Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2013, 17:15 uur
Tussen al die 80s-hits wist Paranoid ook al je top 100 binnen te dringen, het eerste teken voor wat er nog komen zou. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 maart 2013, 17:42 uur
Haha, klopt.
Maar goed, het is nu ook wel duidelijk waarom ik de titel van het nummer niet wist want 'A Lover's Concerto' is natuurlijk veels te abstract (en pretentieus) voor een jongetje van 9 en bovendien werd de titel niet gezongen.
Andere voorbeelden van toen:
A Day In The Life heette 'House of Love' vanwege de zin 'Nobody was really sure if he was from the house of Lords' waarbij 'Lords' 'Love' werd.
En Four Letter Word van Kim Wilde werd 'Hold you in the trie', mijn interpretatie van de zin 'Hide away the tears'. Mevrouw Wilde mocht wel wat beter articuleren.
Maar goed, het is nu ook wel duidelijk waarom ik de titel van het nummer niet wist want 'A Lover's Concerto' is natuurlijk veels te abstract (en pretentieus) voor een jongetje van 9 en bovendien werd de titel niet gezongen.
Andere voorbeelden van toen:
A Day In The Life heette 'House of Love' vanwege de zin 'Nobody was really sure if he was from the house of Lords' waarbij 'Lords' 'Love' werd.
En Four Letter Word van Kim Wilde werd 'Hold you in the trie', mijn interpretatie van de zin 'Hide away the tears'. Mevrouw Wilde mocht wel wat beter articuleren.
0
geplaatst: 9 maart 2013, 17:45 uur
Onweerwolf schreef:
Laat dat nu net de zin te zijn die ik nooit eerder heb kunnen verstaan...
0
geplaatst: 14 maart 2013, 19:02 uur
Goede avond, ik zoek al tijden een soul nummer. ik dacht van de chilites of delfonics ofzo. Maar twijfel daar aan.
De eerste zin in het nummer wordt gesproken en luidt: hey where you going with that suitecase.
Ik vond dit vroeger echt geweldig mooi en zoek hem al jaren
Ben benieuwd gr
De eerste zin in het nummer wordt gesproken en luidt: hey where you going with that suitecase.
Ben benieuwd gr
0
geplaatst: 14 maart 2013, 19:07 uur
0
geplaatst: 15 maart 2013, 13:12 uur
In Muziek > Muziekgames > Wie weet welke muziek dit is?:
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar twee stukken:
Soundtrack 1
Soundtrack 2
\\\\\wie kan mij vertellen welke muziek dit is?
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar twee stukken:
Soundtrack 1
Soundtrack 2
\\\\\wie kan mij vertellen welke muziek dit is?
0
geplaatst: 15 maart 2013, 18:21 uur
Klinkt erg mooi, maar met zowel Soundhound als Shazam herkennen het niet. 
Waar heb je de muziek gehoord? Wellicht kun je het daar achterhalen?

0
geplaatst: 15 maart 2013, 18:45 uur
herman schreef:

Ja helaas, Soundhound en Shazam heb ik zelf ook al geprobeerd zonder veel resultaat, daarom probeer ik het hier! Ik heb het gehoord op een wedstrijd en daar ook opgenomen, helaas kom ik daar ook niet verder

0
geplaatst: 15 maart 2013, 19:02 uur
Het deed mij denken aan muziek die je bij turnen hoort bv.
Weet niet of het zo'n soort wedstrijd was, maar anders zou je het via de deelnemers kunnen proberen te achterhalen? Wel veel gedoe, maar het is mij wel eens gelukt op die manier.
Weet niet of het zo'n soort wedstrijd was, maar anders zou je het via de deelnemers kunnen proberen te achterhalen? Wel veel gedoe, maar het is mij wel eens gelukt op die manier.
0
geplaatst: 15 maart 2013, 19:09 uur
herman schreef:
Inderdaad op een soort turn wedstrijd, scherp! Ik ga het dan toch nog maar eens proberen via de deelnemers

