Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2014, 20:01 uur
vamp schreef:
Heb een tijdje geleden een frans nummer op de radio gehoord dat toen regelmatig op de radio kwam.
Het werd gezongen door een mannelijk stem, volledig in het frans.
Met een rustig accordeon melodie op de voor/achter grond.
Het nummer was rustig met een café stad achtig sfeer.
Kan geen frans mar de tekst in het complet ging iets van "du se ze marieque" iets met "ieque".
De melodie van het accordeon is wat mij het meest pakte, heerlijk om op mee te fluiten.
Iemand enig idee welk nummer het is ?
Heb een tijdje geleden een frans nummer op de radio gehoord dat toen regelmatig op de radio kwam.
Het werd gezongen door een mannelijk stem, volledig in het frans.
Met een rustig accordeon melodie op de voor/achter grond.
Het nummer was rustig met een café stad achtig sfeer.
Kan geen frans mar de tekst in het complet ging iets van "du se ze marieque" iets met "ieque".
De melodie van het accordeon is wat mij het meest pakte, heerlijk om op mee te fluiten.
Iemand enig idee welk nummer het is ?
"du se ze marieque" lijkt wel wat op: Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine (1975)
Complainte pur Ste-Catherine
Maar ja, da's dan weer geen mannenstem

0
geplaatst: 13 juli 2014, 17:10 uur
nope dat nummer heeft geen accordeon ook is het een beetje hectisch terwijl het nummer wat ik zoek rustig is
moet toch vaak genoeg op de radio zijn geweest.
moet toch vaak genoeg op de radio zijn geweest.
0
Improvision
geplaatst: 14 juli 2014, 17:03 uur
Net op reis geweest, onder andere naar Avignon, waar enkele heerschappen op straat dansten op het nummer dat ik zoek. Het was een electronisch lo-fi nummer, eerder spacey, met een eenvoudige beat en een prominente baslijn, een vrouw met een hoge stem zong in het Frans. Ik zou schatten dat het is uitgebracht ergens vanaf 2008. Het zou kunnen dat het een remix is, maar de vocals klonken niet opgeknipt of iets dergelijks.
0
buizen
geplaatst: 14 juli 2014, 17:39 uur
Improvision schreef:
Net op reis geweest, onder andere naar Avignon, waar enkele heerschappen op straat dansten op het nummer dat ik zoek. Het was een electronisch lo-fi nummer, eerder spacey, met een eenvoudige beat en een prominente baslijn, een vrouw met een hoge stem zong in het Frans. Ik zou schatten dat het is uitgebracht ergens vanaf 2008. Het zou kunnen dat het een remix is, maar de vocals klonken niet opgeknipt of iets dergelijks.
Had je naar die ene camping aan de Rhône moeten gaan, bij die brug, daar bivakkeren de straatartiesten van Avignon vaak, had je het 's avonds bij het kampvuur aan hen kunnen vragen.
Moeilijke vraag hoor, "een prominente baslijn" en "een eenvoudige beat".

