peter Bjorn & John zijn. De tweede is Tacata van Tacabro.

iemand bekend met rock genres???
hoe heet de naam en de titel van het liedje??
hij begint met een wekker dan staat de man op gooit zn wekker op de grond die vervolgens
doorgaat met hetzelfde allarm geluid
vervolgens veranders dat geluid in gitaar/rock sound
het flmpje vervolgt door licht door het raam en over een alienschip dat bij hem voren is gestrand
vervolgd door dat hij de deur opendoet en een alien binnekomt
op het einde gaat de alien in zijn ijskast zitten snuffelen en in de tuin waarop de man op zn engels nog zegt iets met stay out of my guarden!! enso voort en beetje drijgen dat hij niks kapot mag maken
meer weet ik nietmeer van dit liedje
maar wil hem heeeel graag weer luisteren maar vindt hem nergens meer
en met mijn IQ weet ik het liedje nieteens meer hoe die heet:S:S
KAN IEMAND ME AUB HELPEN?

Ik ben op zoek naar een liedje. Ik weet alleen een beetje hoe de clip gaat. Er ligt een vrouw op bed en ze is volgens mij aan het bevallen. Tijdens de bevalling verlaat haar geest haar lichaam...

Verder weet ik niks..... wie kan mij helpen?

DonnieDaan schreef:
Ik ben op zoek naar een liedje. Ik weet alleen een beetje hoe de clip gaat. Er ligt een vrouw op bed en ze is volgens mij aan het bevallen. Tijdens de bevalling verlaat haar geest haar lichaam...

Verder weet ik niks..... wie kan mij helpen?

lightning crashes - Live

Ik zit nu al een tijdje met een deuntje in mijn hoofd. Het is duidelijk hoorbaar dat dit met een gitaar wordt gemaakt. Ook klinkt het als Sultans of Swing van Dire Straits als je Sultans of Swing vertraagt. Ik heb het vermoeden dat het van Pink Floyd is, maar ik weet het niet zeker en ik vind niet direct iets. Ik denk dat ik het nummer ken uit een film van tussen de jaren '70 en jaren '90. M.a.w het is een heel rustig, instrumentaal nummer met min of meer de melodie van Sultans of Swing van Dire Straits en het heeft iets weg van het geluid van Pink Floyd. Niet de avant-garde PF, maar de Pink Floyd ten tijde van Money. Het staat trouwens niet op The Dark Side Of The Moon, maar heeft ook iets weg van Money.

@ IllumSphere: Misschien iets van Ry Cooder?

Theme From Local Hero?
Van Mark Knopfler?
YouTube - Mark Knopfler Theme from Local Hero

De gitaar klinkt een stuk warmer en ik vermoed dat het een basgitaar was, aangezien het laatste stuk een soort van bass heeft. Ik heb het even proberen te vertalen naar woorden en dit was het resultaat : tie li li li li li li li dun dun dun. Die dun dun dun is het stuk waar het klinkt alsof het door een basgitaar wordt gemaakt.

Riverdale
Een jaar of tien geleden was er een Nederlandse tv-serie over - als ik het goed heb - een blond meisje en haar opa. Tijdens de aftiteling klonk een nummer met daarin de tekst:

Als iedereen was zoals jij, dan stond er geen wet beschreven,
Als iedereen was zoals jij, dan bestond er geen wet, geen wet op de wereld.

Deed me denken aan werk van de Trockener Kecks (overeenkomst met 'Het komt nooit meer goed'), maar zoekacties in die richtingen leveren me niets op. Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Misschien komt het van deze soundtrack?

Riverdale
pjh1967 schreef:
Misschien komt het van deze soundtrack?

Bedankt, het is inderdaad dit meisje: Madelief. Deze score van de film Madelief is echter instrumentaal. Ik vermoed dat het de aftiteling van de gelijknamige tv-serie is. Wie weet meer?

Stapler schreef:
Hoi, ik zoek een nummer wat bij Studio Sportzomer word gebruikt. Volgens mij zit het onder een compilatie film van goals. Er word een beetje in gemompeld (in het Engels) en het is een dansbaar/vrij snel nummer. Echt zo'n nummer wat door een Indie-band gemaakt zou kunnen zijn maar ook door een DJ/producer.
Iemand een idee?