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 maart 2013, 19:12 uur
Het doet mij sterk denken aan Georges Bizet, qua stijl dan in ieder geval. Maar ik ben geen kenner. Ik weet echter vrij zeker dat ik het eerder heb gehoord. Misschien helpt het.
0
geplaatst: 15 maart 2013, 19:19 uur
Onweerwolf schreef:
Het doet mij sterk denken aan Georges Bizet, qua stijl dan in ieder geval. Maar ik ben geen kenner. Ik weet echter vrij zeker dat ik het eerder heb gehoord. Misschien helpt het.
Bedankt! Ik ga er eens op zoeken! Ze komen mij ook beide erg bekend voor, dat maakt dit zo frustrerend

0
geplaatst: 18 maart 2013, 15:40 uur
Lambchop schreef:
Goede avond, ik zoek al tijden een soul nummer. ik dacht van de chilites of delfonics ofzo. Maar twijfel daar aan.
Ben benieuwd gr
Jouw jarenlange "zoektocht" is in een paar seconden opgelost ... heb je dat nu gezien of niet?Goede avond, ik zoek al tijden een soul nummer. ik dacht van de chilites of delfonics ofzo. Maar twijfel daar aan.
Ben benieuwd gr
0
geplaatst: 19 maart 2013, 01:07 uur
Ik weet niet of er mensen zijn die kijken naar Homeland, maar ik wil wel eens weten welk nummer ze gebruiken bij de (prachtige) intro van Homeland. Ik weet dat Miles Davis (of toch zijn naam) enkele keren de revue passeert in de serie, maar tot zover ik me kan herinneren heb ik nooit dat nummer gehoord in één van de vele albums van hem.
0
geplaatst: 19 maart 2013, 01:24 uur
Ik heb de serie gezien en op mijn computer staan. Even de intro opgezocht met Soundhound, maar dat lukte niet. Er wordt ook continu doorheen gepraat.
Het antwoord vind je hier:
YouTube - Homeland - Creating the Opening Titles Music
Geen Miles dus...
Het antwoord vind je hier:
YouTube - Homeland - Creating the Opening Titles Music
Geen Miles dus...
0
geplaatst: 20 maart 2013, 19:08 uur
weet iemand het origineel van dit stukje of is dit improvisatie ofzo ?? mijn shazam komt met wel 8 verschillende suggesties ...
YouTube - Erik Koller, baby.mp4
YouTube - Erik Koller, baby.mp4
0
geplaatst: 22 maart 2013, 18:14 uur
Hello hello,
vandaag in een kledingwinkel hoorde ik een Ellen Ten Damme achtig vrouwtje een nummer zingen. Het refrein was why why why en dan iets met go on go home. Het was waarschijnlijk een recent nummer, pop/rock, best wel intens (voor een kledingzaak) en ik zou graag een titel er bij vinden... iemand die iets met deze minimale beschrijving kan? BVD!
vandaag in een kledingwinkel hoorde ik een Ellen Ten Damme achtig vrouwtje een nummer zingen. Het refrein was why why why en dan iets met go on go home. Het was waarschijnlijk een recent nummer, pop/rock, best wel intens (voor een kledingzaak) en ik zou graag een titel er bij vinden... iemand die iets met deze minimale beschrijving kan? BVD!
0
geplaatst: 22 maart 2013, 19:42 uur
IllumSphere schreef:
Ik weet niet of er mensen zijn die kijken naar Homeland, maar ik wil wel eens weten welk nummer ze gebruiken bij de (prachtige) intro van Homeland. Ik weet dat Miles Davis (of toch zijn naam) enkele keren de revue passeert in de serie, maar tot zover ik me kan herinneren heb ik nooit dat nummer gehoord in één van de vele albums van hem.
Zo moeilijk is het toch niet om dat op Google te zoeken? Ik weet niet of er mensen zijn die kijken naar Homeland, maar ik wil wel eens weten welk nummer ze gebruiken bij de (prachtige) intro van Homeland. Ik weet dat Miles Davis (of toch zijn naam) enkele keren de revue passeert in de serie, maar tot zover ik me kan herinneren heb ik nooit dat nummer gehoord in één van de vele albums van hem.
Bovenste hit: Name These Tunes: Jazz in "Homeland" Opening / Ending Credits? - Jazz Bulletin Board - forums.allaboutjazz.com
The music was written by Sean Callery, the composer for the series. The only human player is Chris Tedesco, playing trumpet.
0
geplaatst: 22 maart 2013, 20:24 uur
