Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:15 uur
Editoor schreef:
Hoe heet dat nummer van de eindtune van het wk op de nos?
Hoe heet dat nummer van de eindtune van het wk op de nos?
Ik heb het via Shazam gevonden: Thomas Azier - Shadow of the sun
0
geplaatst: 27 juni 2014, 21:21 uur
Thomas Azier
58 minuten geleden
Ik krijg berichten binnen dat de NOS elke avond mijn song Shadow of the Sun gebruikt voor hun WK compilatie filmpje! Super cool natuurlijk. Thomas Azier - Shadow Of The Sun (Live La Gaîté Lyrique) - YouTube
58 minuten geleden
Ik krijg berichten binnen dat de NOS elke avond mijn song Shadow of the Sun gebruikt voor hun WK compilatie filmpje! Super cool natuurlijk. Thomas Azier - Shadow Of The Sun (Live La Gaîté Lyrique) - YouTube
0
geplaatst: 29 juni 2014, 12:53 uur
In Muziek > Algemeen > wat is de originele track van dit nummer? (woman - Anouk):
Hoi allemaal, Wie weet de originele track van dit nummer ???? Anouk - Woman - YouTube
het is van een song ergens uit de jaren 70 schat ik zo, met name de accoorden icm de melodie in het refrein !!! Mooi nummer maar niet origineel !! Wie kan mij helpen te achterhalen op welke track dit geinspireerd is ?? Ben benieuwd naar de reacties
Hoi allemaal, Wie weet de originele track van dit nummer ???? Anouk - Woman - YouTube
het is van een song ergens uit de jaren 70 schat ik zo, met name de accoorden icm de melodie in het refrein !!! Mooi nummer maar niet origineel !! Wie kan mij helpen te achterhalen op welke track dit geinspireerd is ?? Ben benieuwd naar de reacties
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 juni 2014, 18:11 uur
Volgens Wikipedia is het geschreven door Anouk zelf, samen met Tjeerd B.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 29 juni 2014, 18:21 uur
Ik ken het repertoire van Simple Minds absoluut niet goed, maar gisteren speelden ze op TW Classic een nummer dat dezelfde drie begeleidingsnoten had als diegene die je hoort in het begin van Robert Miles - Children [dream version].
Iemand soms een idee welk nummer ik bedoel?
Iemand soms een idee welk nummer ik bedoel?
0
geplaatst: 29 juni 2014, 21:35 uur
Onweerwolf schreef:
bedankt, ik ga ff verder zoeken, want volgens mij is het toch voor een deel van een eerder geschreven ouder nummer.

0
geplaatst: 29 juni 2014, 22:21 uur
Ongeveer een kwartier geleden nadat 'spuiten en slikken' op Nederland 3 werd aangekondigd was er een voorstukje van een andere (bnn) programma). Daarin werd een nummer gezonden, een heel kort stukje. Het was een punk-achtig nummer en ik hoorde iets van 'Who oh-oh-ooh, Who-oh-oh-ooh', en dan een electrische gitaar solo.
Het is niet het nummer Pennywise- Bro Hymn en ook geen Daft Punk.
Iemand meegeluisterd toevallig..?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 00:10 uur
AZ88 schreef:
Ongeveer een kwartier geleden nadat 'spuiten en slikken' op Nederland 3 werd aangekondigd was er een voorstukje van een andere (bnn) programma). Daarin werd een nummer gezonden, een heel kort stukje. Het was een punk-achtig nummer en ik hoorde iets van 'Who oh-oh-ooh, Who-oh-oh-ooh', en dan een electrische gitaar solo.
The Black Keys - Lonely Boy ?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 09:59 uur
Nee helaas, komt wel in de buurt, qua deuntje dan... het 'whoo oh-oh-ooh' die ik bedoel is iets ruiger, iets meer naar punks, en volgens mijn meer Brits.
De hele tijd in het 'refrein' is er zo'n leading electrische gitaar die hetzelfde deuntje speelt waarna het 'whoo oh-oh-ooh' wordt gezonden.
De hele tijd in het 'refrein' is er zo'n leading electrische gitaar die hetzelfde deuntje speelt waarna het 'whoo oh-oh-ooh' wordt gezonden.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 07:55 uur
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een nummer:
Help ik ben al een tijdje op zoek naar een nr, in het refrein wordt er dit gezongen: ' I feel like I'm on top of the world on my own' en dan 2x door een mannenstem. Als ik het goed hoor zingt hij ook nog 'We could be over the moon together' Redelijk hoge stem...sws door een blanke man ik ben al zo lang op zoek...wie kan mij helpen?
Help ik ben al een tijdje op zoek naar een nr, in het refrein wordt er dit gezongen: ' I feel like I'm on top of the world on my own' en dan 2x door een mannenstem. Als ik het goed hoor zingt hij ook nog 'We could be over the moon together' Redelijk hoge stem...sws door een blanke man ik ben al zo lang op zoek...wie kan mij helpen?
0
geplaatst: 1 juli 2014, 10:56 uur
Oh jongens! ik zit zo met een nummer in mijn hoofd!
De basis (base-line) is het zelfde als van het liedje "Multiply van Jamie Lidell", maar iets sneller!
zegmaar het ritme stukje tot aan 0:40..
(zie link Jamie Lidell - Multiply - YouTube )
Hebben jullie een idee?
[Yes! heb hem gevonden! - Fosther the people - pumped up kicks !!! ]
De basis (base-line) is het zelfde als van het liedje "Multiply van Jamie Lidell", maar iets sneller!
zegmaar het ritme stukje tot aan 0:40..
(zie link Jamie Lidell - Multiply - YouTube )
Hebben jullie een idee?
[Yes! heb hem gevonden! - Fosther the people - pumped up kicks !!! ]
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 juli 2014, 11:35 uur
AZ88 schreef:
Nee helaas, komt wel in de buurt, qua deuntje dan... het 'whoo oh-oh-ooh' die ik bedoel is iets ruiger, iets meer naar punks, en volgens mijn meer Brits.
The Dandy Warhols - Bohemian Like You (Official Video) - YouTube ?
0
geplaatst: 5 juli 2014, 08:01 uur
Ik vond een gezellig, zomers deuntje op een of andere verzamelaar, vermoedelijk ergens in het '88-'90-tijdsgewricht gereleased. Helaas stond de titel verkeerd op het doosje, én in de met FreeDB tevoorschijn te toveren tags. De vermelde titel is een totaal ander nummer, wat ik goed ken.
Uploaden naar YT laat vaak de titel zien, maar dit keer níet. Musicbrainz Picard laats evenééns niets zien, en omdat ik geen smartphone heb kan ik het niet met Shazam proberen. Is er hier iemand die wél achter de titel/uitvoerende kan komen? Zo ja: alvast bedankt.
Overigens kan het zéker niet recenter uitgebracht zijn dan 1996, aangezien de cd in kwestie uit dat jaar stamt.
Uploaden naar YT laat vaak de titel zien, maar dit keer níet. Musicbrainz Picard laats evenééns niets zien, en omdat ik geen smartphone heb kan ik het niet met Shazam proberen. Is er hier iemand die wél achter de titel/uitvoerende kan komen? Zo ja: alvast bedankt.

