MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:

Het zou ook iets uit de klassieke hoek kunnen wezen. Het eerste wat me dan te binnen schiet is dan O Fortuna van Carl Orff uit de Carmina Burana.

YouTube - Carl Orff - O Fortuna

Gerards Dream schreef:
Het zou ook iets uit de klassieke hoek kunnen wezen. Het eerste wat me dan te binnen schiet is dan O Fortuna van Carl Orff uit de Carmina Burana.

YouTube - Carl Orff - O Fortuna

Jan-Willem noemt deze zelf al als voorbeeld dat-ie het niet is...

@Jan-Willem: waar hoorde je de gezochte muziek? Welke radiozender? TV?
En hoe vaak? Toevallig één keer, of regelmatig? Wanneer voor het eerst?
Zit er helemaal geen vocaal of koorzang in?

Het zou al veel kunnen uitsluiten als je hier een antwoord op weet

The Mist is deze week nog op televisie geweest, en daar zit dit nummer van Dead Can Dance in, vandaar dat ik daar aan dacht.

Nee helaas zijn t ze allemaal niet, maar t zit wel in de hoek van o fortuna ofzo. Die drum waar ik het over had kunnen natuurlijk ook pauken zijn.
Wel enorm bedankt voor de moeite... Ik weet dat mijn omschrijving een beetje falend is. T was zo vervelend dat ik m laatst een stukje van t nummer in een popliedje hoorde, maar shazam kon t liedje niet achterhalen omdat de muziek te zacht stond...

Ik hoorde t popliedje in een cafe waar de muziek niet zo hard stond, voor de rest kan ik t me niet herinneren waar ik t nog meer van ken, maar t zou heel goed kunnen dat t in de soundtrack van n aantal films zit.
Ik kan me trouwens geen gezang herinneren...

Ik denk dat t nummer ook wel iets weg heeft van de imperial march van star wars. Niet dat t daar heel erg op lijkt, maar meer om een indicatie te geven van in welke richting t nummer zit.

En t heeft ook wat weg van Also Sprach Zarathustra

Nog maar een poging. Als het erg bombastisch is, zou 't eventueel 70's prog kunnen zijn, daar zijn natuurlijk zat voorbeelden van. Deze dan, filmisch, bombastisch en opbouwend drumspel:

Emerson, Lake & Palmer - Fanfare for the Common Man

Ook niet helaas. Er zat geen opvallend trompetspel in.

Dan moet ik aan een ander StarWars nummer denken.
YouTube - Star Wars: Sith Theme

Misschien deze?

YouTube - Dune soundtrack - Big battle

Sowieso een fantastische plaat!

Nee helaas ook niet...

Onweerwolf

Voldoet in ieder geval aan alle beschrijvingen.

Onweerwolf schreef:

Voldoet in ieder geval aan alle beschrijvingen.

Heb jij je eigen nummer nu al eens gevonden?

Onweerwolf
StopMakingSenseo schreef:
(quote)

Heb jij je eigen nummer nu al eens gevonden?

Whoops, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht.

*bladert een paar pagina's terug*

skid schreef:
@Onweerwolf
YouTube - Baby don't go - Close II You misschien ?
Kwa tijdspanne klopt het niet want uit 1997 maar op 2:50 begint wel het `hold me in your arms `

Nope. Het nummer komt echt uit 1988 of eerder. Dit nummer is overigens ook een echte ballad en dat is het nummer wat ik bedoel niet.

Ook dit is hem niet. Ik kende dit nummer wel. Op zich is het wel een nummer dat het had kunnen zijn. Goede gok dus. Het is dus wel echt zo'n soort nummer als dit. Beetje oubollig, midtempo, wat dat betreft komen we in de buurt.

StopMakingSenseo schreef:
Doe ik ook een gokje voor Onweerwolf:
Hold me in you arms zit erin, Fancy lijkt op Nancy, tijd is ongeveer correct en als een man klinkt 'ie ook niet
YouTube - Fancy-Bolero

Eigenlijk had ik dit nummer al moeten vermelden, want dit voldoet inderdaad aan bijna alle eisen. Het is dan ook een van de eerste nummers die ik zelf destijds tegenkwam toen ik voor het eerst naar het nummer googlede en toen het aanstond dacht ik zelfs even kort dat het hem was. Maar het is hem niet, wel een gaaf nummer trouwens (ik heb een zwak voor dit soort foute 80's hits) maar het is te modern qua synths en het nummer wat ik zoek is echt door een zangeres gezongen.

---------

Excuses voor de late antwoorden en wel bedankt iedereen.