0
geplaatst: 17 juli 2014, 01:49 uur
In De Site > Algemeen > Bak roest op 18 wielen:
Wie kan mij vertellen van welk nummer het lied: Die bak roest op 18 wielen van Henk Wijngaard een cover is. m.a.w. Wie zong het origineel en wat was de titel
Wie kan mij vertellen van welk nummer het lied: Die bak roest op 18 wielen van Henk Wijngaard een cover is. m.a.w. Wie zong het origineel en wat was de titel
0
geplaatst: 17 juli 2014, 13:53 uur
Hij geeft de credits aan zichzelf, kijk maar op dit plaatje.. Hij werkte ook veel samen met Fred Limpens (ex-Walkers)
0
geplaatst: 29 juli 2014, 22:52 uur
In Muziek > Algemeen > Help!!!:
Hallo,
Al jaren (ja serieus..) ben ik op zoek naar een liedje wat ik ooit is heb gehoord.. Ik denk dat ik het voor het eerst 5 jaar geleden hoorde. Ik weet ook geen tekst, alleen dat het lijkt dat het woord "Vicento" er in voor komt maar meer weet ik ook niet.. Heel het internet al afgestruind voor een eventuele titel.. Liep ik laatst in de Hema wat denk je, dat nummer! Jammer genoeg geen shazam om mn mobiel
Even een paar dingen over het liedje;
-gezongen door man en vrouw (man klinkt enigszins als John Legend..)
-woord Vicento blijft me bij
-het is een liefdesliedje
-een halve zin die ik denk te weten?! : when loves goes solo/over...
-volgens mij is het ook een tweetalig nummer
Ik hoop zo erg dat iemand het denkt te weten.. Alle tips zijn meer dan welkom!!
Hallo,
Al jaren (ja serieus..) ben ik op zoek naar een liedje wat ik ooit is heb gehoord.. Ik denk dat ik het voor het eerst 5 jaar geleden hoorde. Ik weet ook geen tekst, alleen dat het lijkt dat het woord "Vicento" er in voor komt maar meer weet ik ook niet.. Heel het internet al afgestruind voor een eventuele titel.. Liep ik laatst in de Hema wat denk je, dat nummer! Jammer genoeg geen shazam om mn mobiel
Even een paar dingen over het liedje;
-gezongen door man en vrouw (man klinkt enigszins als John Legend..)
-woord Vicento blijft me bij
-het is een liefdesliedje
-een halve zin die ik denk te weten?! : when loves goes solo/over...
-volgens mij is het ook een tweetalig nummer
Ik hoop zo erg dat iemand het denkt te weten.. Alle tips zijn meer dan welkom!!
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:22 uur
Kan het deze zijn? De omschrijving klopt niet helemaal, maar ik kan me voorstellen dat je hier Vicento verstaat.
Het nummer heet dus Ti Sento, van Matia Bazar.
Het nummer heet dus Ti Sento, van Matia Bazar.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 12:57 uur
In Muziek > Algemeen > Help! Ik zoek een zanger:
Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een zwarte Nederlandse of Belgische zanger die een beetje bekend was in de jaren 80-90. Hij zong in het Engels en had korte dreadlocks.
Hij had een zeer gevoelig nummer en ben daar nu naar op zoek.
Alvast bedankt!!!
Hoi,
Ik ben op zoek naar de naam van een zwarte Nederlandse of Belgische zanger die een beetje bekend was in de jaren 80-90. Hij zong in het Engels en had korte dreadlocks.
Hij had een zeer gevoelig nummer en ben daar nu naar op zoek.
Alvast bedankt!!!
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 13:58 uur
Of anders wellicht Dare to Live (Vivere), een duet van Andrea Bocelli met Laura Pausini? Tweetalig, man en vrouw en Bocelli en John Legend hebben qua klank een ietwat identieke stem. En van Vivere is het met een beetje fantasie niet zo heel ver naar Vicento. Alleen die halve zin kan ik niet echt koppelen aan de tekst van dit nummer: Andrea Bocelli - Dare To Live (Vivere) Lyrics - lyricsmania.com
0
buizen
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:11 uur
Ruud Gullit zong volgens mij niet maar je zou het dazzler eens moeten vragen, hij is nu op vakantie maar hij weet het vast.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:16 uur
Dazzler heeft net een nieuw topic geopend, heb je geen uitnodiging ontvangen?
Maar goed Ruud Gullit zong natuurlijk wel, heeft zelfs in de top 40 gestaan. Dat waren reggaeliedjes en daar zoekt smeagol niet naar. Hij zoekt vast naar iets anders (in midden aarde wellicht?), ik zet in op The Radios met She Goes Nana
Maar goed Ruud Gullit zong natuurlijk wel, heeft zelfs in de top 40 gestaan. Dat waren reggaeliedjes en daar zoekt smeagol niet naar. Hij zoekt vast naar iets anders (in midden aarde wellicht?), ik zet in op The Radios met She Goes Nana
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:35 uur
CB Milton? Is alleen meer dance, maar wellicht had ie ook een gevoelige single.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:38 uur
GrafGantz schreef:
Doe niet zo gek, Bart Peeters had heel geen dreadlocks.
Doe niet zo gek, Bart Peeters had heel geen dreadlocks.
Dan is het Tracy Chapman
0
buizen
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:40 uur
Verrek zeg, Vlaamse Portretten; die moest het natuurlijk wel zijn. Maar goed, onzin dat dazzler speciaal mensen gaat uitnodigen, of ben jij soms wel speciaal uitgenodigd
?
0
buizen
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:42 uur
Het is vooralsnog nog helemaal niet gezegd dat het iemand met een donkere huidskleur moet zijn. En in die jaren had je ook heel wat blanken met dreadlocks. Reggaegasten ook vaak.
Volgens mij moet het wel een man zijn, dus Tracy valt af.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:43 uur
Arrie schreef:
CB was niet zo'n gevoelige jongen (al vroeg hij wel om een engel) volgens mij enkel hits met dancesoulpop. Was ook de 1ste waar ik aan dacht