Overigens kan het zéker niet recenter uitgebracht zijn dan 1996, aangezien de cd in kwestie uit dat jaar stamt.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 20:46 uur
Ik zoek al een tijdje een nummer en ik kan hem maar niet vinden. Zat vroeger volgens mij ook in een nederlandse reclame. Ik weet ook niet of ik de lyrics goed heb. Hij gaat zovan; everything, everything's gonna be alright this morning. Zoiets.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 01:36 uur
tnf schreef:
Misschien een stap in de goede richting. Een aantal resultaten van Shazam/Soundhoud.
- Pastor López - La Arepa Cuadrada
- ATD - Song Around the Globe
0
geplaatst: 10 juli 2014, 01:57 uur
Die van tnf is wel lastig... Misschien op MusicMeter.bra proberen? 
Op welke verzamelcd staat ie verkeerd?
Wellicht The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright [Official Video HD] - YouTube

jellecomicgek72 schreef:
Ik zoek al een tijdje een nummer en ik kan hem maar niet vinden. Zat vroeger volgens mij ook in een nederlandse reclame. Ik weet ook niet of ik de lyrics goed heb. Hij gaat zovan; everything, everything's gonna be alright this morning. Zoiets.
Wellicht The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright [Official Video HD] - YouTube
0
geplaatst: 10 juli 2014, 05:31 uur
herman schreef:

Various - Summer Collection Top 100 (CD) at Discogs
Hier staat het ook al als 'The Surfers - Windsurfin'.
0
geplaatst: 11 juli 2014, 06:38 uur
AZ88 schreef:
Niet toevallig Chelsea Daggar van The Fratelli's? Dat wordt nog steeds om de haverklap gebrukt. Denk dat de schrijvers uit de band inmiddels wel een paar miljoen op de bank hebben alleen door dat nummer.
Die van tnf klinkt in mijn oren eerder als mid nineties dan als eind jaren 80.
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 juli 2014, 09:38 uur
Volgens mij is het idd Bohemian Like You die hij bedoelt.
0
geplaatst: 11 juli 2014, 15:52 uur
Hallo, ik zoek al een hele tijd het originele nummer van het volgende melodie wat vast bekend is bij velen:
Yunus DURALI - Tokyo Zookey ( Orginal Mix ) - YouTube
alhoewel dit nummer ook lekker is!
Thanks!!
Thanks!!
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 juli 2014, 18:00 uur
tycer92 schreef:
Hallo, ik zoek al een hele tijd het originele nummer van het volgende melodie wat vast bekend is bij velen:
Thanks!!
Thanks!!
0
geplaatst: 12 juli 2014, 01:01 uur
herman schreef:

(quote)
Nope, helaas... ken dit nummer overigs wel.
0
geplaatst: 12 juli 2014, 01:02 uur
0
geplaatst: 12 juli 2014, 01:18 uur
tnf schreef:
(quote)
Misschien kun je het bij Arcade zelf proberen? Weet niet wie die cd's samenstelde destijds?
Ik heb ook wel het idee dat het nummer uit midden jaren '90 stamt en wellicht een Nederlandse productie is.
0
geplaatst: 12 juli 2014, 17:21 uur
Heb een tijdje geleden een frans nummer op de radio gehoord dat toen regelmatig op de radio kwam.
Het werd gezongen door een mannelijk stem, volledig in het frans.
Met een rustig accordeon melodie op de voor/achter grond.
Het nummer was rustig met een café stad achtig sfeer.
Kan geen frans mar de tekst in het complet ging iets van "du se ze marieque" iets met "ieque".
De melodie van het accordeon is wat mij het meest pakte, heerlijk om op mee te fluiten.
Iemand enig idee welk nummer het is ?
Het werd gezongen door een mannelijk stem, volledig in het frans.
Met een rustig accordeon melodie op de voor/achter grond.
Het nummer was rustig met een café stad achtig sfeer.
Kan geen frans mar de tekst in het complet ging iets van "du se ze marieque" iets met "ieque".
De melodie van het accordeon is wat mij het meest pakte, heerlijk om op mee te fluiten.
Iemand enig idee welk nummer het is ?
* denotes required fields.