Ik ben nog steeds op zoek dus als iemand nog wat weet hoor ik het graag.

Onweerwolf
ranboy schreef:
Misschien deze?

YouTube - Dune soundtrack - Big battle

Sowieso een fantastische plaat!

Uit de comments:

The 4 dislikes for this song are from Harkonnens.

Droog!

@Jan-Willem

Ouverture Mortale

Is dit de juiste hoofdmelodie? Het is volgens mij een thema uit de opera Don Giovanni van Mozart.

Nee. Er zit meer tempo in... Het vervelende is momenteel alleen dat ik zoveel youtube "epic songs" heb geluisterd dat ik zelf de melodie kwijt ben. Maar als ik hem eenmaal weer zou horen, weet ik zeker dat ik hem zou herkennen.
Toch bedankt voor het meedenken!

Episch nummer met pauken dat aan Star Wars doet denken (maar dat zou eigenlijk omgekeerd moeten zijn, want dit is van 1916):

maar Flammazine had dit idee al eens eerder gepost.

Onweerwolf schreef:
Ik ben nog steeds op zoek dus als iemand nog wat weet hoor ik het graag.

Deze wordt niet gezongen door een vrouw en had je zelf ook kunnen vinden, maar is wel uit 1988. Het zal hem dus wel niet zijn, maar ik noem het toch maar even voor de zekerheid.

@Onweerwolf

Echt iets voor jou en gezongen door een vrouw, alhoewel.....

Divine

Onweerwolf
Justus18 schreef:
(quote)

Deze wordt niet gezongen door een vrouw en had je zelf ook kunnen vinden, maar is wel uit 1988. Het zal hem dus wel niet zijn, maar ik noem het toch maar even voor de zekerheid.

Haha ja, qua tekst klopt het inderdaad en ook qua jaar. Die kwam dus bij mijn eigen google sessies ook direct naar voren inderdaad. Maar het is hem inderdaad niet. Het gaat echt om een zangeres, danwel om een zanger die echt klinkt als een vrouw, maar dat betwijfel ik sterk. Het zou eventueel kunnen gaan om meerdere vocalisten, al staat me daar niks van bij, maar dan nog met in ieder geval een zangeres.

Outlaw104 schreef:
@Onweerwolf

Echt iets voor jou en gezongen door een vrouw, alhoewel.....

Divine

Ja, nee, deze is het ook niet.

Nou Onweerwolf, deze van Expose, uit 1987, een vrij simpel uptempo nummer, met zangeres, met de tekst Hold Me In Your Arms (maar de titel Love Is Our Destiny wat voor een 9-jarige veel te moeilijke tekst is ). Je zou het 'fout' kunnen noemen (beetje Rick Astley-achtig, zal wel zo'n SAW-nummer zijn).

Zeg maar gewoon dat dit 'm is

Onweerwolf
IK HEB HEM!!!!!!

Het was toch Nancy Boyd!

Het gaat om Nancy Boyd & The Cappello's - A Lover's Concerto. Uitgebracht in 1987 en het werd een single top 100 hitje in het begin van 1988 (kwam tot de 76e plaats).

Op 2:05 ongeveer hoor je "You! Hold me in your arms and say once again you love me." en daarvan heb ik 20 jaar lang alleen het exacte stukje "Hold me in your arms and" toch perfect onthouden inclusief de juiste melodie.

Het nummer blijkt overigens een cover te zijn van de Amerikaanse pop girl band The Toys die er in 1965 al een hit mee hadden. Maar het gaat specifiek om de versie van Nancy Boyd, want die stond op mijn cassettebandje en in mijn eerste eigen Top 100 Aller Tijden die ik op 9-jarige leeftijd maakte en nu eindelijk volledig kan reconstrueren.

Ik ben wel verbaasd dat ik ondanks dat ik flink heb geluisterd naar muziek van Nancy Boyd dit nummer toch nooit ben tegengekomen.

(afbeelding)

Onweerwolf
En dat is misschien wel leuk om even te laten zien...

Onweerwolf schreef:
Maar het gaat specifiek om de versie van Nancy Boyd, want die stond op mijn cassettebandje en in mijn eerste eigen Top 100 Aller Tijden die ik op 9-jarige leeftijd maakte en nu eindelijk volledig kan reconstrueren.

Dat zag er toen dus zo uit:

(afbeelding)

Op #48 dus. "Hold mie in jor arms" Het mysterie is eindelijk opgelost.

Bijna Welsh ofzo..

Ik ben dus niet de enige met Dyslexie.......

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.