0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:45 uur
buizen schreef:
Het is vooralsnog nog helemaal niet gezegd dat het iemand met een donkere huidskleur moet zijn. En in die jaren had je ook heel wat blanken met dreadlocks. Reggaegasten ook vaak.
ik vind zwart (zie 1ste bericht) anders best donker (quote)

0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:46 uur
buizen schreef:
Het is vooralsnog nog helemaal niet gezegd dat het iemand met een donkere huidskleur moet zijn.
Het is vooralsnog nog helemaal niet gezegd dat het iemand met een donkere huidskleur moet zijn.
smeagol schreef:
een zwarte Nederlandse of Belgische zanger
een zwarte Nederlandse of Belgische zanger
....
/edit: vigil is ook scherp als altijd
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 16:49 uur
buizen schreef:
Maar goed, onzin dat dazzler speciaal mensen gaat uitnodigen, of ben jij soms wel speciaal uitgenodigd
?
(quote)
Maar goed, onzin dat dazzler speciaal mensen gaat uitnodigen, of ben jij soms wel speciaal uitgenodigd
? Privileges privileges

0
buizen
geplaatst: 4 augustus 2014, 17:02 uur
Wat dom van mij, stond idd in eerste bericht dat het een zwarte zanger betreft. Overheen gelezen. Was het Ray solo? Ray van Anita, van 2unlimited? Die heeft wel eens dreads gehad.
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 17:07 uur
Heeft die soloplaatjes uitgebracht dan? En dat is geen zanger maar een rapper.
0
buizen
geplaatst: 4 augustus 2014, 17:12 uur
Arrie schreef:
Ja dat weet ik dus niet maar weet jij anders iemand met korte dreads uit de jaren 80/90 die het kan zijn?
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 17:37 uur
@smeagol: Dan lijkt het me Richenel te moeten zijn. Die heeft ook een gevoelig nummer gezongen.
Are You Just Using Me?
Richenel - Are You Just Using Me (extended version) - YouTube - m.youtube.com
Are You Just Using Me?
Richenel - Are You Just Using Me (extended version) - YouTube - m.youtube.com
0
geplaatst: 4 augustus 2014, 19:02 uur
Ik ben op zoek naar een bekend nummer waarvan ik noch de titel, noch de artiest, noch de tekst ken. Het enige dat ik weet is dat het een feel good-nummer uit de jaren '90 is (heel, héél vrolijk), en dat het bijhorend clipje bestaat uit de zanger (een kale man die een vissershoedje droeg) en een groep vrienden die erg uitbundig uit de bol gingen in een warenhuis (lopen door de gangen enzo...)
* denotes required fields.