Erg bedankt, ik heb zelf alles op Google ingetypt maar heb zelf nooit iets kunnen vinden. mijn jaren lange zoektocht in een paar seconde opgelost haha
0
geplaatst: 23 maart 2013, 14:51 uur
De laatste tijd hoor ik bij verschillende tv programma's een stuk instrumentaal pianospel. Gisteren nog bij het optreden van Andreas in everybody dance now. Heeft iemand dat gisteren gezien weet je de titel en componist van het stuk pianomuziek? Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er maar niet achter. Dank.
0
geplaatst: 23 maart 2013, 15:02 uur
otherfool schreef:
Hello hello,
Hello hello,
Deze?
0
geplaatst: 23 maart 2013, 15:09 uur
Peejee77 schreef:
De laatste tijd hoor ik bij verschillende tv programma's een stuk instrumentaal pianospel. Gisteren nog bij het optreden van Andreas in everybody dance now. Heeft iemand dat gisteren gezien weet je de titel en componist van het stuk pianomuziek? Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er maar niet achter. Dank.
Yiruma - River Flows in You
0
geplaatst: 23 maart 2013, 19:51 uur
Je brengt me ernstig in de war... dit klinkt echt als dat nummer maar dan zonder het why why why gedeelte... misschien heb ik 2 nummers aan elkaar gekoppeld. In ieder geval dank!
0
geplaatst: 28 maart 2013, 15:43 uur
Ik zoek een nummer uit de jaren '90, volgens mij ook een KINKFM hitje.
Het nummer wordt gekenmerkt door de haperende zang, zoals je dat ook hebt aan het einde van 'Crimson and Clover' van Tommy James & the Shondells, maar dan meer dan in dat liedje, volgens mij het hele couplet in ieder geval.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Het nummer wordt gekenmerkt door de haperende zang, zoals je dat ook hebt aan het einde van 'Crimson and Clover' van Tommy James & the Shondells, maar dan meer dan in dat liedje, volgens mij het hele couplet in ieder geval.
0
geplaatst: 5 april 2013, 10:12 uur
In Muziek > Koop en Ruil > Martin De Jonghe (Vercruusse) Het Krisislied:
Beste lezers,
vroeger op de belgische radio was elke woensdag Martin de Jonghe aan de beurt met zijn Radio Deprimo.
Hij heeft ook platen gemaakt en een daarvan is het liedje dat ik zoek.
Het gaat zo in de zin van "there is nothing that so nice is but crisis" en hij noemt het ook het KRISISLIED.
Weet iemand waar dat nummer te krijgen is of heeft iemand het in mp3 formaat ?
Bedankt,
Stefaan
Beste lezers,
vroeger op de belgische radio was elke woensdag Martin de Jonghe aan de beurt met zijn Radio Deprimo.
Hij heeft ook platen gemaakt en een daarvan is het liedje dat ik zoek.
Het gaat zo in de zin van "there is nothing that so nice is but crisis" en hij noemt het ook het KRISISLIED.
Weet iemand waar dat nummer te krijgen is of heeft iemand het in mp3 formaat ?
Bedankt,
Stefaan
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:30 uur
Ik ben al jaren en jaren op zoek naar een nummer wat maar niet wil lukken. Om mijn zoektocht wat te bevorderen heb ik het nummer even gefloten. Onderstaande link is naar mijn opname. Alvast bedankt!
Nummer onbekend
Nummer onbekend
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:42 uur
Het lijkt wel iets op : Heather Nova - Virus of the Mind
Je weet vast nog wel of er zang bij zat en wat voor zang ...
Je weet vast nog wel of er zang bij zat en wat voor zang ...
0
geplaatst: 9 april 2013, 17:50 uur
StopMakingSenseo schreef:
Fischerspooner - Emerge? (is overigens uit 2001)
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 april 2013, 17:52 uur
Djeurissen schreef:
Ik ben al jaren en jaren op zoek naar een nummer wat maar niet wil lukken. Om mijn zoektocht wat te bevorderen heb ik het nummer even gefloten. Onderstaande link is naar mijn opname. Alvast bedankt!
Nummer onbekend
Nummer onbekend
Klinkt echt zwaar bekend maar ik kan er niet opkomen.
Ik meld het toch even om anderen aan te raden even te luisteren want me dunkt dat iemand dit hier wel moet weten.
* denotes required fields.