Deze misschien? (Ik ken het programma niet, maar iemand zei me een keer dat dit tijdens een sportprogramma gebruikt wordt.)

Nee helaas, er werd volgens mij ook niet echt ingezongen maar meer gemompeld . Toch bedankt!

Ik kan er niet meer tegen.
Twee weken geleden belde ik met Ziggo. Ik stond uiteraard in de wachtrij en opeens hoorde ik een nummer spelen waar ik al jaren naar op zoek was, maar sindsdien nooit meer heb gehoord en dat terwijl het een heel mooi herkenbaar nummer is. Ik durf te zweren dat deze een hit moet zijn geweest. Ik pakte meteen pen en papier om op te schrijven wat deze dame zong.

Het enige dat ik kon verstaan was het refrein dat meerdere malen herhaald werd. Het klonk op: "I left my baby behiiiind." en ik kon ergens in het nummer verstaan: "Your kiss feels real" ofzo.
De dame bij Ziggo kon mij niet aan de wachtrij-playlist helpen. Ook als reactie op een e-mail naar de klantenservice kreeg ik te horen dat de playlist niet beschikbaar was.
Twee weken lang heb ik de avonduren gezocht, geluisterd (op Youtube), maar tot dusver zonder resultaat.

Wie o wie kan mij helpen? Wie aan het juiste nummer komt, krijgt van mij gegarandeerd een VVV-bon van 10 euro!

Hallo allemaal. Ik zoek een heel raar nummer.

Het is een fluit-liedje die redelijk kort is en mischien wat gitaar heeft. Wat ik weet is dat het nummer het "home-menu liedje" is van de DVD "Claudia Zuigt" van Claudia De Breij.

Ik ben al euwen op zoek dus ben ik zeer dankbaar voor jullie hulp.

Hopelijk weet iemand waarover ik het heb en kunnen ze mij helpen.

Bedankt en fijne dag allemaal!

U-96 schreef:
Ik kan er niet meer tegen.
Twee weken geleden belde ik met Ziggo. Ik stond uiteraard in de wachtrij en opeens hoorde ik een nummer spelen waar ik al jaren naar op zoek was, maar sindsdien nooit meer heb gehoord en dat terwijl het een heel mooi herkenbaar nummer is. Ik durf te zweren dat deze een hit moet zijn geweest. Ik pakte meteen pen en papier om op te schrijven wat deze dame zong.

Het enige dat ik kon verstaan was het refrein dat meerdere malen herhaald werd. Het klonk op: "I left my baby behiiiind." en ik kon ergens in het nummer verstaan: "Your kiss feels real" ofzo.
De dame bij Ziggo kon mij niet aan de wachtrij-playlist helpen. Ook als reactie op een e-mail naar de klantenservice kreeg ik te horen dat de playlist niet beschikbaar was.
Twee weken lang heb ik de avonduren gezocht, geluisterd (op Youtube), maar tot dusver zonder resultaat.

Wie o wie kan mij helpen? Wie aan het juiste nummer komt, krijgt van mij gegarandeerd een VVV-bon van 10 euro!

Voor die 10 euro kun je misschien beter nog eens Ziggo bellen, bandje komt vast nog eens voorbij met die wachttijden.
En anders misschien. Alesha Dixon - Every litle part of me?

Beste U-96, zou het dit kunnen wezen:

YouTube - Linda Ronstadt - Blue bayou

Heb ik vanmiddag nog gedaan, maar helaas kreeg ik al snel iemand aan de telefoon. Heb totaal drie mensen gesproken in 20 minuten tijd, maar ook mensen die niet van de klantenservice waren konden mij niet aan de playlist helpen.
Ben nu dagelijks op Youtube van die hitlijsten aan het luisteren, maar nogsteeds geen resultaat.

Zal je net zien, komt ie een keer op de radio en kun je er geen reet van verstaan.

Ik zal niet opgeven iig!

Gerards Dream schreef:
Beste U-96, zou het dit kunnen wezen:

YouTube - Linda Ronstadt - Blue bayou

Superbedankt voor de poging, maar helaas is het niet deze.

Het is een redelijk snel nummer wat echt typisch jaren 80 klinkt.

Rudi S schreef:
En anders misschien. Alesha Dixon - Every litle part of me?

Nope. Die kwam ik ook regelmatig tegen met m'n searches

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.